تویوتا

ثبت رکورد بیشترین پیمایش بدون سوخت‌گیری توسط تویوتا میرای در گینس

نام تویوتا میرای برای بیشترین پیمایش یک خودروی هیدروژنی با یک‌بار سوخت‌گیری در کتاب گینس ثبت شده است. این خودرو در ماه آگوست توانست ۱۳۶۰ کیلومتر را با یک‌بار سوخت‌گیری طی کند. داور رکوردهای جهانی گینس «مایکل امپریک» تأیید کرده است که در طول این رانندگی که طی دو روز ۲۳ و ۲۴ آگوست انجام شد، درب مخزن سوخت میرای هرگز باز نشده است. به گفتهٔ تویوتا، این مخزن فقط یک‌بار در آغاز سفر پر شد که پنج دقیقه طول کشید.

این سفر با رانندگی «وین گردس» و کمک‌رانندهٔ او «باب وینگر» از مرکز فنی تویوتا در گردنای کالیفرنیا آغاز شد. در روز اول، آن‌ها ۷۶۰ کیلومتر را طی کردند و از طریق بزرگراه امتداد اقیانوس آرام به سمت شمال رفتند. در روز دوم، این دو نفر از طریق یک مسیر محلی در ساعت اوج ترافیک راهی آزادراه بین سن‌دیه‌گو، لس‌آنجلس و اورنج کانتری شدند. در این مسیر آن‌ها پس از ۶۰۰ کیلومتر رانندگی به گردنا بازگشتند. پس از رانندگی در این دو روز، آن‌ها مصرف معادل ۱.۵۴ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کردند درحالی‌که تسلا مدل ۳ برد استاندارد RWD با مصرف معادل ۱.۶۵ لیتر (طبق محاسبات تبدیل انرژی) در هر صد کیلومتر، طبق آزمایش‌های EPA کم‌مصرف‌ترین خودروی بازار محسوب می‌شود.

امپریک دراین‌باره گفته است:

به‌عنوان داور رکوردهای گینس به مدت ۱۰ سال، من این فرصت را داشتم که شاهد تلاش‌های باورنکردنی ازجمله چندین شاهکار در رابطه با پیمایش مسیرهای طولانی باشم. سفر تویوتا میرای بدون نیاز به سوخت‌گیری، قدرت تکنولوژی پیل سوختی هیدروژنی را نشان می‌دهد. این تکنولوژی و نوآوری طراحی تیم تویوتا منجر به ایجاد لحظه‌ای تاریخی شد

میرای در طول این سفر ۵.۶۵ کیلوگرم هیدروژن مصرف کرد و مستقیماً هیچ دی‌اکسید کربنی تولید نکرد بلکه از اگزوز آن فقط مقداری آب بیرون آمد. طبق برآورد تویوتا، یک خودروی معمولی در این مسافت حدود ۳۰۰ کیلوگرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    پاک ، خوب ، پیشرفته ، سبک ، پیمایش فوق العاده زیاد ،هوشمندانه و البته در مواردی بسیار خوب و خوش صدا مثل همون هایپرکار هیدروژنیه

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. ehsan.fa

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      بحثی که هست نحوه تولید هیدروژن هست که تقریبا همین قدر کربن تولید میشه برا تولیدش اگه برقی که برا تولید هیدروژن مصرف میشه رو بشه از جای پاک تهیه کرد اونوقت میشه کربن صفر.

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        آقا احسان تقریبا تمام منابعی که میشه ازشون انرژی ساخت رو ما برای تبدیلشون به انرژی پاک باید کربن تولید کنیم اما موضوع خود خودروهای هیدروژنین که کاملا بدون آلایندگین و مثل برقیا از یه کیلومتری که بیشتر بشن آلایندگیشون بیشتر از بنزینیا نمیشه

        موافقم 10
        مخالفم 2
      2. Audi rs e_tron gt

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        فقط الکتریکی ها
        خداییش اونا الکتریکی ها خیلی بهترن به هیدروژنی ها علاقه ای ندارم اما می تونن به محیط زیست کمک کنن
        وقتی اتفاقی به این فکر می کنم که هیدروژنی ها باعث حذف الکتریکی ها بشن واقعا برام مثل یک کابوس می شه
        یه وقت مشکل خاصی برای الکتریکی ها نیاد بگن پس هیدروژنی ها همه گیر بشن
        مثلا درون سوز ها برای آلودگی حذف شدن
        ای کاش از هیدروژنی ها استقبال نشه و نیان خیالم راحت باشه😁

        موافقم 4
        مخالفم 20
        1. hssn

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          سطحو

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. کیانوش

          ۵ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (788 ديدگاه)

          یعنی چی یعنی به باتری تلاقه داری؟تنها تفاوت هیدروژنی سلول سوختی با الکتریکی اینه که پونصد کیلو وزن کمتر داره به خاطر استفاده نکردن از باتری و به جای اون پونصد کیلو باتری پنج کیلو نیدروژن پیشرانه های برقی رو تامین میکنن این چرا باید کابوس باشه مثلا

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. کیانوش

        ۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (788 ديدگاه)

        این مشکل رو خودرو های دارای باتری هم دارن. عزیز کدوم کشور صددرصپ برقش پاکه که بگم خودرو های برقی کربن تولید نمیکنن ؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. مجتبی

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. مجتبی

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. شاعر

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    درود بر تویوتا
    استفاده از هیدروژن خیلی هوشمندانه تر هستا تا برق و باتری
    چون منابع لیتیوم و مس کره زمین محدود هست ولی هیدروژن تا دلت بخواد هست

    موافقم 25
    مخالفم 4
  5. Aliasn

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    تکنولوژی عالی از تویوتا ی کار درست . به قول کاربر (شاعر) «درود بر تویوتا ».

    موافقم 14
    مخالفم 3
  6. ایران

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    آفرین واقعا هیدروژن اگه روش سرمایه گذاری،بشه سوخت محشری هست

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. میثم

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      ❤ آفرین بر عشق من ❤

      موافقم 15
      مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    روزی که تویوتا هایبرید را با پریوس به جهانیان نشان داد ، مورد تمسخر گرفته شده بود تا جایی که امروزه نمونه‌های هایبرید را تمام شرکت‌ها عرضه میکنند !!!
    و حالا باز تویوتا و باز هم تکنولوژی‌ای که مورد تمسخر عاشقان تسلا و برقی‌ها قرار گرفته و مطمئناً آینده‌ای روشن که تویوتا میداند باید روی چه چیزی سرمایه‌گذاری کند تا در آینده نام بزرگش بیشتر در محافل برده شود !

    برقی‌ها یک موج هستند که آمده‌اند اما احساسم میگوید که نمی‌مانند چون تهیه‌ی باتری و برق ، خودش مقوله‌ای پیچیده و پُرهزینه هست که از علم کوچک من و شما خارج هست !

    به قول معروف ، تویوتا خوب میدونه کجا بخوابه که زیر پاهاش آب جمع نشه !

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      شک ندارم هیدروژتی ها به موفقیت های بزرگی میرسن که شرکت ها ولشون نکردن و همه در کنار برقی ها دارن روی هیدروژن هم کاری نمیکنن

      موافقم 5
      مخالفم 1
  8. ehsan

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (172 ديدگاه)

    بسیار هم عالی ، فقط ای کاش چند خودروساز دیگه هم بیان سمت تویوتا و هیدروژنی ها

    موافقم 9
    مخالفم 0
  9. حسین دهمرد

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    احتمالا باتریها انقدر پیشرفت میکنن که دیگه هزینه کردن واسه هیدروژنی صرف نمیکنه. ماشین برقی رو همه جا میشه شارژ کرد ولی هیدروژنی چی؟

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. میثم

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      خب هیدروژنی ها هم میتونن به همون اندازه پیشرفت کنن
      در کل من رو هیچکدام تعصب ندارم
      اما نظرات مدیر عامل تویوتا در مورد باتریها و تامین برق و انرژی پایدار و پاک و ارزان برام خیلی قابل قبول تره

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. حسین دهمرد

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2416 ديدگاه)

        تا بخوان جایگاه هیدروژنی بسازن باتری حالت جامد اومده

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. کیانوش

      ۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      بزگوار ی جور میگی باتری ها ارزون میشن انگار راجب پنجاه گرم باتری واسه گوشی حرف میزنی ده سال دیگه که صنایع سنگین برن سمت باتری هر کامیون چهار تن باتری میخواد بچهمین الان هم معادن لیتیوم و نیکل حوابکوی بازار نیستن هیدروژن در هر صورت راه ارزون تریه واسه تغییر صنعت حمل و نقل و شرکت ها هم این رو ویدونن اما به نفعشونه که از باتری ها حمایت کنن چون سود بیشتری توشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. akrh78

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    اگر درست خاطرم باشه تو همون فیلم قبلی مشخص بود یه راو4 کل مسیر تو فاصله 2 متری جلوی ماشین حرکت میکرد
    چطور این رکورد میتونه تایید بشه؟ علنا تقلب هست چون همچین کاری حدود 40 درصد مصرف سوخت رو کم میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 13
    1. Mohammadreza

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (870 ديدگاه)

      چیزای عجیبی ادم میبنیه
      دوست عزیز مگه فرمول 1 که بخواد از خلاء پشت استفاده کنه؟
      فاصله دومتری در اتوبان اصلا قابل دست یابی و ایمن نیست.
      تو خودت تاحالا چندبار تونستی تو اتوبان ماشین جلویی رو بافاصله 2 متری تعقیب کنی؟
      ایشالله اگه گواهی نامه بگیری میبینی حفظ فاصله با ماشین جلویی قوانینی و مقرراتی(قانون 3 ثانیه) داره.

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        جالبه که اصلا از این رکورد فیلمی منتشر نشده
        نمیدونم ایشون اون راو۴ رو چجوری دیده
        اگر هم چنین بود مسئول نظارت گینس حتما اعلام میکردن

        موافقم 12
        مخالفم 0
  11. mm.y@rlou

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    دم تویوتا گرم چی ساخته خوراک مصرف بهینه صرف جویی و محیط زیست پاک هستش

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. samurai

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (535 ديدگاه)

    کجائی !؟ ………… :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. مانی

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    مرسدس یکی‌ از پیشرو‌ها تو زمینه پیل سوختی بود
    اما انگار ولش کرده،کسی‌ میدونه چرا؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. Kozey

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساغول تویوتا
    سنون داشون توشسون ایران‌خودرو نین و سایپا نین باشینا

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا