تویوتافورد

دوئل فورد F-150 و تویوتا تاندرا

پس از بررسی کلاس‌های مختلف خودرویی در سری رقابت‌های پدال، این بار به سراغ کلاس پیکاپ‌های بزرگ رفته‌ایم. بازار اصلی این وانت‌های غول‌پیکر ایالات‌متحده است و پرفروش‌ترین خودروها در این کشور محسوب می‌شوند. در این کلاس خودروهای کمی حضور دارند که تنها از آمریکا و ژاپن هستند. این پیکاپ‌ها عبارت‌اند از:

شورلت سیلورادو

جی‌ام‌سی سی‌یرا

فورد F150

دوج رم

تویوتا تاندرا

نیسان تایتان

در دور اول دوئل‌های این گروه، رهبر این کلاس یعنی فورد F150 به مصاف نماینده‌ای از سرزمین آفتاب تابان یعنی تویوتا تاندرا رفته است.

فورد F150

فورد F150 یکی از وانت‌های اسطوره‌ای دنیا است که پیشینهٔ بسیار طولانی و البته پرافتخاری دارد به‌گونه‌ای که تولد آن به سال ۱۹۴۸ و معرفی نسل نخست وانت‌های سری F فورد بازمی‌گردد. از این سال تاکنون تولید این خودرو بی‌وقفه ادامه داشته و هم‌اکنون در نسل سیزدهم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است. این وانت آمریکایی در انواع و تیپ‌های بسیار گوناگونی شامل کابین‌های مختلف، طول‌های مختلف قسمت بار، پیشرانه‌های گوناگون و… تولید می‌شود تا جایی که حتی شمردن تمامی آن‌ها ممکن نیست. نسل سیزدهم F150 به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده است که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ معرفی شد. در این فیس‌لیفت، فورد گیربکس جدید ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک را برای آن در نظر گرفته و همچنین برای اولین بار پیشرانهٔ دیزلی را هم برای آن ارائه کرده است. فورد F150 برای چندین سال است که عنوان پرفروش‌ترین خودروی ایالات‌متحده را در اختیار دارد و گویا قصد ندارد آن‌را به کسی واگذار کند! ما از بین پیشرانه‌های مختلف F150 برای این نبرد موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو اکوبوست آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این موتور ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که این کوه فولاد ۲.۵ تنی را قادر می‌سازد ظرف تنها ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

تویوتا تاندرا

به دلیل وجود بازاری بسیار پرسود و تقاضای بالا در بخش پیکاپ‌های بزرگ ایالات‌متحده، تویوتا نیز تصمیم گرفت با عرضهٔ خودرویی در این کلاس، سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد. درنتیجه در سال ۱۹۹۹ نسل نخست وانت فول سایز خود بنام تاندرا را معرفی نمود. این وانت بزرگ صرفاً برای بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته شده و تولید آن در ایالات‌متحده انجام می‌شود. تولید نسل نخست تاندرا تا نوامبر ۲۰۰۶ ادامه داشت تا اینکه تویوتا نسل دوم آن‌را در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۰۶ معرفی نمود. تولید این نسل همچنان ادامه دارد ولی تویوتا در سال ۲۰۱۴ فیس‌لیفتی نسبتاً کلی را بر روی آن انجام داد. همچنین SUV فول سایز سکویا نیز بر روی پلت‌فرم این پیکاپ ساخته شده است. تاندرا نیز مانند F150 در انواع گوناگون و با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شود. در بین موتورهای این وانت، نمونه‌ای که از لحاظ قدرت با موتور اکوبوست فورد همخوانی داشته باشد، یک نمونهٔ ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی است که ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بااین‌حال علیرغم وجود نقاط مثبتی در این پیکاپ ژاپنی اما تاندرا هیچ‌گاه نتوانسته است در بخش فروش حریف سه‌گانه پیکاپ‌های آمریکایی یعنی فورد سری F، شورلت سیلورادو و دوج رم شود.

مشخصات فنی

فورد F-150 تویوتا تاندرا
پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۵.۷ لیتری V8
قدرت ۳۷۵ اسب بخار ۳۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۴۰ نیوتن متر ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ عقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۵.۶ ثانیه ۶.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۲ کیلومتر ۱۷۴ کیلومتر
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۵.۷ لیتر (ترکیبی)
طول ۵.۹۰ متر ۵.۸۱ متر
وزن ۲۵۲۰ کیلوگرم ۲۶۷۰ کیلوگرم
ظرفیت بار ۹۱۵ کیلوگرم ۷۱۵ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۵.۲ تن ۴.۴ تن
بازهٔ قیمتی ۲۸ تا ۶۵ هزار دلار ۳۱ تا ۵۱ هزار دلار

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9732042]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶۲ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    این مقایسه یه اشتباه کوچک داره چون فورد 6 سیلندر رو با تویوتای 8 سیلندر مقایسه کرده
    من به فورد رای دادم اما بازم فورد گشتاور بیشتری داره و قدرتش فقط 5 اسب کمتر از موتور 8 سیلندر تویوتا هست
    از افتخارات فورد در وانت سازی بگم که از سال 1948 تا الان داره سری اف رو تولید میکنه و 40 ساله که پرفروش ترین ماشین ایالات متحده هست و طبق مطلبی هم که پدال گذاشتش فورد امسال 40 سال اول بودن سری اف خودش رو در فروش سالانه بازار امریکا جشن گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      F150 توئین توربو و تویوتا توندرا تنفس طبیعیه مَشتی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ace

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        اف 150 مال خود امریکاست.
        ماشینی که در کشور خودش پرفروش ترین باشه همچین کار شاخی نکرده.
        .
        کار شاخ رو تویوتا ؛ هوندا ؛ مرسدس و ب ام و انجام میدن که در کشور غریبه میزبان رو شکست میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          شاید منظورت شامل موستانگ هم باشه مگه نه البته اگه تعصبی نگفتی (که گفتی)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ace

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          نه وقتی ماستنگ 25000 دلار باشه و پورشه کیمن 58000 دلار.
          پرفروش بودن ماستنگ در المان مثل پرفروش بودن پراید در ایرانه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari zonda TDF

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (479 ديدگاه)

          آلمانی ها یا ماستانگ پرمیوم v8 میخرن یا شلبی. که بازه قیمتیش با کیمن یکیه.(58000_48000)
          و دقیقا ماستانگ توی کشور آلمان کوپه های آلمانی رو شکست داده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Madjid

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          رفتم کامنت های این صفحه رو به یاد گذشته ها خوندم …
          یادش بخیر یه زمان چقدر با هم رفیق بودیم …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. ونوم اف ۵

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          نمیپرسن اقا تو کدوم بازار فروختی مجید جان میگن چند تا فروختی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Madjid

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          Ferrarai zonda tdf
          لینک بده عزیزم .
          تو عصر هجر که زندگی نمیکنیم.

          در ضمن برتری فروش ماستنگ فقط و فقط و فقط و فقط !!! در 1 ماه بوده.
          اونم با اختلاف بسیار بسیار بسیار زیاد در قیمت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. آرش آمریکایی

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (612 ديدگاه)

          بازار وانت های سنگین تو آمریکاست باهوش خان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Madjid

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          Ferrari zonda tdf
          البته بهت حق میدم آرزوی شکست خودروسازان آلمانی رو داشته باشی.
          آخه فراری و پاگانی چندین ساله دارن از طرف پورشه و مرسدس بنز تحقیر میشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          این (چون …. چون…. چون … ) هایی که مرتب تکرار کردی منو یاد بحث هایی میندازه که 20 سال پیش وقتی 6 سالم بود میکردم.
          .
          من هیچ وقت به علی توهین نکردم. ایشون به من و دوستان من گفت ( زالو ) . پدال هم حذفش نکرد.
          در تمام این 8000 کامنتی که من گذاشتم اگر فقط یک مورد ؛ فقط یک مورد چنین کلمه ای در جواب به هر کسی پیدا کردی بیا هر چی دوست داشتی به من بگو ؛ شما در جواب انتقاد من از شتاب کادیلاک دهن مبارک رو باز کردی و هر چی از دهنت درآمد گفتی. من با کلمات خودت جوابت رو دادم. تا این حد مراعاتت رو کردم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. ب ام و سلطان

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          ما چیزی به اسمه محبوب بودن در آلمان نداریم ملاک فروش خوردوئه که فورد اصلا حساب نمیشه در آلمان با پنج هزار تا فروش و و اقعا خنده داره که بگیم محبوب ترین وکوپه احتمال اون سایتی که این حرف و اصطلاح و به کار برده خواسته در قدرتمنرین کشور اتومبیل سازی جهان یعنی آلمان برای یه آمریکایی تبلیغ کنه و به این میگن تقلب و دروغ گویی آشکار

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. آریا

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      علی جان کلا دوس داری دیس لایکات رکورد بزنه ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم اف ۵

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        دلایلی میتراشن که خودشون قبول ندارن اگه به قیمت کم باشه که باید تاتا نانو کل جهان رو پر کنه در ثانی با قیمت کمتر جنس بهتر بدی به مشتری مهمه نه قورباغه رنگ کنی جای gt3 بدی مردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          البته ماشینی که 2 ستاره ی ایمنی نداشته باشه. ?????

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Daniel

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (951 ديدگاه)

      کاری به بحث های شما ها ندارم.
      وانت فقط به ترتیب:
      1)F-150
      2) سیلورادو
      3) تایتان
      4) رم یا رام (حالا هرکدومش که درسته)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. hamid

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (81 ديدگاه)

      برای دوستانی که به تویوتا رای دادن واقعا متاسفم. معلومه که از خودرو و ماشین سردرنمیارن. اگه F150 ازین مرحله نیاد بالا دیگه نمیام تو پیج این دوئل ها. کلی ادم متعصب که هیچی از خودرو سر درنمیارن جمع شدن اینجا. منظورم بعضی ار دوستانه البته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. rrr

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (80 ديدگاه)

        منم همینطور ، اصلا آمریکایی باز نیستم و حتی یبار از خودرو امریکایی دفاع نکردم ولی اگه اینجاf150 حذف بشه دیگه از همه نا امید میشم و دیگه رای نمیدم.
        به نظر من چهار خودرو تو دنیا هستن که افتخار این رو دارن که شناسنامه ی سگمنتشون باشن یکیش همینf150هست.
        وسه تای دیگه:
        پورشه911
        بنزsکلاس
        و فولکس واگن گلف

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ب ام و سلطان

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (198 ديدگاه)

        تموم این حرفهایی که به بقیه میزنی برای خود صدق میکنه چه بسا بدتر آدم با سواد هیچوقت بی سوادی بقیه و و با سوادی خودش و جار نمیزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Mahdi

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    همه میدونن امریکا تو ساختن suv اللخصوص پیکاپ سازی حرف نداره.
    این مقایسه در کل اشتباس باید F-150 با سیلورادو مقایسه بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امره Emrah

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    تو نگاه اول به جدول مشخصات فنی شرایط f150 به نظر بهتر میاد اما بخاطر شناخت و اطمینانی که به محصولات تویوتا دارم توندرا رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      تو عکس اول چرا اینقدر توندرا کوچیک به نظر میاد؟
      واقعا همینقدر اختلاف سایز دارن؟
      ولی در کل من عاشق هر دوی اینا هستم.فورد با اون طراحی عالیش و عظمتش و تویوتا با کیفیت و دوامش که تا 1میلیون کیلومتر هم کار میکنه اما هنوز سرپا مونده (مطلبی که توی پدال گذاشته شد)
      تو این دوئل فورد برنده میشه ولی باید اینم در نظر گرفت که این نسل توندرا دیگه قدیمی شده و نیاز به نسل جدید داره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PD

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (544 ديدگاه)

        لطفا یکم دقت کنید ?
        این عکسه در واقع عکس رسمی فورده که تویوتا تو عکس بعدا اضافه شده
        مثل عکس دوئل لکسس ES و رنو لتیتود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          رفیق منظور منم همین بود که چرا این عکسو گذاشتن که تویوتا اینقدر در مقابل فورد کوچیک به نظر بیاد اصلا شبیه اسباب بازی شده .
          وگرنه میدونم اندازه توندرا چقدره ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. (ali(CHEVY NOVA

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    دوستان امریکایی بازم از کتاب ((چیلتون ))3 تا مطلب عالی دراورردم ولی نشد ترجمش کنم چون وقت نداشتم اما گویایی یه مطلب عالی هستش که براتون میذارم
    اولیش مشخصات فنی شورولت شول کوپو 1970 هست که قدرت موتور 427 این ماشین رو 450 اسب ذکر کرده
    In 1970 the COPO dropped the displacement rule, and that was when the bigger engines came out. The first change was that the 396 engine was bored out to 402 in³ , but the car kept the 396 badging, as so much advertising had been put into the 396 namesake that they didn’t want to change it. Most notable was the 454 in³ LS5 V8 rated at 390 hp and the LS6 at 450 hp. It was the 454 that made the Chevelle a legend. The LS6, with 450 hp and 500 ft·lbf of torque, would rocket the Chevelle through the 1/4 mile in low to mid-13 second times at 105 to 108 mph. After 1972, the engine ratings declined quickly

    دومین مطلب برای کوروت 1963 هستش
    1963 would see the introduction of the new Corvette Sting Ray coupé with its distinctive split rear window and fake hood
    vents as well as an independent rear suspension. The split rear window was discontinued in 1964 due to safety concerns. Because they made the design too busy, the hood vents were also cut. Power for 1963 was at 365 hp (272 kW) hitting 375 hp (280 kW) in 1964.

    Four-wheel disc brakes were introduced in 1965, as was a “big-block” engine option (the 396 in³ (6.5 L) V8). Side exhaust pipes appeared on the 1965 Stingray and persisted through 1969. Chevrolet would up the ante in 1966 with the introduction of an even larger 427 in³ (7 L) version, creating what would be one of the most collectible Corvettes ever. 1967 saw a L88 version of the 427 introduced which was rated at 430 hp (321 kW), but unofficial estimates place the actual output at 550 hp (410 kW) or more. Only twenty such engines were placed in the 1967 Corvette, and the cars can fetch US$600,000 or more in auction today. From 1967-1969, the 1282 cfm Holley triple two-barrel carbuetor, or Tri-Power, was available on the 427. The 1967 Corvette originally was going to be the first of the C3 generation; however, due to delays the C3 had to be put off until 1968. Other early options available on the C2 included AM-FM radio (mid 1963), air conditioning (1963), telescopic wheel (1965), head rests, presumably to prevent whiplash (1966).

    The 1965 introduction of the 425HP 396 c.i. big block was ultimately the harbinger of doom for the Rochester Fuel injection system. The 396 425HP option cost $145. The 327-370HP Fuelie option cost $500

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      علی بحث با اینا نزاشت بخونمشون سر فرصت میخونم
      ولی ممنون از اینکه این اطلاعات رو به ما هم میرسونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. (ali(CHEVY NOVA

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    دوستان امریکایی باز همونطور که تو متن بالا اومده کوروت در سال 1965 قدرت موتورش بالای 425 اسب بوده
    مطلب اخر هم در مورد کامارو هست که سال 1970 در قوی ترین مدلش 350 اسب قدرت داشته
    Most of the engine and drivetrain components were carried over from 1969, with the exception of the 230 cu in (3.8 L) six-cylinder – the base engine was now the 250 cu in (4.1 L) six, rated at 155 hp (116 kW). The 1970 Camaro SS 396 had the 396 cu in (6.5 L) L78 rated at 350 hp (261 kW). Starting in 1970, the big block V8s (nominally 396 cu in (6.5 L)) actually displaced 402 cu in (6.6 L), yet Chevrolet chose to retain the 396 badges. Two 454 cu in (7.4 L) engines (the LS6 and LS7) were listed on early specification sheets and in some sales brochures but never made it into production. Besides the base model, buyers could select the Rally Sport option with a distinctive nose and bumper, a Super Sport package, and the Z-28 Special Performance Package (priced at US$572.95) featuring a new high-performance LT-1 360 hp (268 kW) 380 lb·ft (520 N·m) of torque 350 cu in (5.7 L) V8. The LT-1, an engine built from the ground up using premium parts and components, was a much better performer overall than the previous 302 cu in (4.9 L) V8s used in 1967-69 Z-28s; greater torque and less-radical cam, coupled with the 780 cfm Holley four-barrel, permitted the Z-28 to be available with the 3-speed Turbo Hydramatic 400 automatic transmission as an option to the four-speed manual for the first time. The LT-1 engine in the 1970 Camaro Z-28 came from the Corvette.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. BMW

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (577 ديدگاه)

    قطعا من تویوتارو انتخاب میکنم به این دلایل
    ۱.بی کیفیت نیست مثل ماشین های آمریکایی و از مواد خوبی استفاده شده درش
    ۲.ایمنی بالایی داره و راننده از هرگونه تصادف خیالش راحته برعکس فورد که ۲ ستاره آخر دستاورداشه
    ۳.هزینه تعمیر و نگهداریش خیلی پایینتره
    بین اینا بیشتر مورد دوم‌ روش تاکید دارم ماشین های آمریکایی اکثرا تبل تو خالین بیرونشون زیباست آما درونشون…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      BMW
      خوشم میاد از همون روش من استفاده کردی که تو مقایسه لکسوس با بی ام و خودم استفاده کردم
      در مورد مواردی که گفتی همه رو من قبول دارم
      اما…….
      مورد 1. ماشینهای امریکایی همه بی کیفیت هستن ولی نمیدونم چرا همیشه جزو پرفروش ترین ماشینها هستن مثل موستانگ که پر فروش ترین کوپه ی جهان هست و پدال هم مطلبش رو پارسال گذاشت
      مورد2.اگه ایمنیشون کمه نمیدونم چرا با همون ایمنی کم تو المان موستانگ شد محبوب ترین ماشین اسپرت و ار سری 3 و ایودییtt ایمن بالاتر قرار گرفت
      مورد 3.هزینه ی نگهداری امریکایی ها بالاست درست اما 1 به 10 هست دربرابر هزینه و نگهداری بالای محصولات پر استهلاک المانی مثل بی ام و
      در اخر زیاد حرص نخور زود پیر میشی و پوستت زود چروک میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        راستی دوستان اگاه الایندگی محصولات دیزلی فولکس چندبرابر بیشتر از حد مجاز بود؟؟؟؟؟؟؟؟
        bmw شما میدونی؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          علی زیاد بود یا خیلی زیاد
          فراموش کردما ولی خودشون خوب میدونن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. BMW

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (577 ديدگاه)

          با نهایت احترامی که برای علی قائلم اما….
          اما این خبر ربطی به فولکس نداشت لطفا دیدگاها با توجه به خبری که گذاشته میشه باشه
          به قول اون علی دیگه با تچکر ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ونوم اف ۵

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          علی جون فولکس خودرو تقریبا کل یخ های قطب رو اب کرد با الایندگی بسیار زیادش تقریبا دو تن در هر کیلومتر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Madjid

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          مگه دوج و شورلت یخی گذاشته بودن که فولکس بخواد آبش کنه??

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      BMW جان حرفات کاملا درست و برحقه.
      کاملا باهات موافقم.
      فورد اف 150 موتور توربو داره ؛ اونم دو تا . ولی تویوتا تنفس طبیعیه.
      ماشینی که قراره برای کار های سنگین و بارکشی مورد استفاده قرار بگیره هر چی کمتر استهلاک تر و کم خرج تر بهتر.
      ضمن اینکه وانت ماشین اسپورت نیست که افراد ثروتمند بخرن.
      وانت رو برای کار کردن میخرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Machine

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        با این وجود بنظر من فورد یه حسابی کرده که رو پرفروش‌ترین محصولش موتور توربو گذاشته. فورد شرکتی نیست که بی گدار به آب بزنه (البته F150 موتور 5 لیتری V8 تنفس طبیعی هم داره)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          تویوتا هم حتما یه حسابی کرده که توربو نذاشته …
          من به حساب کتاب های تویوتا بیشتر از تمام خودروسازان جهان اعتماد دارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ونوم اف ۵

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          بله داداش اتفاقا تو امریکا ماشین رو کمتر برای کار میخرن بیشتر برای تفریح و سواری ضمنا انجین های دیگه هم در دسترس هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. (ali(CHEVY NOVA

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        البته مهندسان شرکت فورد باید بیان از دانش فنی بالای بعضی از افراد استفاده کنن که پراید هاچ بک مدل 84 رو بالاتر از ماشینهای 150 میلیونی قلمداد کرد و به جای تویین توربو از موتورهای تنفس طبیعی استفاده کنن
        در ضمن وانتی که قیمتش65000 دلار هست ماشین ارزون هم نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          مطمئم دانش فنی من خیلی بیشتر از ((( دانش فنی !!))) شما به دردشون میخوره.
          چون دانش من با تعصب افراطـی آمیخته نشده.
          .
          به احترام بقیه ی کاربران بحث با شما رو در این پست ادامه نمیدمِ

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ace

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          Machine
          منم حدس میزنم برنده ی این رقابت اف 150 باشه ؛ هر چند مثل دیروز کلا برام مهم نیست .
          اما اگر خودم بخوام بخرم توندرا رو انتخاب میکنم که بار ها 1 میلیون کیلومتر کارکرد رو رد کرده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          مجید تو دیگه نگو که تعصبی حرف نمیزنی
          تو و دوستانت از همه بدترید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Machine

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          دوست من مجید جان
          طی بحثی که دیروز باهم داشتیم میدونم چرا اینطور نظر دادی پس دیگه ادامه نمیدم
          (همون بحث مقابله به مثل که بنظرم درسته)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ace

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          Machine جان با یک نگاه به جدول کاملا مشخصه اف 150 خیلی برتری داره. تقریبا در اکثر موارد. چیزی نیست که من نخوام قبول کنم.
          توندرا هم دیگه قدیمی شده و یک نسل جدید میخواد که خود تویوتا هم به فکرشه.
          ولی در سگمنت ماشین های کار ؛ مثل وانت ؛ تاکسی و اتوبوس اینقدر از تویوتا تعریف و تمجید شنیدم که انتخابش کنم.
          من هیچوقت نمیگم اف150 بده ؛ منم به اف150 میگم سلطان تراک ها. ولی توندا رو انتخاب میکنم فقط به خاطر دوام و کم استهلاکی که تویوتا بهش مشهوره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Ace

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          یکی از اصلی ترین دلایل کم بودن امتیاز توندرا در کار انددرایور همین قدیمی بودشونه.
          هر سال کار اند درایور از امتیازات ماشین ها عدد خاصی رو کم میکنه تا اینکه نسل بعدشون بیاد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          بعد از مدتها باهات موافقم مجید اینجایی که من درس میخونم تعداد تویوتا از پراید هم بیشتره این که دوام خیلی بالایی داره شکی درش نیست نه تنها از امریکایی و المانی بلکه از تمام دنیا تو کیفیت و دوام سرتره
          حیف که نمیشه وگرنه اگه فیلمای تویوتا 2000 رو میفرستادم باورتون نمیشه اینا چطور هنوز کار میکنن البته اینم بگم جدیدا بعضیا میان موتور 2700 میبندن روشون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. ACE

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز حقیقت چیزی نیست که من و شما بخوام باهاش موافق یا مخالف باشیم یا بهتر بگم ؛ موافق یا مخالف بودن ما واسه کسی اهمیت داشته باشه !
          .
          من اگر از روی تعصب بیام بگم بنز ، یا BMW از تویوتا یا هوندا کم خرج تر و کم استهلاک تر هستن نه تنها کسی به حرفم اهمیت نمیده ؛ بلکه در نظر بقیه شخص متعصب و بی منطقی جلوه میکنم.
          .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          مجید بحث من اینه که با هم دعوا نکنیم و همیشه خوب باشیم
          ما که فقط یه طرفداریم داریم به هم دیگه میپریم
          من میگم با هم خوب باشیم و به هم احترام بگزاریم
          بین چندتا ماشین هم سطح من امریکایی برمیدارم شما هم المانی یکی هم ژاپنی چون این علاقه و دوست داشتن ماست حتی اگه رقیبش بهتر باشه ما بازم چیزی که عاشقشیم میخوایم
          یعنی اینقدر درکش سخته که میگم به علاقه هم احترام بزاریم
          و اینکه هر خودرویی خوبی های خاص خودشو داره که باعث جذابیتش میشه
          یه سوال
          ایا قراره همه یه چیزو دوست داشته باشن تا دنیا مثل خودروساز داخلی بشه و تنوع نباشه و محکوم به 3 تا انتخاب بشیم؟؟؟؟
          من ماشین بازم نه یه طرفدار فوتبال که جنگ و برد و باخت وسط باشه
          من خودم bmw m5 سوار شدم
          دوست داشتم تجربمو درمیون بزارم اما از دست کارای شماها نمیتونم بگمش
          تجربه های زیادی با خودروهایی داشتم که فضایی که شما تو پدال درست کردید به جای درمیون گذاشتن تجربه همدیگه و کسب اگاهی های بیشتر شده رقابت و دعوا و ناراحتی و بحث
          واقعا جای تاسفه که ما(شامل همه ) این بحثو درست کردیم و کسانی که قراره ادامه بدن
          تعصب نداشتنش بده زیادش هم بده
          پس تعصب رو بزارید برای دفاع نه برای حمله
          کاری به قبلا نداشته باشیم بیاید از حالا وضعو عوض کنیم
          من که تعصبم رو میزارم برای دفاع
          اونم تو پست مربوط به امریکایی
          2 سال پیش تو پدال با بقیه بحث میکردم اما بعدش دیگه حتی یک کامنت تاکید میکنم حتی یک کامنت نخوندم تا با خیال راحت مطلبو بخونم و ناراحت هم نشم
          اما چند وقتیه تغیر رویه دادم تا همین اندک تجربه هامو به دیگران منتقل کنم
          یه چیزایی هم یاد بگیرم مثل علی که اطلاعات خوبی در اختیار ما میزاره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          شرمنده خیلی طولانی شده اما خوندنش ضرر نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. Madjid

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          شرمندگی نداره ؛ کامنت شما مفید و درست بود.
          ما همه با هم رفیقیم.
          شاید بحث کنیم اما شما این بحث ها رو به چشم سرگرمی و شیطونی بچه های پدال بذار.
          .
          من به شما قول میدم هیچ وقت به شخصیت هیچ کدوم ازکاربران پدال توهین نکنم و هیچ کسی رو با کلامم ( تنها وسیله ی ارتباطی در پدال) تحقیر نکنم.
          شما همیشه دوست خوب من بودی. من اگر ali chevy nova رو در خیابون ببینم و بشناسم بهش سلام میکنم و دستش رو به گرمی میفشارم. چون همیشه در ثانیه ای که از این سایت خارج میشم همه چیز رو فراموش میکنم. اصلا بحث های این سایت ارزش اون رو نداره که بخوای اعصابت رو خرد کنی باهاش…
          .
          پس شما هم جدی نگیر.
          .
          اما باور کن اگر بخوام به شما یا هر کسی قول بدم که دیگه بحث نکنم مجبور میشم چند روز بعد این قول رو بشکنم. چون جو دوستانه ای که در این سایت هست مثل یک حباب هواست و بسیار شکننده .
          نهایتا 1 هفته دوام خواهد داشت. مخصوصا Ali chevy nova که آستانه ی تحملش بسیار پایینه بار ها این جو رو شکسته. بار ها بهش گفتم بحث هایی که در یک پست پدال هست رو به پست های دیگه نیار. اگر من میام در این صفحه میگم فورد اف 150 فلانه و … شما بیا در همین صفحه هر جور دوست داری جواب بده . اما دقیقا عکس این کار رو انجام میده.
          البته من میدونم خیلی ها ؛ از جمله خود من هم مقصر هستیم و هیچ طرفی قابل تبرئه شدن نیست .
          به هر حال وقتی بحثی در این سایت درمیگیره نون و حلوا خـیرات نمیکنن و من هم نمیتونم ساکت بمونم و هیچ چی نگم. گفتم هر کسی یک آستانه ی تحملی داره.
          مخصوصا الان که دوئل برگزار میشه و فضا ملتهبه.
          .
          با این حال من به شما قول میدم موقتا هیچ انتقادی به ماشین های امریکایی تداشته باشم. چند بار که طرفداران خودروهای امریکایی به ماشین های المانی توهین کردند رو به شما نشون میدم. خودت هم ببین و شاهد باش. بعدش دوباره شروع خواهم کرد.
          اما تا اون زمان به توصیه ی شما گوش کرده و اعلام آتش بس میکنم.?
          خودت در یک هفته ی آینده در پدال حضور داشته باش و ببین چه کسی فضای این سایت رو دوباره متشنج میکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          مجید جان میدونم من و شما ساکت باشیم کس دیگه ای شروع میکنه
          اما میخوام بدونی که من فقط دوست دارم هیچ وقت این اتفاقات نیفته پست بعدی هم که درباره بی ام و گذاشته بشه من تجربه m5 که قولشو دادم رو خدمت شما و دوستان عرض میکنم
          من فقط دفاع میکنم و به شما قول میدم که هیچ وقت در صفحه المانی ها توهینی از من نمیبینید و هیچ وقت من شروع کننده نخواهم بود
          من واقعا شما رو دوست دارم و هیچ وقت این بحث ها نظر من به شما رو عوض نمیکنه
          من خواستار اتحادم جنگ و بحث و دعوا رو همه میتونن
          اگه جایی در کامنتی ناراحتت کردم خودت ببخش
          فقط یکم تعصب و دفاع بوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        13. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          مجید جان میدونم من و شما ساکت باشیم کس دیگه ای شروع میکنه
          اما میخوام بدونی که من فقط دوست دارم هیچ وقت این اتفاقات نیفته پست بعدی هم که درباره بی ام و گذاشته بشه من تجربه m5 که قولشو دادم رو خدمت شما و دوستان عرض میکنم
          من فقط دفاع میکنم و به شما قول میدم که هیچ وقت در صفحه المانی ها توهینی از من نمیبینید و هیچ وقت منم شروع کننده نخواهم بود
          من واقعا شما رو دوست خودم میدونم و هیچ وقت این بحث ها نظر من به شما عوض نمیکنه
          من خواستار اتحادم جنگ و بحث و دعوا رو همه میتونن
          اگه جایی در کامنتی ناراحتت کردم خودت ببخش
          فقط یکم تعصب و دفاع بوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        14. پرهام

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          تشکر ویژه از از آقا مهدی و آقا مجید و امیدوارم آقا علی هم ب این حرکت بپیونده .
          .
          .
          منم ک کاره ای نیستم ولی میگم منم هستم😐
          .
          .
          راستی
          انتقاد خوب و درست و به جا واجبه ها!
          .
          .
          امیدوارم دوباره فضا درست بشه و مثل بعضی سایت های مرتبط با گوشی بخش کامنت ها کلا از بیخ و بن فاجعه نشه😕

          موافقم 0
          مخالفم 0
        15. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          پرهام جان خوشحالم شما و چند نفر دیگه از دوستان هم هستید
          حتی اگه کسی خواست این اتحاد رو از بین ببره ما نباید اجازه بدیم تا سایت پدال همونطور که گفتی مثل سایت گوشی ها نشه و جمعی صمیمی و دوستانه داشته باشیم و از معلومات همدیگر استفاده کنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. یانکی

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        بى سواد برا فورد میتونه طرف وى8 تنفس طبیعى سفارش بدھ . عبدا… میشه انجینه دیزل 8 سیلندر با 450 اسب و1200nm گشتاور بهره برد.تو اگر تایپ نکنی کسی نمیگه التوعى

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علی آلمانی

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      ای برادرن شما هم دیگه شور ضد آمیریکایی بودن را دراوردید چون f150 تو تست تصادف در بین پیکاپ ها رتبه اول است از نظر ایمنی که قبلا متلبش تو پدال بود و همچنین این ماشی کیفیت بالایی داره که از روی عکس های داخلی میتوان فهمید .
      آقای علی شما هم از دیزل گیت دست بردار.و گیر نده
      آقای bmw شما هم یکم اطلاعات های تان را بیشتر کنید چون اون دو ستاره فورد موستانگ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        داداش یه سر به سایت IIHS بزن. تنها پیکاپی که رتبه ی +TSP رو به دست اورده تو ایمنی، Honda Ridgeline هستش. خبری از فورد f-150 نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. پرهام

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      ممنون از جناب BMW برای موجبات شادی و خنده بنده😂😂
      یعنی رسما پوکیدم از خنده😂😂😂
      آمریکایی و بی کیفیتی؟
      اصلن تا حالا تو عمرت یه ماشین آمریکایی دیدی؟
      بهت حتما پیشنهاد میکنم بری یدونه سویل ۷۸ پیدا کنی و تستش کنی چ از لحاظ کیفیت چ آپشن
      مدل به روز تر معرفی میکردم سکته میکردی😂😂
      دوما
      ایمنی؟😐
      خیلی هم شک داری میتونی بری تست های تصادف ببینی😂
      صرفا جهت اطلاعت
      اف ۱۵۰ top safety pick است در سایت iihs
      ولی توندرا نچ
      خودت حرفتو مزه مزه کن بعدبرو یکم تحقیق کن
      باور کن تحقیق کردن گناه نیس
      وقتی هم نمیگیره دو دقیقه یه سرچ بزنی میگیری دنیا دسته کیه
      بعد تازه بیا نظرتو تایپ کن و بعد بفرس بیاد
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دیروز هم شما ها سر بحث استهلاک BMW ما رو از خنده منفجر کردین …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پرهام

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          مجید جان با تمام احترامی که برات قائلم اونم برای گذشته ات
          نه الانت
          کاملا درک میکنم که حال خوشی نداری
          و گرنه حداقل شخصی که داری باهاش حرف میزنی رو اشتباه نمیگرفتی
          انقدر هم مطمئن گفتین ک رفتم کل کامنت هامو چک کردم
          تو کل کامنت هایی ک گذاشتم فقط یک بار سر این که یه نفر گفت یه بی ام و دیفرانسیل جلوست در موردش صحبت کردم و گفتم دیف عقبه!
          همین
          دیروز و اصطحلاک و اینا اصلا صحبت نکردم
          امیدوارم زودتر بهبود پیدا کنین
          مثل قبل باشین
          موفق باشین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Madjid

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          منظورم شخص شما نبود دوست من.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. پرهام

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      در ضمن صرفا جهت اطلاعتون
      این اون ماشین به اصطلاح با امنیت از دید شماست
      http://m.iihs.org/frontend/iihs/ratings/images/api-rating-image.ashx?id=3868&width=800
      اینم اون ماشین بیچاره و فلک زده ی فورد که متاسفانه شرکتش سطح دانش و توانمندیش نمیرسه به این که ماشین امن بسازه??
      http://m.iihs.org/frontend/iihs/ratings/images/api-rating-image.ashx?id=3475&width=800
      در ضمن اگه ی وقتی خواستین تحقیق بکنید میتونید از این دو لینک استفاده کنید
      F150
      http://m.iihs.org/mobile/ratings/mobileratings/ford/f-150-crew-cab-pickup
      توندرا
      http://m.iihs.org/mobile/ratings/mobileratings/toyota/tundra-crew-cab-pickup
      موفق باشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. ونوم اف ۵

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      باز خوبه امریکایی ها یه ظاهر خوبی دارن المانی ها که کلا طراح ندارن مثل سایپا یه کم چراغ ها رو پایین بالا میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    تو پیکاپ امریکایی ها همیشه سر بودن
    و به نظر من f150 باید با هم وطنای خودش مقایسه میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. (ali(CHEVY NOVA

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    در اخر دوستان امریکایی باز گلم جاتون خالی دیروز بعد چند وقت انتظار پشت فرمون پونتیاک فایربرد 1973 یکی از دوستان شدم
    استایل نشستن پشت فرمون پونتیاک با دوج چلنجری که سوار شدم کمی متفاوت بود
    این پونتیاک مراحل بازسازیش رو سپری میکرد و کارهای صافکاری و نقاشیش تموم شده بود اما لوازم تزیینیش بسته نشده بود
    موتورش 455 پونتیاک بود و گیربکسش هم دستی بود
    رفقا باورتون نمیشه اصلا نمیشد بهش گاز بدی چون همش پشت ماشین در میرفت و میخواست دونات بزنه
    با دوستم که صحبت میکردم میگفت که 2 بار گیربکسش خورد شده چون گیربکسش برای موتور 350 بوده و تحمل قدرت موتور455 رو نداشت
    نکته دیگه ای که داشت این ماشین این بود که کاربراتورش هم مال موتور 455 نبود و چون کاربرات مناسب پیدا نکرده بود کاربرات موتور 350 انداخته بود روش که واقعا کمش بود
    خلاصه جاتون خالی خیلی دوست داشتم دوستان امریکایی بازم در پدال اونجا بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      خوشا به حالت منم سوار تیوتا 2000 یکی از همکلاسی هام شدم خیلی ترسناکه
      راستی قضیه نه به پلاک تاریخی چی شد ازش خبر داری چیکار کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        دوستانی که دیس دادن تیوتا 2000 سوار شدید؟؟؟یا قضیه اون دفعه ای شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          با این دیسلایک ها معلوم شد

          حالا کار کیه همون شخص همیشگی که چندتا اکانت داره یا یکی دیگه طرفداران اون کشور اروپایی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. pejman

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (59 ديدگاه)

          عزیز این مقایسه آمریکایی با ژاپنی بود اینجور دیس دادن اگه آلمانی وآمریکایی باشه ۱۰۰٪ چن تا تلفات سنگین داریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ASA

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        داداش بزار خیالتو راحت کنم
        اگر بخوان خودروهای فرسوده رو جمع کنند (البته که فرسوده نیستن و عشقن)، کلی پول و کاغذ بازی لازمه که با این اوضاع خورد و خوراک مسئولان، تقربیا چنین سال طول میشکه و در آخر بی نتیجه خواهد موند
        خیالتون راحت
        هنوز می بینیمشون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. كاپيتاليسم

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (194 ديدگاه)

    اگر کلاس سواری بود بی شک دست بالا با تویوتا بود اما…
    تو این کلاس بدون شک فورد! تویوتا همیشه عالیه اما F150 اسطوره زندست
    فورد با 3.5 لیتر گشتاور بیشتری از ۵.٧ لیتر داره مصرفش هم که ۴ لیتر کمتره ، کشش بارش هم نزدیک یک تن بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    با کمال احترام اما نتیجه نظرسنجی نشون میده سطح اطلاعات کاربران چقدر پایین هست‌. توی قسمت تراک نه فقط ژاپنی ها و اروپایی ها بلکه مریخی ها هم به پای امریکایی ها نمیرسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Machine

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    رقابت خیلی نزدیکی بینشونه ولی نظر من قطعاً F150، سلطان پیکاپ‌های دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. یاسین

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من تو این سگمنت فقط دوتا ماشین رو بیشتر از بقیه دوست دارم یکی F150 که واقعا معتقدم شماره یک این سگمنته تو دنیا یکیم نیسان تایتان ولی مطمئنم فورد برنده نهایی این سگمنت خواهد بود اینجا هم رای من F 150

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آریا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    من به فورد f-150 رای دادم (قابل توجه علی که میگفت من ضد آمریکاییم)
    ولی واقعا
    عجب موتوری
    عجب گیربکسی
    عجب شتابی
    عجب گشتاوری
    عجب مصرف سوختی
    خلاصه عجب ماشینیه این لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. H

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. جرمی کلارکسون

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    فورد f150 خوراک اینه که باهاش خربزه مشهد بزنی بیاری تهران بفروشی
    حالا واقعا خارجیا با اینا سیب‌زمینی پیاز و شلغم میزنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پدرام

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من این F150لامصب از نزدیک دیدم حرف نداره این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Mahdi

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    همه اونایی که به تاندرا رای دادن اگه بهشون بگی مفتی یکی از این دوتا بردار بدون دیدن مشخصات F-150 رو انتخاب میکنن ولی حتی مشخصاتش خیلی بهتر از تاندرا است با وجود متور v6 .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ME84

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    فورد f150 عشقه. عشق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهران

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    اول میخوام تشکر کنم از پدال که این مطلب رو گذاشت چون که من عاشق این کلاس هستم و تا قبل از اینکه با این ابر ماشین ها اشنا شم بنطرم مسخره میومدن ولی وقتی در موردشون یکم مطالعه کردم و چندتاشون رو از نزدیک دیدم واقعا درک کردم چرا امریکایی ها سراغ این ماشین ها میرن . و بنظرم فورد شاه این کلاس هست و عملکردش هم ماورای تصورات ما هست ( میتونید کلیپ هاشو تو یوتیوب ببینید ) و با توجه به فیس لیفت هایی که این ماشینا تجربه کردن به نظرم دیگه یک تراک معمولی نیستن و بیشتر شبیه یک غول اسپرتن مخصوصا (ford -f 150 raptor ) که حتی میتونن پاسخگوی نیاز های نظامی باشن و شما میتونید با این ماشینا سخره نوردی برید و در اخرم بگم که تو این کلاس فقط فورد فقط فورد و فقط فورد و عشق من RAPTOR

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Ahmad

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    لیست شرکت کننده ها رو خوندم و بنظرم همین f150 برندست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شاهین

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    دوستان توجه داشته باشید F-150 چندین دهه هستش پرفروش ترین خودروی آمریکا هستش بنابراین یه چیزی داره که اون رو از خودروهای دیگه ی این کلاس جدا میکنه.
    به همین راحتی دستاوردهای چندین دهه ای شرکت های خودروسازی دنیا رو زیر سوال نبریم که امر خنده داری خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    ۵.۶ صفر تا صد ? هنگ کردم
    ماسل کارهای آمریکایی(موستانگ و…) همچین شتابی ندارن
    واقعا عجب چیزیه فقط جای پارک براش پیدا نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پرهام

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      دوست عزیز
      کامارو : ۳.۵
      کوروت : ۲.۹
      چلنجر دیمون : ۲.۳ الی ۲.۱
      چلنجر هلکت : ۳.۵
      وایپر : ۳.۳ الی ۳.۲
      چارجر : ۳.۵ الی ۳.۴
      جیپ گرند چروکی : ۳.۵
      موستانگ : ۳.۸
      فورد جی تی نسل قبل(۲۰۰۴) : ۳.۲
      ونوم جی تی اسپایدر : ۲.۴
      ونوم جی تی : ۲.۵
      .
      .
      .
      فک میکنم دیگه نیازی ب حرف زدن نباشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. پرسپولیس

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    تراک ژاپن توجهان حساب پس داده شکی نیست ولی عشق خودرو ی آمریکایی توایران بسیاربالاست ودراین هم شکی نیست این دوتا بحث دریک راستاقرارمیگیره من نسبت به هیچ کدامش نظرخاصی ندارم اگه موقعیتی روزی پیش بیادهردوتاشو میخرم خودروآمریکایی هیجان داره ژاپنی ماندگاری بالایی داره درکل همه خوبندوهرکسی سلیقه ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حمیدرضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    از لحاظ مصرف سوخت و قدرت و گشتاور فورد بهتر عمل کرده حتی از نظر قیمتی هم فورد باز بهتره تو این کلاس کاربردی بودن خیلی مهمه که فوردهم وزن بیشتری حمل میکنه هم قدرت یدک کشی بهتری داره پس انتخاب من فورد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ونوم اف ۵

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اگه این وضع بمونه تو نظر سنجی معلومه سایپا ۱۵۱ وانت هم از سر بعضی ها زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی اکبر

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    برنده نشدن فورد f150 تو نظر سنجی کل این دوئل ها رو می بره زیر سوال خدایش بروید تحقیق کنید از لحاظ نوع ساخت و استقامت فورد خیلی خیلی جلوتر از تویوتا تندرا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Sardar

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    تویوتا هرچقدرم خوب باشه اما تو وانتای بزرگ آمریکایی بخصوص فورد محرکست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. فيصل.

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    تندرا رو باید با رم مینداختین، f150 هم با سیرا.
    فک کنم کمترین افت قیمت دست دوم رو تندرا داره پدال هم مطلبشو گذاشته. یعنی اینقد با کیفیته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. شاهو

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    وقتی دیدم تویوتا رای بیشتری داره هنگ کردم واقعا!!! این که تویوتا عالی هست قبول ولی واقعا تو قسمت پیکاب های فول سایز امریکایی ها حرف اول رو میزنن. اون دوستی که میگه تویوتا استهلاک کمی داره تا حالا به استهلاک ماشین امریکایی فک کردی؟ پدرم ۲۵ ساله مکانیک هست در مورد یه ماشین امریکایی حرف میزد اسمشو میگفت یادم نیست. موتورشون پلمپ بود. میگفت از کارخانه گارانتی ۱۵ ساله داشتن بهشون میگفتن موتور پلمپ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      پدر شما از ماشین های40 سال قبل حرف میزنه.
      منم میدونم همچین قضیه ای بوده و تایید میکنم
      اما از اون زمان خط مشی خودروساز ها خیلی فرق کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش آمریکایی

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (612 ديدگاه)

        الانم دوو خود من که مال جنرال موتورزه موتورش هنوز پلمپه
        همین الانم شما اگه یکم تحقیق کنی یا مکانیک ماشین آمریکایی پیدا کنی
        میفهمی که ماشین آمریکایی کم روی خرج میوفته
        و عیب یابیش راحته
        و قطعاتش دوام بالایی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. آرش آمریکایی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    من نمیفهمم واقعا غیر از یه مشت ضد آمریکایی متعصب واقعا کی به تویوتا رای داده
    در صورتی که فورد هم شتاب بیشتری داره هم آفرود بهتریه هم بهترین وانت دنیاست هم مصرف سوخت به مراتب کمتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. بیژن

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    دوستان ، کسی میدونه گشتاور با قدرت ( اسب بخار) چه ارتباطی از لحاظ قوانین فیزیک باهم دارن؟
    دراین دوئل با اینکه قدرت فورد کمتره ولی گشتاور بالاتری تولید میکنه…! و کشش بار بهتری داره??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      فکر کنم مطلبش بین مطالب قبلی پدال باشه
      میدونم یه جا خوندمش
      بین مطالب قدیمی تر یه نگاه بنداز

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا