تویوتانیسان

دوئل نیسان 370Z و تویوتا GT86

امروز به بیست و پنجمین گروهِ سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم که این یعنی تنها ۱۰ گروه دیگر تا پایان دور چهارم مرحله مقدماتی رقابت‌ها باقیمانده است. گروه امروز متعلق به کوپه‌های اسپرت کوچک است که در دوئل سوم آن هوندا سیویک کوپه و کیا سراتو کوپ به رقابت با یکدیگر پرداختند. در این رقابت به‌طورکلی تعداد ۱۸۱۹ رأی به ثبت رسیده است که سیویک کوپه با کسب ۱۶۴۳ عدد از آن‌ها قاطعانه با تصاحب ۹۰ درصد کل آراء پیروز رقابت شده است درحالی‌که سراتو کوپه تنها ۱۷۶ رأی دریافت نموده است. حال امروز در چهارمین دوئل گروه کوپه‌های کوچک، دو کوپهٔ ژاپنی یعنی نیسان ۳۷۰Z و تویوتا GT86 به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

کیا سراتو کوپه

هوندا سیویک کوپه

فیات ۱۲۴ اسپایدر

مزدا MX-5

هوندا سیویک کوپه

مزدا MX-5

آئودی TT

ب‌ام‌و سری ۲

هیوندای ولوستر

فولکس‌واگن شیراکو

؟

فولکس‌واگن شیراکو

تویوتا GT86

نیسان ۳۷۰Z

فولکس‌واگن بیتل

سایون tC

؟

؟

نیسان ۳۷۰Z

در بین خودروهای اسپرت، سری Z نیسان بسیار باسابقه و شناخته‌شده هستند. پیشینهٔ این سری به سال ۱۹۶۹ و معرفی داتسون ۲۴۰Z بازمی‌گردد. بدین ترتیب از این سال به بعد نسل‌های مختلف خودروهای اسپرت سری Z نیسان تحت برند داتسون و بعداً نیسان تا سال ۲۰۰۰ به تولید رسیدند. سپس بعد از وقفه‌ای دوساله، نسل جدید این سری در سال ۲۰۰۲ با نام ۳۵۰Z معرفی گردید. این خودرو که در دو نسخهٔ کوپه و رودستر ساخته می‌شد، تا سال ۲۰۰۹ به تولید رسید تا اینکه نوبت به نسل کنونی خودروهای سری Z نیسان یعنی مدل ۳۷۰Z رسید که برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۰۸ رونمایی شد. این خودرو ادامه‌دهندهٔ راه نزدیک به نیم‌قرنی اسپرت‌های سری Z نیسان است که همچنان در حال تولید بوده و فعلاً خبری از نسل جدید آن نیست. بااین‌حال طبق گزارشاتی گفته شده که ممکن است نیسان نسخهٔ کانسپت نسل جدید ۳۷۰Z را با نام ۳۹۰Z در نمایشگاه توکیوی آینده رونمایی کند. درهرحال، ۳۷۰Z که عمری نزدیک به یک دهه دارد، مانند نسل قبلی خود، روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب FM نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون اینفینیتی QX70 مشترک است. این کوپهٔ اسپرت مانند ۳۵۰Z در دو نسخهٔ کوپه و رودستر تولید می‌شود و نیسان در طول سال‌های تولیدش همواره با به‌روزرسانی‌هایی سعی در حفظ نمودن توان رقابت آن داشته است. ۳۷۰Z تنها با یک پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه می‌گردد که در حالت استاندارد ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین نسخهٔ نیسموی این ماشین نیز ساخته می‌شود که قدرت پیشرانهٔ شش سیلندر آن به ۳۵۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

تویوتا GT86

تویوتا زمانی با مدل‌های سوپرا و سلیکا حضور قدرتمندی در بخش خودروهای اسپرت داشت اما پس از خاتمه تولید این مدل‌ها که با عدم معرفی جایگزین نیز همراه بود، این سازنده ژاپنی برای مدت‌ها از کلاس اسپرت فاصله گرفت. ولی سرانجام در اواخر دههٔ اول قرن بیست‌ویک، تویوتا تصمیم گرفت با همکاری سوبارو اقدام به طراحی و ساخت یک کوپه اسپرت نموده و پس از چند سال غیبت دوباره به این کلاس بازگردد. بدین ترتیب پس از معرفی چندین کانسپت، سرانجام نسخهٔ تولیدی این خودرو در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۱ رونمایی شده و تحت برند هردو شرکت تویوتا با نام GT86 و سوبارو با نام BRZ به بازار عرضه شد. همچنین در ابتدا، تویوتا این کوپهٔ اسپرت را تحت برند سایون و با نام FR-S در ایالات‌متحده عرضه می‌کرد اما پس از تعطیل شدن برند سایون با همان نام تویوتا GT86 در این کشور عرضه شد. بخش عمده‌ای از توسعه و مهندسی GT86 بر عهدهٔ سوبارو بوده و تمام مدل‌های آن توسط این شرکت تولید می‌شود. به همین دلیل، این اسپرت ژاپنی از آرایش پیشرانه‌های سوبارو یعنی موتور تخت استفاده می‌کند. این موتور که از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است، ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌گردد. تویوتا GT86 تاکنون جوایز متعددی را هم کسب نموده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به خودروی سال ۲۰۱۲ ژاپن، خودروی سال تاپ گیر، بهترین خودروی عملکردی زیر ۶۰ هزار دلار و… اشاره کرد. این کوپهٔ اسپرت ژاپنی به بازار کشورمان نیز راه پیدا کرده است.

 

مشخصات فنی

نیسان ۳۷۰Z

تویوتا GT86

پیشرانه ۳.۷ لیتری V6 ۲ لیتری H4
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۳۳۵ اسب بخار ۲۰۵ اسب بخار
گشتاور ۳۶۵ نیوتن متر ۲۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۵.۱ ثانیه ۶.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۷ ثانیه ۱۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) ۹.۶ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم ۱۲۴۹
طول ۴.۲۵ متر ۴.۲۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۵ متر ۲.۵۷ متر
حجم صندوق بار ۲۰۰ لیتر ۲۰۰ لیتر
قیمت پایه ۳۰,۸۷۵ دلار ۲۷,۱۵۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9824842]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    چرا منو تو همچین شرایط سختی قرار میدید ؟؟؟
    ????????

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      http://www.aparat.com/v/voZOQ
      این درگ هایابوسا gsx 1300 با نیسان 370z

      http://www.aparat.com/v/xnNzv
      اینم مقایسه صدای اگزوز تویوتا gt 86 با 3 تا فورد ماستنگ

      حتما ببینید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (ali(chevy nova

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      سامان جون حىف که از لحاظ مسافت از هم فاصله زیادى داریم
      اگه نزدیک بودى یه جا مىبردمت طرف کارش فقط تقویت ماشىنهاى ژاپنى هست
      پر هستش از انواع لنسر و سوىک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        فدات علی داش
        همین که به یادمی یه دنیا ارزش داره

        اینم دونات زیبا از نیسان 370 که خودم ضبط کرده بودم

        http://www.aparat.com/v/JKIR5

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سامان اذری

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        راستی علی داش
        بچه کجایی چند سال داری ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali(chevy nova

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          سامان جون من تهران هستم و متولد 1371
          محله ما سمت شرق تهران هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. KING 918 (محمدرضا)

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          اقا ببخشید من خیلی پیگیر دوئل نبودم تاریخ مشخصی دارن کلاس های خودروایی ؟؟؟؟؟؟
          اگه تاریخ خاصی دارن دوستان کسی میدونه بگه هایپر کار هاش کی گذاشته میشه ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. MAHDI . TUNING

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          ما هم خبر نداریم
          قبلا درخواست اطلاع رسانی کردیم که یه جوری بهمون بگید اما به نتیجه نرسیدیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. امیر دهقان

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (688 ديدگاه)

          در پایان این دور از رقابت‌ها، لیست کامل گروه‌های خودرویی بترتیب اعلام خواهند شد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    با وجود سن بالای 370Z، بهش رای میدم چون کاملا جذاب‌تره از همه نظر ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. (ali(chevy nova

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    من نىسان 370 رو انتخاب مىکنم بخاطر همه ى خصوصىات خوبى که نسبت به رقىبش داره
    راستى رفقاى ژاپنى باز اون نىسان 370 زرد رنگه که ساخت دهه ى 70 هست رو مىشناسىد تو درگ تهران تاىم مىزد؟
    تو کلاس خودش از همه بهتر بود و همونجا بود از 370 خوشم اومد
    فىلمش تو اپارات باىد باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      منم ?✋?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        منم هردوتاشونو دوس دارم ولی مجبوری به نیسان رای دادم چون نیسان مشخصات فنی بهتری داره و اگه نیسان بره بالا تر تو دوئل های بعدی احتمال برنده شدنش زیاده

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Kamy R

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (51 ديدگاه)

          آئودی تی تی رو دست کم گرفتیا?

          موافقم 0
          مخالفم 1
  4. SERIAL WINNER

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    نیسان ۳۷۰ ، چون موتورش بزرگتر و‌ پرقدرت تره ،

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. MAHDI . TUNING

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    یه کلام 370z سلطان دریفت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      دوست عزیز رکورد طولانی ترین رکورد دریفت دنیا مال جی تی ۸۶ عه ولی من عاشق ۳۷۰ ام پس رای من نیسان

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. MAHDI . TUNING

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        درسته منم خوندمش
        البته اون پیست خیس بوده
        370 قوی تره و تو دریفت در اسفالت خشک خیلی بهتره
        در کل لقبش رو سلطان دریفت گذاشتن

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. الف.ی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    زد 370 که از نظر فنی بالاتره ولی انصافا جی تی 86 رو هم خیلی دوستدارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جلالى

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    نىسان طبق جدول خىلى خوب تونسته عمل کنه
    من هم به نىسان راى مىدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سياوش

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    با سلام
    شتاب جى تى رو اشتباه درج کردین حدود ٧.۶ثانیست براى مدل دنده اى
    شما که زحمت میکشید اطلاعات درج میکنید خب درست درج کنید چون تو نتایج تاثیر داره
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به خاطر موتور تخت به تویوتا رای دادم دیزاین داخلشو بیشتر دوست داشتم ولی درکل هر دو یکم قدیمی به نظر میان خیلی هیجان ندارن تو طراحی داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حامد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    z370 سلطانه ….نیاز نیس همیشه اعداد و ارقام برتری رو ثابت کنه ،گاهی روح یک ماشینه که مشخص میکنه کدوم برندس …..z370 فقط ی اتومبیل نیست ،ی انقلابه که به ماها بفهمونه آهن هم روح داره …..نیسان استاد روح دمیدم رو جسم آهنه ،از z370 شروع کرد و بعدش GTR حالا بی صبرانه منتظریم شاهکار بعدی رو ببینیم هر چقدر که طول بکشه …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Mohammad

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (84 ديدگاه)

    گودزیلا ❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Shahryar

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    از هر لحاظ نیسان بهتره،
    جدایی ازین بحثا من منتظر مقاله ای از نیسان لیف هسم،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    ۳۷۰ ماشین خوبیه ولی واقعا دیگه کسل کننده هست . همه چیز شتاب و قدرت نیست این اتاق و شاسی واسه ۱۵ سال پیش هست دیگه واقعا شوورش درومده اگه شتاب و قدرت رو فاکتور بگیریم کیفیت سواری gt86 رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. datsun

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    هر دو تا رو دوست دارم ولی سری زد یه کلاس بالاتر از جی تی ۸۶ قرار داره
    اون نشان z خودش یه دنیاست
    اینجا یه یادی میکنم از نیسان سیلویا یا سری s اسپورت دیفرانسیل عقب فوق العاده ای که از دهه شصت در کنار سری زد و اسکای لاین gtr تولید شد ولی متاسفانه در سال ۲۰۰۲ تولیدش متوقف شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Alireza.GT86

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (236 ديدگاه)

    من هیچ حرفی ندارم…! ❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. silver

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    رای من نیسان ،به خاطر ارادت و خاطرات خوبی که با محصولاتش دارم .
    حتی اگر مشخصات دقیقا یکسان بود هم باز هم نیسان رای من بود

    تویوتا برند خوبیه بسختی از محصولاتش میشه ایراد گرفت ، ولی از ( سیاست) اش ناراضی ام ، چون مدل های پر افتخار اسپرتش رو بدون جانشین رها کرد ( سیلیکا و سوپرا)
    فکر کنید اگر برای این دو جانشین معرفی میکرد چقدر رقابت جذاب تر می بود.
    در حالی که نیسان جی تی آر و سری z رو برای عاشقان ماشین حفظ کرد .
    بی صبرانه منتظر سوپرای جدیدم ببینم تویوتا برای شاد کردن طرفداراش چه کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فيصل

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    بخاطر حجم موتورشون معلومه کدوم بیشتر رای میاره خیلی دوئل ناعادلانه ایه حجم موتور یکی تقریبا ٢ برابر دیگری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ونوم اف ۵

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    رای من گوژپشت نوتردام نیسان ۳۷۰ z واقعا چه پشت خمیده ی زیبایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Alireza

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    باریکلا به جی تی 86 که با وجود موتور نه چندان حجیمش پنجه در پنجه بزرگان میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Hemichan

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    هردوشون عالین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. عارف

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (143 ديدگاه)

    واقعا این مقایسه درسته!؟4 سیلندر با 6 سیلندر!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mohammad_FM 480

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    خب واقعا از نظر ظاهر جی تی 86 خیلی بهتره البته سلیقه ایه ولی داخل نیسان بهتره.
    خب میخاستم به جی تی رای بدم ولی دیدم نامردیه که به مشخصات نیسان توجه نکنم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Hj

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (83 ديدگاه)

    از کی تا حالا شتاب ٠-١٠٠ جی تی ٨۶ ۶ثانیه شده؟؟؟؟??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. این شتابی است که توسط کاراند درایور برای آخرین نسخه از تویوتا 86 با گیربکس دستی به دست آمده است. لینک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. سپهر

    ۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایی کجای جی تی قشنگه شبیه مرغ مگس خواره از هرنظر حساب کنی به گرد پای سلطان نمیرسه من قبلا جی تی داشتم خیلی خیلی لشه ولی الان با این نیسان زدی که دارم حس میکنم دارم سوار دایناسور میشم خیلی ابهت دارم لامصب درضمن حداکثر سرعت هم اشتباه زدی حداکثرش۲۶۴کیلومتره.درکل رای من صد درصد نیسان زد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا