تویوتا

سایون FR-S مدل ۲۰۱۵ در جستجوی موفقیت

تویوتا در سال ۲۰۰۲ برند سایون را به این منظور ایجاد کرد که بتواند نظر مشتریان جوان‌تر خود در امریکای شمالی را به خود جلب کند. این موضوع برای سایون، مأموریتی دشوار بوده است. سایون در ابتدا دو هاچ‌بک ساب‌کامپکت سریع را عرضه کرد، امّا نتوانست به همان شرایط جذابی که فورد موستانگ برای جوانان دهه ۶۰ میلادی داشت، دست یابد. شاید تنها دلخوشی برند، همان tC دو در بود که امیدها را برای سایون زنده نگه داشت.

2015 Scion FR-S
۲۰۱۵ Scion FR-S
در سال ۲۰۱۲ عضوی با دیفرانسیل عقب به خانواده سایون اضافه شد که یکی از نیازهای اساسی این برند برای مطرح شدن بود. سایون FR-S که تقریباً همان سوبارو BRZ بود، چند نمونه از تغییرات اندک نسبت به آن داشت و علاقه‌مندانی را برای این شاخه تویوتا در امریکا به خود جلب کرد.

2015 Scion FR-S
۲۰۱۵ Scion FR-S
با نزدیک‌شدن به ۳ سالگی حضور این برند در بازار، بسیار خوش‌بینانه است که فکر کنیم سایون شرایط خوبی را پشت‌سر می‌گذارد. سایون در بسیاری جهت، علاقه‌مندان خود را هنوز راضی نکرده است.

2015 Scion FR-S Series 1.0
برای مدل سال ۲۰۱۵، مهم‌ترین تغییر در سایون FR-S ارتقای کلی سیستم هندلینگ بوده است. سایون FR-S مدل ۲۰۱۵ سواری بسیار راحت‌تر و پایدارتری دارد و از سیستم تعلق بهینه در جلو بهره می‌برد. این سیستم، از صلبیت بیشتری نسبت به مدل سال ۲۰۱۴ برخوردار است و در کنار ضربه‌گیرهای عقب، باعث شده تا خودرو یک هندلینگ اسپورتی داشته و راننده کنترل بهتری داشته باشد. در همین‌حال، در FR-S مدل ۲۰۱۵ لغزش بدنه کاهش یافته است.

2015 Scion FR-S Series 1.0
۲۰۱۵ Scion FR-S Series 1.0
در کنار تنظیمات جدید سیستم تعلیق، سایون FR-S در مدل جدید شاهد طیف رنگی جایگزین استیل و هالو است. «هالو» یک سفید صدفی است که هزینه‌ی اضافی برابر با ۳۹۵ دلار دارد.

2015 Scion FR-S Interior
۲۰۱۵ Scion FR-S Interior
اگزوز در مدل ۲۰۱۵ دارای ابعاد بزرگ‌تر بوده و با سطح سپر عقب هماهنگ شده است. بنابراین، بدیهی است که صدای موتور FR-S مدل ۲۰۱۵ متفاوت خواهد بود. یکی از ایرادات FR-S های قبلی این بود که صدای آن‌ها برای یک خودروی اسپورت، بسیار اهلی به نظر می‌رسید.
یک آنتن بال‌کوسه‌ای و سیستم نور بالای خودکار از دیگر موارد اضافه شده به مدل ۲۰۱۵ از FR-S هستند. درون کابین مدل ۲۰۱۵ نیز از طرح‌های فیبرکربنی استفاده شده است.
سایون FR-S مدل ۲۰۱۴ قیمت اولیه‌ای برابر ۲۴ هزار و ۹۰۰ دلار خواهد داشت که شامل هزینه تحویل نیز می‌شود. مدل استاندارد این خودرو با سیستم گیربکس ۶ دنده دستی ارائه می‌شود؛ ولی اگر بخواهید خودرو خودش این کار را برایتان انجام دهد، باید ۱۱۰۰ دلار اضافه بپردازید که این هزینه نسبت به سال گذشته ۴۰۰ دلار اضافه شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. PEUGEOT

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    این ماشین توی ایران با موتور 2 لیتری وارد شده که قدرتی معادل 200 اسب بخار داشت از نظر طراحی هم بیشتر جوونا ازش خوششون میاد
    انتظار میره سال 2015 از موتور قوی تره استفاده بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      حدود 1 ماهی هستش که
      یه gt86 قرمز دو پکیج رو با ولوستری که داشتم عوض کردم
      البته کمی سر دادم چون gt صفر بود و ولوستر حدود 2500 تا راه رفته بود)
      معایب:
      مدل دو پکیج به علت ارتفاع پایین بسیار اسیب پذیره
      صندلی های عقبش تقریبا غیر قابل استفادست
      صدای اگزوزش اینطوری که باید باشه نیست
      اصلا با بنزین ایران سازگاری نداره
      باید حتما سوپر بزنم و هر دفعه هم باید مکمل بریزم در غیر این صورت….
      مزایا:
      قیمت پایین
      کابین دو رنگ
      دف عقب (گیربکس سه حلت داره نرمال اسپرت و دیریفت)
      تویوتاست
      استفاده نکردن از توربو در موتور(که باعث کم شدن اصطحلاکش میشه
      طراحیش جلب توجه میکنه بخصوص بال عقبش
      در کل من راضیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        گیجی دف عقب و گیربس جنسیس رو نداره
        و
        چسبندگیش از اون بهتره
        (اگرچه قدرت جنسیس بیشتره
        ولی با توجه به فاصله 60 میلیون تومنی
        من ترجیح میدم از رانندگیم لذت ببرم تا اینکه یه ماشینی داشته باشم که قدرتش زیاد باشه و ازش لذت نبرم)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرهاد

          ۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (378 ديدگاه)

          داداش gt آخر ماشینه
          قدرشو بدون
          اگه میخوای صداش خوب شه و یه خورده هم عملکردش بهتر شه فیلتر K&N اورجینال بنداز خیلی خوب میشه
          نزدیک 2 تومن پولشه ولی ارزش داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رضا

          ۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1698 ديدگاه)

          زوندا خوش بحالت
          من دوس دارم یکیشو از نزدیک ببینم! :-(

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Zonda R

          ۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          فرهاد و رضا عزیز
          چیزه قابل داری نیست
          ماله خودتون
          همه دنیا فدای یه تار موی دوست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. رضا

          ۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1698 ديدگاه)

          مبارکت باشه داداش
          ایشالا باهاش خوش باشی و سلامت
          دوستمون داشته باشدش انگار ماهم داریم :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمد

        ۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز استهلاک نه اصطحلاکش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. PEUGEOT

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    آمریکایی ها عشق قدرتن
    هرچقدر از موتور قوی تری در خودرو ها استفاده کنی فروش بیشتری می کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali97

      ۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (101 ديدگاه)

      و همین فرهنگ امریکایی ها رو دوست دارم
      هرچه بزرگتر بهتر(حتی انچه در ذهن شماست دوست عزیز)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Metalhead

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    قاتل جنسیس کوپه

    بدون توربو از یه موتور 2 لیتری ، 200 اسب بخار کشیدن بیرون

    هلدینگش فوق العادست

    بهش میگن سلطان دریفت

    سال 2012 از نظر Top Gear ماشین سال شد

    رکورد دار سریع ترین دریفت دنیا

    سوارش شدم بنده در نمایشگاه داییم ، این ماشین از هر لحاظ عالیه

    فقط کاش تویوتا یه مدل با قدرت بالاتر هم عرضه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    این اعتماد به نفس تویوتا منو کشته ، برای یک موتور 4 سیلندر ، 4تا لوله

    اگزوز گذاشته . حداکثر باید دوتا میذاشت .

    ولی عجب رنگی داره ، عقبشم خوشگل تر از جلوشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sorena330

      ۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      شما خودت گفتی هر چی بیشتر بهتر،تو کانسپت اشکودا بود شما گفتی راندمان موتور بیشتر میشه،منم گفتم لزوما افزایش قطر و تعداد باعث بهبود راندمان نمیشه اصطلاحا باعث گره ی هوایی در اگزوز میشه وقسمتی از خروجی دو باره به داخل موتور برمیگرده،دقیقا همونطوری که شاهین عزیز گفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        بله حق با شماست . ولی نه برای هر سیلندر یک اگزوز .

        مطمئنا لوله اگزوز نزدیک دیفرانسیل 4 قسمت شده . نه بلوک سیلندر .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. زیگما

      ۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      جمله من درباره 4 تا اگزوز نسل جدید سوناتا رو دزدیدی.
      حواسم بهت هس
      اینقدر خوردم که نفسم بالا نمیاد. به زور دارم تایپ میکنم….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ر

        ۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (61 ديدگاه)

        زیگما از سکه طلا گرفتی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اره
          یه مخصوص و یه بانی….زیادی بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . شما کردی تو حلقت .

        ولی منو کشته .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. احمد

      ۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      تو رو خدا ببین یارو اومده همچین از ماشین عیب گرفته یکی ندونه فکر میکنه استاد بلا منازع مهندسی و طراحی ماشینه
      ای خدااااااااا
      خدا وکیلی تو خودت دور فرمون موتور گازیم نمیدونی چیه بعد اومدی نظر میدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        همه ما از جمله تو، به عنوان بخشی از زنجیره ی مصرف کننده، نظرمون پر اهمیت ترین هست برای سازنده(هرچند پولمون نرسه اون ماشین رو بخریم)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احمد

          ۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (381 ديدگاه)

          البته که نظر مصرف کننده مهمه ولی نظری که حد اقل 1 ذره بوی تعقل و تفکر داشته باشه و به دور از تعصبات خام بچه گانه باشه
          البته زیکما جان من خطاب کامنت قبلب ام به داش میلاد بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. حمادي

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (303 ديدگاه)

    موفق میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (378 ديدگاه)

      داداش موفق هست.
      موفق تر میشود (:

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. امیر

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    آقایونی که دائم به ب.ام.و ایراد میگیرید که چراغاشو عین هم میزنه یا ماشیناش شبیه همن! یا به هیوندای گیر میدید که مثلا رو جنسیس آرم هیوندای رو نمیزنه آرم جنسیس میزنه! تویوتا 1 ماشینو با n تا برند تولید میکنه هیچی نمیگین بعد به ب.ام.و گیر میدید؟
    همین ماشین با برند تویوتا، سوبارو و سایون تولید میشه!
    (هرچند مقایسه تویوتا با ب.ام.و از اساس کار اشتباهیه اما حتی اگه لکسوس رو هم در نظر بگیریم بیشتر طرحاش با تویوتا مشترکه و طرح های اختصاصی لکسوس نیست)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Metalhead

      ۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      عزیزم این محصولی مشترکه بین تویوتا و سوبارو و اینم بدون که 15 درصد سهام سوبارو مال تویوتاست

      تویوتا هم این ماشین رو در کشور های امریکای شمالی با برند سایون میسازه ، همونطور که هیوندای ix35 رو در بعضی کشور ها با نام توسان میفروشه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      ولی من از برند سوباروش بیشتر خوشم میاد
      امیدوارم سوبارو باتوجه به ید طولایی که در توربوشارژر (ایمپرزا) داره یه توربوی خفن بزاره رو این ماشن و قدرت رو به300 تا برسونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      اونایی که منفی میدن خیلی جالبه برام!
      خوب این ماشین داره با 3 تا برند مختلف تولید میشه اینو که دیگه نمیشه انکار کرد!
      بعدشم من نگفتم محصول مشترک نیست یا بخشی از سهام سوبارو مال تویوتا نیست! عرض کردم 1 ماشین داره با 3 تا برند مختلف عرضه میشه که این همچین کار باکلاسی نیست.
      من حتی نگفتم تویوتا بده چون اگه بد بود بزرگترین خودروساز دنیا نمیشد.
      بحث اینه که هر شرکتی سیاستای خاص خودشو دنبال میکنه.
      راجع به توسان هم اون فقط اسم مدلش فرق میکنه اما برند هر دو هیوندای هست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. امین

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    واقعا موندم این سایون با اون سوبارو و این gt86 چه فرقی داره؟
    دلیل این کار تویوتا را نمیفهمم.
    این موتور 200 اسبی هم طراحیش مال مهندسای سوبارو هست که سیلندراش افقی هستن.
    خلاصه یه ماشین با سه برند عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      اصلا هم چیز جدیدی نیست
      بخاطر کاهش هزینه ها و درکل احترام به مشتری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. خاوری مزراتی

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    دلیل این کار فقط کاهش هزینه ها با افزایش تولیده و اینکه در بازارهایی که امکان حضور یه برند وجود نداره با برند دیگه فروش بالا بره..تویوتا فقط به فکر فروش بیشتره چون اجازه سرمایه گذاری بیشتر رو به کمپانی برای توسعه مدلهاش میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یه پسل باهوش

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    انتفاقا دقیقا همین دیروز نزذیک بود با من تصادف کنه

    یه اسپویلر هم داشت

    :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امید

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    رنگ زردش قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد ر

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    رنگ زرد و پشت ماشین را بسیار پسندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    واقعا جوون پسنده اما مثل جنسیس کوپه موتور قویتری داشت بیشتر به چشم میومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    بیشتر کسانی که تو ایران جنسیس میخرن بخاطر قدرت موتورش هست و اگه تویوتا موتورش قویتر بشه فروشش خیلی بالاتر میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. reza

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    وقتی جرمی تو تخته گاز بگه سواری معرکه داره معلومه چیه دیگه

    با سرعت پایین هم قابلیت دریف داره

    ظاهرش هم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hero

      ۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      جرمی هر کاری کرد که بتونه ازش ایراد بگیره نتونست
      این ماشین برا حرفه ای ها ساخته شده
      زنده باد ژاپن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. szm

    ۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    این عین اف تی 86 تویوتا است واین ها از روی اون کپی کردند من این تویوتا را بیشتر دوست دارم ممنون موافق=like

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. دانیال

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام من تقریبا یک ماه قبل یک gt86 خریدم در مشهد . ماشین خوبی هست ولی نباید انتظار قدرت جنسیس رو داشته باشین. من بدون کیت خریدم ماشین قشنگی هست فقط برا دونفر خوبه اگه قصد مسافرت دارین کسی رو نباید عقب نشوند چون خیلی تنگه. صدای انچنان خاصی نداره ولی همین که تویوتا هست یه عمر ماشینه از لحاظ ارتفاع یکم اذیت میکنه روی زمین خیس بخاطر دیفرانسیل عقب اگه یکم بیشتر پارو رو پدال فشار بیارین ماشین از کنترل در میره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. reza

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    چراغ های جلوش مثل مه شکن های جنسیس کوپه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. fluid

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    دوستانی که هم جنسیس امتحان کردن هم ج تی 86 لطفا بگن رو دست اندازا کدومشون
    نرم تر عمل میکنه تا چه حد؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا