تویوتانیسانهوندا

همکاری خودروسازان ژاپنی برای توسعه شبکه شارژ هیدروژن

هوندا، تویوتا، نیسان و ۸ کمپانی دیگر توافقنامه‌ای برای ساخت شبکه‌ای از جایگاه‌های شارژ هیدروژن در سراسر ژاپن امضا کردند.


جزئیات این برنامه برای اولین بار در ماه می منتشر شد و در آن پیش‌نویس این توافق به امضای طرفین رسید. دیگر کمپانی‌های شرکت کننده در این پروژه عبارت‌اند از Nippon Oil & Energy، Idemitsu Kosan، Iwatani، توکیو گاز، توهو گاز، Air Liquide Japan، Toyota Tsusho و بانک توسعه ژاپن.


در چهار سال اول این پروژه، کمپانی‌های یاد شده تلاش خواهند داشت ۸۰ جایگاه شارژ جدید در این کشور بسازند و تا سال ۲۰۲۰ در کل ۴۰ هزار خودروی هیدروژنی در خیابان‌های ژاپن تردد خواهند کرد.


جدای از ساخت جایگاه‌های شارژ جدید، یک کمپانی جدید به بحث توسعه تکنولوژی‌های هیدروژنی خواهد پرداخت و شارژ این خودروها را متقاعد کننده تر خواهد ساخت و البته باعث خواهد شد تجهیزات شارژ در همه کمپانی‌ها استانداردسازی شده باشند.

شارژ هیدروژن
اگرچه بسیاری از خودروسازان کاملاً تمرکز خود را روی خودروهای الکتریکی معطوف کرده‌اند اما این توافقنامه نشان می‌دهد برخی کمپانی‌ها هم معتقدند خودروهای هیدروژنی در آینده نقش مهمی در حمل‌ونقل خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا