تویوتا

معرفی تویوتا کرولا تورینگ اسپرت جدید

هرچند این روزها به دلیل افزایش محبوبیت کراس‌اوورها، استیشن‌ها در حال مرگ هستند اما این دسته از ماشین‌ها هنوز به‌طور کامل فراموش نشده‌اند زیرا تویوتا به‌تازگی استیشن جدیدی را برای بازار اروپا معرفی کرده است. این خودرو، کرولا تورینگ اسپرت نام دارد و در اصل نسخهٔ استیشن نسل جدید هاچ‌بک کامپکت آیوریس محسوب می‌شود که چند ماه پیش در نمایشگاه ژنو رونمایی شد؛ اما گفته شده قرار است تویوتا از سال ۲۰۱۹ در بازار اروپا نام آیوریس را کنار گذاشته و این ماشین را با نام کرولا عرضه کند. به همین دلیل حالا نسخهٔ استیشن آیوریس نیز با نام کرولا معرفی شده است. این ماشین در مرکز طراحی جدید تویوتا در بلژیک برای بازار اروپا توسعه پیدا کرده است.

به‌منظور افزایش کارایی و فضای داخلی خودرو، فاصلهٔ محوری کرولا تورینگ اسپرت با ۶.۱ سانتیمتر افزایش نسبت به نسخهٔ هاچ‌بک، به ۲.۷۰ متر رسیده است. درنتیجه حالا این خودرو به گفتهٔ تویوتا بهترین فضای پای عقب را در کلاس خود ارائه می‌کند درحالی‌که ظرفیت صندوق بار آن نیز به نزدیک ۶۰۰ لیتر رسیده است. هرچند ممکن است فضای داخلی کرولا تورینگ اسپرت به‌اندازهٔ یک کراس‌اوور کامپکت نباشد اما این ویژگی برای کسانی که به دنبال فضای بیشتری در یک خودروی کامپکت هستند، کرولا را به خودروی جذاب‌تری تبدیل کرده است.

اما غیر از افزایش طول و فاصلهٔ محوری، کرولا تورینگ اسپرت اساساً تفاوت دیگری با نسخهٔ هاچ‌بک خود ندارد؛ بنابراین پیشرانه‌های این مدل نیز همان نمونه‌هایی است که برای نسخهٔ هاچ‌بک ارائه شده‌اند. این موتورها شامل یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری بنزینی توربو با ۱۱۶ اسب بخار به همراه دو قوای محرکهٔ هیبریدی می‌شود. قوای محرکهٔ هیبریدی اول از یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۱۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که نمونهٔ دومی با استفاده از یک موتور ۲ لیتری بنزینی، ۱۸۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ بنابراین هیچ پیشرانهٔ دیزلی برای این خودرو ارائه نمی‌شود.

تعلیق عقب کرولا تورینگ اسپرت از نوع چند اتصالی بوده و تنظیمات متغیر تطبیقی هم برای آن قابل انتخاب است که به حفظ پایداری خودرو حتی در صورت پُر بودن صندوق بار کمک می‌کند. در بیرون خودرو نیز به لطف ستون‌های B و سقف پانورامای خودرو، نمای دورنگ جذابی ایجاد شده است. قرار است این خودرو در نمایشگاه پاریس رسماً به نمایش عمومی درآید و بنابراین احتمالاً در آن زمان جزئیات بیشتری از آن اعلام خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. روح اله

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    چقد این ماشین خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    مدل هاچبکش تو تستهای تصادف از خیلی خیلی موفق ظاهر شده و تو تمام موارد بالاترین امتیازات رو گرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    با این من از استیشن ها بدم میاد ولی این ماشین واقعا زیباست.
    رخش یه خشونت خاصی داره که دوس دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. - A M I R -

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (728 ديدگاه)

    به جرعت میتونم بگم تنها تویوتایی که تو این چندسال اخیر طراحیش منو تحت تاثیر قرار داده همینه …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا