تویوتا

شهر جدید تویوتا در ژاپن برای دنیای آینده!

تعدادی از خودروسازان در نمایشگاه CES 2020 شرکت کرده‌اند اما خبر هیچ‌کدام اهمیت خبری که تویوتا منتشر کرده را ندارند. اگرچه اکثر خودروسازان روی کانسپت ها و تکنولوژی‌های مدرن تمرکز داشته اند اما تویوتا برنامه‌های خود برای ساخت شهر آینده در فوجی را اعلام کرده است.

این شهر که وون سیتی نام گرفته مساحتی ۷۱ هکتاری خواهد داشت و از اکوسیستم کاملاً ارتباطی با انرژی هیدروژن سلول سوختی سود خواهد برد. این شهر همچنین یک آزمایشگاه زنده بوده و محققان خواهند توانست روی پروژه‌هایی همچون خودروهای خودران، ربات‌ها، حمل‌ونقل شخصی، خانه‌های هوشمند و هوش مصنوعی کار کنند.

طراحی این شهر توسط معمار دانمارکی آقای جارک اینگلز مدیرعامل گروه اینگلز انجام شده است. شرکت اینگلز روی تعدادی از پروژه‌های مهم همچون مقرهای گوگل و دو مرکز تجارت جهانی نیویورک کار کرده است.

اینگلز با گفتن اینکه “راه‌حل‌های حمل‌ونقل ارتباطی، خودران و بدون آلایندگی با فرصت‌های جدید برای زندگی شهری درهم‌آمیخته‌اند” هیجان خود درباره این پروژه را نشان داده است. او اظهار داشته است: “من معتقدم با گسترش تکنولوژی‌ها و صنایعی که ما را قادر ساخته‌اند بتوانیم به اکوسیستم تویوتا دسترسی داشته و با آن کار کنیم، فرصت منحصربه‌فردی برای گسترش شکل‌های جدید زندگی شهری که می‌تواند راه را برای تأسیس شهرهای دیگر هموار کند فراهم شده است.”

این شهر دوستدار محیط‌زیست خواهد بود زیرا ساختمان‌ها از چوب ساخته می‌شوند تا حداکثر ردپای کربن در آن بر جای بماند. ساختمان‌ها همچنان به پانل‌های خورشیدی مجهز خواهند بود تا برق تولید کنند.

البته سه نوع از خیابان وجود خواهد داشت که یک الگوی ارگانیک برای کمک به سرعت گرفتن تست خودروهای خودران در آن‌ها شکل خواهد گرفت. یک نوع از خیابان‌ها برای خودروهای مرسوم طراحی شده درحالی‌که نوع دوم مخصوص عابران پیاده و دستگاه‌های حمل‌ونقل شخصی خواهد بود. خیابان‌های نوع سوم نیز مختص پیاده‌روهای عابران می‌باشد.

تنها خودروهای کاملاً خودران و بدون آلایندگی خواهند توانست در محیط‌های اصلی تردد کنند. به همین خاطر حالت اصلی حمل‌ونقل در این شهر از نوع شاتل‌های e پالت خواهد بود. این شاتل‌ها به عنوان خودروهای تحویل و خرده‌فروشی‌های متحرک نیز عمل خواهند کرد.

تویوتا برنامه‌هایی برای کلنگ زنی این شهر در سال ۲۰۲۱ داشته و ساکنان آن نیز کارمندان تویوتا و خانواده‌های آنان و همچنین زوج‌های بازنشسته خواهند بود. این خودروساز انتظار دارد حدود ۲ هزار نفر در مراحل اولیه تأسیس شهر در آن ساکن شوند اما در آینده تعداد ساکنان آن افزایش خواهند یافت.

برای افراد خوش‌شانسی که در این شهر زندگی خواهند کرد انتظار محیط بسیار پیشرفته‌ای را داریم. تویوتا خیلی وارد جزئیات نشده اما تائید کرده شهروندان دارای ربات‌های خانگی برای کمک به کارهای روزمره خواهند بود. این ربات‌ها از حسگرهایی برای پایش سلامتی شهروندان سود خواهند برد.

خبری درباره هزینه‌های این شهر منتشر نشده اما آکیو تویودا گفته است:

ساخت یک شهری کامل از صفر حتی در مقیاس کوچک یک فرصت منحصربه‌فرد برای توسعه تکنولوژی‌های آینده شامل سیستم‌عامل دیجیتال برای زیرساخت شهری است. با وجود افراد، ساختمان‌ها و خودروهای ارتباطی ما قادر خواهیم بود تا تکنولوژی هوش مصنوعی ارتباطی را بررسی کنیم.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10176 ديدگاه)

    نمیشه منو به عنوان پناهنده بپذیرد .
    بخدا توان این همه استرس تو کشوری که اینقدر ثروت داره غیر ممکنه .
    باید بوسید دست اون کلاهبردارانی را که هزاران سال پیش ، پیش بینی کرد و دین را از هر مدل به بشریت تحمیل کرد تا با هر چیز کوچک و بزرگ منطق را رها کنیم و خود را پایند اَدا اصول گذشتگان کنیم با چاشنی تعصب .
    جنگ ، زلزله ، سقوط ، بیکاری ، بی پولی ، فساد ، اختلاص ، سیل ، کوفت ، درد ، زهر مار ……….
    خدا اگه هستی جواب بده ، کجایی پس ، زندگی در این دنیا را به ما بهکاری ، اون دنیا برای خودت .

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مانی

      ۱۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      به عنوان پناهنده؟؟؟دلت خوشه ها
      بعضیا حاضرن به عنوان موش آزمایشگاهی برن تو اون شهر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. meysam

    ۱۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    غول تویی
    بقیه هم خوش باشن با الکتریکی سازی و خودران سازی و ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. هادی نجفی

    ۱۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    من حاظرم زندگیمو بفروشم بتونم برم اونجا
    مدینه فاضله ای که تو ذهنم همیشه بود رو دارت میسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فريد

    ۱۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    جا دارن تو ژاپن شهر بسازن؟ ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. datsun

    ۱۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3477 ديدگاه)

    یه شهر که بالایی ۴۰۰ هزار نفر جمعیت داره تو ژاپن به اسم تویوتاست شهر تویوتا آیچی که تاسیسات و دفتر تویوتا اونجا مستقره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Malt hill

    ۱۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    حالا چرا زمین رو انقدر خط خطی کردن؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دنیا چون باد رو به پیشرفت و ترقی آینده انسانها از آن ملت های متحد و میهن پرسته باقی ملل جهان سومی فقط مانند کرم درو خود می پیچند و دوغ رو از دوشاب ترجیح نمی دهند، البته ملت ما با داشتن پتانسیل ولی به علت بی عملی و فراری دادن نخبه گانمان سرنوشت خوبی درآینده جهان نداریم چه خوشمان بیاید یا نه حایی درآینده بشر با این روش زندگی نداریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا