تویوتاهفته نامه

تویوتا کرولا 2017 به روایت اعداد

۹ نکته‌ی جالب درباره‌ی کرولا!

تویوتا کرولا ۲۰۱۷ بازنگری شده به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار آمریکا پای به میدان نهاده است اما آیا می‌دانید که چند درصد از خریداران این خودرو گیربکس ۶ سرعته دستی را انتخاب خواهند کرد؟ یا می‌دانید که حداکثر سرعت کروز کنترل تطبیقی جدید این خودرو چقدر است؟ نوشته‌ی پیش رو را مطالعه نمایید تا پاسخ پرسش‌هایتان را بدانید.

Toyota-Corolla-2017-6

  • شمع‌های بسیار زیاد

2017-toyota-corolla-eco-side-profile-in-motion
درست در زمانی که مدل ۲۰۱۷ تازه شده عرضه شد کرولا تولد ۵۰ سالگی خود را جشن گرفت. علاوه بر استایل ظاهری بازنگری شده و کابین بهبود یافته با ورودی‌های هوای کروی، کرولا ۲۰۱۷ هم‌اکنون ویژگی‌های جدید و تریم اسپورت XSE را دارد. نسخه‌ی مخصوص ۵۰ سالگی این خودرو به تصویر کشیده شده است.

  • گیربکس دستی

گیربکس دستی در مدل سال ۲۰۱۷ نیز ارائه شده و تنها به عنوان مدل پایه مطرح نیست. هم‌اکنون تریم اسپورت تر SE با گیربکس ۶ سرعته دستی نسبت به گیربکس CVT محبوب‌تر است. در مجموع تویوتا انتظار دارد که ۱ درصد کرولاها با گیربکس دستی خریداری شوند.

  • بزرگ‌تر و مدرن‌تر، اما…
تریم بالاتر کرولا ۲۰۱۷ با صفحه لمسی ۷ اینچی ارائه می‌شود. در این مدل همچنین دوخت‌های آبی صندلی‌ها و بخش پایینی داشبورد به چشم می‌خورد. هنوز هم برخی رقبا صفحه لمسی ۸ اینچی دارند و البته صفحه‌ی بزرگ‌تر دل‌چسب‌تر است!

  • هنوز در آن نقطه نیست

2017-toyota-corolla-xse-infotainment
تویوتا اپل کارپلی و اندروید اتو را در هیچ‌یک از تریم های کرولای ۲۰۱۷ ارائه نمی‌کند. اگرچه که هیچ سیستمی عالی نیست اما ما توانایی‌های اپل کارپلی را تحسین می‌کنیم. این اینترفیس دارای قابلیت‌های شنیداری و پاسخ متنی است. از همه بهتر این سیستم با ناوبری یکپارچه است.

  • ما آن را توصیه نمی‌کنیم

2017-toyota-corolla-xse-cabin-01
یکی از معنی‌دارترین بهبودهای کرولا ۲۰۱۷ این است که همه‌ی تریم های این خودرو دارای بسته‌ی کامل تکنولوژی ایمنی فعال است. جدای از سیستم دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار این پکیج استاندارد دارای کروز کنترل تطبیقی هم هست. بااینکه این سیستم زیر سرعت‌های ۴۰ کیلومتر در ساعت کار نمی‌کند اما هنوز هم سیستمی مناسب بوده و در بازه‌ی سرعتی ۴۵ تا ۱۷۷ کیلومتر در ساعت می‌توان از آن استفاده کرد.

  • احساس قدرتمند برابر با صدای آن!

2017-toyota-corolla-se-engine
کرولای ۲۰۱۷ نیز از همان پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ۱۳۲ اسب بخاری سود می‌برد. البته نسخه‌ی LE Eco این خودرو ۸ اسب بخار بیشتر و ۳ نیوتون متر گشتاور کمتری دارد. در روی جاده کرولا احساس کندی دارد.

  • هنوز هم فضای قابل استفاده‌ی مفید

2017-toyota-corolla-se-rear-seats
فضای ذخیره‌ای کنسول میانی این خودرو به‌طور خاص زیاد نیست اما دو ناحیه ذخیره‌ای جدا وجود دارد. فضای صندلی‌های پشت آن برای خودرویی با این اندازه جادار است.

  • مدل اسپورت عمومیت پیدا خواهد کرد؟

2017-toyota-corolla-se-front-three-quarter-in-motion-03
بیش از ۴۰ درصد همه‌ی کمری‌ها در تریم اسپورت تر SE به فروش می‌روند اما خریداران کرولا علاقه دارند که به سراغ تریم هایی با بهای متوسط بروند. تویوتا به ما گفته که انتظار دارد حدود ۳۰ تا ۳۱ درصد خریداران تریم SE را انتخاب کرده و تنها ۲ درصد آنها مدل XSE گران‌تر را بخرند. ۵۳ درصد خریداران نیز تریم LE را انتخاب خواهند کرد.

  • مسابقه‌ای نزدیک

2017-toyota-corolla-xse-front-three-quarter-03
در سال ۲۰۱۵ تویوتا کرولا رقیب اصلی خود یعنی هوندا سیویک را از نظر آمار فروش پست سر گذاشت. در ۹ ماه ابتدایی امسال کرولا با فروش ۳۶۳,۳۳۲ دستگاهی از سیویک با فروش ۳۳۵,۳۸۴ دستگاهی جلو افتاده است. البته این آمار با در نظر گرفتن کرولا iM به عنوان بخشی از آمار فروش کلی این خودرو در نظر گرفته شده است.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. پویان

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    کرولا عالیه .به جای اپشن بیخود کیفیت عالی داره .حالا صفحه 8 اینچ بشه چه تفاوت خاصی داره ؟!!
    ولی مهم کیفیته که همه چیش خوبه .تازه سواریش هم نرمتر و بهتر قبل شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      کیفیت خوب اومدی
      افرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کامیاب

        ۲۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        خیلی شبیه ماشینای ام جی شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Bloodhound SSC

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    من موندم این گاری سازا چرا نمیان با تویوتا یا vw قرارداد ببندن؟
    اومدن با شرکتای گم نام چینی (که وقتی اسمشونو میشنوی باید نماز وحشت بخونی!!!!)
    همکاری میکنن و از اونا پلت فرم میگیرن!!!!!!!
    طرف تو عمرش یه موتور 8 سیلندر از نزدیک ندیده !
    نمیدونه فرق ماشین دیفرانسیل عقب با ماشین دیفرانسیل جلو چیه؟!؟!؟!؟!!
    با مدرک فوق دیپلم مدیریت اومده پشت میز نشسته بعد بهش میگن مهندس !!!!!
    حالا چرا ؟ چون پاتی کلفت داره !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      برای اینکه سود بیشتر تو کار با بونجول سازاست تا قیمت ساخت پایین باشه و بتونی به حداکثر قیمت ممکن بفروشی و سود بیشتری به جیب بزنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        دقیقا بخاطر منافع و سود خودشون
        با تویوتا قرارداد نمیبندن بخاطر اینکه به نفع ملت نشه انجام نمیدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      اون فوق دیپلم رو هم با پارتی و پول و به زور سهمیه گرفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. دانیال

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (134 ديدگاه)

      دلیلش ربطی به داخلی ها نداره، تویوتا خودش وارد بازار ایران نمیشه. دلیلش هم واضحهه. بازار بزرگ توی آمریکا و ریسک بالای ایران برای تحریم بخاطر این ارزش سرمایه گذاری نداره. دقیقا هیوندایی و کیا هم همینن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. هادی

      ۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      داداش اینها تجربه مدیریت 40 ساله است امثال من و شما نمی فهمیم.
      هنر مدیریت، اینه که بتونی خودرو 60 سال پیش رو با بدترین کیفیت تولید کنی و با گرون ترین قیمت به ملت خودت بندازی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سیاوش

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      مساله قیمت هم مهمه متاسقانه خودرو هایی که تویوتا و فولکس تولید می کنن دور از توان مالی اکثر قاطبه مردم کشوره لذا مجبورن با یا چینیا قرارداد ببندند یا بهترین حالت رنو و پژو عزیزم پول

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. REVENTоN ?

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    چند روز پیش تو کانالا تلگرام این خبر میچرخید،
    رامبد جوان با ماشین لوکسش! شکار دوربین ها شد!
    حالا ماشین لوکس چی بود، تیوتا کرولا!
    یعنی گند زدن به اسم لوکس خدایی، تیوتا کرولایی که اقتصادی و کاربردی ترین ماشین دنیاس!
    یعنی میگن رولزرویسو و بنتلی خشتک دران و ناله کنان در افق محو شدن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      اینجا تویوتا لوکس حساب میشه.
      اینجا کیا و هیوندای هم لوکس حساب میشن.
      اینجا اگر فولکس واگن ( ماشین عموم مردم ) هم بیاد لوکس حساب میشه.
      اینجا ماشین چینی مثل جک هم لوکس حساب میشه.
      .
      وقتی ماهی 1 میلیون تومن درآمد داری ماشین 120 میلیونی برات لوکس حساب میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        دمت گرم مجید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سینا

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (347 ديدگاه)

      دیگه هر چی باشه از Kia Rio لوکس تر نیست وای خدا این همه رفاه رو از ما نگیر ☺☺

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Ali

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      قبل از اون هم تو تلگرام نوشته بود عروسی با چند خودروی لوکس میلیاردی.
      حالا تو عکس چنتا کمارو ss و سراتو 2016 بود ک روی هم یک میلیارد هم قیمت نداشتن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تویوتا عالی کار میکنه.
    آپشن های کیا و هیوندای خیلی جاها به کار میان.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      همیشه درباره خودروهای کره ای عالی نظر دادی و منطقی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

        ۲۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        لطف داری بهنام جان.
        من به همه ی خودروسازان با کیفیت و متعهد به مشتری علاقمندم.المانی ، فرانسوی ، ژاپنی ، کره ای ، انگلیسی ، آمریکایی ، سوئدی حتی چینی و ایرانی ( اگر به مشتری متعهد باشن و خودروی با کیفیت بدن دست مردم )

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. erfan

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    طراحی به روز گیِرباکس به روز و کاربردی
    اینتریور بسیار زیبا
    فقط ایکاش موتورشو بازنگری میکردن به ١۵٠ اسب میرسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بسیار بسیار عالی و کاربردی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    کابین بسیار عالی /////

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کرولا نشون دهنده ی یک محصول عالی و بازاریابی قدرتمند شرکت سازنده هست که در طی 50 سال همیشه جزو پرفروشترین ها بوده و هیچوقت در برابر رقبا عقب نیشنی نکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اصلا از طراحی کابین کرولا و داشبرد چپندرقیچیش خوشم نمی اید. مخصوصا تریم مشکیش خیلی زشت و مزخرفه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ماسل

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    قیمت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hami

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    کلا تویوتا به خاطر عملکرد در قبال قیمت دوست داشتنی و مورد پسنده کمتر کسی دستش به خرید یک کرولا لوکس با قیمت بالا میره همین فرمول خودرو های کره ای دنبال کردن و موفق بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فراز

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آخه کدوم *** 157 میلیون پول بی زبون رو میده این نه آپشنی نه ابهتی نه عملکرد خالق العاده ای بقول جرمی : کسالت بار ..که چی بشه تویوتاس….ملت ماشین 70 میلیونی رو میخرن 150 بعد میگن چرا اینقدر گرونیه ..تورمه….***.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهرداد

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که میکن کرولاهای جدید تو مالزی ساخته یا مونتاز میشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سیاوش

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    دوستا کسی میدونه تویوتا های چهارسرعته اوتوماتیک تو سرعت های بالا مثلا 120 یه بالا یا خود 120 صدای داخل کابینش چه طوره اخه چهار دنده پاسخ گو هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا