تویوتا

رندر جالب از نسخه طویل‌تر تویوتا لندکروزر

نسل فعلی تویوتا لندکروزر در سپتامبر سال ۲۰۰۷ معرفی شده است. اگرچه این شاسی‌بلند اسطوره‌ای چندین عمل جراحی زیبایی را پشت سر گذاشته و نمونه‌های متنوعی از آن در بازارهای جهانی عرضه شده اما از همان سال اول تاکنون تغییرات زیادی نداشته و به زودی هم بازنشسته خواهد شد. گفته می‌شود نسل جدید این خودرو اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد و هنوز از فریم نردبانی فولادی سود خواهد برد.

اما اگر تویوتا تصمیم بگیرد یک نسخه‌ی سفارشی طویل‌تر LWB از نسل فعلی را بسازد ظاهر خودرو چگونه خواهد بود؟ رندرهای جدید منتشر شده پاسخ سؤال ما را می‌دهند.


البته رندرهای منتشر شده بر پایه‌ی جدیدترین نسخه‌ی فیس لیفت این خودرو بوده و بنابراین خودرویی که مشاهده می‌کنید دارای چراغ‌های جلوی جدید و نمای متمایزتری می‌باشد. درب‌های عقب طویل‌تر به همراه پانل‌های سه‌چهارم عقب تغییر یافته باعث شده‌اند پروفایل کلی خودرو ما را تا حدی به یاد اینفینیتی QX80 بیندازد اما خب همین موضوع بد به نظر نمی‌رسد. اورهنگ عقب این رندرها بسط یافته‌اند تا ظاهر متوازن‌تری ایجاد شود. همچنین گفته شده این شاسی‌بلند به‌صورت سه ردیفه تجسم شده است.


طبیعتاً چنین شاسی‌بلند سنگین‌وزن و بزرگی که روی چهار چرخ حرکت می‌کند نیازمند یک پیشرانه‌ی بزرگ است و چه نیروگاهی بهتر از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری دیزلی که در برخی بازارها عرضه می‌شود. این پیشرانه گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری داشته و به‌طور قابل‌توجهی کم‌مصرف‌تر از پیشرانه‌های ۸ سیلندر بنزینی است. اضافه شدن برخی تجهیزات همچون سیستم اطلاعات سرگرمی صندلی‌های عقب و سیستم تهویه مطبوع ردیف سوم می‌تواند این شاسی‌بلند ژاپنی را به یکی از راحت‌ترین و جادارترین کروزرهای دنیا تبدیل کند.

فقط به یاد داشته باشید که تویوتا اوایل سال جاری نسخه‌ی سفارشی لندکروزر هریتیج ادیشن را در شیکاگو رونمایی کرده است. فروش این خودرو به زودی آغاز خواهد شد و تنها ۱۲۰۰ دستگاه از آن در دسترس خریداران خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. تویوتا موتورز

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    عالیه لندکروزر افسانه ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      پیشنهاد میکنم ، حتماً ویدیو تست اون را در پیج فارسی زبان اینستاگرامی(( cars ihave driven
      )) دنبال کنین که چرا لندکروزر را میخرند و چرا لندکروزر گرونتر از باقی رقبا هست .
      با اینکه اتفاقاً هر سه مجری ایرانی ساکن آمریکا ، اصلاً طرفدار تویوتا نیستند و عاشق آلمانیها و آمریکایی هستن .

      تویوتا ماشینهایی میسازه که وقتی میخری ، تازه میفهمی چیه و دیگه به سختی میتونی خودرویی را جایگزینش کنی .

      متاسفانه دیگه در کشور ما با این قیمتها ، ارزش خرید نداره و هیچ خودرویی مگر اینکه مجبور باشید بخرید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Arian

        ۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (51 ديدگاه)

        اینایی که میگی جز بی منطق و بی جنبه ترین افرادی هستن که دیدم
        یکیشون ک فک کرده چون امریکاس و ۴تاماشین داره،انگار بیل گیتسه و مالک چندتا برج و شرکت و جزیره
        کلا یه دید از بالا به پایین دارن و زیادی از خودراضین!
        یه مدت خیلی جدی طرفدارشون بودم…برخوردشونو با بعضی فالوورا تو کامنتا دیدم،آنفالو کردم پیجو…زیادی زننده بود ب نظرم
        تصمیم گرفتم به جای که چرندیات و دیدگاه های یه عده تازه به دوران رسیده رو دنبال کنم،بچسبم به زندگی و درس،بلکه بعد از فوق لیسانس،بتونم برم جایی که خودم تجربشون کنم.
        اما راجب بحث اصلی,از حق نگذریم،خداوکیلی به نظرت۸۵هزارتا برای لندکروز زیاد نیس یکم؟اونم تو مارکت امریکای شمالی با اون همه تنوع SUV
        درسته تویوتا کم خرجه،ولی الانم ۲۰‌-۳۰سال پیش نیس که یه ماشین بخری،۴۰سال استفاده کنی.ما خودمونو نبینیم تو این خراب شده
        الحق و الانصاف،شما امریکا باشی،تو بازاری که هردوسه سال کلی ماشین به روز و زیباتر میاد،حاضری یه لندکروز بگیری،وبعد تا۲۰سال چشماتو رو بقیه ماشینا و پیشرفت خودروسازی ببندی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۶ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          Arian عزیز

          خدایی تمام حرفهای شما با منطق بود و قبول دارم که خُدایی لندکروزر با تمام خوبیهاش گرونه ، .
          اما اینکه این سه نفر خوب نیستن را قبول ندارم ، ببینید ، این سه نفر پر انرژی هستند و میخواهند به نوعی جذاب اِجرا کنند و اینکه خط قرمز این پیج اینستاگرامی طبق گفته خودشان توهین و مسخره کردنه ، که اتفاقاً همین باعث شده هر کسی نتونه بیاد و هر حرف زشتی بزنه .
          من که باهاشون حال میکنم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. s.h

        ۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (712 ديدگاه)

        لند کروز و کلا تویوتا ماشینای جان سختی میزنه قبول ولی تو بازا های ازاد دور از هر فاکتوری مثل قیمت کلاس اون ماششین زقبای قدر تری پیدا میشه مثل جی کلاس مثل لندروور حتی جیپ ؛ بنز هم دست کمی از نظر کارکرد و اطمینان از تویوتا کم نداره ولی یادمون باشه اگر اشتباه نکنم از بقیه یا اکثر رقبا اارزون تره یعنی اگر رقیبش بیاد تو ایران مثلا یه لندروور میره رو 10 میلیارد یعنی پول یه خونه 2000 متری تو یه جای خوب تهران به نرخ گذشته باید بدی پول یه ماشین فقط در یه صورت مشکلی با این کار نداری که بالای 800-900 میلیارد تو سرمایت باشه وگرنه فشار میاد به طرف اونم خیلی خیلی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    حضرت به تمام معنا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سروش

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    اون زمانی که معرفی شد جزء بهترین های کلاس خودش بود ولی الان در مقابل آمریکایی ها حرفی برای گفتن نداره. تقریبا دو نسل عقب مونده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    اسطوره ای که اسمش به آفرود گره خورده
    ماشینی که هیچوقت و هیچ کجا شرمندت نمیکنه
    ? تویوتا لندکروزر ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    بیش از حد کشیده هست و جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. saeed

    ۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لندکروز جنبه اف رود و کیفیت در نظر بگیریم ارزش خرید داره والا در برابر suv های اروپایی و امریکایی هیچ حرفی برای گفتن نداره، پیش از اندازه قدیمی شده و بسیاری از تجهیزاتش یک جوری تویوتا به خودرو 15 سالش پیش خورونده
    اگر نسل جدید این خوردو بی نظیر معرفی نشه فکر کنم به تاریخ بپیونده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا