تویوتا

رونمایی تویوتا FT-Bh مفهومی

اختصاصی از نمایشگاه ژنو: با آمدن تویوتا پریوسC به آمریکای شمالی و همچنین مدل‌های جدید یاریس هیبریدی به بازارهای اروپا، حال نوبت تجربه جدید تویوتاست تا تکنولوژی Synergy Drive هیبریدی خود را در سگمنت‌هایی قرار دهد که هم در بازارهای اروپایی و هم در میان ژاپنی‌ها محبوبیت زیادی دارند؛ مینی‌ون های هیبریدی هدف جدید تویوتاست . . .

Toyota FT-Bh Concept

هنوز جزییات این خودرو بطور کامل منتشر نشده اما می‌دانیم که ضریب پسای آن ۰.۲۳۵ و میزان مصرف سوختش در حدود ۲.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این هاچ بک هایبریدی تنها ۷۸۶ کیلوگرم وزن دارد که بخاطر استفاده از سازه های فلزی ترکیبی از فولاد، آلومینیوم و منیزیوم با استحکام کششی بالا و استفاده از مواد جدید و سبک نوین طراحی داخلی بدست آمده است. سیستم هایبریدی خودرو نیز مجموعا نزدیک ۹۰ کیلوگرم سبک تر از انواع مشابه می باشد.

Toyota FT-Bh Concept

موتور اصلی یک لیتر حجم داشته و دو سیلندر با چرخه اتکینسون می باشد. دو نمونه از این خودرو بصورت دوگانه با سوخت گاز طبیعی فشرده CNG یا پلاگین-هایبرید در نظر گرفته شده اند. میزان CO2 تولیدی مدلهای CNG در هر کیلومتر ۳۸ گرم و در انواع پلاگین-هایبرید تنها ۱۹ گرم می باشد که در نوع خود رکورددار می باشد. البته مدیران تویوتا اعلام کرده‌اند که نمونه‌های plug-in آنرا که می‌توانند توسط برق‌های خانگی یا به ایستگاه‌های خیابانی متصل شده و شارژ شوند نیز در دستور کارخود قرار داده‌اند. این مدل‌ها احتمالا کمتر از ۰.۸ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر می‌سوزانند.

امیدچندانی نمی‌رود که FT-Bh حتی درصورت تولیدشدن نیز زودتر از چندسال دیگر به خیابان‌ها وارد شود اما می توان انتظار داشت که از تکنولوژی و ایده های موجود در آن در خودروهای آینده تویوتا و سایر خودروسازان استفاده شود.

Toyota FT-Bh Concept
Toyota FT-Bh Concept
Toyota FT-Bh Concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ملی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر شخصی من تویتای ساده از این خیلی باکلاستره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پژمان

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زیاد قشنگ به نظر نمیرسه.
    البته فک نکنید قضیه ی گربه هستش که دستش به گوشت نمیرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir.t.

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    خیلی تخیلیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. k1

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    افتضاح طراحیه
    البته کار ژاپنی ها قابل ستایشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا