تویوتا

معرفی تویوتا سوپرا GT4 مسابقه‌ای با قدرت 429 اسبی

تویوتا سوپرا آماده‌ی مسابقه شده و این خودروساز به‌صورت رسمی تمامی مشخصات GR سوپرا GT4 را اعلام کرده است. فروش این خودرو در اروپا از ماه مارس ۲۰۲۰، در آمریکای شمالی از آگوست و در آسیا از ماه اکتبر شروع خواهد شد. تویوتا فعلاً قیمت مدل اروپایی را اعلام کرده به گونه‌ای که برای خرید سوپرا GT4 در قاره همیشه‌سبز باید ۱۷۵ هزار یورو پرداخت کرد.


کلاس GT4 شباهت‌های خود با مدل‌های جاده‌ای را حفظ می‌کنند. سوپرا دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو است اما هم‌اکنون بجای قدرت ۳۳۵ اسبی و گشتاور ۴۹۵ نیوتون متری نسخه استاندارد خروجی ۴۲۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد. یک سیستم آکراپوویچ هم صدای فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. این نیروی زیاد از طریق گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ ها منتقل می‌شود. محصول مسابقه‌ای تویوتا همچنین به‌صورت استاندارد دارای کنترل کشش و ABS موتور اسپورت می‌باشد.


سوپرا GT4 برای عملکرد خوب در پیست از دامپرهای قابل تنظیم KW استفاده می‌کند. ترمزهای برمبو با کالیپرهای ۶ پیستونی در جلو و ۴ پیستونی در عقب نیز وظیفه توقف این خودرو را بر عهده دارند. این نسخه مسابقه‌ای از سوپرا از رینگ‌های ۱۸ اینچی OZ و لاستیک‌های چسبنده پیرلی سود می‌برد. وزن خودرو هم ۱۳۵۰ کیلوگرم می‌باشد که کاهش قابل‌توجهی نسبت به وزن ۱۵۱۴ کیلویی نسخه جاده‌ای نشان می‌دهد.


کابین خودرو هم دارای تجهیزات ایمنی ضروری همچون رول کیج، صندلی تایید شده توسط فیا و آتش‌خاموش‌کن است.


تویوتا حتی در نسخه‌ی مسابقه‌ای سوپرا نیز برخی آپشن ها را ارائه می‌کند. خریداران می‌توانند مواردی همچون دوربین دید عقب، سیستم پایش فشار باد لاستیک، حسگرهای سیستم تعلیق، شماره‌های نورانی روی بدنه و… را سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Mohammadreza

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    تویوتا برنامه های مفصلی برا سوپرا داره.
    از نماب عقب و کنار خیلی زیباست ولی من همچنان نمیتونم با چراغ و سپر جلو ارتباط برقرار کنم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. کریم محسنی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منکه توان یه موتورراهم ندارم خدایاتوبرام توان خریدهم چون خودروبده

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا