تویوتا

معرفی تویوتا پریوس C فیس‌لیفت، اسپرت‌تر و ایمن‌تر از قبل

قوای محرکه تغییری نداشته است اما ویژگی‌های استاندارد جدیدی به پریوس C اضافه شده است که به رانندگان احساس امنیت بیشتری می‌دهد

کوچک‌ترین عضو خانوادهٔ خودروهای هیبریدی تویوتا در ایالات‌متحده، پریوس C است که حالا سازندهٔ ژاپنی آن‌را برای سال ۲۰۱۷ مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده است. این هاچ‌بک کوچک برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ در ایالات‌متحده عرضه شد و حالا فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرده است.

toyota-prius_c-2017-1024-02

نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پریوس C هم‌اکنون با اضافه شدن قطعات مشکی‌رنگی به سپرها جلو و اطراف پروژکتورهای جلو، ظاهر اسپرت‌تری نسبت به قبل پیدا کرده است. همچنین همین قطعات مشکی‌رنگ به رکاب‌های جانبی، سپر عقب و اسپویلر عقب هم اضافه شده‌اند که ظاهر تهاجمی‌تری به خودرو بخشیده است. در پریوس C جدید تمامی تیپ‌ها به‌صورت استاندارد مجهز به رینگ‌های آلومینیومی هستند درحالی‌که قبلاً تنها در تیپ‌های بالایی به‌صورت استاندارد عرضه می‌شد.

toyota-prius_c-2017-1024-08

اما تغییر بزرگ دیگری که تویوتا در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پریوس C ایجاد کرده است، ارائهٔ یک مجموعهٔ ایمنی به‌عنوان تجهیزات استاندارد برای تمامی تیپ‌های آن است. یکی از سیستم‌های این پکیج ایمنی، سیستم ترمز خودکار پیش از برخورد است که تا سرعت ۱۳۷ کیلومتر در ساعت فعال است. تویوتا ادعا می‌کند که این سنسورها می‌توانند پیش از تصادف سرعت خودرو را به ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش دهند. همچنین پیش از فعال شدن ترمزها ابتدا راننده از طریق بوق هشدار آگاه می‌شود.

یکی دیگر از سیستم‌های ایمنی پریوس C سامانهٔ هشدار خروج از خط است که درصورتی‌که تشخیص دهد راننده در حال خارج شدن از خط یا مسیر خود است از طریق هشدار شنیداری به او اخطار می‌دهد؛ و درنهایت سیستم نوربالای خودکار نیز برای این ماشین ارائه شده است که در هنگام شب برای جلوگیری از اختلال در دید دیگر راننده‌ها، وسایل نقلیهٔ دیگر را بررسی کرده و به‌صورت خودکار نوربالا را خاموش و در زمان مناسب روشن می‌کند.

toyota-prius_c-2017-1024-0b

قوای محرکهٔ پریوس C اما نسبت به قبل تغییری نداشته است و دقیقاً با نمونه‌های قبلی یکسان است. در این خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر استفاده شده که به‌صورت چرخهٔ اتکینسون کار می‌کند و توانایی تولید ۷۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۱ نیوتن متر گشتاور را دارد؛ اما در کنار این موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی هم تعبیه شده که خروجی کل سیستم را به ۱۰۰ اسب بخار قدرت می‌رساند. این هاچ‌بک کوچک هیبریدی در هر صد کیلومتر در شهر ۴.۹ لیتر، در بزرگراه ۵.۵ لیتر و در سیکل ترکیبی ۵.۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین در حالت تمام الکتریکی هم می‌توان ۴۰ کیلومتر را با آن پیمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    این بیاد تو ناوگان تاکسی رانی ، مخصوصا آژانس ها ، خوبه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۲۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      دارن روش کار می کنند با این قیمت ها ولی نمی شه خیلی امیدوار بود بخصوص اینکه ایرانخودرو و سایپا یکی دو هفته است دارن فشار وارد می کنند با این تفاسیر خیلی سخته الان حتی تاکسی لندن جیلی هم خواهان ورود به ایران هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سینا

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    چقدر داشبوردش پیچیده اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Viper ACR

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه
    ساخته شده که پاک باشه.

    کوچولوی پاک…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد مهدی کشاورزی

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (688 ديدگاه)

    هیچ مشکلی نداره خیلی هم عالی بسیار هم عالی
    اما من اصلا نمیتونم با این نوع غربیلک کنار بیام اصلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. maha

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (86 ديدگاه)

    کاش تویوتا یه هزینه ای میکرد یه سرو سامانی به طراحیش میداد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پرهام

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (741 ديدگاه)

    اگه با قیمت خوب بیاد ایران واقعا ارزش خرید داره
    حداقل نسبت به نسل قبلی طراحیش بهتره:/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بهروز

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان قیمت این خودرو مگه حدود ۲۱-۲۳ هزار دلار نیست… اگه گمرکی خودرو هیبرید رو ورداشتن و فقط ۴ درصد میگیرن چجور ایرتویا ۱۴۸ میلیون زده!!! اگه ورنداشتن یا کسی میدونه چجور حساب میشه بگید تا حداقل آدم فکر بد نکنه?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا