تویوتا

چرا باید کمری 2018 خرید؟

سگمنت سدان‌های میان سایز همواره جزء رقابتی‌ترین کلاس‌های خودرویی بوده که اعضای چهار درب آن تقریبا از سطح یکسان عملکرد، کارایی، فضا و تجهیزات بهره‌مند شده‌اند. البته تفاوت‌های زیادی در بین گزینه‌های پرشمار این بخش قابل مشاهده است.تویوتا امیدوار است تا مدل کاملا جدید شده کمری ۲۰۱۸ بتواند مردم را به سمت نمایندگی های این شرکت در سراسر دنیا بکشاند.


کمری جدید بر روی پلتفرم ناشی از معماری جدید ماژولار تویوتا( TNGA) استوار گشته و نسبت به نسل قبل طویل‌تر و البته کوتاه‌تر شده است. طراحی برجسته نسل جدید در مقایسه با خطوط ملایم نسل قبل بسیار چشم نواز‌تر شده است و در زیر کاپوت با یک گیربکس اتوماتیک جدید و دو پیشرانه تازه مواجه هستیم که شتاب و قدرت هیجان انگیزتری را با خود به ارمغان آورده‌اند. همچنین مصرف سوخت این خودرو نیز به صرفه تر از گذشته شده است. با وجود روی آوردن بسیاری از رقبای کمری به سمت پیشرانه‌های توربوشارژ، هردو پیشرانه کمری جدید از هیچ گونه وسیله کمک تنفسی استفاده نمی‌کنند.

کمری 2018

در داخل نیز از مزایایی همچون: سواری باشکوه، کابین جادار، کنترل‌های سهل‌الوصول و صندوق عقب حجیم، بهره می‌برد. اما کابین کمری جدید از منظر بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن، کمی کمیتش لنگ می‌زند و مواد بکار گرفته شده در آن به کیفیت و براقی نمونه‌های استفاده شده در بسیاری از هماوردان نیست.

آیا تمام این موارد ارتقا یافته منجر به رشد محبوبیت این مدل جدید از کمری نام آشنا خواهد شد یا خیر؟ بایستی منتظر ماند تا آمار فروش آن منتشر شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. m.m

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    چرا همیشه برای محصولات تویوتا میگه فناوری های مدرنشون کمه
    خب چرا تقویتشون نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      به نظر من النترا انتخاب بهتریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۱۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        انتخاب بین قهوه و طالبی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سامان اذری

        ۱۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        النترا چه ربطی به کمری داره ؟؟؟؟
        رقیب کمری سوناتا هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Volvo

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (195 ديدگاه)

      بیشترین ایراد در بحث فناوری مربوط به سیتم اطلاعات و سرگرمی و تویوتا و یکی دو شرکت بزرگ دیگر هنوز اصرار بر سیستم سرگرمی خود دارند و از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی نمی کنند.
      هر چند این ایراد شاید در جایی مثل کشور ما زیاد تاثیری نداشته باشه چون حتی به صورت آفلاین هم نمی تونیم از خدمات گوگل استفاده کنیم .
      و ایراد دیگری که ممکنه مدنظر باشه فناوری های مدرن که شاید تویوتا برای کاهش هزینه های مالکیت از اون دوری می کنه.
      و در آخر اینکه باز هم کمری در رنج قیمت خودش خودروی به روز و بسیار کارآمد و با نسل جدید میشه گفت با طراحی به روز هست.
      من به شخصه طرفدار برند تویوتا هستم ولی بین آکورد و کمری امسال نظرم بیشتر روی آکورد است .

      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شاهين

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      با کمال احترام نسبت به تویوتا کمری کبیر ، مخصوصا این مدلش که یه پا لکسوسه واسه خودش ولی باید بگم من احتمالا صبر میکردم تا مزدا۶ مدل ٢٠١٨ با موتور ٢۵٠٠سی سی توربو امسال بیاد و اون رو میخریدم.بعد از مزدا ۶ هم انتخاب بین آکوود و کمری واقعا سخته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Auto Biography

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (40 ديدگاه)

      قراربود سال 2019روی کمری از Linux(open source) استفاده کنند
      اگه بشه که اپل کار پلی و اتو گوگل باید برن جلو بوق بزنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    چون ژاپنیه
    چون تویوتاست
    و چون کمریه
    همین سه تا کافیه تا ماشینی بخری که حدقل ده سال هیچ مشکلی باهاش نداشته باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      انصافا خیلی قشنگ گفتی سینا جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      بیشترین انتقادی ک بهش میشد کسل کننده بودن رانندگیش بود. توی این نسل جدید این مورد رو برطرف کرده. نمیدونم دیگه ایرادی هم میمونه ک بخوان بهش بگیرن؟ :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شایان

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      اون زمان گذشت که ماشینو بخری 10 یا 15 سال برات کار کنه 10 یا 15 سال دیگه شاید از ماشینای امروزی خبری نباشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        والا خود ما سالهای سال یه سیویک 94 داشتیم و داریم و دایی ام هم یه پژو 86 فک کنم صفر خریده و هنوز موفق به تعویضش نشده .
        شرایط مالی همه مردم جوری نیس بتونن 2-3 سالی یبار ماشینشون رو عوض کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (191 ديدگاه)

          بحث ایرانه وگرنه هیچی ماشینای دهه 70 آمریکایی نمیشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. ali a

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    کمری و آکورد و مزدا6 بهترین گزینه های این سگمنت…
    انتخاب خودم آکورد 2018

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Volvo

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (195 ديدگاه)

      با احترام به نظر شمای گرامی
      من بدین ترتیب رده بندی می کنم
      مزدا6
      آکورد
      کمری

      دوستان شاید بگن با وجود گارانتی های طولانی مدت چرا مردم بیشتر به کره ای ها روی نمیارن که تجهیزات به نسبت بیشتری دارند.
      شاید یکی از دلایل بزرگ آن ارزشمند بودن زمان است و برعکس مردم ما ممکنه مردم در جاهای دیگر یک ساعت هم برشون ارزشمند باشه و مثل ما یک بعدازظهر رو در تعمیرگاه صرف نکنند .

      در خودروهای کره ای اونجوری که من مقالات رو خوندم کیا استهلاک کمتری از هیوندای داره .
      اما بازهم ژاپنی ها قابل اعتماد تر هستند.

      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    اون دشبورده یا قره کمر ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mehdi

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (158 ديدگاه)

    انتخاب من
    نیسان آلتیما هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      آلتیما هم عالیه و بخصوص کابین خیلی لوکس و آرومی هم داره و فنربندی اش نرم تر از مدل های قدیمی تر کمری و آکورده که من سوار شدم. و قیمتش هم معمولا خیلی ارزون تر از این هاست، البته افت قیمتش بیشتره و خب این ماشین ها نسل جدیدشون عالیه و آلتیما بدون رفرش شدن رقابتی نیست خیلی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. رضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ولی به نظرمن توی تمام برندهای خودروساز ژاپنی تویوتا حرف اول رومیزنه وبه تنهایی نام تویوتا یالکسوس یعنی تضمین یک دنیاآرامش خیال وخاطری آسوده ازکارکردوعملکرددرست ودقیق خودرودرتمام زمینه هاازایمنی بگیرتاکیفیت سواری وهندلینک وسیستم تعلیق وحتی من میگم درستی ودقت کارکردآپشنهای خودروواین نهایت خاطرجمعی وخیالی راحت روشمادرهیچ برنددیگه ای تااین اندازه حتی دربرندهای معروف ومعتبری مثل مزداوهوندایانیسان و… دراین حدبالانمیتونین پیداکنین .کسی منکرکیفیت یاایمنی بسیاربالای برندهای دیگه خودروهای ژاپنی نیست ولی ولی ولی … تویوتایک چیزدیگست وبه جرات میتونم بگم به نظرمن تمام برندهای ژاپن یک طرف وبه تنهایی برندتویوتا هم یک طرف .کسانی که سالها ماشین تویوتاداشتن وباهاش رانندگی کردن خوب میدونن چی میگم .شمامحاله ببینین یاشنیده باشید یک ماشین تویوتا خراب شده باشه ویاکنارجاده مونده باشه ویامثلااستارت نخوره وبه ادعای سازمانهای تست خودرووگزارشات خرابی خودرو که دراین زمینه منتشرشده وحتی میزان مراجعات مردم برای تعمیرماشینشون تویوتا کمترین میزان خرابی واستهلاک وپایین ترین قیمت برای هزینه تعمیرات اون روداراست.خب بااینهمه مزیت درتمام زمینه هاوپس دادن امتحان دراین حداعلا فکرمیکنم آزموده راآزمودن خطاست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      تمام خوبا یک طرف تو یک طرف عزیزم
      عزیزم
      ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Raha

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    همیشه این بنده خدا ها اعلام میکنند که کیفیت و هندلینگ رو به فناوری و آپشن و زرق و برق نمیفروشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    هی اومدم یه چیزی بنویسم ازبینظیری کمری ، دیدم خدایی هوندا آکوردم معرکس
    با خودم گفتم من که جوونیمو تو ایران از دست دادم
    پس تو رویام یه سری زدم به اون دنیام که اگه دوباره به دنیا بیام تازه اگه شانس بیارم تو همون بلاد کفری که بهش میگن آمریکا و اگه اگه اگه تونستم ازدواج کنم یه تویوتا کمری میخرم برای خودم ، یه هوندا آکوردم میخرم برای همسرم .بعد دیگه یه روز در میون از دوتاشون استفاده میکنم.
    برای بچمم اگه بچه سربراهی بود یه مزدا ۶ میگیرم تا جمع بزرگا جمع باشه به ژاپنی دوستا که یکیشم خودمم بر نخوره.
    اگه اجازه حق انتخاب چیزیو ندارم
    حق انتخاب رویا پردازیم که دسته خودمه
    بِکَسی بَر نخوره آخه من نسل سوخته دهه ۶۰
    نیگین عُقده
    بگین حسرت عمر رفته
    ه ه ه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      شما که همسر دارین چرا از جوونی انتقاد میکنید… اینقد گرون شده مردم تا چهل سالگی مجرد میگردن، آخرشم وام میگیرن میرن پای قسط و پراید میخرن از ناچاری…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. رامتین

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    امروز یه بررسی قیمتی کردم. البته میشد طی یه مقاله منتشر کنیم اگر پدال اوکی میکرد.
    با توجه به قانون ممنوعیت 40000 دلار که البته این عدد، یه عدد مصطلح در دنیا هم هست. مثلا یه طبقه بندی جهانی اینه که میگن مثلا سدان زیر 40هزار دلار یا بالای 40.
    از شرکتهای معتبر فقط این محصولات میتونه به ایران بیاد:
    پورشه: هیچ خودرو نمیتونه
    بنز: GLA 250 و CLA250 (با 210 اسب) و البته در آینده نزدیک سری A سدان که قراره تولید بشه.
    بی ام و: سری 2 کد 230 که با توان 250 اسب واقعا مناسبه- سری3 فقط کد 320 که با توان 180 اسب کمی ناامیدکننده است- سری 1 هاچبک که خریدار نداره! شاسی هم فقط X1 با کد 28 که 230 اسب هست.
    آئودی: A3 سدان با موتور مناسب 220 اسبی – A4 مدل 2 لیتری 190 اسبی (مشترک با پاسات. نسخه 2لیتری 250 اسبی دیفرانسیل جلو لوآپشن با 41000دلار هم انگار نمیتونه بیاد!)
    فولکس: همه محصولات میتونه. حتی سدان بسیار زیبای آرتئون که پیش بینی قیمتشو زدن 39000 دلار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (480 ديدگاه)

      چقد حقیریم
      اینکه خودمون، خودمونو تحریم کنیم بیشتر از اینکه خنده دار باشه، گریه داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۱۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        چین هم مدت زیادی تعرفه های سنگین بابت واردات میگرفت و از این طریق و شرط مونتاژ از طریق همکاری تکنولوژیک با شرکت های داخلیش و برخی سوبسید ها و غیر این ها ، صنعت خودروش راه افتاد…
        تعرفه به تنهایی بد نیست. ایران دلار کم داره، اگه تعرفه اصلا نباشه و اگه سالی یک میلیون ماشین بیست هزار دلاری وارد ایران شه ( بر فرض) میشه بیست میلیارد دلار. به جز این حدود ده میلیون سفر خارج از کشور داریم، فک کنم تا ده ساله دیگه قیافه بچه های تایلند شبیه ایرانی ها شه … اینم هر نفر اگه دو هزار دلار خرج کنه میشه بیست میلیارد دلار… و خب با این شرایط وقتی دلار نداره قیمت دلار میره روی ده بیست هزار تومن و اون موقع کالای های اصلی هم گرون میشن و مردم فقیر از اینم فقیر ترو ثروتمند ها فخرشون بیشتر…
        مشکل الزاما از تعرفه نیست، و البته روی کاغذ که میشه ما هم سوار ماشین خوب شیم …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عرفان

          ۱۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (480 ديدگاه)

          منم بحث دلار تو ذهنم اومد اولش اما اگر دقت کنی، فقط ما نیستیم ک دوست داریم دلارامونو خرج کنیم، ما نفت و گاز داریم ک خیلی ازکشورا ندارن، مشکل مردم نیستند؛ چیزی ک باعث میشه دلار از کشور خارج بشه اختلاس ها و رانت و قاچاق و واردات محصولاتی ک تولید داخل دارن و… هست نه مردمی ک کمترین خواستشون اینه ک تحریمشون نکنن…. پراید رو چند ده برابر قیمت واقعیش توی بازار انحصاری فروختن بیشتر از اینکه حمایت باشه، ظلمه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Saeed Boroomand

          ۱۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (477 ديدگاه)

          من یکی یکی پاسخ میدم
          قیمت تموم شده پراید بر خلاف تصور قدیمی رایج سه میلیون تومن نیست. قیمت صادرات پراید هم اینقدر نیست. اختلاف قیمت صادرات که منطقا بدون حاشیه سود قابل توجه هست و برای ارز آوری صورت میگیره و قیمت داخل کشور حدود بیست درصد هست اگه درست خاطرم باشه ، مقداری کمتر و بیشتر( اگه دوستان کسی قیمت های امسال رو توی عراق بدونن و سوریه که عالی میشه).
          مردم سعی کنن انتخاب هایی کنن که اونا رو به خواسته هاشون نزدیک تر کنه.
          رانت و اختلاس و بقیه هم دلایل دیگه هستن بر مشکلات و هیچکدوم حرف منو توی پست قبلی رد نمیکنن مبنی بر این که حذف تعرفه مردم رو حتما خوشبخت تر میکنه. کم کردنش برای ماشین های پاک اما خیلی خوبه به نظرم.
          ببینید دلیل اصلی گرون تر بودن ماشین توی ایران خط تولید غیر بهینه هست و تکنولوژی پایین، تکنولوژی اصولا کاری که میکنه پایین آوردن قیمت یا افزایش نسبت کارایی و کیفیت به قیمته. که نتیجه جفتش رضایت بیشتر مصرف کننده هست. ما هزینه تولیدمون از هند و چین و رومانی حتما بالاتره. در نتیجه ماشین های داخلی با کیفیت پایین تر قیمتشون بالاست و برای جبران عدم رقابتی بودن سیستم تعرفه وضع میکنه در حالی که هدف تعرفه باید چیز دیگه ای باشه. و این روند به مرور بدتر هم خواهد شد..

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    هرچقدر بگن سواری کسالت بار داره خسته کنندست تکنولوژیش کمه باز در مقام یه خودروی غیر لوکس با هیچ چی تو همرده هاش عوضش نمی کنم حتی هوندا و شورلت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    پدال جان
    مگه غیر از اینه که خودروهای وارداتی شده رویا.
    مرسی که کامنت منو حذف کردی
    فکر نکم کامنت من توهین به شخصی بوده باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد .ش

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین ژاپنیا تو دنیا به جان سختیشون معروفن
    شاید اونجا خیلی لوکس نباشن اما هرارخ مرتبه شکر سوار شدن تویوتا تو ایران علامه بر کیفیت ابهتم ب ارمغان میاره
    البته اگه کسی زورش برسه بخره ..!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا