تویوتا

فراخوان 3.4 میلیون خودروی تویوتا، بازهم مشکل ایربگ!

مالکان برخی از محصولات تویوتا باید به دقت این خبر را مطالعه کنند زیرا کیسه‌های هوای این خودروها در زمان تصادف احتمالاً باز نخواهد شد و ریسک جراحت و حتی مرگ بسیار بالا خواهد رفت.

تعداد ۳.۴ میلیون دستگاه از ساخته‌های تویوتا شامل کرولا مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹، آوالون مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸، آوالون هیبرید مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ و ماتریکس مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ شامل این فراخوان می‌باشند. از این میان تعداد ۲.۹ میلیون خودرو در آمریکا تردد می‌کنند.

اما دلیل این مشکل چیست؟ احتمال دارد واحد کنترل الکترونیکی در زمان تصادف کار نکند زیرا فاقد محافظت کامل در برابر نویز الکتریکی می‌باشد. این مشکل باعث می‌شود کیسه هوا یا به‌صورت کامل باز نشده و یا اینکه کلاً عمل نکند. همین مشکل می‌تواند روی عملکرد پیش کشنده کمربند ایمنی تأثیر منفی داشته باشد.

تویوتا این مشکل را قبلاً به اطلاع نمایندگی‌های خود رسانده و در هفته‌های آینده نیز با مالکان تماس گرفته و به آن‌ها زمان مراجعه به نمایندگی‌های مجاز را اعلام خواهد کرد. تکنسین‌های این خودروساز خودروها را بررسی کرده و در صورت نیاز فیلتر نویزی را بین ماژول کنترل کیسه هوا و کابل‌های دیگر نصب خواهند کرد.

NHTSA در ماه آوریل به دنبال ۱۲.۳ میلیون کیسه هوای معیوب در خودروهای گوناگون بوده است. همین بازرسی شامل خودروهای فراخوان شده توسط تویوتا هم بوده و البته گزارش رسیده دو تصادف جرحی مرتبط با این موضوع به ثبت رسیده است.

این واحد کنترل ایربگ توسط شرکت TRW که بخشی از ZF است تولید شده و بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ در بیش از ۱۲ میلیون خودرو نصب شده است. جدای از تویوتا شرکت‌های فیات-کرایسلر، هیوندای، کیا، هوندا و میتسوبیشی نیز از این قطعه استفاده کرده‌اند. باور بر این است قطعات معیوب در کل باعث مرگ ۸ نفر شده‌اند. برخی از این خودروسازان قبلاً برخی محصولات مجهز به واحدهای کنترل ایربگ TRW را فراخوان کرده‌اند. فیات-کرایسلر در سال ۲۰۱۶ خبر فوت ۳ نفر و جراحت ۵ نفر را دریافت کرده و ۲ میلیون خودرو را نیز فراخوان نموده است. هیوندای و کیا هم گزارش ۶ مجروح مرتبط با این مشکل را دریافت کرده و در سال ۲۰۱۸ تعداد ۱ میلیون خودرو را فراخوان کرده است.

ماژول ایربگ TRW ارتباطی به رسوایی بزرگ کیسه‌های هوای تاکاتا ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD.n.r

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    الان کسی کرولا داشته باشه ایرتویا که خودشو نمایندگی رسمی میدونه(که در واقع نیست)براش انجام میده؟؟؟؟یا میری اونجا بعد بهت میگن ماشین شما مشکلی نداره و یا اگر داشته باشه کلی پیادت میکنن.
    کاش شعارشان -مراقب نیش فروشندگان غیر رسمی باشید- نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      بدون اغراق نزدیک ۳۰ ساله در خانواده تویوتا داریم و دارم با اینکه هیچ علاقه ای بهش ندارم و صرفا بخاطر شرایط ایران و مصائب و قیمت خودرو های دیگر سمتش رفتم در طول حداقل پانزده سال گذشته که خودم کارهای ماشین را انجام می دادم حتی کوچک ترین خدمت خاصی از ایرتویا جز ده برابر کردن قیمت یکشبه و بالا بردن قیمت لوازم یدکی اونم یکشبه ندیدم به جرات می گم اکثر خدمات پس از فروشش برعکس تبلیغات عجیبش با ور رفتن با خودرو مردم کارشناس شدن!!!! نه دوره در ژاپن و تایلند … من جدا الان کارهایی که کردم بخصوص در برخی مشکلات برقی رایج کرولا را بار ها رایگان در اختیارشان گذاشتم ولی بازم نمی دانم به عمد یا … دست به جایگزینی قطعه معیوب نمی زدند در من خودم گیربکس کرولا و بعضی قطعات مثل شیر برقی را با حوصله در خانه پیاده و تعمییر کردم و به وضوح تفاوت بین سفارش های اسیا و امریکا را در کیفیت قطعات می شد دید را به انها و دوستان tt گفتم ولی متاسفانه تمام مطالبم در tt بدلیل توقف فعالیت های سایت ازبین رفت الان هم کمری گرند خودم را بارها با دیتا شیت های رسمی و غیر رسمی تعمییر کردم تویوتا بسیار اصل ایزی میتین (easy maintenance ) را رعایت کرده ولی خوشبختانه تعمییر کار حرفه ای تویوتا کم نیست و کسی که کمی بگردد فرق مثلا نمایندگی ها تعویض کار را با تعمییر کاران خواهد دید و بخصوص در بحث مالی البته در بحث تویوتا یک نکته اساسی وجود دارد و اینکه اصولا کسی که تویوتا می خرد حوصله این مسائل را ندارد بخاطر همین قطعه ۲ دلاری را با هزینه تعویض ۵۰۰ هزارتومان ازش می گیرند شکایتی ندارد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عرفان

        ۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (480 ديدگاه)

        جدی چرا سایت tt خوابید؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عرفان

          ۶ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (480 ديدگاه)

          چک کردم برگشته

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. pooriya.bmw.germany

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (584 ديدگاه)

    سلطان فراخوان تویوتا ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    تویوتا چرا انقد فراخوان میده ؟ راستی تسلا هنوز نتونستن مجبور به فراخوانش کنن چون همش پاپوشه که بعضیا میان میگن این مشکلو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      تسلا 500 هزارتا ماشینشو بخاطر سرعت ناگهانی فراخوان داده و باعث افت سهامش شده.
      خبرش منتشر شده نمیدونم چرا پدال کار نکرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        تسلا یک فراخوان هم نداشته و وجود همچین مشکلی را از نظر فنی به کل رد کرده….
        .
        در دو هفته گذشته در پی ۱۰۰ میلیاردی شدن تسلا چند نفر مخالف خواستن با جمع کردن یه سری تصاویری که مالکان از برخورد های قبلی در شبکه های اجتماعی گذاشتن تسلا را مجبور به فراخوان ۵۰۰ هزار دستگاهی کنن که سهام شرکت سقوط کنه ولی تاکنون مثل همیشه تلاششان بی نتیجه مانده و NHTSA هم هنوز موفق به یافتن هیچ مشکلی در این خصوص نشده….
        ‌ارزش بازاری تسلا هم اکنون با ۵۶۴ دلار به ازای هر سهم ۱۰۱,88 میلیارد دلار ارزش داره .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۵ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          دوست عزیز ارزش برندهای خودروسازی کدومش درسته؟(چون الان تسلا دومین خودروساز با ارزش دنیاست ولی این مقاله ای که پدال به تازگی گذاشت با ارزش برندها در سایت yahoo finance مغایرت داره میشه بیشتر توضیح بدبد)و اینکه در این سایت منظور از عبارات PNK مثلا ارزش سهام شرکت در بازار بورس آمریکا یا GER ارزش سهام اون شرکت در بازار بورس آلمانه.
          https://finance.yahoo.com/quote/TSLA?p=TSLA&.tsrc=fin-srch الان در این لینک ارزش سهام 564.82 و market cap 101.806 و نوشته Currency in USD فکر کنم یعنی به دلار
          https://finance.yahoo.com/quote/TL0.DE?p=TL0.DE&.tsrc=fin-srch و در این لینک ارزش سهام 511.70(نمیدونم دلار یا یورو؟) و market cap 88.971 و نوشته Currency in EUR فکر کنم یعنی به پورو
          میشه توضیحات دقیق و کاملی بفرمایید.
          در مورد اون کامنتم هم که در مورد گشتاور رودستر بود نظری ندارید؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. reza

          ۵ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          ببخشید از پروژه هایپرلوپ ایلان ماسک و شرکت های دیگر اخبار جدیدی ندارید؟(که مثلا تونستن به سرعت 1220 کیلومتر بر ساعت برسند یا خیر؟یک ایده ای هم بود برای همین هایپرلوپ منتها با سرعت 4000 کیلومتر بر ساعت!!! به نظرتون این سرعت(4000) امکان پذیر هست و اگه هست حدودا چه زمانی ساخته خواهد شد؟)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. کوروش

      ۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      اره منتها گفتیم گل ریزون کنن برای تسلای کار درست چسب مناسب بخرند تا درز های بین مدل سه باز نشه فیلم های یوتوب هم همش پاپوشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        اون مشکلات قبلا بوده و امیدوارم در آینده دیگه تکرار نشه.همه خودروسازان حتی پیکاپ های فول آپشن فورد هم یک سری مشکلات در مونتاژش دیده میشه اگر میخواین لینک بدم تا ببینید.چند وقت پیش یک خبرنگار مقایسه ای بین تسلا مدل 3 ساخت چین و آمریکا انجام داد و جالب اینه که کیفیت مونتاژ نسخه تولیدی در چین از نسخه تولیدی در آمریکا بهتر بود و هیچ مشکلی در مونتاژش دیده نمیشد(به خاطر اینکه تسلا از گذشته عبرت گرفت و از تجاربش در ساخت کارخانه در چین و تولید خودرو در این کشور استفاده کرد و همچنین بازده کارخانه چینش هم به خاطر تجارب کسب شده بالاتره). در گذشته چون تسلا ظرفیت خط تولیدش کم بود و هنوز هم هست و اینکه تقاضا بیشتر از تولید بود به همین دلیل مشکلاتی کوچک در آنها دیده میشد و قطعا در آینده برطرف میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. جواد اینانلو

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا می خواهد برای همیشه پرفروشترین خودروی جهان باقی بماند بنابراین هم شجاعت دارد وهم صداقت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا