تویوتا

تویوتا لندکروزر صاحارا هورایزن، باشکوه اما گران‌قیمت!

تویوتا به تازگی نسخه‌ای سفارشی و تولید محدود از شاسی‌بلند مشهور خود یعنی لندکروزر را در کشور استرالیا معرفی کرده است. این خودرو با نام لندکروزر صاحارا هورایزن شناخته می شود.

خودروی موردبحث که بر پایه نسخه پرچم‌دار LC200 صاحارا تولید شده تنها به تعداد ۴۰۰ دستگاه روی خط مونتاژ خواهد رفت و هر یک قیمت ۱۲۹۰۹۰ دلار استرالیا معادل ۸۶۳۳۵ دلار آمریکا را خواهند داشت.

این شاسی‌بلند ژاپنی از ویژگی‌های خاص بدنه سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به جلوپنجره خاص با رنگ تیره و چراغ‌های جلوی مشکی و مه شکن‌های تیره اشاره نمود. داخل کابین نیز تغییراتی رخ داده است.

صندلی‌های چرمی خودرو دارای دوخت های مخصوص و نشان لندکروزر روی پشت‌سری‌ها هستند. همچنین فرمان چرمی و گرم شونده، دوخت های روی درب‌ها، پوشش سقف مشکی با عناصر کرومی، تابش نشان هورایزن و لندکروزر روی زمین و… نیز در این خودرو دیده می‌شوند.

از دیگر تجهیزات شاسی‌بلند تویوتا می‌توان به چراغ‌های LED، رینگ‌های ۱۸ اینچی، مونروف، سیستم تهویه مطبوع ۴ ناحیه‌ای، صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده، سیستم صوتی پریمیوم، ناوبری، بسته ایمنی تویوتا و… اشاره نمود.

معاون بخش فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا می‌گوید:

تاریخچه تویوتا در استرالیا با اولین نسل‌های لندکروزر و سال ۱۹۵۸ شروع شد و پس از آن بود که این خودرو نقش مهمی در زندگی استرالیایی‌ها بازی نمود. این نسخه جدید از لندکروزر جذابیت بصری خاص و متمایزتری را در خودرویی ارائه می‌کند که همچون همیشه توانمند و قوی است.

نیروبخش لندکروزر صاحارا هورایزن جدید پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری توربودیزلی است که قدرت ۲۷۲ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز به دنده‌سنگین و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    تویوتا هم زده تو کار #جوان_گرایی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      مسلماً روزهای پایانی را طی میکنه لندکروزر j200 دوست داشتنی .
      امروز در یکی از پیجهای اینستا دیدم میگفت استرالیاییها از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ حدود ۳ میلیون لندکروزر خریدند و آمار فروش لندکروزر تا پایان سال ۲۰۱۹ رقم ۱۰ میلیون فقط برای j200 بوده که برای خودم هم جالب بود .
      اما واقعاً تویوتا تاریخ مصرف نداره و اگر هنوز حدود ۱۲ سال میشه که تولیدش میکنه ، از چشم ها که نیافتاده هیچ ، بلکه بیشتر از قبل هم دل میبره .
      میدانیم که بیشترین طالب را در نمایشگاه های ایران داره و میدانیم که عقل حکم نمیکنه پولهای میلیاردی بابت خودرویی مثلاً مدل ۲۰۱۱ داد ، اما دوستان یه سئوال ؟؟؟
      شما چه خودرویی را میشناسید که در این شرایط اَسفناک خودرویی و قطعی واردات ، بِشه جایگزین لندکروزر کرد و با خریدتون هم لذت سواری با لندکروزر را میچشید هم ارزش پولتون را حفظ میکنید .

      یادش بخیر ، سال ۲۰۰۸ میخریدنش ۸۷ میلیون فول ۶سیلندر و یا مثلاً بنز S350 صفر را مفروختند ۱۲۵ میلیون ، باورتون میشه ، اما خدایی اون زمان هم برای هر کسی قابل دسترس نبود ولی امروزه خرید چنین خودروهایی حتی با این اقتصاد خراب هم راحتر از قبل شده ، مسخره میکنید حرف من را اما آنهایی که در این ۱۰ ساله به سبب کارهای ساختمانی و تجاری به املاک میلیاردی رسیده اند ، بهتر درک میکنند که پول در این روزها راحتر به کالا تبدیل میشه تا ده سال پیش و کلاً حرف من اینه که در این ۱۰ ساله تعداد ثروتمندان مَلاک دار در ایران به اوج خود رسیده و اگر در کلان شهرها در محله های متوسط رفت و آمد کنید در هر پارکینگی یک یا چند خودروی خارجی در حال خاک خوردن هستند و شما پایتخت را جدا حساب کنید که فوران نعمته از خودرو و اگر کسی زرنگ باشه میتواند زندگی را از صفر به بالا بکشاند ، فقط لطفاً انرژی منفی ندید که انسانهای منعی نِگر در کوه طلا هم که باشند ، به خاک سیاه تبدیلش میکنند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (68 ديدگاه)

        مجموع کل مدل های لندکروزر از ابتدای تولید تا سال ۲۰۱۹، ده میلیون دستگاه بوده، نه فقط سری j200. فکر میکنم از اواسط دهه پنجاه به بازار اومد که تا الان میشه بیشتر از شصت سال و این آمار فروش شصت ساله لندکروزر هست. لندکروزر (غیر از پرادو) سالیانه حدود سی هزار دستگاه در استرالیا فروش داره و در بازار امریکا فقط حدود سه-چهار هزار دستگاه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. روژیار

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دوست عزیز در کل در جهان ماشینی امروز خیلی به دست آوردن کالا راحت شده ربطی به ایران نداره تمام دنیا به همین شکله شما اگه موبایل رو در نظر بگیرید هم همینطوره لباس رو هم حتی چون هر روز میشه با هزینه ی کمتر و کار کمتر کالای بهتر وبیشتری خرید اصلا ویژگی قرن کنونی همینه اما این نسبت در ایران خیلی کمتر و سخت تر شده منظورم اینه که برای آمریکایی ها هم خرید کالا ها راحت ترشده اما ایرانی به واسطه ی اقتصاد ویرانش فقط بعضی ها این توانایی رو به دست آوردن و بقیه محرومند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    خدایی هنوز هم اتاقش بوی کهنگی نداره،،،، ولی لزوم حفظ بازار و مشتری تنوع طلب، به روز شدنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پاترول و لندکروزر: لایک
    تاهو و یوکان:دیسلایک

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. فريد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    جووووون خدا وکیلی ١٠٠ تومن میدم ❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید(تهران)

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    بجای زلم زیمبو نسل عوض کن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. samurai

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (546 ديدگاه)

    عاشق این موتور هشت سیلندر تویوتام نرم و ابگوشتی :))
    قبلا میرفتیم دوبی سوار این ماشینا میشدیم همونم چند ساله نمیشه رفت اینجا که حکم خدا رو داره نمیشه دیدش کو تا سوار شدنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    دیگه شکوهی تو این خودرو نمیبینم، کاملا قدیمی و فاقد جذابیت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا