تویوتا

معرفی تویوتا سوپرا TRD، ظاهر اسپرت‌تر بدون افزایش قدرت

بخش عملکردی داخلی تویوتا یعنی TRD این روزها بسیار پرکار بوده است. این بخش در نمایشگاه شیکاگو چهار خودرو شامل تاندرا TRD، تاکوما TRD، سکویا TRD و فورانر TRD را ارائه کرد ولی این همهٔ ماجرا نیست و در آن سوی اقیانوس آرام یعنی در ژاپن نیز بخش عملکردی تویوتا در نمایشگاه اوساکا از سوپرا TRD پرده‌برداری کرده است. البته این خودرو فعلاً به‌عنوان یک کانسپت معرفی شده و معلوم نیست که آیا قطعات آن برای فروش به عموم مردم ارائه خواهد شد یا نه.

در این پروژه، TRD صرفاً روی ارتقاء ظاهری سوپرا تمرکز داشته و با استفاده از اسپویلر جلو با باله‌های جانبی، رکاب‌های اسپرت، پانل روی درها، باله‌های سپر عقب و اسپویلر عقب که همگی از فیبر کربن سبک‌وزن ساخته شده‌اند، آئرودینامیک خودرو را بهبود داده است. برای تکمیل شدن ارتقاءهای بیرونی سوپرا TRD، رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی سبک‌وزن فورج‌کاری شده برای آن در نظر گرفته شده است که با لاستیک‌های میشلن فاق کوتاه پوشیده شده‌اند.

همان‌طور که اشاره شد، این صرفاً یک پکیج ظاهری است و TRD هیچ اقدامی روی قسمت‌های فنی سوپرا مثل پیشرانه‌ها انجام نداده است؛ بنابراین این کوپهٔ ژاپنی در زادگاهش با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر در دو سطح قدرت ۱۹۵ و ۲۶۰ اسب بخار ارائه می‌شود درحالی‌که در دیگر نقاط دنیا پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و با ۳۴۰ اسب بخار قدرت در زیر کاپوت آن قرار می‌گیرد. تویوتا همچنین در مورد احتمال یا زمان عرضهٔ سوپرا TRD به بازار هیچ حرفی نزده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (754 ديدگاه)

    کلا تویوتا کمر همت بسته نام سوپرا رو خراب کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین وی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    وقتی میگن این پروژه مشترک بین تویوتا و بی ام و بوده
    یعنی با همکاریه هم ساختن
    نه که تویوتا بیاد موتورو پلت فرم بی ام و رو ازش بخره استفاده کنه :|
    حالا هی همه میگن این بی ام وس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      دقیقا موتور و پلتفرم و حتی کابین مال بی ام و هست
      تویوتا نقشی تو طراحی پلتفرم و موتور و غیره نداشته فقط خریده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ADAK

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    هیچوقت طراح سوپرای جدید را نمی بخشم
    :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    من اگه قصد خرید Z4 یا این ماشینو داشتم(البته تو خواب?)به این دلایل Z4 رو انتخاب میکنم:
    ۱-قدرتش بیشتره
    ۲-کروکه(به سلیقه ی من بیشتر میخوره)
    ۳-زیباتره
    ۴-پرستیژ بی ام و که یه لوکس سازه و آلمانی کجا و تویوتا که یه اقتصادی سازه کجا
    ۵-به چه دلیل باید یه بی ام و بخرم که آرم تویوتا رو پیشونیشه در حالی که میتونم خودشو بخرم حالا با یه کم پول بیشتر
    اگه سوپرا واقعا سوپرا بود قطعا فرق میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهنام

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    پرستیژ نام ب ام و از تویوتا بیشتر نیست. قدرت برند تویوتا هم بیشتره. ارزش برند هم از ب ام و بیشتره. کاری به بقیه ی مدلها و کلاسی که این دو برند در اون حضور دارن هم ندارم ولی نام تجاری زد فور در مقابل سوپرا هیچ حرفی برای گفتن نداره. برای درک این موضوع فروش اولین نمونه ی سوپرا به قیمت نجومی 2.1 میلیون دلار میتونه کمک کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (875 ديدگاه)

      چه بخوایم چه نخوایم سوپرا در واقع Z4 هس،اون سوپرا هم فقط بخاطر نسل قبلیش و نماد بودنش به این قیمت فروش رفت،در ضمن شما یه کمری تو خیابون ببین کنار یه سری پنج اون موقع پرستیژ رو میبینین(ارزش برند و این چیزا حسابش جداس)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا