تویوتا

فراخوان 800 هزار دستگاهی تویوتا پریوس

تویوتا فراخوان بزرگی که شامل حدود ۸۰۷ هزار دستگاه از مدل‌های پریوس و پریوس V در آمریکا می‌باشد را اعلام کرده است.

تویوتا پریوس V
بنا به بیانیه‌ی رسمی منتشر شده، مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ پریوس و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ پریوس V شاید قدرت خود را از دست داده و تحت شرایط معینی از حرکت باز ایستند.


اگر این کار رخ دهد فرمان و ترمز همچنان عملکرد خود را حفظ می‌کنند اما اگر خودرو در سرعت‌های بالا خاموش شود این موضوع ریسک تصادف را بسیار افزایش خواهد داد.


تویوتا در توضیح این مسئله گفته است:

خودروهای یاد شده در صورتی که سیستم هیبریدی تحت شرایط معینی با ایراد مواجه شود به حالت رانندگی امن وارد خواهند شد. تویوتا اما فهمیده که در شرایط خاصی شاید خودرو وارد این حالت طراحی شده نشود.

حل این مشکل نسبتاً آسان بوده و تکنسین‌های تویوتا به‌روزرسانی نرم‌افزار خودروهای یاد شده را انجام خواهند داد. مالکان خودروهای تحت تأثیر فراخوان هم توسط خودروساز آگاه خواهند شد و تمامی کارها نیز بدون دریافت هزینه انجام می‌شود.


تویوتا پریوس و پریوس V قبلاً و در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هم فراخوان شده‌اند. البته تویوتا می‌گوید این ایراد دیگر در خودروهای موردبحث دیده نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آفرین به تویوتا که اینقدر به فکر مشتریاست
    بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یاس ی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    اصولا رفع ایرادهای فراخوان شده بدون هزینه هستش،فراخوان که میشه یعنی ایراد از کارخونه بوده و وظیفه اونها ست که ایراد را رفع کنند. ولی در کل در جهان اول مشتری مداری حرف اول را میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا