تویوتا

تویوتا پریوس جدید

در ابتدا آنچه که توجه راننده را جلب می کند نشانگر مصرف سوخت است که تنها ۴.۶ لیتر در هر صد کیلومتر را به رخ می کشد. با اینحال تویوتا پریوس کم مصرفترین خودرو دنیا نیست اما این همه ویژگیهای آن نمی باشد!

Toyota Prius تویوتا پریوس

با استفاده از یک مخزن ۴۵ لیتری بنزین ۱۰۱۷ کیلومتر مسافت تا پمپ بنزین بعدی در پیش پای شماست. بنابراین درجایی که قیمت سوخت بالاست، ارزش این خودرو دوچندان می شود. گرچه قیمت آن ممکن است انسان را بیاد تویوتا کمری بیاندازد اما خرید آن یک سرمایه گذاری طولانی مدت است.

طراحی خودرو کسی را میخکوب نمی کند اما بسیار هوشمندانه، ظریف و زیباست. البته اگر در نظر بگیریم که با یک اتوموبیل کامپکت و فشرده طرفیم.

Toyota Prius

این خودرو هیبریدی دارای یک موتور چهار سیلندر با چرخه اتکینسون  به حجم ۱.۸ لیتر و توان ۹۸ اسب بخار می باشد که همراه با یک موتور الکتریکی جمعاً ۱۳۴ اسب بخار نیرو تولید می کند. با استفاده از تکنولوژی جدید، قدرت آن ۲۴ اسب بخار از نسل پیشین قدرتمندتر است و ۷۰ درصد نیز آلودگی آن کاهش داده شده است.

تجهیزاتی نظیر سقف خورشیدی برای سیستم تهویه، نمایشگر پیشرفته چند منظوره، هفت عدد کیسه هوا، پخش سی دی با هشت بلندگو ، ناوبری ماهواره ای، چرخهای ۱۷ اینچی آلیاژی، دوربین، سیستم کمک پارک، تودوزی چرمی، صندلیهای برقی و غیره با پرداخت بهای آن قابل دسترس خواهند بود. بهای مدل ساده این ماشین ۲۱۰۰۰ دلار و قیمت کاملترین نمونه آن ۳۲۵۲۰ دلار می باشد.

توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. علي مرادي

    ۲ آذر ۱۳۸۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.

    با تشکر از مطالب جالبی که در مورد کمری در سایت خود ارائه داده اید میخواستم خواهش کنم در صورت امکان اطلاعاتی در مورد دوره های آموزشی عیب یابی و تعمیر خودروهای کمری برایم بفرستید.

    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علي ابراهيمي

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید در مورد تویوتا پر یوس گفتید یه موتوراتکینسون ویک موتور الکتریکی داره یعنی چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    کی وارد ایران میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مصطفی

    ۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    تویوتا پریوس دو تا موتور داره که با هم یا جدا می تونن کار کنن
    تو سرعت های کم و ترافیک فقط موتور الکتریکی کار می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد از آمریکا

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک سال پیش یک پریوس مدل 2008 خریدم. تنها هزینه ای که این ماشین برای من داره اینه که هر 45 روز باید یک بار بنزین بزنم و هر چند از گاهی هم تعویض روغن کنم. من حتی بعضی وقتها بیشتر از 100 کیلومتر با 4 لیتر بنزین راه میرم.
    ماشین بینظیر، ساکت و جاداری هست.
    کاشکی وارد ایران هم بشه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا