تویوتا

معرفی تویوتا کمری و آوالون چهار چرخ محرک جدید

زمستان در راه است…

علیرغم اینکه هر روز بیشتر از دیروز عرصه بر خودروهای سواری سنتی تنگ‌تر می‌شود اما تویوتا به خوبی می‌داند که هنوز هم بخش قابل‌توجهی از خریداران سدان ها را به کراس اوور و شاسی بلندها ترجیح می‌دهند. بله میزان فروش ابتدای سال تاکنون کمری با افت ۱.۶ درصدی به ۲۸۵۰۵۸ دستگاه رسیده و آوالون هم افت فروش ۱۶ درصدی داشته و به خانه ۲۴۲۰۸ نفر راه یافته است اما تویوتا علیرغم این کاهش فروش هنوز هم بازار خوبی برای سدان های خود دارد.


برخی از افراد احتمالاً خواهان چسبندگی بیشتر خودروی خود بوده و می‌خواهند بدون انتخاب یک شاسی‌بلند همچون راو ۴ یا هایلندر از سدانی با سیستم چهار چرخ محرک استفاده کنند. به همین خاطر دو سدان مشهور تویوتا با سیستم چهار چرخ محرک معرفی شده‌اند هرچند متأسفانه این خودروها همانند کمری چهار چرخ محرک سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ با نام All-Trac شناخته نمی‌شوند.


سیستم کنترل گشتاور دینامیک AWD که برای کمری ۲۰۲۰ و آوالون ۲۰۲۱ در دسترس است توسط خود تویوتا توسعه یافته و از راو ۴ گرفته شده است. این سیستم فقط برای کمری و آوالون بازار آمریکا در دسترس بوده و بسته به شرایط می‌تواند تا ۵۰ درصد گشتاور پیشرانه را به اکسل عقب بفرستد. زمانی که نیازی به این سیستم نباشد کوپلینگ کنترل شده توسط سیستم الکترومگنتیکی شفت دیفرانسیل را غیرفعال می‌کند تا مصرف سوخت کاهش یابد.


سیستم چهار چرخ محرک یاد شده تنها برای مدل‌های دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. این پیشرانه در کمری و آوالون به ترتیب ۲۰۲ و ۲۰۵ اسب بخار قدرت دارد.


تویوتا می‌گوید سیستم موردبحث برای درگیری فوری در زمان‌های نیاز طراحی شده و هیچ تأثیری روی فضای کابین نگذاشته است. البته سیستم چهار چرخ محرک باعث افزایش وزن ۷۵ کیلوگرمی کمری نسبت به مدل استاندارد دیفرانسیل جلو شده است.


این دو خودرو از اوایل سال آینده میلادی در دسترس خریداران خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مشکل کمری در کشورهای سردسیری مثل کانادا و آمریکا همین تک دیفرانسیل بودنش هست در فصل زمستان حالا که دو دیفرانسیلش هم داره تولید میشه دیگه چی بهتر از این .یه ماشین فوق العاده چهار فصل.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Omid622

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    در بین رقبای کمری
    نیسان التیما اولین ماشین چهار چرخ محرک بود
    الان باید رقبای دیگر همین رویه رو درپیش ببرن تا شاید از فروش کمتر این کلاس جلوگیری کنن چرا که واقعا حیف بازار سدان ها رو به انقراض بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    سوبارو همیشه تمام مدلهاش AWD بودن. بجز brz

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahrukh

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (126 ديدگاه)

      لامصب گیربکس ۸یا۱۰سرعته اتومات رو اصلا نمیشه با گیربکس مسخرهcvtای که نیسان التیما یا سوبارو لگاسی داره مقایسه کرد
      از این نظر،کمری بهتره
      ولی خب منکر کیفیت و زیبایی اون۲تاهم نمیشه شد که

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. رامتین

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3011 ديدگاه)

    عالیه این کمری. موتور عالی تنفس طبیعی، گیربکس 8 سرعته و سیستم چهارچرخ محرک. دیگه چی میخوای؟ ضمن اینکه بشه کیت TRD هم براش گرفت که عالی میشه. خصوصا در ایران.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (548 ديدگاه)

    یه فیلم احتمالا همه دیدن چنین فیلمهایی را که خودروها اعم از تک دف و دودف و سیستمهای افزایش اصطکاک و . به درد نخورد همه ماشیها لیز میخورن شدید و جالبه بعضی خودروها ثابت هستند و ناگهان لیز میخورن تویخ وبرق و در فیلمهایی هم هست ماشین توگل و چاله کوچیک افتاده عجیب گیر کرده بیرون نمیاداما اما پیشرفتها غیر قابل انکار و واین علم وتکنولوژی است که بالاخره راهی پیدا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا