تویوتامسابقات

توقف حمایت 44 ساله تویوتا از گرندپری لانگ بیچ

کل تاریخ گرندپری لانگ بیچ با نام تویوتا گره خورده است؛ اما این یگانگی و همکاری نزدیک به پایان راه خود رسیده است…


موتور اسپورت گزارش داده که این خودروساز ژاپنی اسپانسری خود از گرندپری لانگ بیچ را پس از ۴۴ سال به پایان رسانده است. گفته می‌شود این همکاری رکورددار بیشترین مدت‌زمان حمایت از یک رویداد موتور اسپورت می‌باشد.


تاریخ برگزاری این مسابقه که در لس‌آنجلس برگزار می‌شود به سال ۱۹۷۵ و استارت کار با عنوان فرمولا ۵۰۰۰ بازمی گردد. در طول این مدت طولانی تویوتا حتی با اینکه به‌صورت فعالانه در اکثر مسابقات حضور نداشت همچنان اسپانسر گرندپری لانگ بیچ باقی ماند.

مدیر انجمن گرندپری لانگ بیچ درباره این موضوع می‌گوید:

ما همکاری فوق‌العاده‌ای با تویوتا در طول این ۴۴ سال داشتیم که یک رکورد در دنیای مسابقات محسوب می‌شود. البته در طول بحث‌های فراوانی که اخیراً صورت گرفت تویوتا تصمیم گرفت دیگر به عنوان اسپانسر مسابقات از ما حمایت نکند. البته این امر باعث می‌شود ما به دنبال یک اسپانسر جدید باشیم. ما درباره آینده مسابقات بسیار هیجان‌زده هستیم و تمامی فرصت‌های بالقوه را بررسی می‌کنیم.

تویوتا اولین خودروساز ژاپنی نیست که سایه حمایت خود از مسابقات مهم خودرویی در آمریکا را کنار می‌کشد. مزدا نیز همکاری خود با لاگونا سکا را در سال پیش به پایان رسانده است. امیدواریم دست‌اندرکاران گرندپری لانگ بیچ بتوانند اسپانسر مناسبی برای جایگزینی تویوتا پیدا کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Mohamad

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    44 سال اسپانسر بودنم در نوع خودش عجیبه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا