تویوتا

آخرین خبرها از خانواده تویوتا و لکسس

خبرهای خوب! حتی با اینکه فورد آماده‌ی خروج از بازار سدان های سنتی می‌شود و جنرال موتورز هم روند مشابهی را دنبال می‌کند اما تویوتا کاملاً مسیر متفاوتی را انتخاب کرده و گفته می‌شود تویوتا کمری در پاییز سال جاری میلادی به‌روز خواهد شد و در سال ۲۰۲۴ نیز نسل جدید آن معرفی می‌شود. این خودروساز ژاپنی همچنین به آوالون توجه نموده و با مدل سال ۲۰۲۲ آوالون تولید نسخه فیس لیفتش را اعلام خواهد نمود.

این تنها برخی از اطلاعات منتشر شده توسط منابع مطلع است. علاوه بر به‌روزرسانی کمری و آوالون، تویوتا طبق شنیده‌ها در حال کار روی کراس اووری است که از سدان کامپکت کرولا الهام می‌گیرد. قرار است تولید این خودرو از سپتامبر سال آینده در کارخانه مشترک با مزدا در آلاباما آغاز شود.

اما آنچه که باعث خوشحالی بیشتر طرفداران می‌شود چراغ سبز تولید دومین نسل تویوتا ۸۶ است. این خودرو به همراه سوبارو BRZ در جولای ۲۰۲۱ و به عنوان خودروی مدل ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد. متریال بهتر در کابین به همراه پیشرانه ۴ سیلندر توربوی ۲۵۵ اسبی احتمالی جزو ویژگی‌های این خودروهای اسپورت خواهند بود.

اما درباره لکسس اوضاع چگونه خواهد بود؟ گفته شده مدل GS به زودی بازنشسته خواهد شد و مدل‌های فیس لیفت LS و ES نیز در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد. این دو برند هم خانواده به دنبال حذف پیشرانه‌های ۸ سیلندر در خودروهایی با قیمت زیر ۹۰ هزار دلار هستند اما لکسس LC-F در سال ۲۰۲۲ و با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی جدید تولید خواهد شد.

در بخش کراس اوورها و شاسی بلندها نیز خبرهای زیادی خواهد بود زیرا تویوتا در حال برنامه‌ریزی برای تولید کراس اوور میان سایز و جدید ونزاست. راو ۴ فیس لیفت نیز به عنوان مدل سال ۲۰۲۲ تولید می‌شود. سکویا و ۴ رانر هم برای سال ۲۰۲۲ بازنگری خواهند شد و ظاهراً ژاپنی‌ها هنوز در حال سبک‌سنگین کردن تولید ۴ رانر در آمریکای شمالی هستند.

رندر نسل جدید تویوتا لندکروزر

لندکروزر هم مقداری از خاصیت اشرافی خود را از دست داده و تنها به نمونه‌ای ۵ نفره تبدیل خواهد شد و تمرکزی جدی روی آفرود خواهد داشت.

اما برند لوکس لکسس در حال برنامه‌ریزی برای فیس لیفت کراس اوور UX بوده و در سال ۲۰۲۲ نیز نسخه بازطراحی شده RX میان سایز را به میدان خواهد فرستاد. سال ۲۰۲۳ نیز نسل جدید GX فول سایز پدیدار می‌شود.

اما بزرگ‌ترین حرکت لکسس با NX کامپکت و LX فول سایز رقم خواهد کرد و مدل اولی از قوای محرکه پلاگین هیبریدی ۲.۵ لیتری سود خواهد برد و LX تغییر قابل‌توجهی نسبت به نسل فعلی خواهد داشت و در سال ۲۰۲۲ پدیدار خواهد گردید.

نهایتاً باید به پیکاپ ها اشاره کنیم که توندرای کاملاً دگرگون شده در دسامبر سال آینده معرفی خواهد شد و از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو استفاده خواهد کرد. تاکومای بازنگری شده نیز قرار است سال ۲۰۲۴ تولید شود.

اگر تمامی این خبرها دست باشد، در آینده نزدیک شاهد دگرگونی قابل‌توجه سبد محصولات تویوتا و لکسس خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    مطمئنم روزی دوباره دنیا به سمت سدان ها برمیگرده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    به نظر من تویوتا در کاملترین و بهترین دوران خودش قرار داده .
    آوالون همون چیزیه که هر تویوتا بازی جایگزین اوریونش کرده و دوستش دارد .
    راو۴ داره تو بازارهای دنیا میترکونه .
    کمری که دیگه نگو ، یکی از دلنشینترین کمریهای تولید شده (( بشخصه عاشق گرندهای پوست پیازی مدل ۲۰۰۶ هستم )) ، باید سوارش بشین تا متوجه سواری دلنشینش بشید .
    لندکروز مطمئناً تا یکسال دیگه وارد نسل جدید و عصر جدیدی از طراحی و تکنولوژی میشه .
    در لکسوس ها که es مثل همیشه بی رقیبه ، عالیه ، به معنای واقعی کلمه یک سدان کامله .
    اما در فکر اینم چی میخواهند طراحی و تولید کنند که جای nx با این طراحی زیبا و خط کشی شده را ببینه ، هرچی میگذره بیشتر عاشقش میشم ،
    تو بازار ایران که قیمتش از ۲میلیارد گذشته و مثل اینکه هر یکساعت که میگذره ، یک میلیون به قیمتش اظافه میشه ، یعنی هر ۲۴ ساعت ۲۴ میلیون اضافه شده .
    به کوری چشم حسودان ، تویوتا هروز بهتر از دیروز .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      دوست عزیز اوالون هیچ ربطی به اریون نداره، اریون دقیقا همون کمری با موتور 6 سیلندر هست، بدون کوچکترین تفاوتی در پلت فرم و شاسی. موتور و گیربکس متفاوت هستن و با کمریهای 6 سیلندر امریکای شمالی کاملا از لحاظ فنی برابر و یکسان.
      اوالون بزرگترین سدان و فول سایز تویوتا هست، اتاق بزرگتر از کمری.
      این اشتباهی هست ک خیلی ها انجام میدن و فکر میکنن ک اوالون جایگزین اریون هست، در صورتی که اوالون قدمت زیادی داره و از مدتها پیش بعنوان داداش بزرگتر کمری در حال تولید هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    Gs حیف شد…. کاش es حذف میشد…. سدان دف عقب یه چیز دیگست
    عکس آخر چراغ و جلو پنجره شبیه طراحی‌های اخیر بنز نشده؟ ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    تویوتا واقعا تو دو سه سال از یه شرکت کسل کننده تبدیل شد به یه شرکت جذاب و انرژیک با محصولات و طراحی جدید
    تنها نکته منفی هم تو موارد بالا عرضه دیر هنگام GX (2023) و عدم صحبت از مدل جدید IS بود.
    ضمن اینکه من ترجیح میدادم مدل جدید GT86 هم باز موتورش تنفس طبیعی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    چرا نسل جدید IS تولید نمیشه؟ نسخه کروک IS که انگار کلا حذف شد. میگن LC نسخه کانورتیبل داده! LC آخه 3 برابر گرونتره….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا