تویوتا

معرفی تویوتا 4 رانر ونچر ادیشن سفارشی

تویوتا با معرفی نسخه‌ی خشن‌تر ۴ رانر با نام ونچر ادیشن دوستداران آفرودهای سخت را خوشحال کرده است.


این خودروی جدید که برای اولین بار با مدل ۲۰۲۰ عرضه می‌شود به لطف سود بردن از برخی ویژگی‌های سفارشی همچون روف راک یاکیما، رینگ‌های ۱۷ اینچی TRD، پوشش مشکی آینه‌های جانبی، دستگیره‌های درب جانبی و اسپویلر سقفی و همچنین نشان‌ها و لوگوهای تیره‌ی تویوتا جلوه‌ی دیگری یافته است.


داخل کابین این شاسی‌بلند سرسخت صندلی‌های جدید با نوشته‌ی TRD روی پشت‌سری‌ها دیده می‌شود. کف‌پوش‌های چهارفصل، پوشش داخل محفظه بار و… جزو ویژگی‌های ۴ رانر ونچر ادیشن هستند.


همچنین روف راک یاد شده از فولاد هوی دیوتی ساخته شده و می‌توان روی آن وسایلی با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۱۳۲۱/۱۲۱۹/۱۶۵ میلی‌متری را قرار داد.


وقتی که بحث آفرود به میان آید این خودرو توانایی‌های زیادی خواهد داشت زیرا بر پایه‌ی نسخه‌ی TRD آفرود پریمیوم شکل گرفته است. به این ترتیب شاهد سیستم چهار چرخ محرک پاره‌وقتی هستیم که دارای جعبه انتقال ۲ سرعته با دنده‌سنگین قابل انتخاب می‌باشد. همچنین قفل دیفرانسیل عقب نیز وجود دارد که در صورت نیاز بر کشش خودرو در دنده‌سنگین می‌افزاید.


لیست تجهیزات استاندارد این خودرو نیز شامل کرال کنترل است که باعث ترمز سرعت پیشرانه و نیروی ترمز می‌شود تا خودرو در سربالایی و سرپایینی با سرعت متناسب با شیب مسیر حرکت کند. کنترل کشش فعال هم به‌صورت استاندارد وجود دارد که نیروی پیشرانه را در صورت تشخیص هرزگردی به چرخ های موردنیاز انتقال می‌دهد تا کشش لازم وجود داشته باشد. نهایتاً باید به سیستم انتخاب مسیرهای متنوع اشاره کنیم که با کنترل سرعت چرخش چرخ باعث بهبود چسبندگی می‌شود.


بالاتر از همه‌ی این‌ها باید به تمامی تکنولوژی‌های به‌روز شده‌ی ۴ رانر ونچر ادیشن اشاره کرد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از سیستم مولتی‌مدیای جدید با صفحه لمسی ۸ اینچی، اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکسا. همچنین در پشت آمپرها نیز یک صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی قرار گرفته است. دو پورت USB برای سرنشینان عقب، کلید هوشمند با استارت دکمه‌ای و بسته‌ی ایمنی تویوتا نیز جزو ویژگی‌های این شاسی‌بلند ژاپنی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    فورچونر رو بیشتر دوست دارم نمیدونم چرا ازش مقاله نمیزارن??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۷ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      فورچونر یه مدل جهانی نیست. مثل تویوتا اوالون و حتی fj کروزر. پس انتظار نداشته باش تو مجلات اروپایی امریکایی اسمشو بببنی.
      فک میکنم مخصوص بازار استرالیا باشه. اگه مجلات استرالیایی رو بگردی احتمالا کلیپ و مطلب راجبش پیدا میکنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. meysam

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    خدارو شکر تویوتا داره در مدلهای 2020 اندروید اتو ارائه میکنه. هرچند من دلایل عدم عرضه اش رو کاملا منطقی میدونستم چون پای امنیت حریم شخصی کاربران وسط بود.
    انقدر که این شرکت به مشتریهاش پایبنده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    جدیدترین رقابت پیکاپ های میان سایز
    دیدنش خالی از لطف نیست
    https://www.motor1.com/reviews/372871/offroad-truck-comparison-ford-chevy-jeep-toyota/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. OMID

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    بهترین تویوتا واسه من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Farzad

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    بابه مسافرتهای کوتاه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا