تویوتا

فراخوان تویوتا C-HR بخاطر ترمز الکتریکی معیوب

شاخه آمریکای شمالی تویوتا در حال اعلام دو فراخوان جداگانه است که شامل ۶۸۵۰۰ دستگاه از کراس اوور ۲۰۱۸ C-HR و مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ پریوس پلاگین هیبریدی می‌باشد.

تویوتا C-HR
اولین فراخوان تویوتا حدود ۲۸۶۰۰ دستگاه از کراس اوورهای زیبای این برند را دربرمی گیرد. شاید ترمزهای پارک الکترونیکی این مدل‌ها شاید آزاد/درگیر نشود بنابراین این امر با استانداردهای ایمنی فدرال همخوانی ندارد.


این یک مشکل نرم‌افزاری بوده که از طریق به‌روزرسانی واحد کنترل الکترونیکی رفع شده و هزینه‌ای برای مالکان در پی نخواهد داشت. مالکان خودروهای یاد شده از طریق ایمیل از مشکل یاد شده آگاه خواهند شد و به آن‌ها گفته خواهد شد که به نمایندگی‌های شرکت مراجعه کنند.


دومین فراخوان نیز شامل حدود ۳۹۹۰۰ دستگاه از خودروهای پریوس پلاگین هیبریدی است. ظاهراً زمانی که به‌طور مکرر از حالت تمام الکتریکی و در شرایطی که پیشرانه تحت‌فشار قرار می‌گیرد استفاده شود احتمال معیوب شدن فیوز وجود دارد.


اگر این موضوع رخ دهد راننده‌ها شاهد چراغ‌ها و پیام‌های هشدار خواهند بود و در برخی موارد شاید شاهد افت قدرت پیشرانه باشند. البته سناریوی بد اینکه احتمال خاموش شدن سیستم هیبریدی وجود خواهد داشت که باعث از دست رفتن قدرت محرکه شده اما خب تأثیری روی فرمان هیدرولیک و ترمزها نخواهد داشت.


نمایندگی‌های تویوتا این فیوز را با نمونه‌های بهتر و بدون دریافت هزینه‌ای تعویض خواهند کرد. مالکان مدل‌های یاد شده از ژانویه سال ۲۰۱۸ اطلاعات بیشتر درباره فراخوان را دریافت خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی مشکل حادی نیست ولی من به زیبا بودن chr اعتقادی ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mohamad ali

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اصلا در ایران ارزش ندارد باور کنید موتورش وقتی گاز می دهید ناله می کند قیمتش اصلا توجیه ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      مهم نیست چون ژاپنیه خودش توجیه بزرگیه
      (کی به کیه بخر پزشو بده فقط)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا