تویوتافولکس واگن

دوئل فولکس‌واگن جتا و تویوتا کرولا

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت یازدهم، اولین دوئل از گروه سدان‌های کامپکت

فولکس‌واگن جتا

تویوتا کرولا

؟

پژو ۴۰۸

شورلت کروز

؟

هوندا سیویک

فیات تیپو

؟

مزدا ۳

میتسوبیشی لنسر

؟

 

فولکس‌واگن جتا

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸

نسل کنونی: هفتم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۱۵,۸۰۷ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۳,۰۲۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: – ستاره

تصادف از طرفین: – ستاره

چپ کردن: – ستاره

امتیاز کلی: – ستاره

 

تویوتا کرولا

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۳

نسل کنونی: یازدهم

پلت‌فرم: MC تویوتا

امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۰۸,۶۹۵ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۴۹,۸۰۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن جتا

تویوتا کرولا

پیشرانه ۱.۴ لیتری I4 ۱.۸ لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۳۵ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۱۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۷ ثانیه ۹.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۱ ثانیه ۱۷.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶.۴ لیتر (ترکیبی) ۷.۶ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۳۸۵ کیلوگرم ۱۳۴۰ کیلوگرم
طول ۴.۷۰ متر ۴.۶۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۸ متر ۲.۷۰ متر
حجم صندوق بار ۳۹۵ لیتر ۳۷۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۱۹,۴۴۰ دلار ۱۹,۶۲۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10079893]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (43 ديدگاه)

    قدرت بیشتر شتاب بیشتر قیافه بهتر مصرف کمتر قیمت کمتر فولکس دیگه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      دوست عزیز کرولا پرفروش ترین ماشین دنیاس
      مطمئن باش اونایی که دارنش یا سوارش شدن یه چیزایی تو ش دیدن که به جتا ترجیحش دادن من نمیگم کدوم بهتره اما میگم نباید انقدر راحت و با اختلاف نظر داد (اونم فقط از رو کاغذ دنیای واقعی کرولا رو برتر میدونه به خاطر فروشش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید.بهترین یا هیچ.

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        پراید هم پرفروش ترین ماشین ایرانه
        دلیل فروش زیاد یک ماشین “الزاما”بهتر بودنش نیست
        فروش کم هم دلیل ضعف یک ماشین در برابر یک رقیب پرفروش نیست

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. datsun

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (3477 ديدگاه)

          مجید تاسف
          پرفروش ترین تو بازار رقابتی و آزاد دنیاست تو میایی با پراید که تو بازار انحصاری ایرانه مقایسه میکنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdy

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          مجید انتظار سخنانی تا این حد سطحی نگرانه رو از تو نداشتم واقعا
          چرا منطقت مثل اصغر فرهادیه
          داداش یعنی تو فرق بازار آزاد رو با بازار ما نمیدونی که این حرفو زدی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رضا

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (87 ديدگاه)

          مجید چی میگی ؟؟؟
          تو همون امریکا هم این جتا هس و هم کرولا.قاعدتا یه چیزی بوده که مردم امریکا ترجیح میدن که کرولا بگیرن.از دید من تو امریکا ماشینی میتونه خیلی موفق طاهر بشه و فروش بسیار زیادی داشته باشه که هم توازن تو بحث عملکرد فنی داشته باشه و هم کیفیت بسیار بالایی رو داشته باشه و هم افت قیمت کمی داشته باشه. از لحاظ طاهر هم که هرجفتشون خوبن و کفه ترازو یه نمه به سمته فولکسه از لحاظ فنی هم شاید مقداری فولکس سر باشه اما تو پارامتر کیفیت و افت قیمت فولکس اصلا به گرد پایه تویوتا نمیرسه .همین توربوشارژش تو طی مدت طولانی داستان میشه و خرجش میزنه بالا.کلن اصول هر ماشین توربو همینه. هم هزینه نگه داریش بیش‌تره و هم تو بلند مدت داستان داره.خصوصا این ماشینا که به صورت روزمره هم مصرف میشن.
          مرحمت بفرما دیگه از کشور ایران به عنوان مصداقی تو بازار جهانی استفاده نکن چون اینو دیگه همه میدونن استدلالی کاملا چرته و بی مصرفه.حتی خودتم میدونی چه قدر چرند گفتی با اووردن اسم پراید و خب نفرتی که از برند های ژاپنی علل خصوص تویوتا و تعصب شدیدی رو فولکس داری حتی حاضر میشی چنین چرندی رو حتی تایپ کنی و واقعیت رو کتمان کنی.این رو به هم شخصه قبول دارم که تو هر بازاری غیر ایران یه ماشین ممکنه مقبول واقع بشه و اگر هم نشه دلیل بر بد بودنش نیس.مطمئنا دلیلی داشته که مقبول واقع نشده .

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. mahdy

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          آقای Muty درست صحبت کن ما با مجید همین کل کل هارو داریم ولی احترامشم داریم یه کاره اومدی به مجید میگی نفهم
          استدلال اشتباه مجید دلیل نمیشه بهش توهین کنی واقعا باید عذر خواهی کنی ازش (مرد باشو پای جبران خطایی که کردی وایسا)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Madjidiano Rolambo

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          وضعیت فروش و نمایندگی تویوتا در آمریکا با فولکس از زمین تا آسمون فرق می‌کنه

          در کشور های آفریقایی و غرب و جنوب آسیا حضور تویوتا بسیار بیشتر از فولکسه

          از همه ی اینا گذشته سلیقه ی مردم هر جایی فرق می‌کنه ‌‌‌‌، هیچ بازاری ۱۰۰ درصد آزاد نیست ، بازار صد درصد آزاد هیچ وقت محقق نمیشه ، تو ایران یه زمان خیلی دور تویوتا کرولا هم قیمت پژو ۴۰۵ بود ، چرا به ازای هر ۱۰۰۰ نفر که ۴۰۵ خریدند ۱ نفر کرولا نخرید با اینکه کرولا بهتر بود؟
          چرا تو اروپا کسی تویوتا رو به فولکس ترجیح نمیده؟

          بحث بازار آزاد و اینکه چه عواملی در تصمیم گیری و انتخاب مشتری تاثیرگذارند تو این مقال نمیگنجه ، هزاران عامل روی اینکه شما به عنوان مشتری از بین ماشین A و B یک کدوم رو انتخاب کنی تاثیرگذاره و شاید بتونیم بگیم بالای نصف این عوامل هیچ ربطی به کیفیت و درست کار کردن اون ماشین ندارند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Jetta 2019

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (59 ديدگاه)

          در جواب رضا
          من تو امریکا زندگی میکنم هر دوشون رو سوارشدم هر دو دیگه ارزونترین سدان های بازارن . خودم جتا خریدم. چون مقایسش کردم کیفتشو دیدم .
          درباره ی برند تویوتا بله. اینجا هم تویوتا برند گرونیه با امکانات مشابه دیگه ماشینا در سطح خودش گرونتره. چون خرابیش کمه . میتونی بخری 5 سال باهاش اوبر کار کنی هیچیش نمیشه. با اینکه گارانتیش نصف جتاست.
          تجهیزات تویوتا همه ساده و ضد استهلاکن. داخلشم همینه .
          ولی یه خوبی ماشین خریدن اینجا اینه که میتونی سوارشون بشی هرچقد که خواستی.
          من به شخصه دوست دارم ماشینی بخرم که خودم باحاش حال کنم نه اینکه بخرم تا به فکر فروشش باشم
          هرچند این جتا هم مدل 2019 ست و اصلا ماشین کم فروشی نیست

          موافقم 1
          مخالفم 0
        7. مانی

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          اون پائین که نظر منطقی‌ دادی کسی‌ جواب نمیده

          چرا؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. میثم

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (50 ديدگاه)

          پراید در بازار بسته ایران پر فروشه, آیا بازار جهانی هم مثل ایرانه؟ داستان اینه این ماشین ها در دنیای آزاد ماشین ارزان قیمت و دم دستی حساب میشن, بیشتر دانشجوها و کم درآمدها میخرن, در اینصورت هزینه نگهداری و اطمینان حرف اول رو میزنه, این دلیل فروش کرولاست, طراحی محصول متناسب با بازار هدف

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Moein

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (74 ديدگاه)

      رو کاغذ جتا از هر نظر بهتره.ولی راجب طراحیش نمیدونم شاید واسه ایرانیا جذاب به نظر نمیرسه ولی به مذاق آمریکاییا خوش میاد.و یه چیز دیگه راجب فروش کرولاست که واقعن نمیفهممش.سه برابر جتا فروخته.احتمالن به خاطر بحث استحلاک و هزینه نگهداری و شرایط فروشش باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سامان اذری

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      به جتا بگید که
      چربش کن که سیویک داره میاد ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Jetta 2019

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (59 ديدگاه)

        در جواب رضا
        من تو امریکا زندگی میکنم هر دوشون رو سوارشدم هر دو دیگه ارزونترین سدان های بازارن . خودم جتا خریدم. چون مقایسش کردم کیفتشو دیدم .
        درباره ی برند تویوتا بله. اینجا هم تویوتا برند گرونیه با امکانات مشابه دیگه ماشینا در سطح خودش گرونتره. چون خرابیش کمه . میتونی بخری 5 سال باهاش اوبر کار کنی هیچیش نمیشه. با اینکه گارانتیش نصف جتاست.
        تجهیزات تویوتا همه ساده و ضد استهلاکن. داخلشم همینه .
        ولی یه خوبی ماشین خریدن اینجا اینه که میتونی سوارشون بشی هرچقد که خواستی.
        من به شخصه دوست دارم ماشینی بخرم که خودم باحاش حال کنم نه اینکه بخرم تا به فکر فروشش باشم
        هرچند این جتا هم مدل 2019 ست و اصلا ماشین کم فروشی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. mehran911

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    بدون ثانیه ای تردید جتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. saeed

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    از نظر ظاهری که فکر نکنم هیچ کدوم نسبت به هم برتریه خیلی خاصی داشته باشن (من خودم جتارو ترجیح میدم البته).اما جالبه از نظر فنی ، مصرفی و حجمی برتری با اختلاف قابل توجهی با جتاس در حالیکه کرولا پرفروش ترین ماشین تاریخ هست…(البته جتا هم خیلی پرفروشه).فکر کنم این قضیه نشون دهنده اینه تو دنیای واقعی عمده خریداری خودرو تو این کلاس و مشابه این کلاسها که عمدتا به چشم یه ماشین کاملا ارزون و دم دستی بهش نگاه میکنن (جز ایران که این خودروها لوکس محسوب میشن!) شتاب ، گشتاور، حداکثر سرعت و …براشون اولویت خاصی نیست اصلا و ملاک انتخاب مواردی مثل نرمی ماشین، ارزونی قطعات ، ارزش خورد بهنگام فروش بعنوان خودرو دست 2 ، بهره کم و شرایط فروش هست.در هر صورت هردو خودرو تو کلاس خودشون صاحب سبکن و کاملا متفاوت.فقط جتا با این موتور ،شتاب 7.7 یکم عجیبه به نظرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      لوکس نه سوپر لوکس… الان کلا رده ماشینها تو ایران عوض شده و رده بندی هایی مثل سوپر سوپر لوکس/ سوپر سوپر سوپر لوکس/ سوپر سوپر سوپر سوپر لوکس و…. و ماورایی ایجاد شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسین وی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    اگه اون مدل کرولایی که تو ایرانه با چراغ عقب لکسسی بود صد در صد به اون رای میدادم ولی در اینجا رای من جتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیرمحمد

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (238 ديدگاه)

    جتا کوچیکترین جای بحثی باقی نمیزاره طراحی به روزتر و زیباتر داخلی و خارجی مشخصات فنی که یه سروگردن بالاتره مصرف سوخت که کمتره صندوق بار که حجیم تره تازه با تمام این اوصاف قیمت پایش کمتره!!! و در اخر هم که پشتوانه ی جتا مهندسی ناب المانیه…فقط یک فرد فوق العاده متعصب همراه با چشمانی بسته میتونه تو این مقایسه جتا رو انتخاب نکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. yaser1986

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (13 ديدگاه)

      این چه طرز حرف زدن دوست عزیز اگه یکی از کرولا خوشش میاد حتی از لحاظ فنی پایینتر هم باشه دلیل نمیشه چشم و گوش بسته باشه اگه اینجوریه پس با این آمار فروش بالایه کرولا تو آمریکا اونایی که میخرن همشون متعصب و چشم بسته هستن اونم تو بازار آزادی مثل آمریکا بعد اونوقت منو شمایی که حتی بزور از نزدیک دیدیمش از خودرو خیلی حالیمون میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرمحمد

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (238 ديدگاه)

        رفیق دلیلی نداره چون امریکایین هرکاری که انجام میدن درست باشه?

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. امیرمحمد

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (238 ديدگاه)

          وقتی یک خودرو از همه جوانب نسبت به رقیب برتری داره فقط میشه دوحالت برای فروش کمترش قاعل شد یکی چشم و گوش بسته بودن خریداران و اطلاعات فوق العاده پایین خودرویی اونها دومی ساده پسند بودن بیش از حدحالا مشتری از هر ملیتی که هست باشه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. sina

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    جتا 5 سال جوون تره و خب بهتر
    البت این کلاس مال سیویکه ❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سروش

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (228 ديدگاه)

    هر دوتا نسل جدیدشون معرفی شده. کاش اونا با هم مقایسه میشدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. (Saeed(peugeot

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فقط تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Radin

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    بدون هیچ تردیدی جتا اصن دلیلی برای رای دادن به کرولا نمیبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    واقعا تنها جاییه ک نمیشه به تویوتا رای داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mohamad

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    5 سال اختلاف کم نیستا..
    مدل جدیدترش نبود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Genius

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    برای من همونکه کرولا CVT داره و جتا 8 سرعته کافیه تا به فولکس واگن رای بدم!
    از حق نگذریم تویوتا هم رقیب شایسته و خوش کیفیتی است ولی در این نبرد برنده یقینا سدان ژرمنهاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انتخاب من قطعا جتا.تویوتا کرولا متاسفانه روح نداره.فقط یه رانندگی آروم وکم دردسر.مثل مزدا۳ یاسویک رانندگی جذاب نداره.حتی کیفیت متریال اونا بهترن ازدیدتست کننده ها

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. :::pooriya:::Bmw::: Germany

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    تو این کلاس فقط و فقط و فقط
    مزدا ۳ عشقه
    بقیه برای رتبه دوم بهتره رقابت کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سام

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    هر دو ماشین عالی هستند ولی از حیث دوام و کارآمدی،با اطمینان می توان تویوتا کرولا را برتر از رقیب ژرمنی آن فولکس پاسات ژرمنی دانست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    توجه کنید که نسل جدید باهم مقایسه شده اند تصویر هم مربوط به نسل جدید با جلو پنجره شبیه لکسوس در تویوتا کرولاست دنده cvt ملال آور و کند تویوتا که در محصولات نیسان و رنو هم استفاده شده جزو کسل آورترین و بی هیجان ترین سیستم های انتقال قدرته
    من طراحی جتا رو بواسطه اروپایی بودن طراحی قدرت بیشتر میپسندم اما منکر فروش بالای تویوتا نیستم هرچیز پرفروشی عالی نیست این به هوادارن تویوتا گوشزد میکنم در واقع آلمانی ها یکه تاز صنایع جهان بخصوص خودرو هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      دنده CVT تویوتا کرولا ملال آور است؟!کجا چنین چیزی نوشته شده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      تویوتا عالی نیست چون پرفروش است؟! یکی برای من این جملات قصار رو معنی کنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        پشترو خوندی دوباره بخون

        چون پرفروشه لزوما بهترین نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (709 ديدگاه)

          خوندم ….منظورم اینه که آیا این مسئله شامل کیا و هیوندای هم میشه یا نه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. #ali.m#

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    جتا به نظر بهتر میاد ولی باید توجه کرد که 5 سال جوون تره .
    زمان کمی نیست .
    کرولای جدید قطعا تمام معادلات رو دوباره به هم میزنه .
    گرچه کرولای اروپایی بسیار بهتره ولی بازم پیر بودن کرولا دلیل برد فولکس در این دوئله .
    اگه دوستان جتای 2013رو ببینن و با کرولا مقایسه کنن متوجه میشن که چقدر طراحی مزخرفی داشته.
    و قطعا فروش بیشتر کرولا دلیل بر بهتر بودشه بدون هیچ شکی .
    هرکسی هم که منکر این قضیه باشه یا متعصبه یا کودک .
    فقط کافیه نسل جدید معرفی بشه .
    به هر حال سلاطین سدان ها همه ژاپنی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. mehran911

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      همه ی سایت میدونیم که از خودروسازهای آلمانی متنفری هر چند هیچ اهمیتی نداره
      اما خیلی دوست دارم بدونم یک انسان در تعصب تا کجا میتونه پیش بره
      ((به هر حال سلاطین سدان ها همه ژاپنی هستن))
      S کلاس با نزدیک ۷۰ سال سابقه تولید هیچی نسل جدید پانامرا هیچی سدانهای آئودی و A7 و… هیچی bmw سری ۵ و مرسدس کلاس E هم هیچی فولکس با پاسات و آرتئون هیچی … با این جکی که گفتی حداقل به رولزرویس و بنتلی رحم میکردی
      عین این ۱۷۰۰ تا کامنتی که گذاشتی چیزی جز نشون دادن عمق تعصبت نبوده ونیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        جالبه خودش از تعصب بیجا شاکیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (10 ديدگاه)

      سلاطین همه ژاپنی هستن؟؟ :))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. رها

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان. برا ایران بخوای انتخاب کنی کرولا علیرغم مشخصات روی کاغذ بهتره . تویوتا خوراک خاورمیانه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      صد در صد برای جاده های ایران کرولا بهتر جواب می دهد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. کیوان

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    در این فرم انتخاب ها اصولن دل حرف اول رو میزنه نه عقل هر دو این خودروها توسط افراد متوسط به پایین خریده میشه که خیلی به اقتصاد فکر میکنند دوستانی هم که نظر میدن کمپانی ها ی سازنده این مدلها را در نظر میگیرند واگرنه این دو فرقی با هم ندارن که اینهمه کامنت میذارند من نیسان مورانو را به بی ام و ایکس ۳ ترجیح میدم یا پرادو را به فولکس تیگوان ترجیح میدم و پورشه کاین را به لکسوس ار ایکس ترجیح میدم یا بنز شاسی بلند Gرا به لندکروز VXترجیح میدم تمام اینها سلیقه ای است گر چه برند من نیسان اینفینیتی و هیوندایی سنتنیال است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا