تویوتا

معرفی تویوتا کرولا سفارشی 2021، پیش درآمدی بر مدل GR

تویوتا از مدل سفارشی کرولا هاچبک ۲۰۲۱ در آمریکا رونمایی کرد. این خودرو تنها به تعداد ۱۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد.

اگرچه نام خودرو خیلی خاص نیست اما به لطف کیت بدنه انحصاری و رنگ بدنه‌ی خاص قرمز سوپرسونیک می‌توان این کرولا را از سایر مدل‌های استاندارد تشخیص داد.

این مدل سفارشی بر پایه تریم SE CVT بنا شده و تا چند ماه دیگر عرضه خواهد شد. کرولای سفارشی دارای کیت بدنه متشکل از اسپلیتر جلوی اسپورت، رکاب‌های جانبی، اسپویلر سقف مشکی و تزئینات جدید سپر عقب می‌باشد. نشان‌های ویژه و رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی نیز جزو این ویژگی‌ها هستند.

موضوع جالب اینکه تویوتا می‌گوید کرولا هاچبک سفارشی ۲۰۲۱ پیش درآمدی بر ورود هیجان بالا به کلاس هاچبک هاست و ما امیدواریم منظور ژاپنی‌ها از این حرف عرضه هاچبک داغ GR باشد.

تا آن زمان طرفداران تویوتا باید با این مدل سفارشی سر بکنند. این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۸ اسب بخار سود برده و یک گیربکس دینامیک شیفت CVT نیرو را به چرخ ها منتقل می‌کند. البته این گیربکس به ۱۰ دنده شبیه سازی شده و پدال شیفترها و حالت اسپورت مجهز شده است.

یکی از ویژگی‌های جالب این گیربکس دنده لانچ برای شروع به حرکت است و در کل به نظر می‌رسد کرولا هاچبک سفارشی سواری هیجان‌انگیزی خواهند داشت. مورد دیگر اینکه خودروی موردبحث با سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب عرضه خواهد شد.

کرولا هاچبک سفارشی نشانگر تغییرات این خانواده برای مدل ۲۰۲۱ است که شامل چندین بهبود در طراحی، ایمنی و فضاسازی کابین می‌باشد. مشتریان هم‌اکنون می‌توانند دو رنگ جدید خاکستری و سفید را نیز انتخاب کنند. مدل SE نایت شید ادیشن دوباره برگشته و دارای تریم مشکی و رینگ‌های ۱۸ اینچی تیره می‌باشد. این خودرو به‌صورت استاندارد دارای گیربکس CVT است.

بهبودهای ایمنی کرولا هاچبک ۲۰۲۱ شامل کیسه‌های هوای جانبی عقب برای تمامی تریم ها و هشدار ترافیک پشتی و پایش نقاط کور استاندارد در تریم XSE است.

این خودرو همچنین با گزینه افزایش فضای بار عرضه می‌شود که البته به‌صورت رایگان در دسترس است. این ویژگی جدید باعث کاهش ارتفاع کف صندوق شده و باعث می‌شود ظرفیت فضای بار با افزایش ۱۷۰ لیتری به ۶۵۱ لیتر برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ارین

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (59 ديدگاه)

    زخم کرده با 168 اسب و سی وی تی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    دیروز داشتم تست مزدا۳ جدید را میدیدم در آمریکا .

    بنظرم کرولا که هیچی ، بلکه مزدا۳ از تمام رقبای همکلاس خودش بالاتر و زیباتر طراحی شده .
    اما کرولا یه بحث جهانیه برای مشتریان جهانی .
    مثلاً فصای داخلی مثل صندلیها و سقف عقب که کرولا بسیار هوشمندانه برای اکثریت ساخته شده ولی مزدا۳ نه .

    بلاخره یه چیزی هست که کرولا را پرفروشترین خودرو دنیا کرده ، این شوخی نیست ، یه مدریت قوی و هماهنگ پشتش خوابیده که کمتر شرکتی توان رقابت باهاش را داره .

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. Afg

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    چرا اینقدر کم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا