تویوتا

رونمایی از تویوتا GR سوپرا GT4 کانسپت

آیا متوجه شده‌اید که کانسپت های زیادی از سوپرا معرفی شده‌اند؟ به نظر می‌رسد تویوتا نظر دیگری داشته چراکه یک کانسپت دیگر را بر پایه‌ی این خودرو معرفی کرده است. پس از رونمایی از خودروهای مفهومی جدیدی همچون GR سوپرا ریسینگ و GR سوپرا سوپر GT که هر دو مختص پیست بوده‌اند، هم‌اکنون GR سوپرا GT4 رونمایی شده که نشان می‌دهد ژاپنی‌ها به دنبال تولید یک خودروی مسابقه‌ای با مشخصات GT4 هستند.


این خودرو در آلمان و توسط تیم موتور اسپورت تویوتا توسعه یافته و واضح است که بر پایه‌ی نسخه‌ی جاده‌ی سوپرا A90 شکل گرفته چراکه طراحی آن مشابه مدل تولیدی است. بدنه‌ی گیرای سوپرا هم‌اکنون پذیرای یک بال بزرگ در عقب می‌باشد. در نمای جلو نیز اسپلیتری گیرا باعث بهبود ظاهر این کانسپت شده ولی سپر سوپرای تولیدی همچنان دیده می‌شود.


کابین نیز برای کاهش وزن با حذف برخی تجهیزات روبرو شده و حالا در آن یک رول کیج و صندلی‌های سطلی اسپورت بکار رفته‌اند. اگرچه داشبورد همچنان به سوپرای تولیدی وفادار مانده اما یک فرمان مسابقه‌ای نصب شده است. تویوتا به منظور کاهش هرچه بیشتر وزن اقدام به حذف کف‌پوش‌ها و همچنین برخی متریال نسخه تولیدی کرده است.


تویوتا GR سوپرا GT4 کانسپت تا چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ صورت عمومی معرفی می‌شود. این خودروساز ژاپنی اظهار داشته همچنان به توسعه‌ی ویژگی‌های مسابقه‌ای سوپرای جدید ادامه خواهد داد و از دانش به دست آمده در مسابقات برای بهبود نسخه‌ی جاده‌ای سود خواهد برد. اگرچه تولید نسخه‌ی داغ سوپرا GRMN قبلاً تأیید شده اما کاملاً مطمئنیم که تویوتا تنها در آغاز راه پنجمین نسل سوپرا بوده و خبرهای زیادی از آن در آینده منتشر خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. هادی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (168 ديدگاه)

    کانسپتش واقعا قشنگ تر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Alireza

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    از نظر من سوپرای پایه باید با یه موتور v8 پونصد اسبی میومد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا