تویوتا

7 جایگزین ارزان‌تر برای تویوتا راو 4 جدید

اخیراً نتایج مربوط به بررسی تخصصی نسل جدید تویوتا راو ۴ منتشر شده و اکثر کارشناسان معتقدند این خودرو همچنان پرفروش‌ترین کراس اوور تویوتا باقی خواهد ماند. قیمت این خودرو از ۲۵۵۰۰ دلار آغاز می‌شود و مدل هیبریدی راو ۴ نیز با بهای ۲۷۷۰۰ دلار در دسترس است. این کراس اوور ارزش فوق‌العاده‌ای دارد اما برای افرادی که نمی‌توانند این میزان بودجه را تهیه کنند گزینه‌های کارکرده‌ای وجود دارند که می‌توانند جایگزین راو ۴ جدید باشند.

  • تویوتا ۴ رانر مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵

در بررسی راو ۴ جدید گفته شده که این خودرو به نوعی نسخه‌ی مینیاتوری ۴ رانر است. خب بجای خرید مینیاتور ۴ رانر چرا خود آن را نخریم؟ تویوتا ۴ رانر قیمت خود را به خوبی حفظ کرده اما برخی مدل‌های ۲۰۱۵ این خودرو با کارکرد کمتر از ۸۰ هزار کیلومتر را می‌توان با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار خرید. پنجمین نسل این خودرو از سال ۲۰۰۹ در بازار حضور داشته و در دل آن پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۴ لیتری ۲۷۰ اسب بخاری قرار دارد. مدل‌های قدیمی‌تر این خودرو با پیشرانه ۸ سیلندر هم عرضه شده‌اند. اگرچه راو ۴ در آفرود هم دستی بر آتش دارد اما نمی‌تواند با طراحی بدنه روی فریم ۴ رانر رقابت کند.

  • تویوتا FJ کروزر مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴

به منظور ادای احترام به FJ40 لند کروزر اصلی، تویوتا تصمیم به تولید خودرویی رترو با نام FJ کروزر گرفت. این خودرو از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ در آمریکا ساخته شد و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۴ لیتری آن قدرت ۲۶۰ اسب بخاری داشت. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به تمامی چهار چرخ منتقل شده هرچند مدل دیفرانسیل عقب آن نیز با گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک نیز در دسترس بوده است. FJ کروزر کاملاً موردعلاقه‌ی کلکسیون داران بوده اما مدل‌های کارکرد بالای آن را می‌توان با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار پیدا کرد.

  • تویوتا لندکروزر مدل ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۹

2014 Toyota Land Cruiser 70

از آنجایی که کراس اوورهای مبتنی بر خودروهای سواری بیش از پیش محبوب می‌شوند، بسیاری از مشتریان هم به دنبال شاسی بلندهای سنتی بدنه روی فریم هستند تا آن‌ها را نگه دارند. قیمت فورد برانکو و جیپ واگونیر بالا بوده و ما فکر می‌کنیم لندکروزر سرمایه‌گذاری عالی بعدی باشد. ما مدل‌های متنوعی از این خودرو را با بهای کمتر از ۲۵ هزار دلار پیدا کرده‌ایم. لندکروزر به عنوان یکی از خشن‌ترین و مطمئن‌ترین خودروهای تاریخ شناخته شده بنابراین خرید آن را به شدت توصیه می‌کنیم.

  • تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲

شاید با دیدن راو ۴ کارکرده در این لیست کاملاً تعجب کنید. خب دلیل این کار تولید نسل سوم راو ۴ (مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲) با پیشرانه‌ی ۶ سیلندری است که در نسل جدید دیده نمی‌شود. این خودرو همچنین با ردیف سوم صندلی‌ها نیز در دسترس بوده است. قوی‌ترین راو ۴ جدید از نوع هیبریدی بوده و خروجی ۲۱۹ اسبی دارد. تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۰۶ با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲۷۰ اسبی عرضه شده و شاید مصرف آن بالا باشد اما قطعاً پرفورمنس بهتری دارد. حتی گران‌ترین نسخه‌ی راو ۴ با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر را می‌توان با قیمت کمتر از ۱۲ هزار دلار خرید.

  • تویوتا سکویا مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶

پلتفرم نسل جدید راو ۴ با کرولا و پریوس مشترک می‌باشد. برخی خریداران شاید به دنبال خودرویی بزرگ‌تر باشند و به همین خاطر نسل دوم سکویا را توصیه می‌کنیم. این خودرو از زمان به‌روزرسانی در سال ۲۰۰۸ تاکنون تغییر زیادی نداشته اما از همان معماری پیکاپ توندرا استفاده کرده و دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری ۳۸۱ اسب بخاری می‌باشد.

  • لکسس GX 470 مدل ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹

یکی از مزیت‌های خرید خودروی کارکرده قیمت بسیار نازل آن در مقایسه با زمان صفر بودن است. ما از یافتن نمونه‌های متعدد لکسس GX 470 کارکرده با بهای کمتر از ۲۵ هزار دلار سورپرایز شدیم. این خودرو بر پایه‌ی تویوتا لندکروزر پرادو بنا شده و نیروبخش آن نیز پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری ۲۶۳ اسب بخاری است. اگر بتوانید با ظاهر خودرو کنار بیایید، مدل GX 460 نیز در دسترس است که پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری آن جدیدتر بوده و ۳۰۱ اسب بخار قدرت دارد.

  • لکسس RX مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵

اگر خواهان یک کراس اوور راحت برای جابجایی خانواده هستید، گزینه‌های معدودی بهتر از لکسس RX 350 خواهند بود. راو ۴ خودرویی کاملاً راحت و آرام است اما RX در سطح دیگری قرار دارد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری RX قدرت ۲۷۰ اسبی داشته و کابین نیز بسیار آرام است. ما مدل‌های F اسپورت این خودرو را نیز با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار یافتیم اما مدل استاندارد را به خاطر راحتی بیشتر توصیه می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Car Lover

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    سکویا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (10201 ديدگاه)

      این خودرو جایگزین نداره .
      اگر اینطور باشه که دیگه انسان نباید چیز جدید و نو بخره و باید مُدام خودروهای دست دوم را جابجا و تعمیر کرد و کل صنعت دنیا به خواب فرو بره ، و الا که خب به جای یک بنز s میشود بهترین لامبورگینی اونتادور کارکرده یا رولزرویس کارکرده خرید .

      این استدلال از بیخ اشتباهِ .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ali a

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    جالب بود…پدال جان از این مطالب بیشتر بزار….برای خیلی ها جالبه با پول ماشین نو چه ماشین های دیگه ای در کلاس های بزرگتر و لوکس تر میشه خرید…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    جاااااااااااااانم به این پست.
    هر چی معشوق منه این جاست!!!
    تویوتا سکویا عجب غووووولیه با اون کابینش.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. Maskvich

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (73 ديدگاه)

    آر ایکس گزینه خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    همگی اسطوره ان خداییش ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (209 ديدگاه)

    جالبه .تو ایران هم تقریبا همین شرایط با یه تلورانس تقریبا صد میلیونی وجود داره.مثلا الان که رافور مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ یه چیزی بین ۶۰۰ تا ۶۸۰ قیمت میخوره میشه باهاش لکسوس Rx بخری.یا fJ با پنجا شصت تومن کمتر یا بیشتر .لندکروز مدل ۲۰۰۶ هم همین حالت رو داره.یه سکویا هم تو ایران میمونه که اونم چون تکه اصلا قیمت نمیشه روش گذاشت.نتیجه ای که بدست میاد با توجه به شرایط تقریبا برابر اینه که تو خارج هم مثل ایران ماشینای تویوتا افت قیمت کمتری پیدا میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      یعنی تو ایران نسل قبلی راو4 را با قیمت کمتر از 12 هزار دلار میشه خرید؟
      معلومه ک نمیشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (209 ديدگاه)

        رفیق من نگفتم که دقیقا با همون قیمت میشه بخری که . گفتم که همین شرایط اینکه مثلا تو میتونی با پول رافور صفر تو یه ایران هم یه ار ایکس یا یه اف جی بخری. تعرفه حداقل صد درصد وقتی میاد روش معلومه که همه چی دوبرابر میشه .ماشین کارکرده الان هم بالاخره یه روزی صفر بوده و وارد شده و تعرفه گمرکیش رو هم داده.پس دلیلی وجود نداره بدون درنظر گرفتن تعرفه گمرکیش بخواد به فروش بره.همین باعث میشه همه چیز میمینمم دوبرابر عرف جهانیش باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. ارشک

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (326 ديدگاه)

    البته این مسئله در مورد خارج صدق میکنه و این مقاله هم احتمالا بازگردانی از سایت خارجی باشه.
    درایران گزینه های جایگزین کمیاب و نادر است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (435 ديدگاه)

      اینجا هم پدال مطلب میزنه که به جای 206 نو برید 207 کارکرده بخرید =))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امیر

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    همه موارد یه طرف اون تاریخ لندکروزر یه طرف!!!
    1970تا 2009؟؟؟!!!!
    نشون دهنده خوب بودن این محصولو میرسونه
    حتی تو ایرانم مدلای قدیمیش با قیمت بسیار نجومی به فروش میرسه ک البته با این اوضاع و نسبت به بقیه محصولات تقریبا ارزش خرید داره
    دوستان مرز نشین کاملا درکش میکنن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحی کابین لیفان X60کاملا از کابین تویوتا راو۴ مدل۲۰۰۶ کپی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. OMID

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    فور رانر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mohammadreza

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    تویوتا فورانر درحقیقت جایگزین تویوتا لندکروزر سری 70 بحساب میاد
    فورانر خودرویی هست که شما هرکاری باش بکنی آخ نگه
    یه فورانر داشته باشی اب و روغنشو به موقع عوض کنی مطمئن باشید 40 سال در هر شرایطی هم که قرارش بدی مثل ساعت برات کار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3478 ديدگاه)

      پرادو جایگزین سری ۷۰ هستش تو خانواده لندکروز تویوتا سری j70 ، j90 , j120, j150, تو یک شاخه هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۱۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (870 ديدگاه)

        اتفاقا دقیقا همین فورانر جانشین سری 70 هست
        پرادو و فورانر از یه پلت فرم استفاده میکنن ولی پرادو لوکس تر و مجهز تر و شهری تره.
        فورانر یه خودرو افرودر خالصه یه خودرو که سخت جونی و هزینه کم و افرود همه هدفشو تشکیل میدن چیزی که برای پرادو اصلا صدق نمیکنه
        اینو حتی از موتورهاشونم میشه فهمید موتور 6 سیلندر 4 لیتری فورانر یه موتور قدیمی پرمصرف و کم بازدست که دقیقا متناسب با هدف تولید این خودروعه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. R

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    همین لکسوس RX350 تو ایران بالای ۶۳۰ میلیون قیمتشه باز راو فور ازش ارزوتون تره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا