تویوتا

رونمایی از تویوتا GR سوپرا GT4 مسابقه‌ای

پس از دست‌یابی به مقام سوم در مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگ رینگ (کلاس SP8T)، سوپرا بازهم به سرخط خبرها بازگشته است. تویوتا گازو ریسینگ امروز تائید کرد خودروی مسابقه‌ای GT4 را از سال ۲۰۲۰ در دسترس تیم‌های علاقه‌مند خواهد گذاشت.


بخش موتور اسپورت تویوتا اعلام کرده است:

به منظور پاسخ به انتظارات روزافزون مشتریان در سراسر جهان پس از رونمایی کانسپت GR سوپرا GT4 این خودرو در دسترس علاقه‌مندان خواهد گرفت.


واضح است که این یک خبر بسیار عالی برای سوپرا است زیرا مسابقات خودرویی همان چیزی است که اعتبار یک خودروی اسپورت را نشان می‌دهد و سوپرای جدید با ذات بیمری خود نیازمند همین موضوع است. همچنین تویوتا گازو ریسینگ می‌گوید سوپرا GT4 به توسعه‌ی خودروهای بهتر از طریق گرفتن بازخورد تیم‌های مسابقه‌ای کمک خواهد کرد.


GR سوپرا GT4 بر پایه‌ی مدل جاده‌ای ساخته شده و کار توسعه‌ی آن بر عهده‌ی تویوتا موتور اسپورت GmbH بوده است. بخش گازو ریسینگ نیز با سه شرکت برای توسعه‌ی خودروی مسابقه‌ای جدید همکاری خواهد کرد که این سه شرکت عبارت‌اند از راونول، پیرلی و آکراپوویچ. راونول روغن‌ها و روان کارها را تأمین خواهد کرد درحالی‌که پیرلی کار تولید لاستیک‌ها را بر عهده داشته و آکراپوویچ هم به توسعه‌ی سیستم‌های اگزوز خاص موتور اسپورت کمک خواهد کرد.


سوپرا GT4 از بدنه‌ای فولادی با رول کیج با کشش بالا استفاده کرده و دیفیوزر جلو و بال عقب از کامپوزیت فیبر طبیعی ساخته شده‌اند. نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ب ام و است که خروجی آن فعلاً اعلام نشده است. این پیشرانه با یک گیربکس اتوماتیک همکاری کرده و نیروی خود را به چرخه‌ای عقب می‌فرستد.


همانند مدل جاده‌ای، سوپرا GT4 نیز از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب استفاده کرده و فرمان نیز از نوع الکتریکی و راک اند پینیون است.

از نظر استایل و طراحی باید گفت این خودرو کاملاً مشابه مدل حاضر در مسابقات نوربرگ رینگ می‌باشد. البته در مقایسه با کانسپت GR سوپرا GT4 باید گفت این خودرو برخی تغییرات را تجربه کرده و کابین هم کاملاً متفاوت است. غربیلک فرمان سنتی جای خود را به نمونه‌ی پروانه‌ای داده و داشبورد استوک نیز حذف شده تا نمونه‌ی مسابقه‌ای جای آن را بگیرد.


جزئیات بیشتر این خودرو از جمله قیمت، بازارها و زمان عرضه در اواخر سال جاری اعلام خواهد شد. خودروی موردبحث در مسابقات گوناگونی از جمله سری سوپر تایکیو ژاپن، سری اروپایی GT4 و VLN استقامت نوربرگ رینگ و میشلین پایلوت چلنج در آمریکا شرکت خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. KF

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    وقتی معرفی شد زیاد خوشم نیومد
    اما الان خیلی جذاب به نظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    هر روز یه خبر خوب از سوپرا در راهه ، این همون ماشینیه که زمان رونماییش منتقد زیاد داشت ولی حالا همان منتقدان عاشق سینه چاکِش شدَن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آریا ماشین

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    پرچم ژاپن بالاست
    واقعا عالی کار میکنن
    تویوتا با سوپرا ، لکسوس با LFA ، نیسان با GT-R و هوندا هم با NSX که از همشون بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MehdiTurbo

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    مسابقاتشو از کجا میشه دید ؟؟؟ به صورت پخش لایو میشه دید ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا