تویوتاجیپ

جیپ رانگلر روبیکان در برابر تویوتا روفور TRD

نبرد نابرابر در سرزمین‌های ناهموار

برای اینکه ببینید کراس‌اوور خانوادگی و شهری شما تا چه حد می‌تواند در خارج جاده و مسیرهای سخت دوام بیاورد لازم نیست حتماً خودروی خود را نابود کنید. محدودیت‌های کراس‌اوورها کاملاً مشخص‌اند و اصولاً برای آفرود سخت ساخته نشده‌اند. با این حال می‌توانید روی رفتن به یک جاده خاکی و تپه‌های کم شیب و رودخانه‌های کم عمق روی آنها حساب باز کنید.

از سوی دیگر شاسی‌بلندهای واقعی به خوبی با طبیعت سازگار شده‌اند و هر مسیری را طی می‌کنند. از مسیرهای شنی تا صخره‌ای و رودخانه‌های با عمق زیاد. حال اگر قرار باشد یک کراس‌اوور را برای آفرود تجهیز و مسلح کنیم، آیا توان رقابت با یک خودروی آفرودر واقعی را پیدا خواهد کرد؟

در اینجا دو خودروی متفاوت در برابر هم قرار می‌گیرند. جیپ رانگلر روبیکان، استاد آفرود، اولین انتخاب برای بسیاری از خریدارانیست که به دنبال این کلاس هستند. در سوی دیگر نسخه TRD تویوتا روفور قرار دارد که نسخه‌ای مجهز برای آفرود می‌باشد.

عجیب است که این نسخه از تویوتا با وجود اینکه برای حضور در صحراها بهینه شده، فاقد قلاب بند بکسل است. با این حال از تایرهای مخصوص تریل و کمک فنرهای با تنظیمات مخصوص استفاده شده اما ظاهراً تویوتا فکر همه چیز را برای آفرود نکرده است.

محل رقابت، یک پارک طبیعی در کارولینای شمالی است که پر از گل و لای و تپه‌های پر شیب است. انتظارات ما از تویوتا با توجه به فاصله ۲۱.۸ سانتی‌متری کف آن از سطح زمین چندان زیاد نیست. نبود قفل دیفرانسیل هم در این خودرو کار را مشکل‌تر می‌کند. سیستم چهار چرخ محرکه تویوتا می‌تواند با سیستم انتقال فعال گشتاور حداکثر ۵۰ درصد گشتاور را به محور عقب منتقل می‌کند و این بخشی از کمبود قفل دیفرانسیل را جبران می‌کند.

جیپ اما با محورهای فعال، جعبه دنده دو سرعته، قفل دیفرانسیل جلو و عقب و میله ضد غلطش جلو است. ارتفاع جیپ از زمین بیشتر است و زاویه ورود و خروج آن به شیب هم بسیار بهتر است.

در یک مسیر پر از گل و لای به سختی این دو خودرو را می‌توان متوقف کرد. تویوتا روفور TRD با فنرهای قرمز و بامپرهای دوتایی دامنه لرزشی متفاوتی را تحمل می‌کند به طور مثال در سرعت‌های پایین، می‌توانید یک رانندگی پرشور داشته باشید اما با بالاتر رفتن سرعت توان سیستم تعلیق انگار تمام می‌شود و اسپویلر جلو هم شن و گل‌های مسیر را می‌بلعد.

نبود قلاب بند بکسل یک نقص بزرگ است. شما ناچار می‌شوید در زیر خودرو خزیده و قلاب یدک کشی را به حفره شاسی ببندید. تویوتا همچنین انتخابگر الکترونیکی حالت‌های گل و لای و شن و ماسه دارد. موتور ۲.۵ لیتری این خودرو ۲۰۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. تویوتا روفور TRD کاملاً قابل احترام است اما باید ببینید چه انتظاری از آن دارید.

رانگلر این رقابت به یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر مجهز است که با کمک یک گیربکس ۸ سرعته خودکار نیروی آن به چرخهای پوشیده در تایرهای آلترین گودریچ منتقل می‌شود.

تویوتا در حالتی که سرعت بیشتری گرفته می‌تواند از گیر کردن‌ها نجات یابد اما در عین حال قسمت عقب آن بازیگوشی کرده و منحرف می‌شود. شما می‌دانید که اگر با این خودرو گیر بیافتید نیاز به کمک خواهید داشت. جیپ در تمام این مسیرهای تست اول است و حتی در زمانی که آب تا روی کاپوت آن فرا گرفته، به راحتی به پیش می‌رود.

تویوتا به هیچ وجه نمی‌تواند برخی مسیرها را طی کند و بنابراین پشت سر جیپ به حرکت ادامه می‌دهد. یک دوربین درست در زیر نشان تویوتا در جلو قرار گرفته که مسیر و عمق آب را نشان می‌دهد. با اینکه اگزوز هم کاملاً در زیر آب قرار گرفته اما هنوز روفور گیر نکرده ولی کمی بعدتر با گرم شدن بیش از حد سیستم انتقال نیرو، پیامی در نمایشگر نشان داده می‌شود که محور عقب از بازی خارج شده و عملاً خودرو تبدیل به یک دیفرانسیل جلو شده است. پس باید کمی منتظر ماند تا با خنک شدن سیستم بتوان بار دیگر از این مهلکه خارج شد.

در مسیرهای صخره‌ای باید مراقب بود تا تویوتا با وجود تایرهای چسبنده خود به سمت دیواره‌ها سر نخورد و آسیب نبیند بنابراین باید مسیرهایی را انتخاب کنید که در اطراف آن وسیع و به دور از درخت و دیواره باشند. جیپ اما به مسیرهای سخت‌تر هم سر می‌کشد در حالی که تویوتا از آنها چشم‌پوشی می‌کند.

تویوتا روفور TRD یک آفرودر خیالی است و درواقع همان کراس‌اووری است که کمی تقویت و تجهیز شده و هرگز جای یک شاسی‌بلند واقعی را نخواهد گرفت. این می‌تواند پاسخ کسانی باشد که هنوز فکر می‌کنند با بستن تعدادی تجهیزات و تزئینات آفرودی می‌توانند جا پای بزرگان بگذارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
caranddriver

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    جیپ اما به مسیرهای سخت‌تر هم سر می‌کشد در حالی که تویوتا از آنها چشم‌پوشی می‌کند.

    تویوتا به هیچ وجه نمی‌تواند برخی مسیرها را طی کند و بنابراین پشت سر جیپ به حرکت ادامه می‌دهد

    باید کمی منتظر ماند تا با خنک شدن سیستم بتوان بار دیگر از این مهلکه خارج شد.

    چه کاریه سر به سر جیپ میذاری اون تو بیابون و گل لای متولد شده

    موافقم 87
    مخالفم 31
    1. امین

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      آخه اینا کی رقیب شدن ما ندونستیم؟! برانکو حریف این جیپ نیس تو آفرو جی کلاس نیس دیفندر نیست این چطوری آخه پا به پای اون پیش بره وقتی قفل دیفرانسیل هم نداره? جیپ کاملا اهدافش آفروده اکسلش ارتفاعش امکاناتش ولی بقیه کمپانی هم اهدافشون نهایتا میشه ۸۰ درصد آفرودی مثلا برانکو جی کلاس دیفندر و… برای رقابت با جیپ یا باید مثل اون ساخت یا قبول کرد توی آفرود جیپ سر تره البته بقیه قطعا توانایش رو دارن ولی نمیسازن چون این اکسل و شاسی کلا آفرودیه و نرمی جاده رو نداره

      موافقم 58
      مخالفم 13
    2. زیزیگولو

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4745 ديدگاه)

      آفرودرای معدودی به اندازه ‌ی جیپ رانگلر شاخصو منحصر بفرد هستن، تو این مقایسه تویوتا با جیپ رانگلر کاملاً مشخصه که رانگلر از نظر تواناییای آفرودی هیچ‌ نگرانی‌ نداره خوب حالا شاید فرمول جیپ این روزا قدیمی به نظر برسه ولی این برند هنوزم رانگلر رو با علاقه زیاد به فروش میرسونه و مشتریا و هوادارا هم با علاقه ی زیادی رانگلرو میخرن

      موافقم 33
      مخالفم 3
    3. حسین

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1085 ديدگاه)

      دم جیپ گرم که تونست کراس اور تویوتا رو شکست بده. چون قبلا بارها توسط مجلات مختلف در مقابل خانواده لندکروز شکست خورده. از سری هفتاد گرفته تا سری دویست

      موافقم 14
      مخالفم 45
      1. shayan

        ۱۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (65 ديدگاه)

        خب، اولا وقتی میخوای در مورد پایه گذار افرود و دو دیفرانسیل افرودی صحبت کنی یکم. فک کن… داری در مورد جیپ ای حرف میزنی که توی افرود و کوه و گل متولد شد تا نیاز ارتش رو برطرف کنه، وقتی توی جنگ جهانی دوم با جیپ از کوه میرفتن بالا، چش بادومیا نمیدونستن جیپ چطوری نوشته میشه!?
        حالا بیایم وقتی که تویوتا افرودر ساخت
        یه جیپ رو اوردن تو شرکت لوگوی تویوتا زدن روش و شد تویوتا لندکروز… که خیلیا بهش جیپ تویوتا هم میگن
        پس پایه و اساس افرود تویوتا رو جیپ بوده
        همین مجلاتی که میگی جیپ رو به عنوان بهترین افرودر جهان معرفی میکنن
        نه لشکروزی که موتور وی8 اش تکنولوژی 30 سال پیش رو داره
        یا نه سری 70 ای که 30 سال عه بدون اپدیت داره تولید میشه?
        پس وقتی داری به بهترین افرودر جهان فک میکنی
        مواظب باش در موردش چی مینویسی
        وقتی 80 سال پیش جیپ بوجود اومد و هنوزم سلطنت افرود دستشه
        چه نیاز به لندکروز با استهلاک و سری70 30 سال پیش؟?

        موافقم 25
        مخالفم 26
        1. حسین

          ۱۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1085 ديدگاه)

          من مستند حرف زدم شایان نیاز نیست اینقدر داغ کنی. ضمنا همین جیپ رانگلر با تمام آپدیت هاش در مقابل همون سری هفتاد سی سال پیش شکست خورد که مطلبش توی همین پدال هم هست. شما هم سعی کن با سند و مدرک حرف بزنی. با لشکروز گفتن راه به جایی نمی بری دوست عزیز. یکی از ویژگی های مهم یک آفرودر سادگی تعمیر و همچنین دوام زیادش هست، برای همین همه مستندسازها که چندین ماه در شرایط سخت از ماشین استفاده می کنن همشون یا تویوتا دارن یا نیسان چون جیپ اون کارایی رو نداره. حالا اگه پذیرش واقعیت موجود اینقدر براتون سخته هزارتا دیسلایک بدین ?

          موافقم 26
          مخالفم 14
      2. sina

        ۱۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (34 ديدگاه)

        الان جواب تورو باید چطوری داد ینی :/
        یه حرفایی میزنین فککنین فک کنین ک دیگرانم میبینن.. همین

        موافقم 11
        مخالفم 5
      3. shayan

        ۱۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (65 ديدگاه)

        اولا جیپ یکی از افرودر هایی هست که افرود اش به صورت مکانیکی هست و نیازمند یه راننده خوب
        برعکس لندروور دیفندر که کل سیستم افرود اش رو یه سیستم کامپیوتری انجام میشه
        نمیدونم با چه استدلالی گفتی جیپ افرودش اینطوریه
        بعدشم من نمیفهمم کی اینو بهتون گفته مستند ساز ها برای فیلمبرداری تویوتا یا کلا ژاپنی استفادع میکنن فقط
        مونده به شرایط عه کلا
        گرند تور رو. برات مثال میزنم
        که اصلا توی فیلمبرداریش ماشین ژاپنی نیست
        فراری 360 مودنا
        فراری 458 ایتالیا
        فورد اف 150
        کادیلاکctsv
        پورشه کاین
        پورشه 911
        هامر اچ1
        بنز ام ال 55
        مینی
        و ون فولکس

        اون حرفایی که از معده میاد همه برای فیلم برداری فلان کارو میکنن با تویوتا میرن از کجا
        میاد خدا میدونه
        بعدشم
        اون نسخه رانگلر که با سری70 و یه شاسی بلند روسی تست شد
        ضعیف ترین مدل رانگلر بود
        و برای این ساخته شده که علاقمندا بخرن و تیونش کنن
        چون جیپ ذاویه حمله و فرارش برای تیونینگ عالیه
        وگر نه شما برو تست عای نسخه روبیکان که اینجا هم بود یا نسخه ای که موتور 3 لیتر توربو دیزل داره رو ببین بعد بیا از لندکروز و حرف بزن
        من نمیفهمم چرا هر ماشینی دو دف بود شما فک میکنین افرودش خوبه یا قابل مقایسه با بزرگای افرود مثل رانگلر و جی کلاس عه

        لطفا یکم اون تعصب رو بزار کنار

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. حسین

          ۱۸ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1085 ديدگاه)

          دوست عزیز کی از لندرور حرف زد؟ کی از گرندتور حرف زد؟ فراری و پورشه چی میگن این وسط؟ منظور من مستندهای راز بقا بود که مستندساز حتی بیش از یکسال میره تو سخت ترین شرایط ممکن با کمترین امکانات از ماشین استفاده می کنه نه گرندتور. بزرگ بودن به اسم نیست به عمله.
          هر ماشینی دو دف بود؟ مثل اینکه نمی دونی لندکروز شاسی نردبانی داره. دف لاک داره، امکانات و آپشن های آفرودی داره که حتی همون جیپ جان شما هم نداره از جمله حالت کرال. ضمنا مثل رانگلر تو سرعت های بالا از هم نمیپاشه، ایمن هم هست نه مثل رانگلر با یک ستاره ایمنی
          تعصب رو بزار کنار. رانگلر ماشین کاملی نیست و معایب خیلی زیادی داره.
          موتورترند دو سه سال قبل بررسی جامع بین لندکروز و جی کلاس و رانگلر انجام داد و در نهایت لندکروز رو در رتبه اول قرار داد.

          موافقم 7
          مخالفم 6
    4. Sina

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      فکر کنم شما اصلا اصل موضوع مقاله رو نفهمیدی یه دور دیگه عنوانشو با متنش بخون…
      تی آر دی شاخه تقویتی آفرود تویوتاست امسال برای اولین بار تی آر دی روی راو فور هم ارایه شده
      راو فور ذاتا واسه آفرود ساخته نشده
      حالا این مقاله خواسته نشون بده آیا صرفا با اضافه کردن تایر آفرود و کمک فنر ویژه و دور گلگیر و زیر بدنه پلاستیکی بیشتر و مقایسه ش با یه آفرودر واقعی مثل رانگلر میشه انتظار یه آفرود خوب رو ازش داشت یا صرفا فقط ظاهر سازی و خوشگل سازیه
      اصلا بحث مقایسه آفرود تویوتا و جیپ نیست
      همین راو فور تی آر دی یه چندتا داداش داره به اسم فور رانر تی آر دی تاکوما تی آر دی و لندکروز تی آر دی اونارو بیاره واسه آفرود مطمعنا جیپ به این خوشگلیا نمیتونه قد علم کنه
      خود من فقط عشق شاسی بلند بدنه روی شاسی هستم عشق آفرودر ۷ نفرم فقط فیلم مقایسه اینارو میبینم بین لامبورگینی و ماشین آفرود قطعا آفرود و بر میدارم
      و اگر روزی ماشینی واسه افرود بخوام صد در صد تویوتا فور رانر تی آردی رو بر میدارم
      مشکل من با تویوتا فقط امکانات و قیافه داخلشه وگرنه واقعا تو آفرود و جون سختی بی رقیبه
      ما که دستمون کوتاهه ولی عربها آفریقاییا استرالیا خود شمال آمریکا بیشترین خریدشون واسه آفرود تویوتا اونم فور رانره و همیشه کمترین افت قیمت رو دره همین فور رانر بیتشرین زمان موندن پیش صحابش رو داره و نمیفروشتش

      موافقم 27
      مخالفم 8
    5. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (10165 ديدگاه)

      راوفور تا همینجاش هم شاهکار کرده اومده !!!

      آخه کدوم عاقلی با کراس‌اوور جاهایی میره که suv باید بره !!!

      در آفرود ، اول شاسی جدا از بدنه مهمِ و سپس مقدار گشتاور در دسترس و دور موتور پائین که اصلاً هیچ کراس‌اووری چنین نیست .

      اما جالبی کار اینجاست که راوفور بکسل‌بند نداره و این مسخرست ، ای کاش تویوتا یه دلیل داشته باشه برای این کار و اگر نه که حتماً یادشون رفته ببندند !

      اما با این حال تا همین‌جاش هم راوفور زیادی خوب بوده و هیچ انتظاری در حد روبیکان ازَش نمیره .

      موافقم 28
      مخالفم 4
    6. سامان اذری

      ۱۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      رقیب جیپ راوفور نیست بلکه فوررانر تی ار دی پرو هست که یه افرودر عالییه

      موافقم 17
      مخالفم 1
  2. SF90 STRADALE

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    امیدوارم برای چینی سوارهای ایرانی که با شاسی بلند خودشون میرن آفرود و کلاس هم میزارن ، مسئله روشن شده باشه
    البته آفرودشون برای خنده خوبه ??
    تازه این کراس اوور تویوتا هست نه جَک و جیلی

    موافقم 78
    مخالفم 5
    1. Ramiin

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      اینکه بری تو بیابیون چهارتا تپه بالا پایین کنی که آفرود نیست. بزا خوش باشن ???

      موافقم 43
      مخالفم 1
      1. SF90 STRADALE

        ۱۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        به جان خودم این چیزا رو دیدم که میگم
        البته طرف ضایع هم شده ولی بازم کم نمیاره
        من حرفم اینه که برای خنده دیگران هم شده میتونی با کراس اوورهای چینی بری آفرود خیلی سبک ولی جون هرکی دوست داری تو ماشین ژست نگیر و به ماشینت افتخار نکن

        موافقم 37
        مخالفم 1
        1. Ramiin

          ۱۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          من خودم چندتا از دوستام کراس چینی دارن همینطورین. حس می کنن دارن میرن رالی داکار ???

          موافقم 37
          مخالفم 1
        2. MehdiTurbo

          ۱۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1945 ديدگاه)

          منم اگه یه روز کراس اور چینی بخرم ژست میگیرم
          اتفاقن خیلی خوبه که با چینی ژست میگیره یعنی اون چیزی که داره رو دوست داره حتمن لازم نیست لندکوروز سوار شه تا ژست بگیره دمش گرم ایشالله منم یه روز کراس اور چینی بخرم باهاش ژست بگیرم.

          موافقم 1
          مخالفم 5
    2. OMID

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      جالبیش اینه اگه واقعا بخوان برن آفرود با همون پول کراس اور چینی و حتی کمتر میتونن یه ماشین آفرود درست حسابی جمع کنن

      موافقم 24
      مخالفم 2
  3. محمد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (218 ديدگاه)

    فکر میکنم تویوتا اف جى یا فورچنر انتخاب معقولانه ترى باشه.از راوفور تقریباً مثله سانتافته و سورنتو باید انتظار داشت.

    موافقم 49
    مخالفم 1
  4. M

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    “فکر می‌کنند با بستن تعدادی تجهیزات و تزئینات آفرودی می‌توانند جا پای بزرگان بگذارند” …

    موافقم 36
    مخالفم 9
  5. امیر

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    مقایسه این دوتا منصفانه نیست
    تا به امروز هیچ افرودری از همه نظر در حد رانگلر نبوده، راو۴ ک بماند دیگه

    موافقم 36
    مخالفم 10
    1. sina

      ۱۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (34 ديدگاه)

      کی گفته مقایسه کردن فقد خاستن ببینن با بستن تجهیزات افرود به یه کراس اوور میتونن نتیجه ی خوبی بگیرند یا نه اون جیپ رو یه نمونه کاملا برتر به عنوان مثال اوردن

      موافقم 5
      مخالفم 0
  6. Ho3in

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    به نظرم جیپ باید به عنوان ماشین سوم استفاده بشه
    برای طبیعت گردی و افرود
    و راو هم برای ماشین اول استفاده باشه
    و ماشین دوم هم یه ماشین برقی داخل شهری

    موافقم 20
    مخالفم 4
  7. Sina

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    واقعا مقایسه اشتباهی بود.
    این ماشینو با جیپ چروکی باید مقایسه کرد نه با رانگلر.
    اصلا رانگلر کارش این کاره.رقیب این ماشین G کلاس و دیفندر هست که خیلی گرونترن ، حداقل فورانر رو باید بگذاشتن
    انگار فقط راوفور آوردن که خرابش کنن ، کارشون مثل این بود که یه ماشین اسپرت رو با سوپر اسپرت مقایسه کنی.
    اصلا راوفور ( حتی اگه TRD باشه) کارش یه کراس اوور شهری با کمی آفروده.
    و جیپ رانگلر واسه آفرود ساخته شده. سخت ترین نوع آفرود

    موافقم 19
    مخالفم 7
    1. OMID

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      کلا هدفشون نشون دادن فرق کراس اور با آفرودر واقعی بود

      موافقم 22
      مخالفم 1
    2. joojoo

      ۱۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (272 ديدگاه)

      حتی از جیپ چروکی هم کم میاره این خوشگل خانوم ژاپنی

      موافقم 3
      مخالفم 4
  8. Sina

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    دوستان میدونم زیاد مربوط نیست ولی ایکاش پدال یه بخش برای بازی ها هم بذاره.
    مثلا الان بازی Nfs Hot Persuit Remaster معرفی شده
    نسخه اصلی این بازی سال ۲۰۱۰ اومده بود که الان آپدیت شد.نسخه اصلیش رو بازی کرده بودم از بهترین بازی هایی بود که بازی کردم.صدای لامبورگینی رونتون اش هنوز یادمه.
    گرافیکش همون زمان هم فوق العاده بود. الان بازسازی کردنش.
    یه شاهکار بی نظیر بود

    موافقم 13
    مخالفم 3
  9. NISSAN GTR SOLTAN/MY LOVE C350

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    الان این مقایسه ینی چی مثلا؟که چی؟
    اینکه دو تا ماشینی که هم رده و رقیب هم نیستن رو بیاری بعد بخوای مقایسه کنی و یکیشونو بکوبی که چی بشه؟
    این مجلات خودرویی هم مثل خوانندگی شده هر بچه ای رفته مجله تاسیس کرده داره ماشین بررسی میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 6
  10. (Saeed(peugeot

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    با احترام ب تویوتا …. ولی تویوتا کنار این جیپ مثل جوجه هست …..

    سلطان آفرودر های کره خاکیه جیپ

    موافقم 21
    مخالفم 15
  11. Elmiraj

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    آن سوی میدان باید برانکو یا فور رانر قرار می‌گرفت…
    .
    اینا چین آخه…

    موافقم 18
    مخالفم 6
  12. Maserati

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    رانگلر افرودش بهتره یا لندکروز؟

    موافقم 5
    مخالفم 3
  13. یوسف

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (742 ديدگاه)

    خوب در این مقایسه جیپ به طرز آشکاری برتری داره.
    نکته ای که دوست دارم اینجا اشاره کنم اینکه متاسفانه بسیاری از افراد فکر میکنن داشتن یک خودروی شاسی بلند به معنی توانایی برای آفرود رفتنه. بسیار اتفاق افتاده این افراد متوهم بلاهای بدی سر خودشون آوردن (مثل گیر افتادن در زمین های خطرناک).
    در بسیاری از کشورها برای آفرود رفتن نیاز به آموزش و گواهینامه های خاصی هست و افراد برای رانندگی در مکان های سنگلاخ و خطرناک و نحوه نجات خودشون و یا تعمیر خودرو در شرایط خرابی آمورش می بینند.
    مهمترین نکته اینکه در کشور ما آفرود به معنی نابودی و منکوب کردن طبیعته، کافی به اثراتی که افراد پس از آفرود ار خودشون به جا میگدارن نگاهی بندازید، فرسایش سنگین خاک به ویژه در مکان های گل آلود (خاکی که پدیدار شدنش میلیون ها سال طول کشیده)، لگدکوب کردن پوشش گیاهی (توجه کنید در مناطق محبوب برای آفرود پوشش گیاهی فقیرتر و شکننده تره)، تخریب زیستگاه جانوران ریز و درشت و …
    برای آفرود علاوه بر خودروی شاسی بلند نیاز به آموزش و فرهنگ احترام به طبیعت و حیات جانوری و گیاهی هست.

    موافقم 30
    مخالفم 2
  14. ارشیاSVJ

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    به نظرم باید فوررانر TRD می اوردن
    هرچند اونم جلو رانگلر فیات 500X هست!!
    ولی از این که بهتره.

    موافقم 15
    مخالفم 10
  15. مجید

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (70 ديدگاه)

    مجله ماشین!!!

    موافقم 11
    مخالفم 1
  16. datsun

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3471 ديدگاه)

    رافور یه کراس اوور و ذات آفرود نداره شاید تو این کلاس هیچکدوم از رقیباش نتونن یکی از این مسیرها رو رد کنن .ولی اگه فوررانر بود معادلات فرق میکرد.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  17. Omid622

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    باید فورانرر را می آوردن

    موافقم 5
    مخالفم 0
  18. سامان

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    درجواب حسین باید بگم ،،بحث سادگی اومد وسط نه امکانات رفاهی و اگر شما دنبال سرعت و کل کل در سرعت هستی ،،لنکروز جونت رو با بی ام دبلیو مقایسه کن ،خودت حرف خودتو نقض کردی،،اما بحث اصلی،،اصلا کاری به تویوتا رافور ندارم چون در حدی نیست که بخواد کل کل کنه،،،و اینکه جیپ انواع و اقسام با قدرتهای مختلف داره که اگه دنبال مدرک هستی میتونی راحت تو گوگل سرچ کنی و قدرتهاشونو ببینی که از چه دره هایی بالا و پایین رفته این جیپ قدرتمند که لندکروز شما حتی نمیتونه به اونجاها خودشو برسونه که تو جنگ جهانی بهش توپ میبستن و توپ حمل میکرد،،ضمنا لندکروز نهایتا تا ۶۰۰ اسب بخار داشته باشه اما جیپ تا ۱۰۰۰ و حتی ۱۱۰۰ اسب بخار هم قدرت داره،،ضمنا اگه در مستند راز بقا از جیپ استفاده نکردن ،،اون دیگه کاملا سلیقه ای بوده درثانی هیچوقت و هیچوقت توی آفرود ژاپنی ها حریف آمریکاییا نمیشن،،یاعلی✋✋

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا