تویوتامزدا

مصاف چشم‌بادامی‌ها: تویوتا RAV4 در برابر مزدا CX-5

ما دو شاسی‌بلند محبوب یعنی تویوتا RAV4 و مزدا CX-5 را رو در روی هم قرار داده‌ایم تا به شما در انتخابتان کمک کنیم. درحالی‌که مزدا CX-5 نقدهای مثبتی را دریافت کرده،RAV4 اما خودرویی است که از ۲۰ سال پیش اشتیاق اول شدن را داشته است. با ما همراه باشید تا نقاط قوت و ضعف هر خودرو را بیابید.

Toyota RAV4 vs Mazda CX-5
Toyota RAV4 vs Mazda CX-5
از ظاهر دو خودرو شروع می‌کنیم. درحالی‌که مزدا و تویوتا راه‌های متفاوتی را در پیش‌گرفته‌اند، اما درهرحال هر دو خودرو نمای خوبی را ارائه می‌دهند.RAV4 از دو دهه‌ی پیش حضور داشته و چهره‌ی جدید و چراغ‌های جلوی گوشه‌دار این خودرو را از پیشینیان خود جدا می‌کند. خطوط تندوتیز بر نمای کلی RAV4 تسلط داشته و وجود خودروی محجوب و معصومی را تداعی می‌کنند اما باید اشاره کرد که نمای جلو به‌صورت غیرضروری شلوغ است.
CX-5 کوتاه‌تر از RAV4 است اما هنوز هم خودروی باابهتی نشان می‌دهد. بااینکه مزدا بزرگ و حجیم است اما خطوط و زوایای نرم‌تر این خودرو، کمتر از تویوتا جلب‌توجه می‌کنند. این موضوع به CX-5 چهره‌ای دوستانه‌تر بخشیده و در چشم ما نمای مشتری‌پسندتری دارد.
بااین‌وجود، قوس چرخ‌های پهن‌تر، چراغ‌های پروژکتور و نمای جلوی برجسته کمک می‌کنند که از شلوغی نمای تویوتا به دور باشد.

rav4-vs-cx-5-rear-three-quarter
به کابین تویوتا قدم می‌گذاریم اما نمای داخلی به‌اندازه‌ی نمای خارجی جذاب نیست. تویوتا همواره به‌عنوان سازنده‌ی محصولات بادوام و باکیفیت شناخته‌شده اما برخی از تریم های نمای داخلی RAV4 کمی از مد افتاده احساس می‌شوند. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو هم برخلاف بسیاری از رقبای هم قیمت سالخورده نشان می‌دهد. ازنظر ارگونومیکی، همه‌ی اجزا به‌خوبی در جای خود قرارگرفته‌اند و راننده همه‌چیز را به‌آسانی می‌تواند به خدمت گیرد.

فضای داخلی مزدا به‌خوبی پاسخگوی ۵ سرنشین بالغ است و درحالی‌که برخی پلاستیک‌های ارزان‌قیمت کمی توی ذوق می‌زنند، اما اکثر پلاستیک‌های در دید از نوع نرم هستند و احساس لوکس بودن بیشتری را نسبت به تویوتا ایجاد می‌کنند. داشبورد مزدا نیز به‌روزتر از تویوتا است. سیستم اطلاعات و سرگرمی ۵.۸ اینچی درست در میانه‌ی داشبورد نشسته و با کنترل‌های مستقیم کنترل می‌شود. با انتخاب تریم های بالاتر، چرم اضافه‌شده به کابین کار را تکمیل می‌کنند.

rav4-vs-cx-5-interior
اگر شما دنبال فضای زیاد هستید، تویوتا در مکان بالاتری قرار می‌گیرد. فضای زیادی برای سرنشینان وجود دارد.RAV4 همچنین یکی از جادارترین صندوق‌ها را در این کلاس دارد. با ۵۴۷ لیتر حجم،RAV4 نه‌تنها از پس مزدا با صندوق ۵۰۳ لیتری برمی‌آید، بلکه نیسان قشقایی محبوب را نیز مغلوب می‌سازد.

پشت فرمان جایی است که این دو خودرو تفاوت بیشتری دارند. بااینکه RAV4 خودروی قابلی است، اما نمی‌توان آن را خودروی لذت بخشی برای رانندگی دانست.RAV4 های قدیمی برای اطمینان و چابکی خود تحسین می‌شدند، اما این مدل جدید سواری راحت را در صدر اولویت‌های خود قرار داده است، به این معنی که وقتی این خودرو از ناهمواری‌ها عبور می‌کند، سرنشینان خیلی اذیت نمی‌شوند اما این آسایش با کج شدن و حرکات بدنه به دست می‌آید، چیزی که اکثر شاسی بلندها از آن دوری می‌جویند.

rav4-vs-cx-5-driving
مزدا نه‌تنها خودروی توانایی ساخته، بلکه چاشنی لذت را هم به این محصول خود تزریق کرده است، ترکیبی که بسیاری از رقبا به دنبال آن‌اند. برخی کارشناسان گفته‌اند که به لطف سیستم تعلیق چشمگیر این خودرو، لذت سواری CX-5 به پای بسیاری از هاچبک های اسپورت می‌رسد. مقدار زیادی از چسبندگی وجود دارد و در مواقع ضروری خودرو واکنشی سریع از خود نشان می‌دهد.CX-5 همچنین راحت بوده و برخلاف تویوتا، تکان‌های بدنه کاملاً کنترل‌شده است. تجهیزات استاندارد این خودرو هم نسبت به تویوتا کامل بوده و شما مجبور نیستید که برای کروز کنترل و سیستم تهویه‌ی مطبوع خودکار پولی بپردازید (این دو به‌عنوان آپشن در RAV4 در دسترس هستند).

rav4-vs-cx-5-engines
در بحث قوای محرکه،RAV4 پیشرانه‌ای دارد که همه خواهان آن‌اند اما گزینه‌ی هیبریدی جدید مسلماً احساس بیشتری ایجاد می‌کند. با استفاده از موتورهای الکتریکی که به همراه پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری بنزینی کار می‌کنند، مصرف سوخت ۵۵.۴ مایل بر گالنی به دست می‌آید. این پیشرانه‌ی ۱۹۷ اسب بخاری شتاب صفرتا صد کیلومتری کمتر از ۹ ثانیه‌ای را به ارمغان می‌آورد.RAV4 در حالت تمام الکتریکی تنها ۳ کیلومتر می‌تواند حرکت کند! یعنی ۴۸ کیلومتر کمتر از رقیبش میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبرید.

پیشرانه‌های ۲ لیتری بنزینی و دیزلی هم نسبتاً اصلاح‌شده‌اند اما انتظار نداشته باشید که به‌اندازه‌ی پیشرانه‌ی هیبریدی کم‌مصرف و جذاب باشند.
CX-5 از دو پیشرانه سود می‌برد، یک‌ گونه‌ی ۲ لیتری بنزینی که ۱۶۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و دیگری پیشرانه‌ای ۲.۲ لیتری و توربودیزل که دو خروجی ۱۴۸ و ۱۷۳ اسب بخاری را پیش روی شما قرار می‌دهد. همه‌ی پیشرانه‌ها نسبتاً کم‌مصرف هستند اما حتی با انتخاب قدرتمندترین پیشرانه‌ی دیزل، شما مصرف سوخت خوب ۵۰ مایل بر گالنی را مشاهده خواهید کرد و همچنین مقدار زیادی گشتاور خواهید داشت که گزینه‌ی بسیار خوبی برای یدک کشی خواهد بود. حتی پیشرانه‌ی بنزینی هم مصرف ۴۷ مایل بر گالنی دارد و به لطف گیربکس ۶ سرعته ی دستی یا اتوماتیک، لحظات لذت بخشی را تجربه خواهید کرد.

هر دو خودرو می‌توانند در گونه‌ی چهارچرخ متحرک سفارش داده شوند (این حالت در RAV4 هیبرید استاندارد است). انتخاب گونه‌ی چهارچرخ متحرک مزیت خاصی ندارد، مگر اینکه بخواهید یدک کشی‌های سنگین داشته باشید. در حقیقت، انتخاب این سیستم تأثیری منفی روی مصرف سوخت داشته و باعث افزایش ۵ تا ۱۰ مایل بر گالنی مصرف خواهد شد.

کدام‌یک برنده می‌شود؟ سؤال سختی است. هر دو خودرو شاسی بلندهای کاربردی هستند که فضای زیادی را برای خریداران فراهم می‌کنند.RAV4 در بین ۱۱ آزمایش مختلف، از ۱۰ نمره‌ی ۶.۵ را کسب کرده درحالی‌که CX-5 نمره‌ی ۷.۶ را دریافت کرده است.

درحالی‌که RAV4 در داخل فضای بیشتری دارد اما این خودرو رانندگی اسپورت مزدا را ندارد و مواد داخل کابین و استایل RAV4 کمی نامطلوب به نظر می‌آید. از سوی دیگر،CX-5 نمی‌تواند از پس فضای اضافی و سیستم هیبریدی RAV4 بربیاید.
البته انتخاب بین این دو خودرو به شما بستگی دارد اما ما فکر می‌کنیم که CX-5 انتخاب بهتری است. مدل‌های پایه‌ی این خودرو ارزان‌تر از RAV4 هستند و مزدا با چندین سیستم استاندارد به بازار می‌آید درحالی‌که برای داشتن آن‌ها در RAV4 باید پول بیشتری پرداخت کنید. ترکیب این موارد باارزش بیشتر و فضای داخلی زیباتر، استایل مطلوب‌تر و رانندگی لذت‌بخش‌تر ما را مجاب می‌کند تا انتخاب مزدا را به شما سفارش کنیم.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. nissan

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من هیچ کدومو سوار نشدم فقط تو کلانتری خدمت میکردم یدونه هایلوکس داشتیم که هم چپ کرده بود هم موتورش اتیش گرفته بود خداوکیلی یه سواری میداد که ادم کیف میکردرفتم روغن موتورشو عوض کنم تو ترابری یه نصف استکان قیر اومد بیرون در ضمن فن هم نداشت تو تصادف شکسته بود تو بگو موتور یبار گرم کرد ..نه یادش بخیر به خاطر همین به تویوتا اعتقققققققققققققققاد دارم….راو4

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (50 ديدگاه)

      همش درست، اما هایلوکس کلا فن نداره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ashkan

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      منم به پاس این که مزدا داشتم و ازش راضی بودم واقعا انتخابم مزدداست اصلا یه آخ هم نگفت با سرعت 210 باهاش رفتم انگار نه انگار حسی که بهم میداد انگار دارم با 160-170 میرم (نه تکونی نه فشار بادی رو ماشین تاثیر داشت قشنگ هوا رو میشکافت میرفت جلو )
      واقعا به نظرم تو این نسلش دیگه واقعا مزدا گل کاشت با میتا و مزدا 3 و…. کلی جایزه گرفتن اینم که دیگه عالی
      بی صبرانه منتظر ‌RX-7 م

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بهنام طیبی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    جفتشون خودروهای ژاپنی هستن و مقایسه دقیق کار ساده ای نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. افشین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    انتخاب بین این دو سخته ولی چهره راو4 جذابتره مخصوصا که توی ایران cx-5 به طور عمده وارد نشده گزینه ای بهتر از تویوتا نمیشه انتخاب کرد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    میدونم بی ربط به موضوعه ولی چون اکثره بچه های پدال اطلاعاتشون بالاس میپرسم
    دوستان بین سورنتو 2013 و سانتافه 2015 سره دو راهی موندم
    سانتافه به روزتره و شیک تره امکانات بیشتری هم داره
    ولی سورنتو هم جادارتره و هم موتورش قویه مصرفشم با سانتافه یکی هس
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      سانتافه بگیر به روزتره ِ
      اگه سورنتو مدل جدید بود بدون شک من سورنتو رو انتخواب میکردم
      ولی ولی مدل قدیمی نه همون سانتافه 2015 خوبه
      البته نظر شخصی منه
      چون ماشینهای کره ای روز به روز ایراد های گذشته شونون رفع میکنند و کامل تر میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      تنها موردی که میتونه سورنتو13 رو جذاب تر کنه اینه که موتور 6 سیلندر روش باشه. منظورتون از قوی تر همین بود؟
      با نظر سامان موافقم. اگر سورنتوی جدید و سانتافه ی جدید رو مد نظر داشتین میگفتم سورنتو.
      اگر پیشنهاد دیگه ای بخوام بدم اوتلندر جدیده. من بودم اینو میگرفتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شاسی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (104 ديدگاه)

      سورنتو شش سیلندر ۲۰۱۳ خیلی بهتره رفیق. موتور قوی در کنار تمامی آپشن هایی که سانتافه هم داره یه خودروی کاملا به درد بخور میشه که توی سورنتو میتونی پیدا کنی. البته ظاهر خودرو سلیقه ای هست و من در مورد ظاهر سانتافه ۲۰۱۵ رو موفق تر میدونم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mohsen

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      خوب دوست عزیز تو این رنج قیمتی یه نگا بندازی ماشین دست دوم و صفر بهتری هم میشه پیدا کرد
      لندکروزر VX 2007 2006 میشه خیلی تمیزشو پیدا کرد که خداشم با اینا یکی نیست
      ولی بین این دو واقعا نظری ندارم سوار سانتافه شدم فقط

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. نیما ناصری

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (336 ديدگاه)

    گروه بهمن این مزدا خوشگلا رو میگن قراره بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (477 ديدگاه)

    با تشکر از جناب احمد زاده
    من مزدا رو انتخاب میکنم چون زیبا تر و چالاک تره ولی به نظر من طراحی داشبورد تویوتا خیلی هم خوبه ولی همه جا نقد منفی ازش شده نمیدونم من کج سلیقه ام یا نه
    یک انتقادی هم که به نویسنده و سایت پدال وارده اینه که شما باید در پایان اینجور مقالات یک لینک نظرسنجی هم بزارید تا همه رای بدن ولی نیست
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      منم با نظرت موافقم سعید جان.
      این نظر سنجی رو خیلی خوب شد گفتی واقعاً جاش خالیه آخر مقالات مقایسه ای .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. omid

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    کاش بجای( مایل بر گالن )همان (کیلوتر و لیتر) را استفاده میکردید، زیرا این مطلب مفید را دارید برای مردم ایران مینویسید که با (کیلومتر و لیتر) بیشتر سره کار دارن
    ودر اخر باید بگم مزدا cx_5 خودرو جذاب و دوست داشتنی واسه جووناست ، و به لطف منطقه ازاد انزلی چندین مزدا cx_5 و تویوتا rav4 رو از نزدیک بررسی کردم و بازهم باید متذکر شد که تویوتا از لحاظ قدرت یه چیز دیگست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    نظر شخصی من اینه که در مورد RAV تویوتا بسیار مغرورانه رفتار میکند در حالی که مزدا CX5 سخاوتمندانه از نظر تکنولوژی یک قدم جلوتر از تویوتاRAV4 است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. منصور

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    انتخاب بین خوب و خوبتر…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Hessam lexus

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به نظرم کیفیت راوفور بهتره
    واقعا هر دوتاشون ماشین های خوبی هستن
    ژاپنی و با کیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. F.A

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    RAV 4 الکی خیلی گرونه؟! مزدا cx5 و میتسوبیشی اوتلندر از هر لحاظ به مراتب از RAF4 بهترن. یکی از دوستام RAV4 و یکی دیگه اوتلندر دارن. هر دو را سوار شدم. واقعأ اوتلندر به مراتب از RAV4 نرم تر و راحت تر و ارزانتر و … هست. البته نه اینکه RAV4 بد باشه اما خیلی گرونه و به پای دو ماشین مذکور نمیرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. اشكان

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    من اینجا سوار گرند چیروکی هم شدم…..سوار cx5 هم شدم…..خدایی اگه چشاتو ببندند و گوشاتو بگیرن تا صدا موتورو نشنوی….تخته گاز دنده 2 تا 4 رو عمرا بفهمی تو کدوم ماشینی….انصافا عجیب میره این مزدا!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ارش

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    پرچم تویوتا بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سروش

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مزدا حرف نداره ،اگه گروه بهمن مونتاژ مزداهای جدید رو شروع کنه عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (195 ديدگاه)

    درود

    من Rav4 رو انتخاب میکنم، شاید متعصبانه باشه اما استفاده ی خودم از محصولات تویوتا در انتخابم تاثیرگذاره.
    به قول فلاسفه هیچ انسانی از تعلقات اش نمیتواند جدا باشد.

    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد باقری

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو خوبن، مزیتهای مزدا هم مثل اینکه بهتره، ولی به نظرم تویوتا بهتر میاد، با تویوتا بیشتر حال می کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسین

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    طراحی تویوتا نسبت به فیس لیفتش پس رفت کرده مخصوصا نمای جلوش،ولی مزدا نسل به نسل زیباتر شده
    من به شخصه مزدارو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ارمان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    شاهین جان دمه شما گرم مطالب اخیرتون بسیار زیبا بود کاش بتونید یکی از این دو محصول رو با اوتلندر مقایسه کنید چون الان در بازار هم موجود هست یکم کاربردیتر هم هست.
    امید وارم همچین مطلبی پیدا بشه . مرسی از شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سامان اذری

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    هردوشون عالی هستند
    ولی یه رقیب خیلی خطرناک دارن به اسم
    هوندا CR-V

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (*مهرداد*)

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (353 ديدگاه)

      دقیقا ….و البته برادرش یعنی هوندا HR-V

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. حسام

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    برای من محصولات مزدا نسبت به تویوتا خاص تر بودن و بیشتر مورد پسندم هستش.
    اما یک سوال:
    این مایل بر گالن ینی چقدر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. luis

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    یه بار یه مقاله راجع به دوتا خودرو 3 سال کارکرده بزارید تا بفهمیم ماشین یعنی چی
    پیکانم وقتی صفره همه دکمه هاش سالمه صدا هم توش نمیاد مهم دوامه اول و اخر دوامه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شاهین

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    سلام
    مایل بر گالن واحد امریکایی مصرف سوخت هستش و به این معنی هست که با هر گالن سوخت،یک خودرو چند مایل رو میتونه طی کنه.
    از نظر تبدیلات هم هر مایل بر گالن برابر با 0.4 کیلومتر بر لیتر هستش.
    ارادتمندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد باقری

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4717 ديدگاه)

      شاهین جان، بی زحمت، وقتی داری ترجمه می کنی، لیتر به نسبت کیلومتر رو بذار، حالا برای اینکه اصلیت مقاله به هم نخوره، میتونی داخل پرانتز بذاری و بی جزو مقاله نبوده. ممنون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. (*مهرداد*)

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    این گروه بهمن که تو ایران مزدا مونتاژ میکرد یا میکنه همیشه مزداهایی که مونتاژ میکنه یک یا دو نسل عقب هستن …مثلا مزدا ۳ وقتی مونتاژ میکرد و صفر تحویل ملت میداد در کشورهای دیگه از رده خارج بود و نسل جدیدترش تولید میشد ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    جفتشون عاااالی هستن…هیچ حرفی واسه گفتن ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    هر دو ژاپنی و با کیفیت هستن. ولی فراموش نکنید که تویوتا و هوندا و نیسان تو ژاپن درجه 1 هستند. مزدا و میتسوبیشی و سوبارو و سوزوکی تو ژاپن درجه ی 2. پس انتخاب = تویوتا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. شاسی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (104 ديدگاه)

    مزدا همیشه بهترینه، ظاهر زیبا، فنی عالی، امکانات فوق العاده در قیمت مناسب، اصن صدای موتور مزدا دلنشین ترین صدای موتور دنیاست
    مزدا انتخاب اول و آخر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Archi KHAN

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    CX-5 لایک
    RAV4 دیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. mohsen

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    واقعا من متاسفم واسشون که اینجوری گیر میکنن بین انتخابشون خخخخ
    بیا اینجا انتخاب بین پرایدو یکم بیشتر داشتی 405 حالشو ببر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. me84

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    مزدا رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. solat

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (143 ديدگاه)

    از نظر نمای بیرونی تویوتا زیباتر هس ولی از نمای تو مزدا البته از نظر من / بحرحال هر دو با کیفیت هستن در این شکی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا