تویوتا

تویوتا کمری ۲۰۱۵ با افزایش قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار

تویوتا کمری مدل ۲۰۱۵ که در طراحی آن بازنگری شده، از بیرون کاملاً یک خودروی متفاوت به نظر می‌رسد. این در حالی که در زیر پوستش، تغییر چندانی به خود ندیده است. تویوتا اخیراً جزئیات جدیدی از پرفروش‌ترین سدان خود را منتشر کرده که شامل پیشرانه، امکانات جدید و افزایش قیمت اندک آن می‌شود. تویوتا کمری جدید نسخه بازار آمریکا، در مدل پایه LE دارای قیمت اولیه‌ای برابر با ۲۳۷۹۵ دلار است.

2015 Toyota Camry live in New York
۲۰۱۵ Toyota Camry live in New York
قبلاً تصور می‌شد که تغییرات در نسل جدید کمری شامل پیشرانه نیز خواهد بود تا مدل جدید دارای عملکرد و مصرف سوخت بهینه‌تری باشد. ولی چنین چیزی رخ ندارد و همان موتورهای قبلی برای مدل ۲۰۱۵ ارائه شدند؛ موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر، موتور ۳/۵ لیتری V6 و سیستم هیبرید با موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر. موتور ۱۷۸ اسب‌بخاری چهار سیلندر به جز مدل‌های کمری هیبرید، در تمام تریم‌ها به صورت استاندارد عرضه می‌شود. این در حالی است که موتور ۲۶۸ اسب‌بخاری V6 در مدل اسپرت XSE و مدل لوکس XLE در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین سیستم کمری هیبرید در تریم‌های LE، SE و XLE عرضه می‌شود.

2015 Toyota Camry
۲۰۱۵ Toyota Camry
تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای موتور چهار سیلندر به همان میزان قبل باقی‌مانده‌اند و کمری‌های با این موتور دارای مصرف سوختی برابر با ۹/۴ لیتر در شهر، ۶/۷ لیتر در جاده و ۸/۴ لیتر به صورت ترکیبی هستند. این بدان معناست که کمری مدل ۲۰۱۵ همچنان از لحاظ مصرف سوخت در زیر سایه رقیبانی چون نیسان آلتیما (۸/۷ لیتر در شهر، ۶/۳۶ لیتر در جاده و ۷/۶ لیتر به صورت ترکیبی) و هوندا آکورد (۸/۷ لیتر در شهر، ۶/۷ لیتر در جاده و ۷/۶ لیتر به صورت ترکیبی) قرار می‌گیرد. در همین حال، برآوردهای EPA از موتور V-6 و سیستم هیبرید هنوز اعلام نشده است.

2015 Toyota Camry
۲۰۱۵ Toyota Camry
تریم پایه L برای کمری در مدل جدید حذف شده و تویوتا کمری LE مدل ۲۰۱۵ به عنوان مدل پایه شناخته می‌شود. این تریم به صورت استاندارد دارای صندلی تنظیم‌شونده برای راننده و یک صفحه نمایش ۴/۲ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است و قیمت آن نسبت به مدل سال گذشته، ۱۰۰ دلار افزایش یافته است. کمری SE با قیمت ۲۴۶۶۵ دلار نیز به اندازه ۱۰۰ دلار افزایش قیمت داشته و دارای صندلی تنظیم‌شونده برای راننده است. در همین حال، مدل XLE با قیمت ۲۶ هزار و ۹۷۵ دلار به اندازه ۳۴۰ دلار نسبت به مدل سال گذشته و با قیمت ۳۱۱۹۵ دلار به میزان ۶۶۵ دلار نسبت به مدل سال گذشته با موتور V6 رشد داشته است. تریم جدید XSE برای تویوتا کمری مدل ۲۰۱۵ با هدف ویژگی‌های اسپورتی بیشتر نسبت به مدل SE وارد خط تولید کمری شده است و دارای همان قیمت XLE در دو پیشرانه چهار سیلندر و V6 است. مدل XSE V-6 در حاضر جایگزین SE V-6 شده است.
افزایش قیمت در کمری هیبرید اندکی بیشتر بوده است. هیبرید LE با قیمت ۲۷۶۱۵ دلار به میزان ۴۶۰ دلار و هیبرید XLE با قیمت ۳۰۸۰۵ دلار به میزان ۱۳۵۵ دلار رشد قیمت داشته است. همچنین کمری هیبرید SE که در سال گذشته به عنوان یک نسخه محدود معرفی شد، اکنون به عنوان نقطه اتکای خط تولید هیبرید، قیمتی برابر با ۲۸ هزار و ۸۲۰ دلار دارد.

2015 Toyota Camry Interior
۲۰۱۵ Toyota Camry Interior
امکانات جدید سری تویوتا کمری مدل ۲۰۱۵ شامل تکنولوژی‌های هوشمند ایمنی مانند هشدار برخورد با خودروی جلویی، کروز کنترل انطباقی، هشدار عبور از خط جاده و مونیتور نقطه کور می‌شوند. همچنین سیستم چندرسانه‌ای Entune برای برخی از مدل‌ها عرضه شده و چراغ‌های LED در کنار بهینه‌سازی‌های بی‌شمار در داخل و بدنه از نکات دیگر مدل جدید تویوتا کمری هستند. زمان ورود به بازار تویوتا کمری مدل ۲۰۱۵ اواخر ماه سپتامبر درنظر گرفته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    به افتخار تویوتا لایــــــــــــــــــــــک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی شبیه لکسوس ه…….خیلی
    پشتش عین لکسوس es 350 …….مخصوصا چراغش های عقبش
    جلو پنجره ی جلوش هم شکل لکسوس ه
    به نظر من خیلی بهتر شده………………..هر چند که لکسوس مال تویوتاست ولی سابقه نداشت انقدر طراحی هاشون شبیه هم بشه……..ولی باز هم لایمک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سروش

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عزیز سلام

    ایا کسی میدونه کدوم نسخه تویوتا کمری 2015 به ایران خواهد امد؟ نسخه امریکایی یا اون یکی دیگه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كريم

      ۲۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      مدل هیبرید XLE انرا سفارش دادم ان شااله 50 الی 60 روز دیگه میرسه نسخه آمریکایش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. tmnt

    ۱۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا کمری 2015 کی میاد ایران پس؟
    مردم اینقد انتظار کشیدم
    15 ابانه امروز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. zondargt

    ۱۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به سایت خفن تون
    تویوتاجز بهترین هاست حیف کع خیلی ها قدر ماشینای ژاپنی رو نمی دونن
    (کیفیت بالا درعین حال قیمت پایین نسبت به هم کیفیت های خودش آلمانی ها)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اماده دارم 10 میلیون زیر قیمت نمایندگی فقط 168 میلیون تعداد محدود و 12 رنگ و فول ترین حالت ممکن تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا