تویوتا

تویوتا GR کرولا اسپورت؟! شاید وقتی دیگر…

علیرغم شایعاتی که منتشر شده بود شاید تویوتا کرولا اسپورت و داغ فعلاً تولید نشود. شان هانلی معاون بخش فروش و بازاریابی تویوتا استرالیا می‌گوید در این لحظه هیچ برنامه‌ای برای تولید کرولا GR وجود ندارد. او اظهار می‌دارد: “ما هرگز تولید این خودرو را رد نمی‌کنیم اما فعلاً هیچ بیانیه‌ای در رابطه با تولید کرولا GR نداریم.”


اخیراً اعلام شده بود نسخه پرفورمنس کرولا در حال توسعه می‌باشد. در آن زمان یکی از مدیران تویوتا گفته بود این خودرو در مراحل اولیه توسعه قرار داشته و بخش گازو ریسینگ کار مهندسی آن را بر عهده دارد. او اظهار داشته بود این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو استفاده خواهد کرد.


تویوتا کاملاً از هاچبک های داغ روی گردان نیست زیرا مدلی کوچک‌تر از کرولا را آماده می‌کند. این خودروساز ژاپنی قبلاً تیزری از یاریس GR-4 را منتشر کرده بود. فعلاً جزئیات زیادی از این خودرو در دست نیست اما با توجه به محل انتشار تیزر خودرو یعنی در رالی استرالیا می‌توان گفت این خودرو با نسخه‌ی رالی خود تشابهاتی خواهد داشت. هنوز نمی‌دانیم در قلب این مدل اسپورت چه پیشرانه‌ای قرار خواهد گرفت اما مدل رالی به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو مجهز است.


استفاده از یاریس برای تولید یک هاچبک داغ خبری بد برای مشتریان آمریکایی است. این خودرو در اروپا از پلتفرم TGNA تویوتا استفاده می‌کند اما مدل آمریکایی همان مزدا ۲ ریبج شده است. به این ترتیب احتمال ورود مدل داغ‌تر اروپایی به آمریکا وجود نخواهد داشت.


اگرچه تویوتا کرولا نسخه‌های پرفورمنس چندانی ندارد اما این خودرو در آمریکا با مدل سفارشی نایت شید ادیشن معرفی شده که ظاهر تیزتر، تریم ظاهری مشکی و رینگ‌های ۱۸ اینچی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    فکر کردن به تویوتا حس اعتماد و اطمینان و به آدم القا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط باید حسرت بخوریم با این گرونی ارز لامصب واقعا حرف نداره این تویوتا ما که بیست ساله پراید و پژو با همین تیپ دیدیم خسته شدیم اما اونا سر ۵ سال تیپ عوض میکنن و مسولین تاکید میکنن تولید ملی و این حرفا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا