تویوتا

فروش بالای تویوتا C-HR هیبریدی در اروپا

از زمانی که کراس اوور زیبای تویوتا C-HR در اروپا معرفی شده، این خودرو به سومین خودروی پرفروش کمپانی تبدیل شده است.


تویوتا C-HR از پیش‌بینی‌های فروش کمپانی برای این خودرو عبور کرده است. تویوتا فروش سالانه‌ی یک‌صد هزار دستگاهی برای C-HR را در اروپا هدف‌گذاری کرده و البته تقاضاهای اولیه برای این خودرو از سایت تولیدی Sakarya در ترکیه تأمین می‌شوند.

Toyota C-HR 1.2 turbo
قبلاً تعداد ۳۱۸۸۸ دستگاه از C-HR در سه ماه اول سال فروخته شده که ساختاری مناسب برای کسب عنوان یکی از پرفروش‌های این کلاس به شمار می‌رود. از جمله خودروهای حاضر در این کلاس خودرویی می‌توان به فورد کوگا (فروش ۴۰۰۳۳ دستگاهی)، پژو ۳۰۰۸ (فروش ۳۷۱۶۳ دستگاهی)، رنو کجار (فروش ۲۹۴۷۴ دستگاهی) و سئات آتکا (فروش ۲۱۷۰۷ دستگاهی) اشاره کرد. نیسان قشقایی با فروش ۷۵۱۱۴ دستگاهی در همان بازه زمانی عنوان پرفروش‌ترین خودروی این کلاس را به خود اختصاص داده است.


متیو هریسون معاون فروش و بازاریابی تویوتای اروپا به اتونیوز گفت:

امسال ما به راحتی فروش بالای ۱۰۰ هزار دستگاهی خواهیم داشت و احتمالاً به‌سوی ۱۱۰ هزار دستگاه خواهیم رفت. ما باید تأمین خودروها را به منظور جلوگیری از نارضایتی مشتریان و ایجاد زمان انتظار غیرضروری بهبود بخشیم.


تویوتا C-HR با پیشرانه دیزلی عرضه نمی‌شود اما این امر مانع از خرید مشتریان نشده زیرا بیش از ۸۰ درصد مدل‌های فروخته شده از نوع هیبریدی بوده‌اند. هریسون می‌گوید:

من فکر می‌کنم ما در حال ورود به فاز جدید با C-HR هستیم زیرا رشد واقعی را تجربه کرده‌ایم.


تویوتا C-HR هیبریدی از همان قوای محرکه‌ی پریوس استفاده می‌کند بدین ترتیب می‌توان ترکیب پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی با واحدی الکتریکی و گیربکسی CVT را مشاهده نمود. مجموع خروجی خودرو ۱۲۰ اسب بخار بوده و مصرف سوخت رسمی آن نیز ۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. یاسین

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    یه سوال واقعا چرا این مقاله فروش این ماشین رو با کراس اورهای سگمنت C مقایسه کرده؟ این ماشین کراس اور ساب کامپکته باید فروشش با هوندا HRv و مزدا CX3 و نیسان و جوک و کپچر و 2008 مقایسه میشد چند وقت پیشم یه مقاله بود اومده بود اینو با چندتا نماینده سگمنت C مقایسه کرده بود البته این ماشین از نظر ابعاد بدنه یکی از بزرگتریناس تو این سگمنت و نزدیک به سگمنت C ولی ابعاد اتاقش مثل کراس اور ساب کامپکته و شاسیشم ساب کامپکته نمیدونم شاید بخاطر ابعاد بدنش تو این سگمنت در نظرش میگیرن
    ولی واقعا حتی این امارم داره نشون که واقعا دوتا از بهترین های این سگمنت C قشقایی (و البته برادر فرانسویش کدجار )و پژو 3008 ان که شانس اومدن به بازار ایرانو دارن و به نظرم وقتی بیان بازار رو بدجوری دست خودشون میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. CNA

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    واقعاً قدرت خروجی این ماشین کافیه براش؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. یاسین

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      ببین همونطور که بالا گفتم سگمنت این ماشین سگمنت کراس اور ساب کامپکته نه سگمنت C بصورت معمول موتورهایی که برای این سگمنت انتخاب میشه موتورهای 1200 سی سی توربو موتور های 1600 تنفس طبیعی و حالا دیگه در قدرتمند ترین حالتها موتورهای دولیتری تنفس طبیعی یا دیگه ته تهش موتور1400 توربو برای ویتارا2017 یا 1600 توربو مثل نیسان جوک و پژو 2008 GTI البته حالا تویوتا این ترکیب پیشرانشی هیبرید رو هم تعریف کرده برای این ماشین وزن این سگمنت تو ماشینهای مثل کپچر و پژو 2008 که شاسی یه هاچبک هستن که بزرگ شدن یا به اصطلاح توسعه داده شدن حدود 1100 کیلوه و برای ماشینهایی مثل همین CHR یا مزدا CX3 یا نیسان جوک دیگه تهش با یه سری اپشن های اضافه به حدود 1300 کیلو میرسه که از نظر اسب بخاری کافین این رنج موتورها تو این سگمنت گشتاور مهمه که بدترین انتخاب موتوری میتونه 1600 تنفس طبیعی باشه که بازم اون برای مصارف عادی کافیه والا بقیه گزینه های توربو و موتور دولیتری گشتاور بالایی دارن حتی مثلا 2008 و کپچر و همین CHR یه گزینه توربو 1200 دارن که حدود 115 اسب قدرت دارن ولی گشتاور بالایی دارن که کشش لازم رو تو دور موتورهای پایین تامین میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. sina

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    واقعا شروع طوفانی ای داشته.
    شرط می بندم تا اخر سال بیاد صدر جدول.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      به نظرم چراغ های پشتیش شبیه ب سیویکه
      ولی تو این سگمنت از جذاب ترین طراحیای خارجی رو داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        اره شبیه هست
        یکم تو پیشرانه های موجودش تنوع بده خعلی جای حرف داره تو آمار فروش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. John

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    چه خبره با یه همچین قدرت و گشتاور و شتاب ضعیفی این چه قیمتیه که ایرتویا داره تو بازارعرضه میکنه ؟؟؟؟
    WTF??

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. #ali.m#

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    مگه میشه تویوتا چیزی بسازه و عالی نباشه .
    از این کلاس خوشم نمیاد ولی واقعا طراحی خوبی داره این ماشین .پیشرانش هم شابد به نظر بعضی دوستان ضعیف باشه ولی برای یه کراس اوور شهری کاملا مناسبه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. علی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سلام لطفا جواب بدید:
    این ماشین دارای موتور 1.2 لیتری و همچنین 115 ا سب بخار است که این مقادیر در برابر رقیب های این ماشین بسیار کم است اما خودم به شخصه از نظر ظاهر این رو با این وضع از او نیسان جوک بیشتر ترجیح می دهم. لطفا راهنمایی کنید. خیلی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. Arina

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با اینکه احترام زیادی برای تویوتا قاعل هستم ام ا پیشگیرانه خیلی ضعیفی داره. و مانیتور جای بدی گزاشتن ظاهرا پشت مانیتور خالیه. هیبریدی و توربو در ایران زیاد جواب نمیده متاسفانه. اما تویوتا بهترین برنده جهانه.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا