تویوتا

فراخوان میلیونی تویوتا در آمریکا

تویوتا حدود یک میلیون دستگاه از محصولات خود در آمریکا را فرا می‌خواند.


یکی از این دو فراخوان جداگانه بزرگ‌تر بوده و شامل پریوس مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ و پریوس V مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ می‌باشد. مشکل این خودروها به ماژول قدرت هوشمند در کانورتر مربوط می‌شود که احتمال وجود ولتاژ اضافی در آن‌ها وجود داشته و این امر باعث می‌شود کل قوای محرکه از کار افتاده و خودرو از حرکت باز ایستد.


مشکل یاد شده تعداد ۸۰۷۳۲۹ دستگاه از خودروهای یاد شده در آمریکا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این فراخوان اکثریت خانواده‌ی پریوس در سال‌های یاد شده را تحت تأثیر خود قرار داده است. نمایندگی‌های تویوتا طبق زمان‌بندی‌ای که در آینده اعلام خواهد شد ECU محصولات یاد شده را به‌روز خواهند کرد.

دومین فراخوان نیز تعداد مشابهی از محصولات تویوتا را تحت تأثیر قرار داده است. این خودروها شامل توندرا و سکویا مدل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و آوالون و آوالون هیبرید ۲۰۱۹ می‌باشند. مشکل این خودروها به واحد کنترل کیسه هوا مربوط است که در صورت معیوب بودن باعث باز نشدن کیسه هوا در موقع تصادف می‌شود. در کل ۱۶۸۱۸۷ دستگاه از این خودروها باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنند تا ECU کیسه هوایشان دوباره برنامه‌ریزی شود. این میزان خودروی فراخوان شده نیز کاملاً با تعداد فروش توندرا، سکویا و آوالون در سال قبل برابری می‌کند.

تعداد کل خودروهای فراخوان شده‌ی تویوتا در این دو کمپین ایمنی جداگانه برابر با ۹۷۵۵۱۶ دستگاه است. تویوتا همچنین یک فراخوان دیگر را برای اکسل عقب C-HR اعلام کرده اما تعداد خودروهای تحت تأثیر آن خیلی زیاد نیستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Omid

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    چرا همه فراخوان هاش همزمان افتاده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا