تویوتا

با تویوتا پریوس C خداحافظی کنید…

آماده‌ی خداحافظی با تویوتا پریوس C باشید زیرا این هاچبک هیبریدی در آستانه‌ی بازنشستگی می‌باشد. اگر خریداران خواهان خرید خودرویی الکتریکی شده برای ترددهای روزانه هستند می‌توانند کرولا هیبریدی ۲۰۲۰ را بخرند که بزرگ‌تر و کم‌مصرف‌تر است. این خودرو نقش جایگزین پریوس C را در سبد محصولات تویوتا بازی خواهد کرد.

2017 Toyota Prius C
معاون بازاریابی تویوتا می‌گوید:

شما احتمالاً پریوس C را نخواهید دید. این خودرو به اهداف در نظر گرفته ‌شده دست یافته است.

2014-Toyota-Prius-C-Hybrid-Hatchback-USA-car-dashboard-interior-panel
پریوس C که به عنوان خودروی مدل سال ۲۰۱۲ در آمریکا معرفی شده مدل هیبریدی کوچک‌تر و ارزان‌تر از پریوس بوده است. نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با سیکل آتکینسون و واحدی الکتریکی بوده که قدرت کل ۹۹ اسب بخاری داشته است. خودروی مورد بحث در سال ۲۰۱۷ فیس لیفت شد و از چراغ‌های LED سود برد. دیگر به‌روزرسانی پریوس C بازطراحی بخش جلو و استفاده استاندارد از بسته‌ی ایمنی تویوتا بوده است.

2017 Toyota Prius C
اما کرولا هیبرید جدید از بهار سال ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود و از قوای محرکه‌ی مشترک با پریوس کنونی سود خواهد برد. این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری و دو پیشرانه-ژنراتور در نظر گرفته شده قدرت کل ۱۲۱ اسب بخاری ایجاد می‌کنند. مجموعه باتری نیکل-فلز هیدریدی در زیر صندلی عقب جای گرفته و تأثیری روی فضای کابین یا بار نداشته است. یک دیفرانسیل هوشمند هم نیرو را در زمان رانندگی معمولی به چرخ‌های چپ و راست منتقل می‌کند اما زمانی که خودرو تحت‌فشار باشد به عنوان یک دیفرانسیل باز عمل خواهد کرد.


شایان ذکر است مصرف سوخت تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۰ کمتر از پریوس C مدل ۲۰۱۹ می‌باشد. جزئیات قیمتی کرولا هیبرید فعلاً منتشر نشده اما انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک اعلام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خدا حافظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2821 ديدگاه)

    از پریوس معمولی قشنگ تره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. emad1990

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    خداحافظ تویوتا پریوس c

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمدامین مقدم

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    کابین زیبا و شیک

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا