تجربه و آزمایشتویوتا

تویوتا هایلوکس از نگاهی دیگر

هایلوکس از آن دسته وانت‌هایی است که توانسته در تمام دنیا جای خود را در قلب خریداران پیدا کند. هایلوکس از سال ۱۹۸۳ به ایران وارد شد و استقبال خوبی از آن به عمل آمد و هرچند سال یک‌بار نیز مورد بازبینی طراحی یا همان فیس‌لیفت قرار می‌گرفت. خودروی موردنظر هم مدل سال ۲۰۱۰ بوده که فیس‌لیفت نسل هفتم می‌باشد.

Toyota Hilux 2009
Toyota Hilux 2009
بدنه:
از نمای جلو که ماشین را نظاره می‌کنیم پهن بودن ماشین و نازک بودن ستون‌های A خودنمایی می‌کنند و جلوپنجره آن که از یک قطعه با روکش کروم و یک قطعه پلاستیکی که خلاف جهت هم قرار داده شده‌اند و یک شبکه پلاستیکی لانه‌زنبوری در پس‌زمینه تشکیل شده است، ظاهری عبوس و خشن به ماشین بخشیده‌اند. از هر سمت پس از پایان جلوپنجره بر روی درپوش موتور خطوطی قرار دارند که زیر شیشه به زیبایی محو می‌شوند.
در بخش سپر هم در وسط ورودی هوا و در طرفین دو مه شکن قرار دارد و چراغ‌های جلو هم مکانیزم خاصی ندارند و تا بالای گلگیر کشیده شده‌اند.

Toyota Hilux
Toyota Hilux
نمای جانبی:
در نمای جانبی اولین چیزی که جلب نظر می‌کند گلگیرهای بزرگ و عضلانی‌اند که زیبایی خاصی هم دارند و در وهله دوم توجهمان به رکابی خوش‌فرم جلب می‌شود که هم به زیبایی کمک شایانی کرده هم برای سوار و پیاده شدن، وسیله ای مورد نیاز است.
هایلوکس با توجه به ابعاد بزرگش برای دید جانبی به سمت عقب به آیینه‌هایی بزرگ نیازمند است که با بزرگی خود با ظاهر کلی ماشین ارتباط برقرار می‌کند، اما خود نگارنده از این آیینه‌ها به سبب اینکه از پلاستیک بسیار خشک ساخته شده و بسیار آسیب‌پذیرند راضی نیستم، و باوجود بهایی حدود ۱,۶۰۰ هزار تومانی برای هر آیینه حواس‌جمع بودن راننده را می‌طلبد.

Toyota Hilux
Toyota Hilux
نمای عقب:
در نمای عقب چیز خاصی دیده نمی‌شود جز درب محفظه بار که نوشتهٔ TOYOTA بر روی آن جلب نظر می‌کند. از آنجا که این نوشته با برچسب بر بدنه حک شده و با توجه به مرغوبیت جنس آنها عمرشان گاهی اوقات به ۳۰ سال هم می‌رسد. چراغ‌های ایستاده هم به سه بخش دایره ای شکل تقسیم شده که دایره پایینی با داشتن رنگ نقره ای با سپر ست می‌باشد که جنس سپر هم از استیل ضدزنگ است.

Toyota Hilux
Toyota Hilux
درون کابین:
درب خودرو را باز می‌کنیم درها با توجه به جثه بزرگشان بسیار سبک هستند، پا را روی رکاب گذاشته و با کمک گرفتن از دستگیرهٔ روی ستون A به داخل ماشین می‌رویم. ارتفاع قرارگیری راننده بر روی صندلی‌ها حدوداً بلند است و راننده دید بسیار خوبی به اطراف و جلو دارد. داشبورد را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم به دو بخش تقسیم شده که قسمت فوقانی به رنگ تیره و قسمت تحتانی به رنک طوسی و این رنگ‌بندی در تمام فضای کابین حفظ شده.

Toyota Hilux
Toyota Hilux
از همین سمت راننده که شروع کنیم فرمان چهار پره را می‌بینیم که در وسط آن لوگوی تویوتا خودنمایی می‌کند. پشت فرمان سه دایرهٔ در هم ادغام شده را می‌بینیم که در مرکز سرعت‌سنج و در دایره سمت چپ دور موتور و دایره سمت راست آمپر بنزین و دمای موتور است. به میانه داشبورد که نگاهی می‌کنیم از بالا ساعت دیجیتالی، مانیتور، ابزارک‌ها برای کنترل کولر و بخاری و در پایین‌ترین قسمت فندک ماشین است.
دو دنده بر روی کنسول دیده می‌شود که دنده بلندتر اصلی و کوتاه‌تر دنده کمکی می‌باشد و با چرم مشکی پوشیده شده‌اند که زیبایی خاصی دارد. پایین‌تر که بیاییم ترمزدستی و جعبه کنسول با رنگ تمام طوسی خودنمایی می‌کنند و سمت شاگرد هم روی داشبورد جز ایربگ چیزی ندارد.

Toyota Hilux
Toyota Hilux
فضای عقب ماشین در نگاه اول کم جا و تنگ دیده می‌شود اما پس از قرارگیری روی صندلی‌های عقب متوجه می‌شوید که جای پا و سر سرنشینان عقب مطلوب است.

Toyota Hilux
Toyota Hilux
موتور:
پیشرانه این اتومبیل بدین شرح است: موتور چهار سیلندر خطی با حجم ۲۷۰۰ سی سی که دارای توان ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتن متر می‌باشد و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یک دنده کمکی برای شرایط سخت به حرکت درمی‌آید.
سوییچ را چرخانده و پیشرانه با صدای دلپذیری از خواب بیدار می‌شود و وقتی‌که شروع به حرکت می‌کنیم درون کابین از نظر صدای موتور و صدای بیرون، آرامشی برقرار است.
اگر بخواهیم امروز کمی به ماشین فشار بیاوریم با رسیدن عقربه سرعت‌سنج به ۴۵ کیلومتر در ساعت باید دنده را به ۲ انتقال دهیم. در دور موتورهای بالا ماشین به دلیل محرک عقب بودنش پس از رها کردن کلاچ میل به سر بلند کردن دارد که لذت جالبی حداقل برای خود نگارنده دارد.

عقربه کیلومترشمار به ۹۰ رسیده وقتش است دنده را به ۳ انتقال دهیم و پس از دنده زدن‌های متوالی در دنده ۵ ماشین به سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و سرعتش بالاتر نمی‌رود و در این سرعت راندن ماشین با آن شاسی و جثه بزرگش بسیار اضطراب‌آور است. این خودرو در حالت ایده‌آل درون شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدوداً ۱۴ لیتر بنزین نوش‌جان کرده و در جاده‌های خارج شهر ۱۲ لیتر را می‌بلعد.

Toyota Hilux
Toyota Hilux
Toyota Hilux
Toyota Hilux
ماشین را به خارج جاده یا همان آف‌رود می‌بریم. به ناهمواری‌های شنی و خاکی که می‌رسیم، هایلوکس پاسخ ما را می‌دهد که برای فتح خارج جاده ساخته شده. هر چه به بلندی‌های شنی و خاک‌های عمیق و نرم می‌رویم احتیاجی به دنده کمک نمی‌بینیم تا اینکه همین خاک‌های عمیق زهر خود را به پیکرهٔ ماشین می‌ریزند و ماشین در خاک فرو می‌رود. اما هایلوکس با به همراه داشتن امدادگری به نام دنده کمک ما را شگفت‌زده خواهد کرد و زمانی که آن را روی حالت L4 می‌گذاریم، ماشین حتی نیاز به گاز دادن هم ندارد و با رها کردن کلاچ زمین را شکست می‌دهد و حالت H4 هم برای مسیرهای خیس به ما کمک می‌کند.

Toyota Hilux
Toyota Hilux
حرف آخر:
هایلوکس در بقیه کشورها خودروی “کار” شناخته می‌شود اما به دلیل قیمت ناعادلانه در ایران ماشین مرفهین شده و قیمت لوازم‌یدکی آن هم بسیار بالا است و از سواری خشک و تکان‌های آن در خارج جاده نمی‌توان گذشت. درمجموع ماشین بادوام و جان‌سختی است که شمارا ناامید نمی‌کند.
از اینکه وقت گذاشته و این مطلب را خواندید از شما تشکر می‌کنم.

نگارنده: سعید شریعتی نیا
توضیح: تصاویر مربوط به خودروی تست شده نمی‌باشند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. AHMADREZA

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    این ماشین توی تمام دنیا به عنوان یک ماشین کاربردی جای خودشو پیدا کرده
    زمان سربازی یک هایلوکس بسیار قدیمی 1 سال دست من بود چه حرکاتی که باهاش نزدیم و چه جا ها که باهاش نرفتیم و چه چیز ها که باهاش حمل نکردیم
    اونقدر جون سخت و سفت بود این ماشین که در عین تحسین برانگیز بودن اعصابمونو خرد کرده بود :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامورایی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      ماشینی تمام عیار

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (37 ديدگاه)

      در تایید فرمایش جنابعالی
      در زمان خدمت مقدس سربازی(1379) 5عدد تویوتا صفر آورده بودند که هنوز برچسب ساخت ژاپن و توکیو و اون برچسبهای محافظ روی کاپوت و گلگیر روی بدنه خود نمایی میکرد . حجم موتورشون 4700 سی سی بود. از نظر ظاهری تقریبا همون تیپ تویوتاهای زمان جنگ رو داشت
      از یه سربالایی همچین بالا رفت که 5نفری که توی ماشین بودیم گفتیم الان کله ملق میزنه
      زمین رو انگار گاز میزد و شخم میزد
      ماشینه آقا ، خوب ماشینیه و متاسفانه طبق نظر نویسنده ی محترم ، به دلیل قیمت ناعادلانه در ایران ماشین مفرحین شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یک ماشین فوق العاده . در تجربه رانندگی که با هایلوکس داشتم در یک مسیر کوهستانی ناهموار که یک نیسان پیکاپ هم همراهی می کرد در قسمتی از مسیر گیر بکس نیسان منفجر شد به خاطر فشار زیادی که بهش وارد شد (لاستیک ها تا نصف در گل فرو رفته بودند ) اما هایلوکس بدون هیچ فشاری کل مسیر را طی کرد . در خارج از جاده فوق العادس این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. walid

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    تو منطقه ازاد چابهار خیلی طرفدار داره. خودم چابهاری هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    در کشورهای آفریقایی که مدام در حال جنگهای داخلی هستند میبینید که تماما از این اعجوبه استفاده میکنن
    این ماشین در اونجا به (جان سخت) معروفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان آرسنالی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    فکر کنم دیگه فیس لیفت بسه و 2016 مدل جدید بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرش

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    دوستان چرا هایلوکس با وجود حجم موتور 2700 سی سی و چهار سیلندر بودنش مصرفش اینقدر بالاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. javid

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (93 ديدگاه)

      چون موتورش مال پرادو GX هست و اونم طراحی موتورش سال 2003 انجام شده است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amin

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (77 ديدگاه)

      چون تویوتا تو ساخت خودروهای ارزون قیمتش خساست میکنه ، سعی میکنه تا جایی که میتونه صرفه جویی ولی در عین حال کیفیت رو حفظ کنه… دیگه واقعا وقتش رسیده کل ریخت هایلوکس و موتورش رو عوض کنه چون داره از رقبای امریکاییش عقب میمونه..
      مصرف سوخت 12 لیتر تو جاده چی میگه تو سال 2015 آخه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حجت

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    من با جیپ کاام جایی رفتم که هایلوکس نتونست بیاد و کفش زمین خورد شاید علتش زیادی فاصله محورها ی تویوتا نسبت به کاام باشه. ضعف هایلوکس توی همین زمین گیر شدنش هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمدرضا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    عاشق وانت های بزرگم اون تویوتا ها جدیدا عالین نمیدونم اسمشون چیه
    اینجا ما ماشین پلاک اروندی کلی شورولت فورد و تویوتا ی وانت هست تو خیابون ها واقعا چشم رو نوازش میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      فقط منطقه آزاد اروند.
      تاکوما بردار تاکوما اسمش هست اون موتور 5000 هستش موتور لندکروزر روش نصب شده قیمتش هم از راو4 بشتر اگر اشتباه نکنم کف گمرک 150 میلیون بود با هزینه 10 میلیونی ترخیص حدود 160 تومنی در میاد. ولی به فورد F-150 نمیشه یکشون همین جا تو اندیمشک هست هیجا نمیشه پارکش کرد از خیلی درها هم نمی تونی داخل ببریش اما وقتی سوارش میشی و صدای موتورش رو میشنوی …..وایییییییییی
      کاش گاری سازها نابود بشن تا تمام مملکت از این ماشین ها با قیمت عالی استفاده کنند کاش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        الهی آمین یا رب العالمین…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تو ایران حداقل باید تعرفه ماشین های تجاری رو خیلی پایین بیارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با سلام.در مورد هایلوکس نظر نمی دم چون جز بهترین هاست.ولی از کار مسئولین پدال ناراحت شدم چون براشون یک مقاله نوشتم اونهم کامل با فیلم و.. که اونو نذاشتن رو سایت و گفتن که موضوعش یکم قدیمیه اما حالت می بینم مقاله در مورد خوروی 5 سال پیش مینویسن و خودشون خلاف حرف خودشون انجام می دن خیله دلزده و ناراحت شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      اینجا همینه دوست من…شاید مطلبی توش بود بر ضد آلمانها…بخاطر این چاپ نشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مایکل جکسون thriller

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا مهدی برای اطمینان از اینکه این مقاله قدیمیه یا جدید فقط باید سراغ نویسنده این مقاله رفت . اگه به نظرتان واقعا این مقاله قدیمیه بهترین راه اینه که یه ایمیل به مدیر یا سردبیر پدال بزنید و بپرسید که چرا این مطلب را گذاشتند و مطلبی که برایشان فرستادی در سایت نگذاشتند . البته هر کاری که خودت صلاح میدانی و به نظرت درسته انجام بده و اگه علاقه ای هم نداری که تصمیم با خودته . از این جهت این حرفها را زدم چون نمیخوام پای خودم هم وسط گیر باشه و بابتش سوال و جواب پس بدم . نباید دخالت میکردم فقط دیدم خیلی ناراحتید این نظر را ثبت کردم . نه برای بدنام کردن پدال . من که هیچ کاره ام بخوام سایت پدال را بدنام کنم یا ارزشش را پایین بیارم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ali

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام داداش مگم میشه این فیلم رو برام ایمیل کنی؟و همچنین مقالت چون میخام ماشینو به امید خدا بخرم ممنونت مشم اگ لطف کنی و برام ایمیلش کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. milad

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    توی محصولات تویوتا عاشق هایلوکسم .یه قوچ لامصب..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. navid

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    لعنت به اونایی که هنوز با افتخار وانت نیسان و پیکان رو تولید میکنن.

    ای کاش یکی دوتا از مسئولین با همین آشغالایی که به مردم میندازند تصادف کنند شاید به فکر افتادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hero

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    فقط یک کلام: عالی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mahdi-ms

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    یه ذره ظاهرش خشن تر بود دیگه عالی میشد‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مجتبی(ساروی)

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    من فقط یه چیزی واسم سواله چرا باموتور 2700سی سی 160اسب بخار قدرت داره؟البته اینا قدرتی اند زیاد اسب بخار واسشون مهم نیست بیشتر گشتاور مهمه ولی اگه مثلا 190اسب داشت ماشینش هیجان انگیز تر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد باقری

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین پر ابهتی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Sky Line

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام با تمام احترام برای نگار نده برادر بنده هایلوکس ٢٠٠٨ داره و بنده کلی این ماشینو تست کردم
    شما نوشته بودید در سرعت ٩٠ کیلومتر میره دنده ٣ در صورتی که دنده ٢ حد اکثر میتونه ٧٠ پر کنه
    در ضمن آینه های این ماشین اصلی جفتی ٧٠٠ هزار تو منه
    این ماشین فقط راحت و خوش استیله نیسان پیکاپ قدیمی از نظر توان حرکتی از هایلوکس بهتر ه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed.shariati

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (477 ديدگاه)

      من طبق اون چیزی که خودم تست کردم گفتم و این مقاله هم خیلی وقت پیش نوشتم و اونموقع اوج قیمت بود و آیینه هاش این قیمت بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Gold

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    در خصوص هایلوکس، در شماره 359 از مجله ماشین مطلبی 3 صفحه ای چاپ شده که برای مدل 2012 از این خودروست. مطلب حاضر در سایت پدال بسیار به مطلب مجله ماشین نزدیک و قابل تامل است!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed.shariati

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (477 ديدگاه)

      جناب گلد فرمایش شما متین
      من هم منکر الگو گیری از مجله نمیشم
      خوب بنده از اونجایی که هفده سال سن دارم نخواستم چیز الکی بنویسم و گفتم اول از یه رژورنالیست خوب کمک بگیرم تا اعتبار نوشته ام بالا بره
      اما من طراحی رو از دید خودم ارزیابی کردم خوب وقتی ماشین رو منم ارزیابی کنم قطعا همون طراحی رو داره که اون ژورنالیست برسی کرده و من نمیتونم تغییر توش ایجاد کنم بعدشم تست ماشین توسط خودم صورت گرفته و کپی نکردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. gold

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (37 ديدگاه)

        با آرزوی موفقیت برای شما خودرونویس جوان.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. BMW7

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    این ماشین تو مناطق جنگی ک الان درگیر هستن و کم هم نیستن در اون مناطق به عنوان عضوی جدا نشدنی از جنگ هم از لحاظ باری و هم سواری به خوبی(حتی مدل قدیماش)انجام وظیفه میکنه و در شهر هم برای گشت و گذار در مناطق کوهستانی گزینه عالی هستش و واقعا کلمه کم آوردن از این ماشین به دوره،رنگ قرمزش خیلی تو دل بروست،ما یه مثل داریم که میگه،ژاپن و نه شوخی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. پور غیب الهی

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین خیلی عالیه هم واسه اسفالت هم جاده های بیابانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سیدرضا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام. مخصوصا ازبچه های سیستان وبلوچستان میخوام بپرسم اگه قرارباشه هایلوکس بگیرم، کدوم مدلش بهتره البته پایین 2012 ،(بخاطر محدودیت بودجه). ضمنا این که میگن این ماشین رو زودسرقت می کنن چکارکنیم که سرقت نکنن، برای منطقه شهری بیشتراستفاده می کنم. متشکرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. داوود

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    با اینحال یه بار تو خدمت هایلوکس رو با جیپ شاخ به شاخ کردیم.کا ام همچین هایلوکس رو برد عقب که انگار تویوتا خلاص بود.از اون موقع به جیپ کاام اعتقاد زیادی دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امیر

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من سرپیچها دنده دو به سه میدادم عقبش مانند ماشینهای دریفت سر میخورد من که عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی گشتی

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من میخوام ی ماشین از جنس تویوتا بخرم ولی نمیدونم چی؟ فقط تویوتا چون ی کارینا 1978 دارم خیلی راضیم/ ماشین ت مایه های 60 تا 80 میخوام . راهنماییم کنید…………….!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.هایلوکس خیلی ماشین خفنیه،همه چیزش باب جادههای کشورمونه.من راه طولانی باهاش ماموریت رفتم عالیه،لامصب قیمتش بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. joker

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (242 ديدگاه)

    هایلوکس قبل از سال 1983وارد ایران شده بود.هنوز مدل های 1978دارن کار میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا4225

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (132 ديدگاه)

      عزیز درسته قبل از سال 1983 هم تویوتا وارد ایران شد ولی اونها با نام هایلوکس نبودو شاسی کوتاهی هم داشتند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. مجید بهرامی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام بنده دانشجوی مهندسی خودرو و اشنا و دستی هم تو کار دارم البته در حصور اساتید بی احترامی نمیکنم تویوتا یک شرکت ثابت شده در تمام دنیا بوده و حال خودروی هایلوکس ببینید چی از خودرو انتطار دارید دوستی نوشته با کاام رفتم تویوتا گیر کرد برادر گرامی طول هایلوکس برای راحتی و کارایی بالاست در مجموع یک خودرو افرود نسبا راحت و واقعا کم استهلاکی و کیفیت بالایی داره اینو همه دنیا میدونن و میبینید پر مصرفترین وانت تو کل دنیاست چه گروهای نطامی چ شخصی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امیررضامظفری

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خخخخخخ شما هارو
    برید با تویوتا لندکروز قدیمی ها یا همون تویوتا پانکی یا شله خجی رانندگی کنید ببینید ماشین به چی میگم
    همون تویتاهایی که باهاش از مرز قاچاق میارن و مالای زمان جنگ
    بنده خودم یه 3fرو دارم از کوه های شاهو رفتم بالا با 3.5 تن بار
    واقعا تویوتا ماشینه خفنیه برید از اینا بخرید قیمتش هم در میاد 25ملیون
    یه نگاهی تو نت بندازید و کلیپ هاش رو دان کنید
    واقعا دیدنیه
    بژی کوردوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mahdi

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخواستم بدونم تویوتا هایلوکس های شاسی کوتاه هم چهار چرخ متحرک هستند؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هایلوکس یه ماشین تمام عیاره از همه لحاظ بی نظیره با اینکه وانته ولی نسبت به خیلی از سواری ها نرم تره قدرت و گشتاورش واقعا عالیه شتابش حرف نداره از لحاظ سرعت من دو ساعت 170 تا باهاش رفتم اصلا فشار نیومد تا 210 تا ام راحت میره کیفیت داشبورد و لوازم بدنه و … واقعا عالیه مصرفش دقیق تو جاده 100/ 9 تو شهر 100 /11 میسوزونه تعادلش نسبت به سواری ضعیفه ولی نسبت به شاسی بلندی مثه پرادو خوبه در کل در خریدش اصلا شک نکنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا