تویوتا

نمره پایین کرولای جدید در تست تصادف آمریکایی

زمان زیادی از تست تویوتا کرولای جدید که همزمان با بعضی مدل‌های دیگر در اروپا انجام شد، نمی‌گذرد. در آن موقع، یکی از ایمن‌ترین ماشینها در دستهٔ سدانهای کوچک خانوادگی بود و در برابر مجموعه آزمایشات یورو NCAP، ایستادگی کرد. نتایج حاکی از محافظت کامل از سرنشینان، چه خردسال و چه بزرگسال، بود. امّا اکنون، نوبت نسخه امریکایی این خودرو نیز رسید تا مورد ارزیابی قرار گیرد. تویوتا کرولای جدید، علی‌رغم تمام شایستگی‌هایش برای دریافت نشان بالای ایمنی از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS)، نتوانست از تست جدید تصادف با جسم کوچک، نمرهٔ قابل قبولی بگیرد.

Toyota Corolla IIHS Crash Test
Toyota Corolla IIHS Crash Test

همان‌طور که در ویدئو هم می‌توان دید، بدترین حالت ممکن برای تصادف، برخورد مانعی در نظر گرفته می‌شود که یک چهارم کنارهٔ جلوی ماشین را می‌بندد. در این حالت در تویوتا کرولا، سرِ راننده به سمت چپ پرتاب شده و کیسه هوا نیز نمی‌تواند مانع از آسیب دیدن آن شود. سر در بین کیسه هوا و در ماشین گرفتار شده و راننده حتماً آسیب می‌بیند.

[jwplayer mediaid=”49648″] تست جدید، برای سازندگان خودرو، چالشی جدید محسوب می‌شود. آن‌ها باید بدنه را مطابق با این‌گونه برخوردهای شدید بسازند. این کار توسط برخی از شرکت‌ها انجام شده و توانسته‌اند از این تست، سربلند بیرون بیایند. راه حل این کار، خودرویی است که بتواند برخلاف جهت مانع، لغزش داشته باشد و بتواند از آن فرار کند و در عین‌ حال، تا جای ممکن نیروهای وارده را جذب کرده و از وارد شدن آن به سرنشینان جلوگیری کند. در این حالت، دیگر اتفاقی مانند پرت شدن سر راننده، نخواهیم دید. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. رهام

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بذارید به این بحث پایان بدم
    این درسته که هیوندا و کیا پیشرفت کردن ولى هدف نهایى هر شرکتى بزرگترین خودروساز شدن
    ولى دوام و کیفیت یه چیز دگس که هیوندا وکیا ندارن به خاطر همینه که مردم ناراضى ان
    ببینید فولکس واگن ١٠تا شرکت و خریده که به تویوتا برسه بنظرتون چرا ؟ خوب این یعنى رضایت مشترى
    هیوندا و کیا و bmw خودروهاى هستن که به نسبت تویوتا داراى هزینه نگهدارى بالا که اغلب بعد ٣تا ۴ سال
    خراب میشن ولى با یه تویوتا هر کارى کنى هرجایى برى بازم مثل روز اولن انگار اصلا خرابى براشون تعریف نشده
    اینه که باعث لبخند مشترى میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۱۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      تبلیغ مسخره ای کردی برای تویوتا فکر کنم تویو تاهای شهر ما رو چین میزنه چون خراب میشن باورت میشه خراب میشن!!! این که از نسلهای نه چندان دور تویوتا چیزی نمونده تو ایران واسه اینه که خراب نمیشد فرستادن ژاپن برا قدر دانی!!! جوک میگی یا همه رو مثل خودت بچه حساب میکنی؟؟ خرابی ها و فراخوان های تویوتا سر به فلک زده انگار اصلا خرابی براشون تعریف نشده؟؟؟ سرتو از برف در بیار بیرون بده این حرفا و تعریفای الکی واسه خودتون بده ابروی ژاپنی ها رو هم میبرین!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا