تویوتا

فراخوان تویوتا پریوس به خاطر نقص احتمالی سیستم هیبریدی

حتی تویوتا هم هر از چند گاهی مجبور به فراخوان محصولات خود می‌شود و جدیدترین فراخوان ایمنی این خودروساز ژاپنی شامل برخی نمونه‌ها از پریوس و پریوس V است.

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده توسط تویوتا، این فراخوان شامل پریوس مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و پریوس V مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ است. دلیل فراخوان نیز نقص احتمالی سیستم‌های هیبریدی این خودروها اعلام شده است.

2014 Toyota Prius

ژاپنی‌ها در بیانیه خود گفته‌اند:

این خودروها برای ورود به حالت رانندگی ایمن در پاسخ به برخی نقص‌های سیستم هیبریدی طراحی شده‌اند. تویوتا فهمیده که در برخی موارد نادر شاید خودرو وارد این حالت ایمنی نشود. اگر این اتفاق رخ دهد خودرو می‌تواند از کار بیفتد. اگرچه فرمان و ترمز همچنان عمل خواهند کرد اما خاموش شدن خودرو در سرعت‌های بالا می‌تواند ریسک تصادف را افزایش دهد.

حدود ۲۶۷ هزار دستگاه از پریوس و پریوس V های یاد شده باید به نمایندگی‌های این شرکت در آمریکا مراجعه کنند. البته آمار فراخوان جهانی این خودروها حدود ۷۵۲ هزار دستگاه است. علیرغم ریسک تصادفی که تویوتا به آن اشاره کرده هیچ گزارشی دراین‌باره به دست ژاپنی‌ها نرسیده است.

Toyota Prius HSD engine

اما تکنسین‌های تویوتا به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم هیبریدی را در دستور کار خود قرار خواهند داد اما شاید اینورتر نیز تعویض گردد.

2015 Toyota Prius v

مالکان خودروهای تحت تأثیر این فراخوان تا اواخر آگوست ۲۰۲۰ از چند و چون فراخوان آگاهی خواهند یافت و تمامی فرایندها بدون دریافت هزینه‌ای انجام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. هاتف

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (99 ديدگاه)

    بهترین اتومبیل دنیا ( البته فقط برای تاکسی شهری )
    بدون هیچ لذت رانندگی، قدرت موتور و شتاب افتضاح و قیمت نسبتا بالا در مدلهای پلاگین پریوس پرایم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      تو امریکا اکثر ماشینهای اوبر پریوس هستند
      مصرف کم و ایمنی خیلی عالی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا