تویوتا

تیزر نسخه تولیدی تویوتا سوپرای جدید

همین چند روز پیش بود که تویوتا اعلام کرد نسخه پیش‌تولیدی سوپرای جدید را در فستیوال سرعت گوودوود به نمایش درخواهد آورد. هم‌اکنون چند روز با افتتاح این رویداد فاصله داریم و تأیید شده خودرو در گوودوود حاضر خواهد بود به همین خاطر تصویر تیزری جدیدی از سوپرای تولیدی منتشر شده که جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد.


جدیدترین پروتوتایپ سوپرا که به همراه کانسپت قبلی در تصویر حاضر است کاملاً پوشش استتاری قرمز، سفید، مشکی و خاکستری رنگ داشته تا طراحی بدنه‌اش آشکار نشود؛ اما فرم کلی خودرو را هنوز هم می‌توان تشخیص داد.


البته این خودرو در سربالایی مسابقه خواهد داد و بنابراین یک معرفی دینامیک را شاهد خواهیم بود. داخل کاکپیت این خودرو مهندس ارشد تویوتا آقای تستویا تادا و راننده تست شرکت هرویگ دنس خواهند نشست. دنس راننده‌ای هلندی است که همکاری گسترده‌ای با تویوتا در برنامه موتور اسپورت اروپا دارد.


تویوتا تأیید کرده سوپرای جدید به میراث عظیم نسل قبلی وفادار خواهد بود و از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی در جلو و دیفرانسیل عقب سود خواهد برد. گفته می‌شود این خودرو در نیمه اول سال آینده وارد نمایندگی‌های فروش می‌شود.


تویوتا علاوه بر نمایش نسخه پیش‌تولیدی اقدام به نمایش کانسپت GR سوپرا ریسینگ قبلی نیز خواهد کرد. همچنین مدل‌های یاریس GRMN، یاریس WRC و TS050 هیبریدی LMP1 نیز در این رویداد حضور خواهند داشت. به نظر می‌رسد که تویوتا در گوودوود تأکید ویژه‌ای روی تاریخچه مسابقه‌ای قابل‌توجه خود خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    یه سری ماشینا هستن که جدا از برند و کشور و عرق، همه دوسش دارن.
    به نظرم سوپرا یکی از اوناست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    واقعا هم همینطوره. سوپرا جزو اسطوره هاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دم بی ام و گرم که هم به مک لارن موتور دادکه اسطوره ای مثل اف وان خلق شه
    هم به تویوتا حال داد
    دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (271 ديدگاه)

      اتفاقا شما اگر یک جستجو در فروم های سوپرا مثل supramkv بکنید متوجه میشد که بیستر طرفدار های سوپرا از اینکه موتور توسط BMW آماده شده و خود تویوتا براش موتور نساخته ناراحت هستند.

      مشکل بعد هم قدرت ماشین هست که تقریبا 350 اسب بخار هستش. با ۶ سیلندر و این قیمت، باید بیشتر از اینها بر روی این ماشین کار میشد!

      البته یک سری از کارشناس هایی که توی یوتیوب ماشین رو مورد بررسی قرار دادن میگن به دلیل اینکه فروش بالایی نداره، تویوتا مجبور بوده برای کاهش هزینه ها با یک کمپانی دیگه مثل BMW برای تولید ماشین همکاری کنه. همونطور هم که میدونید این سوپرا برادر BMW Z4 هستش و داخل کابین اون هم کاملا BMW هست!

      من خودم خیلی منتظر این ماشین بودم و تصمیم داشتم وقتی که برای فروش منتشر شد بگیرمش، ولی با این قیمت و مشخصات فنی، توی رنج 60 تا 70 هزار دلار خیلی ماشین های دیگه ای (نظر شخصی بنده) برای خرید هستش. به هر حال مبارک طرفدار هاش باشه، من که بعضی مواقع سوپرا MK4 توی خیابون میبینم واقعا کیف میکنم!

      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ShoMpeT

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (271 ديدگاه)

    خیلی باید عشق سوپرا باشی تا 64 هزار دلار (قبل از هزینه انتقال، مالیات و نمایندگی) براش پرداخت کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا