تویوتا

رکورد 12.9 ثانیه‌ای تویوتا GR یاریس 2021 در 400 متر

اولین نمونه‌های تویوتا GR یاریس ۲۰۲۱ کم‌کم به دست مشتریان این خودرو در سراسر جهان می‌رسد و یکی از تیونرهای استرالیایی پیش از این اصلاحاتی را روی فلفل تند و تیز تویوتا انجام داده است.

پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی استاندارد GR یاریس قدرت ۲۵۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود.

این نسخه ویژه از GR یاریس که مشاهده می‌کنید به سیستم اگزوز کت بک سفارشی و فیلتر هوای جدید K&N مجهز شده است. همچنین از رینگ‌های سبک‌وزن ۱۸ اینچی و لاستیک‌های پهن‌تر در آن استفاده شده است. در خبرها به سازنده این لاستیک‌ها اشاره‌ای نشده اما احتمالاً چسبنده‌تر از نمونه‌های استاندارد خواهند بود تا کشش بهینه‌ای را ارائه کنند.

این تیونر در خلال تست‌ها و درگ های گوناگونی که در نزدیکی ملبورن انجام داده توانسته رکورد ۴۰۰ متر ۱۲.۸۴ ثانیه‌ای و سرعت ۱۶۹ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. تویوتا زمان رسمی GR یاریس در تست ۴۰۰ متر را اعلام نکرده اما تست‌ها نشان داده‌اند این خودرو می‌تواند رکورد حدود ۱۳ ثانیه را ثبت کند که با هوندا سیویک تایپ R قوی‌تر قابل‌رقابت است.

با توجه به محبوبیتی که این خودرو در بین طرفداران به دست آورده شکی وجود ندارد تیونرها به زودی اقدام به ارتقای قابل‌توجه GR یاریس خواهند کرد. توربوهای بزرگ‌تر، دیفرانسیل لغزش محدود و ترمزهای قوی‌تر می‌توانند جزو این بهبودها باشند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4901 ديدگاه)

    تویوتا یاریس از نظر ظاهری خیلی شیک، جوون پسند و مدرن هستش ولی نمیدونم چرا هیچوقت وارد ایران نشد

    موافقم 47
    مخالفم 5
    1. 917

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (310 ديدگاه)

      چون جوونای کمی قدرت خریدشو دارن و میانسالا هم کمتر سراغ همچین ماشینایی میرن

      موافقم 43
      مخالفم 2
      1. Hadi

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        هر وقت میبینمش یاد این ضرب المثل میوفتم :
        فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه…
        واقعاً عملکردی فراتر از حد و فوق العاده داره تو کلاس خودش ?
        بی‌نظیره…

        موافقم 24
        مخالفم 1
      2. زیزیگولو

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4901 ديدگاه)

        917 میدونی چیه؟؟؟ از برجسته‌ ترین نقش‌ مایه‌ های کمدی انسانی تو جهان حال حاضر جوانان ایرانیو آرزوهای بر باد رفته شون هستش!!!!!

        موافقم 16
        مخالفم 0
  2. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    موشک 45 هزار دلاری و کوچک طی 12.9 ثانیه 400 متر رو طی کرد.

    تویوتا یاریس GR تنها تویوتایی هست که پول تویوتا شو نمیگیره.

    از نظر من تویوتا فقط یاریس GR . بقیقه مسخرن ( نظر شخصی)

    موافقم 9
    مخالفم 33
    1. میثم

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      کل چیزی که از تویوتا میدونی محدود میشه به پیج علی بخردی

      موافقم 24
      مخالفم 3
      1. آریا منش

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (227 ديدگاه)

        علی بخردی اصن یه وضعی بنده خدا گاراژ داره از بوگاتی تا پورشه سوار شده خودش لندرور داره .دیگه تویوتا و نیسان را در هیچ حدی حساب نمیکنه

        موافقم 8
        مخالفم 6
  3. سامورایی از قله فوجی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    تو نوربرگ رینگ هم رکورد داره ؟
    اگه داره چقدر بوده ؟

    موافقم 14
    مخالفم 0
  4. فرزاد

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    انجین های BMW دارن تویوتا های پیرزنی و کند رو راه میندازن
    ظاهرش مسخرست یه ماشین پیرزنی زشت رو زشت تر کردن

    موافقم 6
    مخالفم 32
    1. میثم

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      فقط سوپراست که از انجین بی ام و استفاده کرد
      این موتور 3 سیلندر دستپخت خود تویوتاست عزیز

      موافقم 29
      مخالفم 0
  5. ??Amin_sto??

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    تو کارواو پیست 400 مترو 13.8 زد البته پیست کارواو خیس و بارانی بود اما اینجا پیست چسبندگی زیادی داشت
    در هر صورت یاریس gr ثابت کرده که فوق العاده است

    موافقم 24
    مخالفم 0
  6. Ahmedreza2002

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    (با توجه به محبوبیتی که این خودرو در بین طرفداران به دست آورده شکی وجود ندارد تیونرها به زودی اقدام به ارتقای قابل‌توجه GR یاریس خواهند کرد.)
    یه چیزی تو مایه هایه 2jz اما این کجا و ان کجا
    چه کردی با خودت تویوتا

    موافقم 16
    مخالفم 0
  7. RoadRunner

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    یکی اینکه نسخه ی WRC نداره یا حداقل امسال قرار نیست وارد رقابت بشه و یکی هم سوارش خشک و انتقال تمام ناهمواری های جاده به راننده – به دلیل نداشتن adaptive damper و سیستم تعلیق فعال، مخصوصا در سرعت های پایین – یه ذره تو ذوق میزنه.
    با این حال ماشین بسیار خوبیه و حس ناب رالی رو داره. قیمتش نسخه ی circuit packش 40 هزار دلاره که معقول و منطقی حساب میشه.

    فلسفه و دلیل حذف برف پاک کن شیشه ی عقب رو هم نمیدونم چیه. خیلی به کار میاد مخصوصا در پیست و شرایط بحرانی از نظر آب و هوا

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. سامورایی از قله فوجی

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      تو رالی تویوتا هنوز داره از یاریس GRMN استفاده می کنه . مدل مخصوص رالی این ماشین هم ساخته شده و در حال تسته احتمالا سال دیگه این میاد تو رالی

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. RoadRunner

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        واسه همین گفتم “حداقل امسال”

        موافقم 2
        مخالفم 1
  8. بهنام

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    چون چیزی از تویوتا و کلا خودروسازی نمیدونی برات مسخره ان. وقتی در کل عمرت یه ماشین چینی به چشمت خورده و فکر میکنی همه ی خودروسازی دنیا همونه نباید بیشتر از این انتظار داشت.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  9. مهدی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    فلفل نبین چه ریزه
    بشکن ببین چه تیزه
    تویوتا ریزه ی ما
    چقدر سریع و تیزه
    خیلی عالیه

    موافقم 10
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    دست اندر کاران پدال من قبلا ازتون درخواست کرده بودم که درگ مجله carwow رو بزارید که بین تویوتا کرولا هوندا سیویک و فولکس واگن گلف هستش من خیلی وقت پیش اینو ازتون خواسته بودم ولی شما این درگ رو نزاشتید

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. Ahmedreza2002

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      خب درگ باید یه جذابیتی هم داشته باشه خب
      اخه کرولا و درگ؟

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا