تویوتا

تویوتا کمری 2018 با چاشنی برق و بنزین

تویوتا کمری در سال ۲۰۱۸ ضرورتا مورد بازطراحی قرار گرفت و این تغییرات شامل نسخه هیبرید نیز می‌شود. ضمن خوشامدگویی به تویوتا کمری هیبرید جدید، بایستی به اطلاعتان برسانیم که این خودرو در باب مصرف سوخت بسیار ارتقا داده شده است. میزان مصرف سوخت بسته به هر تریم متفاوت است اما میزان مصرف نسخه LE که در اینجا مورد بررسی قرار گرفته، به ترتیب در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی معادل ۴.۶ و ۴.۴ و ۴.۵ لیتر بر صد کیلومتر است.
در مقایسه با نسخه مشابه ۲۰۱۷ این ارقام معادل ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهند که مقدار بسیار قابل توجهی محسوب می‌شود. همچنین تریم های SE و XLE درمقایسه با سال پیش در حدود ۲۱ درصد بهینه سازی مصرف سوخت را از خود نشان می‌دهند. میزان مصرف دو تریم مذکور در مدل ۲۰۱۸ برابر ۵.۳ و ۵ و ۵.۱ لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده است.

تویوتا کمری هیبریدی 2018
لازم به توضیح نیست که مصرف نسخه هیبریدی کمری در مقایسه با انواع مجهز به پیشرانه احتراق داخلی بسیار کمتر است. میزان مصرف تویوتا کمری مجهز به پیشرانه چهار سیلندر معادل ۶.۹ و در نمونه شش سیلندر برابر ۹.۰۴ لیتر بر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی است. مصرف سوخت کمتر نیازمند پرداخت پول بیشتر است و این یعنی بهای نسخه هیبریدی تریم LE در مقایسه با نمونه مشابه بنزینی در حدود ۳,۸۰۰ دلار گرانتر است.

تویوتا کمری هیبریدی 2018
کمری هیبرید در سه تریم LE، SE، XLE روانه بازار شده که نمونه مورد بررسی در این مقاله ارزان‌ترین تریم یعنی نسخه LE است. قیمت پایه این نسخه از مبلغ ۲۸,۶۹۵ دلار شروع شده و با سفارش تجهیزاتی نظیر: هشدار نقاط کور، مون-روف، شارژ بیسیم تلفن همراه و آینه وسط تاریک شونده، بهای آن تا ۳۱,۶۰۰ دلار افزایش یافته است.

تویوتا کمری هیبریدی 2018
قوای محرکه این خودرو به واسطه نیروگاه چهار سیلندر ۲.۵ لیتری به همراه دو عدد موتور الکتریکی تامین می‌شود. توان خروجی این پیشرانه معادل ۲۰۸ اسب بخار است که نسبت به سال قبل معادل ۸ واحد قدرتمندتر شده است. باتری تریم LE از نوع جدید لیتیوم-یون بوده و دو تریم دیگر از همان باتری نیکل-متال هیدرید مشابه سال گذشته استفاده می‌نمایند.

تویوتا کمری هیبریدی 2018
بواسطه پیشرانه قدرتمند، تویوتا کمری از رانندگی سرحال و بانشاط بهره‌مند شده که این موضوع در انواع پریوس و هیوندای آیونیک کمتر دیده می‌شود.
شاسی و سیستم تعلیق تقویت شده هم کیفیت سواری بسیار بهتری نسبت به قبل ارائه می‌دهند. در طی مسافت ۱۲۰۰ کیلومتری با این خودرو، کیفیت سواری آن واقعا درخور تحسین بود.

تویوتا کمری هیبریدی 2018
کیفیت متریال بکار رفته در کابین ارزانترین تریم کمری یعنی نسخه LE چندان قابل توجه نیست و تنها در یک قسمت داشبورد از روکش چرمی استفاده شده و سایر نقاط را پلاستیک نسبتا خشک و سطوح ارزان قیمت در برگرفته است. البته از ارزان‌ترین نسخه این خودرو نباید انتظاری بیش از این داشت و برای لذت بردن از کابین باکیفیت کمری، بایستی نسخه XSE را انتخاب نمایید که از کابین نسبتا لوکس و باکیفیت بالایی برخوردار شده است.

نمایشگر مرکزی و صفحه نمایشگر سرعت سنج دیجیتال، داده‌های آماری مرتبط با میزان مصرف سوخت خودرو را به دقت نشان می‌دهند. ماده براق و سیاه رنگی که نمایشگر مرکزی را احاطه نموده، علاوه بر باقی ماندن اثر انگشت و گردوخاک بر روی آن، در مواقعی که خورشید مستقیما بر آن بتابد، نور را به چشمان راننده منعکس نموده و باعث آزار وی می‌شود. در سیستم اطلاعات سرگرمی خبری از قابلیت‌های اپل کارپلی و اندرویداتو نیست و در عوض از اپلیکیشن اختصاصی تویوتا یعنی Entune 3.0 در آن بهره گرفته شده است.

تویوتا کمری هیبریدی 2018
فضای صندوق عقب به دلیل جابجایی محل قرارگیری باتری به زیر صندلی‌های ردیف عقب، نسبت به گذشته افزایش یافته و معادل نمونه بنزینی شده است. حجم فضای این قسمت برابر با ۴۲۷.۵ لیتر است.

تویوتا کمری هیبریدی 2018
تجهیزات ایمنی نظیر هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و سامانه کمکی حرکت بین خطوط، در این خودرو به کار گرفته شده که نسبت به قیمت خودرو کاملا مناسب است اما کیفیت پایین کابین که در حد یک خودروی ۲۰ هزار دلاری ارزیابی می‌شود، اجازه هضم بهای بیش از ۳۰هزار دلاری این نسخه از کمری را نمی‌دهد.

کمری LE هیبرید خودروی مناسبی است که رانندگی خوب، سواری مطلوب، امکانات کافی، پیشرانه نسبتا پرتوان و از همه مهمتر مصرف سوخت بسیار کمی را ارائه می‌دهد. اگر از جنس کم کیفیت اجزای کابین در نسخه پایه بگذریم، این خودرو یکی از مطلوب‌ترین گزینه‌های هیبریدی موجود در بازار خواهد بود.

منبع: cars

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    شک نکنید این کمری مثل کمری ۲۰۰۵ گرند میشه یه ماشین ماندگاربعد از سالها.
    به نظر من این یه سدان کامله کامله .
    کم مصرف . خوش استایل و با وقار . طراحی داخلی و راحتیش عالیه . کم اصطحلاک . خوش قیمت . و از همه مهمتر ماندگار در تاریخ خودروسازی همچون خودروهای خوب دهه ۹۰ میلادی مثل کریسیدا یا میتسوبیشی گالانت های جون سخت خوش رُخ که هنوزم که هنوزه ظاهرش بینظیره
    این نسل کمری همه چی تمومه
    تویوتا ضعف طراحیشو خوب تو نسلهای جدید خودروهاش بدون بزرگ نمایی بر طرف کرده.
    این فرق یه خودرو با اصل و نصبه با خودروهای تازه به دوران رسیده که هر ۳ سال برای اثبات خودشون رنگ عوض میکنن بدون اینکه بفهمن اصل ماشین کیفیت رانندگی و هندلینگ اونه و مثل برف بهاری میان ولی زود آب میشنو میرن پی کارشون.
    در اوج ماندن مهمتر از به اوج رسیدنه
    تویوتا یعنی در اوج ماندن و فروش بالا برای شرکت اون هم سالیان پیاپی بدون اُفت فروش . چیزی نیست که بشه به راحتی از کنار این همه موفقعیت گذشت.
    این یعنی مشتری را گول نمیزنن بلکه دلشو بدست میارن برای خریدهای پی در پی در نسل های بعد از اون
    مرسی کمری
    مرسی تویوتا
    مرسی ژاپن که ظاهر و باطن یکی هستین بدون بزرگنمایی تو خالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      سلام
      دوستان یک سوال ، عمر مفید یک کمری که خوب نگه داری شده باشه چقدر هست ؟!
      مثلا ماشینی که 150000 کارکردش باشه دیگه قابل اعتماد نیست یا رقم مهمی نیست برای تویوتا ؟!
      لطفا آگاهانه جواب بدین
      ممنون

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        نمیشه نظر قطعی داد، مثل گودی وان حموم هست، اول کار به دلیل مشکلات کنترل کیفی خرابی هایی وجود داره، بعد مدتی تا سال ها هزینه ای اساسی نداره ماشین و بعدش خرابی های ناشی از اصطکاک و استحلاک و غیره زیاد میشه…
        در حالت کلی اگه میخواید بخرید، قیمت ماشین اول کار یه شیب تند داره هر وقت نرخ شیب روبه ثبات رفت وقت مناسب خرید ماشین دست دومه.
        معمولا ماشینی که سه تا پنج سالش باشه خوبه، بخصوص که این زمان ،زمان اتمام لیزینگ ها و فروش مجدد ماشین ها هم هست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیر

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        درود…مدل 2007داشتم بعد از ده سال کارکرد کاملا قابل اطمینان بود.وخرج چندانی هم نداشت چون شاسی گرفتم فروختمش.از فروشش هم پشیمانم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. نوید جهرمی

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        یه مقاله بود راجب ماشین هایی که تا 400 هزار مایل قابل اطمینان هستن. اون رو ی نگا بندازین.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. AK_007

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      همین ماشین طراحی قبلی رو صاف کرده از نو ساخته
      فکر نمیکنم به اندازه قبلیا موندگار شه چون اونا طراحی های ساده تری داشتن و دنیا هم سریع تر شده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hamid.Hellcat

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    ماشین خوبیه برای قشر کم درآمد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      پس کرولا و سنترا کیا سوار میشن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid.Hellcat

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        قشر کم درآمد ترتر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Omid622

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    امیدواریم این حجم اسب بخار رو روی نسل جدید هایلوکس هم بزاره ۱۶۰ اسب واسه هایلوکس کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ali

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    این نسل کمری فوق العادست. همین بس که مزدا در مورد هندلینگ و کیفیت سواریش اونطوری تعریف کرد و گفت از این به بعد به جای بی ام و الگوی ما کمری جدیده. تو این متن هم کیفیت سواریش رو تحسین کرده. از لحاظ زیبایی هم به نظرم جزو سه تا از زیباترین های این سگمنته. مخصوصا نسخه های SE و XSE که زیباترم هستن که به نظرم این نسخه هاش زیباترین ماشینای این سگمنتن. مخصوصا رنگ مشکی XSE که دیوونه کنندست. پیشنهاد میکنم فیلم های با کیفیت این تریمشو تو یوتیوب ببینید و لذت ببرید. طراحی داخلیش هم حرف نداره. تو طراحی داخلی هم به نظرم جزو سه تا از زیباترین های این سگمنته. رنگ قرمز اسپرت تریم های XSE هم واقعا قشنگه. پیشنهاد میکنم اگه ندیدید یه نگاه به فیلم های باکیفیت طراحی داخلی مخصوصا نسخه طراحی داخلی قرمز اسپورتش بندازید. متریال داخلی نسخه های بالاترش هم همونطور که متن گفته نسبتا لوکس و با کیفیت بسیار بالاست. خوب البته طبیعیه که نسخه های پایین ترش متریال ضعیف تری داشته باشن دیگه. یکی از دلایل ارزونتر بودنشون همینه دیگه. ولی خوب برام عجیبه این سایت که اینقدر نسبت به کیفیت متریال ماشین حساسه و بهترین رو میخواد چرا نرفتن نسخه های بالاترش رو تست کنن. خوب شما که اینقدر غرغر رو هستین تریم XLE و XSE رو سوار میشدید! البته هیبریدیش XSEنداره. ولی XLE داره که. به هرحال تو این زمینه هم عالی کار کرده. از لحاظ فنی هم که همونطور که متن گفته از هر لحاظ بهتر شده. قدرت موتور که افزایش خوبی داشته. مخصوصا تو نسخه های بنزینیش که حدود 30 اسب بخار بهبود داشته. مصرف سوختش فوق العاده شده و الان کمترین مصرف سوخت رو در بین رقبا داره. 6.9 لیتر چیه واقعا برای یه موتور 2.5 لیتری. واقعا کمه. هیبریدیش هم 4.5 یا 5 لیتر. عالیه. هندلینگ و کیفیت سواریش هم عالی. پلتفرم جدید TNGA واقعا عالیه.
    در نهایت اینکه این نسل کمری یه ماشین کامل و با کیفیت بالا (مخصوصا تو نسخه های بالاتر)، قابلیت اطمینان بالا، طراحی داخلی و خارجی عالی، هندلینگ و سواری خوب، قدرت بالا، بهترین مصرف سوخت، انواع و اقسام آپشن های ایمنی و غیر ایمنی به خصوص در تریم های بالاتر (یه سرچ تو اینترنت بکنید متوجه میشید هیچی کم نداره از آپشن نسبت به کلاسش)، با ارزشترین برند خودرویی دنیا، کم استهلاک ترین، بهترین ماشین کلاس خودش از دید کانسومر ریپورتز، یکی از نامزدهای نهایی خودروی سال که برنده نهایی تو ژنو مشخص میشه که به هرحال همین نامزد شدنش هم مهمه و ………….. . برای من که بهترین در کلاس خودشه و قطعا انتخاب اولمه. راستی موتور تنفس طبیعیش هم یه مزیته مخصوصا برای ما ایرانیا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      راستی دوستان همین الان از سایت goodcarbadcar آمار فروش 2 ماه اول 2018 رو نگاه میکردم. تو کلاس میدسایزها، همه ی برندها کاهش فروش داشتن. اونم چه کاهش فروش هایی! فقط و فقط کمری بوده که افزایش فروش داشته. اونم چه افزایش فروش. 16 درصد افزایش فروش! برای مقایسه، هوندا آکورد 12 درصد کاهش، نیسان آلتیما 12 درصد کاهش، فورد فیوژن 15 درصد کاهش، شورولت مالیبو 6 درصد کاهش، هیوندای سوناتا 43 درصد کاهش، کیا اپتیما 30 درصد کاهش، سوبارو لگاسی 15 درصد کاهش، فولکس پاسات 54 درصد کاهش، مزدا 6، 44 درصد کاهش. حالا عظمت و موفقیت و عالی بودن و محبوبیت کمری جدید رو درک کنید. :) بدون شک الان دیگه بهترین انتخاب تو کلاس خودشه. فرشته نجات سدان ها و میدسایزها فعلا کمری جدیده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        البته اینایی که گفتم طبیعتا واسه بازار آمریکاست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Saeed Boroomand

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        سال اول فروششه، بی تاثیر نیست، ولی خب در کل شاسی بلند بیشتر این روزا مشتری داره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ali

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          خوب مگه آکورد سال اول فروشش نیس؟ مگه سوناتا سال اول فروشش نیس؟ اتفاقا تا اونجا که من میدونم، معمولا اونا در سال اول فروش نسل جدید هر ماشینی، سعی میکنن تا اونجا که ممکنه سمتش نرن تا امتحانشو پس بده و اشکالات احتمالیش در سال های بعد رفع بشه. تو خیلی از ماشینای دیگه هم این قضیه رو شاهدش بودم با توجه به آمار فروش. ولی با این حال کمری جدید اینقدر خوبه که …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Saeed Boroomand

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (477 ديدگاه)

          اگه منظورتون عملکرد بهتر کمری هست نسبت به بخصوص رقیب اصلی اش آکورد من هم موافقم. ولی خب در مورد آمار فروش ها بهتره توی دو سه ماه اول سال رو ملاک قرار ندیم، معمولا کمپانی ها اواسط سال و اول تابستون دیل هاشون رو اعلام میکنن و فروششون رو و رقابت پذیریشون رو نشون میدن، به جز این خرید یکی دو ماه آخر سال خیلی زیاد میشه به خاطر استفاده از مزیت مالیاتی سال قبل.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mohammadreza

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      تازه داداش یکی از ویژگی های مهم کمری رو در لیست بلند بالات جا انداختی
      و اونم ایمنی این خودرو هست
      تویوتا کمری سال هاست که توسط موسسه IIHS جزء Top safety + قرار میگره چیزی که بسیار از خودروهای لوکس و فوق لوکس با قیمت چندین برابر کمری یکبار قرار گرفتن تو این لیست براشون ارزو شده
      حالا اسم نمیارم تا دوستای المانی بازمون آزرده خاطر نشن?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        آخ آخ آخ. چه طور یادم رفت. خوبه حالا برای خودم ایمنی به همراه کیفیت و قابلیت اطمینان مهمترین فاکتورهای یه ماشین هستن. ممنون که اشاره کردید. راستی اینم بگم که کمری نه تنها بالاترین درجه ایمنی یعنی +TSP رو از IIHS گرفته، بلکه بین اونایی هم که این درجه رو گرفتن، کمری و سوبارو لگاسی بالاترین امتیازات رو در تست های مختلف ایمنی گرفتن. یعنی بالاترین حد ممکن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohamad

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (812 ديدگاه)

          واقعا آدم نمیدونه چی بگه
          تویوتا آدمو شرمنده میکنه با این همه احترام و مشتری مداری…

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا