تویوتافولکس واگنهوندا

مقایسه فولکس‌واگن تیگوان با هوندا CR-V و تویوتا راو 4

ترکیب استایل جذاب، میدان دید وسیع و کابینی کاربردی کراس اوورهایی مثل فولکس‌واگن تیگوان، هوندا CR-V و تویوتا راو ۴ را برای استفاده‌ی روزمره‌ی یک خانواده عالی می‌سازد. ما این سه خودرو را با هم مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم که کدام‌یک بهترین گزینه می‌باشد.

  • قیمت

vw-tiguan-06
فولکس‌واگن تیگوان ارزان‌ترین خودروی حاضر در این تست است. مدل پایه‌ی S این خودرو تنها بهای آغازین ۲۲۹۲۰ پوندی داشته و به‌صورت استاندارد با رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی ۸ اینچی عرضه می‌شود.

2017-honda-cr-v-first-drive
هوندا CR-V کمی گران‌تر بوده (۲۳۰۲۵ پوند) اما هنوز هم تجهیزاتی چون کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع و ارتباطات بلوتوث را به‌صورت استاندارد ارائه می‌کند. البته برای دریافت سیستم ناوبری باید مدل S Navi را بهای ۲۳۸۶۵ پوند سفارش دهید.

2016-toyota-rav4-se-front-three-quarter-05
همه‌ی مدل‌های تویوتا راو ۴ به‌صورت استاندارد دارای سیستم ناوبری، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ‌های روز روشن LED و آینه‌های جانبی گرم شونده هستند. نسخه‌های پایه‌ی این خودرو بهای ۲۳۷۵۵ پوندی دارند اما مدل فول کامل قیمت ۳۴۱۷۰ پوندی داشته که از نسخه‌های فول تیگوان و CR-V به ترتیب ۲۲۹۰ و ۴۸۸۰ پوند ارزان‌تر است.

  • استایل و طراحی

vw-tiguan-07
از نمای خارجی تیگوان جدیدترین تحولات طراحی ترد و شکننده‌ی فولکس‌واگن را نشان می‌دهد. خطوط روی کاپوت، خیز درب‌ها و چراغ‌ها کمی تیزتر از نسخه‌ی قبلی هستند. طراحی خودرو قطعاً شیک است اما شاید برای برخی از خریداران بیش‌ازحد جاافتاده باشد.

2017-honda-cr-v-rear-three-quarter-10
اما هوندا در برابر تیگوان متفاوت دیده می‌شود. CR-V نشان‌دهنده‌ی برخی جزئیات ظریف مثل چراغ‌های جلویی است که بی‌وقفه با جلوپنجره‌ی جلو ترکیب شده اما اسپویلر عقبی موجود در مدل‌های بالاتر کمی ارزان به چشم می‌آید.

2017-toyota-rav4-limited-4
قطعاً تویوتا راو ۴ چشمگیرترین خودروی مقایسه است. خطوط تیز، بدنه‌ی برجسته و چراغ‌های ترمز بزرگ‌نمایی مدرن‌تر به این خودرو بخشیده است. شاید این نوع طراحی باب میل همه نباشد اما قطعاً برجسته است.

  • کابین

vw-tiguan-08
کابین تیگوان قابل‌درک و محکم است. داشبورد این خودرو طراحی واضحی داشته و بخش اعظم کابین احساسی سطح بالا و گران‌بها دارد. متأسفانه پلاستیک‌های پایین داشبورد سخت و خراش پذیر بوده و تریم های روی درب‌ها نیز احساس ارزان‌قیمتی دارند. در مقابل سیستم اطلاعات سرگرمی فولکس بهترین این مقایسه است. این سیستم نه‌تنها روان‌ترین سیستم بوده بلکه دارای ارتباطات اپل کارپلی و اندروید اتو نیز می‌باشد.

2017-honda-cr-v-interior-view-02
سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا با فاصله ضعیف‌ترین سیستم بین سه خودرو است. صفحه‌نمایش کوچک به همراه گرافیک ضعیف از نقاط ضعف این سیستم هستند ضمن اینکه پاسخ‌های آن با کندی همراه هستند. همچنین برخی دکمه‌ها نوشته‌ها و جاگذاری عجیب‌وغریبی دارند؛ مثلاً روی دکمه‌ی کروز کنترل بدون هیچ دلیل معقولی عبارت Main نقش بسته است. این موارد ضعف باعث شرمساری هستند زیرا طراحی داشبورد هوندا خلاقانه‌تر از تیگوان بوده و احساس بهتری از کیفیت مواد بکار رفته وجود دارد.

2017-toyota-rav4-se-3
کابین راو ۴ ترکیبی از برخی تریم های دوست‌داشتنی و با کیفیت و برخی پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت است. بالای داشبورد از مواد بکار رفته‌ی ارزان در عذاب است. سیستم ناوبری خودرو به حد کافی خوب است اما فاقد ویژگی‌های ارتباطی عالی تیگوان می‌باشد.

  • کاربردی بودن

vw-tiguan-11
تیگوان به لطف صندوق بزرگ ۶۱۵ لیتری، فضای پای عقب زیاد و فضاسازی‌های زیاد کابین در این بخش برنده می‌شود. نه‌تنها صندلی‌های عقب این خودرو برای افزایش فضا تا می‌شوند بلکه می‌توانند به جلو نیز حرکت کنند. کف صندوق قابل تنظیم بوده و برای انتقال وسایل بزرگ کف آن کاملاً مسطح می‌شود.

2017-honda-cr-v-rear-cargo-luggages
از نظر فضای پای عقب هوندا قافیه را به فولکس می‌بازد اما با وجود پهن‌ترین کابین در این مقایسه به بهترین نحو می‌تواند سه سرنشین را در عقب حمل کند. بالاترین موقعیت رانندگی به CR-V تعلق داشته بنابراین میزان دید روبه‌جلو عالی است. صندوق ۵۸۹ لیتری این خودرو کم‌حجم‌تر از فولکس است و کف آن نیز به‌صورت کاملاً مسطح درنمی‌آید.

toyota-rav4-hybrid-2wd-2016-12
صندوق بار راو ۴ دارای ویژگی‌های مفید از جمله بخش‌های جدا شده برای نگه‌داشتن وسایل کوچک‌تر است. با تا کردن صندلی‌های عقب می‌توان وسایل بیشتری را نسبت به فولکس و هوندا حمل کرد و البته فضای زیادی برای سرنشینان قدبلند در کابین جادار راو ۴ وجود دارد. فقط جای شرمساری است که صندلی مرکزی عقب کمی ناراحت است.

  • پیشرانه‌ها

vw-tiguan-05
تیگوان سه پیشرانه بنزینی و ۴ پیشرانه دیزلی را در اختیار خریدار قرار می‌دهد. نسخه‌های سطح میانی تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود درحالی‌که نسخه‌های قدرتمندتر به‌صورت استاندارد دارای سیستم چهارچرخ محرک هستند.
کم‌مصرف‌ترین مدل دارای پیشرانه‌ی دیزلی ۲ لیتری با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و مصرف ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است؛ اما در آن سوی طیف پیشرانه‌ی توئین توربو با قدرت دو برابری وجود داشته و می‌تواند تیگوان پایه را در ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. البته اگر مسافت‌های کوتاه‌تر را می‌پیمایید بهتر است پیشرانه‌های بنزینی نرم‌تر را سفارش دهید.

2017-honda-cr-v-side-in-motion-03
طیف پیشرانه‌های هوندا CR-V سرراست‌تر بوده و تنها یک پیشرانه‌ی بنزینی و دو پیشرانه‌ی دیزلی وجود دارد. کم‌مصرف‌ترین نسخه پیشرانه‌ی دیزلی ۱.۶ لیتری با حالت دیفرانسیل جلو و مصرف ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.

2017_toyota_rav4_07
راو ۴ با یک پیشرانه بنزینی، یک نسخه دیزلی و یک نسخه هیبریدی محدودترین گزینه‌ها برای پیشرانه را دارد. قوای محرکه‌ی هیبریدی این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری به همراه واحد الکتریکی تشکیل یافته و بنا به ادعای تویوتا در هر صد کیلومتر کمتر از ۱.۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT این خودرو کمی پر سروصدا بوده هرچند ما نسخه‌ی دیزل ارزان‌تر و سریع‌تر را ترجیح می‌دهیم.

  • سواری

vw-tiguan-04
در زمان‌های قدیم شاسی بلندها پایداری بسیار متزلزلی داشتند اما تیگوان میزان پیشرفت این خودروها را نشان می‌دهد چراکه به‌طور فوق‌العاده‌ای پایدار، خونسرد و راحت است. تیگوان دید فوق‌العاده به همراه داشته و در سرعت‌های بالا نیز ساکت است.

2017-honda-cr-v-front-three-quarter-in-motion
هوندا به اندازه‌ی رقیب خود آرام نبوده و در پیچ‌ها خوشحال نشان می‌دهد. تنظیمات نرم‌تر سیستم تعلیق و بدنه‌ی بلندتر باعث تکان‌های بدنه در پیچ‌ها می‌شود. هرچند هوندا نرم‌ترین سواری را بین این سه خودرو داشته و راحت‌ترین صندلی‌ها نیز از آنِ این خودروست؛ و در نهایت شاید فرمان سبک آن باعث راحتی پارک شود.

2016-toyota-rav4-diesel-03
داشبورد پایین‌تر راو ۴ دید خوبی را فراهم کرده و در پارکینگ‌ها آسان‌ترین خودرو برای مانور دادن است. میزان دید عقب تویوتا بهتر از دو رقیب دیگر است. سواری و هندلینگ تویوتا به پای تیگوان نمی‌رسد اما هنوز هم هیجان‌انگیزتر از هوندا است. متأسفانه کابین این خودرو به خوبی از نفوذ صدای باد و جاده جلوگیری نمی‌کند.

vw-tiguan-vs-honda-cr-v-vs-toyota-rav4-02

  • قضاوت نهایی

2017-honda-cr-v-touring-awd-front-end

انتخاب برنده سخت است و صرف‌نظر از خودرویی که انتخاب می‌کنید باید گفت به کراس اووری خوش‌ساخت و جادار می‌رسید. کابین CR-V احساس خوش‌ساخت بودن بیشتری داشته و سیستم تعلیق نرم آن در سواری راحت تأثیرگذار است اما از نظر بهترین سواری یا اقتصادی‌ترین خودرو اول نمی‌شود.

2017-toyota-rav4-limited-7

تویوتا راو ۴ از نظر طراحی داخلی و خارجی متمایزترین خودروی این مصاف بوده و فضای زیادی برای افراد و اشیا در کابین جادار آن وجود دارد. طیف محدود پیشرانه‌ها و برخی مواد بکار رفته‌ی ارزان به این معنی است که نباید به چشم برنده‌ی نهایی به آن نگاه کرد.

volkswagen-tiguan-2017-r-li

در نهایت این فولکس‌واگن تیگوان است که ثابت می‌کند بهترین است. نه تنها این خودرو بهترین هندلینگ، کابینی برجسته و پیشرانه‌های اقتصادی دارد بلکه از نظر قیمتی نیز رقابتی‌ترین خودرو است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. Noble

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    باز هم Mat Watson دوست داشتنی ، مقایسه ها و تحلیل های این پسر رو همیشه دنبال می کنم.
    انتخاب من در هر صورت فولکس واگن تیگوان هست
    از نظر قیافه بهترین خودروی این رقابت اول فولکس واکن تیگوان بود و بعد هوندا CR-V.
    .
    یک نکته ی جالب که چند وقت پیش در مورد محصولات تویوتا دقت کردم اینه که وقتی یک Rav-4 یا Lexus NX جلوی آدم حرکت میکنه از عقب همه ی اجزای اگزوز و بخصوص انباری اون به شکل بسیار زشتی انگار که آویزون هستند و میخوان بیفتن دیده میشن ، این برای ماشین هایی که 250 و 350 میلیون تومن حساب بانکی آدم رو خالی مسکنن اصلا جالب نیست.
    .
    جالبه که ماشین های کره ای از این نظر خیلی بهتر هستند.
    .
    و باز جالبه که ماشین های آلمانی ، حتی ارزون ترین هاشون هم زیرشون از عقب بسیار صاف و یکدست دیده میشه که خیلی به زیبایی شون کمک میکنه.
    .
    برای من زیبایی یک ماشین خیلی مهمه.
    .
    کاش محصولات فولکس واگن مثل تویوتا وارد ایران بشن. هم کیفیت دارند و هم قیافه ی شیک و همه پسند. در کیفیتشون شکی نیست.
    .
    گلف های نسل MK1 و MK2 که از سال 1974 تا 1992وارد ایران شدن در خیابان ها به فراوانی دیده میشن ، یکی از دوستان من یک مدل دسته چندمش رو 2 ساله که خریده و به قول خودش میگه با لامبورگینی عوض نمیکنم ! هنوز بعد از 28 سال یک قطره روغن ریزی نداشته و هیچ جا صاحبش رو نکاشته. کارکرد تاجایی که یادمه بالای 700 هزار تاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریا

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      حرف شما درسته ولی ماشینایی که از عقب تموم دل و رودشون معلومه و میشه از عقب سینی ماشینو دید ظاهر بدی دارن ولی باعث میشه زاویه خروج بهتری داشته باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین وی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (463 ديدگاه)

      Nx زیبا ترین شاسی بلندیه که دیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Noble

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    باز هم Mat Watson دوست داشتنی ، مقایسه ها و تحلیل های این پسر رو همیشه دنبال می کنم.
    انتخاب من در هر صورت فولکس واگن تیگوان هست ?
    از نظر قیافه بهترین خودروی این رقابت اول فولکس واگن تیگوان بود و بعد هوندا CR-V.
    .
    یک نکته ی نه چندان خوب که چند وقت پیش در مورد محصولات تویوتا دقت کردم اینه که وقتی یک Rav-4 یا Lexus NX جلوی آدم حرکت میکنه از عقب همه ی اجزای اگزوز و بخصوص انباری اون به شکل بسیار زشتی انگار که آویزون هستند و میخوان بیفتن دیده میشن ، این برای ماشین هایی که 250 و 350 میلیون تومن حساب بانکی آدم رو خالی میکنن اصلا جالب نیست.
    اول فکر می کردم شاید به خاطر تصادف یا عدم مراقبت راننده اینجوری شدن ، بعد دیدم نه ، همه همینطورن.
    نیسان مورانو هم همین عیب رو داشت.
    .
    جالبه که ماشین های کره ای از این نظر خیلی بهتر هستند.
    .
    و باز جالبه که ماشین های آلمانی ، حتی ارزون ترین هاشون هم زیرشون از عقب بسیار صاف ، تمیز و یکدست دیده میشه که خیلی به زیبایی شون کمک میکنه.
    .
    برای من زیبایی یک ماشین خیلی مهمه.
    .
    کاش محصولات فولکس واگن مثل تویوتا وارد ایران بشن. هم کیفیت دارند و هم قیافه ی شیک و همه پسند. در کیفیتشون شکی نیست.
    .
    گلف های نسل MK1 و MK2 که از سال 1974 تا 1992وارد ایران شدن در خیابان ها به فراوانی دیده میشن ، یکی از دوستان من یک مدل دسته چندمش رو 2 ساله که خریده و به قول خودش میگه با لامبورگینی عوض نمیکنم ! هنوز بعد از 28 سال یک قطره روغن ریزی نداشته و هیچ جا صاحبش رو نکاشته. کارکرد تاجایی که یادمه بالای 700 هزار تاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11 ديدگاه)

      ***
      این مقایسه های نخ نما کار افرادیه که خودرو ساز های ورشکسته آلمانی رو در خطر میبینن و یه جوری میخان ژاپنی ها رو ببرن به حاشیه… الان چرا باید یه خودرو آلمانی با دو ژاپنی مقایسه بشه؟ این همه مدل ماشین برو به یه چیز دیگه مقایسه کن ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        این چه طرز صحبت کردنه آخه داداش. منم با خیلی از نظرات ایشون مخالفم از جمله این کامنتشون. ولی به هرحال هرکسی نظر و سلیقه و تعصبی داره و قابل احترامه و دلیل نمیشه توهین کنم. به نظر من روفور و crv هردو از تیگوان قشنگ ترن. این نظر منه. نظر ایشونم یه چیز دیگه. اتفاقا به نظر من هم این بررسی ها و مقایسه ها مفت نمی ارزن. چون هرکدوم یه چیزی میگن. یهو فردا روزی یه سایت یا مجله ی دیگه ای همین ماشینا رو بررسی میکنه اما نتایجش کاملا فرق میکنه. کلی مثال هم میتونم بزنم. به سلیقه و معیارهای اون مجله یا سایت خیلی بستگی داره. اما چیزی که هست اینه که این 3 ماشین دقیقا پرفروش ترین و محبوب ترین ها تو سگمنت خودشون تا اینجای 2017 تو کل جهان هستند. تیگوان هم رشد فروشش خیلی زیاد شده امسال و این نشون از عالی بودن این ماشینه. الان هرسه جزو 10 ماشین پرفروش دنیا هستند تو دو ماه اول 2017. اول crv دوم رووفور و سوم تیگوان. یعنی هرکدومو بخری برد کردی.
        ضمنا ورشکسته شدن خودروسازان آلمانی هم حرف خنده داری بود. دیگه این جوک رو نشنیده بودیم که حالا شنیدیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ممنون دوست عزیز از لطفی که داری.

          بعد از 7500 کامنت یاد گرفتم دیگه حرفهای این جور افراد برام اهمیتی نداشته باشه و بیشتر مایه ی خنده و سرگرمی قرار بدمشون . یکم بیشتر دقت کنی میبینی این که یک نفر به خاطر 2 کلمه اظهار نظر اینطوری دری وری و چرت و پرت تحویل آدم بده چقدر مسخره هست.

          هر کسی از کاربران این سایت برام بیشتر مهم باشه بیشتر نظراتش رو جدی می گیرم و هرکس کم اهمیت تر باشه از دید دیگه ای به کامنت هاش نگاه میکنم .

          همین حرف ها رو اگر شما یا مثلا شاهین و … به من بزنی خیلی ناراحت میشم ، چون شخصیت شما بالاتر از این حرفاست. اما بعضی ها … .

          درمورد حرفی که راجع به لکسوس NX و Rav-4 گفتم الان هم پاش هستم .دلم میخواد از فضای آزاد این سایت استفاده کنم و واکنش افراد متعصب اصلا برام مهم نیست. این کاری هست که من دوست دارم انجام بدم و اصلا حاضر نیستم به خاطر اینکه بعضی ها ممکنه خوششون نیاد خودم رو مجبور به کاردیگه ای کنم.
          اگر لامبورگینی یا VW هم کاری بکنن که حس کنم درست نبوده با هیچ کس تعارف ندارم. مثل همون حرفی که در مورد اونتادور S زدم.

          در مورد اون 2 ماشین ژاپنی دفعه ی بعد به چند تاشون دقت کن تا متوجه حرفم بشی.

          موفق باشی.
          بیشتر کامنت بذار ، پدال با همین اختلاف سلایقش قشنگه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Madjid

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ????????????????

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. كوروش

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        ورشکسته !!!!

        بله ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. مک میسل

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        ماشاالله به ادبیات والای شما هادی عزیز!!!
        ادم کپ میکنه اینجور کامنتارو میخونه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      نوشته بود فولکس واگن ارزان ترین ماشین گروه بود فکردم دو سه هزار تایی از بقیه ارزونتره
      رفتم قیمتهارو نگاه کردم
      یاد مرغ فروشی های سر خیابون افتادم که با یه بنر بزرگ می نویسند مرغ ارزان شد .
      همه جا مرغ 7 هزار تومن باشه این میده 6950 تومن بعد میگه ارزانتر از همه جا ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ??????????????????????????????????????????????

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (208 ديدگاه)

          مجید جان والا رفتم از پشت ماشین رو دیدم. همچنین چیزی نبود.
          شما موقع رانندگی روزمین دراز میکشی و زیر ماشین ها رو دید میزنی؟؟
          دوست عزیز لطفا چیزی که وجود نداره رو بی خود نگو.اگر هم واقعا چنین چیزی رو دیده باشی سه حالت وجود داره یا اون صاحبش پچول بوده و یا قصد تخریب داری.ویا داری اشتباه میزنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ace

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز حتی در عکس هایی که از راو ۴ و لکسوس ان ایکس در اینترنت هست موردی که من گفتم به وضوح دیده میشه.
          فکر کنم چشماتون ضعیف شده و باید عینک بزنید .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ace

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          مشتاقم بدونم شما چه ماشینی سوار میشی که قابلیت دراز کشیدن در حین رانندگی رو داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. امره Emrah

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    اول تویوتا بعد هوندا و دیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (169 ديدگاه)

      و دیس لایک هات و دیگر هیچ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (89 ديدگاه)

      نه نه نه اول هوندا بعدش تویوتا و دگر هیچ…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. reza

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (208 ديدگاه)

      تو ایران که انتخاب عقلانی همین رافور هستش .
      خود ما قبل عید یه رافور t3e خریدیم و ازش هم راضی هستیم .کیفیت پایین هم نداره و میشه گفت چرند گفته.
      صدای باد اونم با سرعت 120 تا تازه با موزیک اصلا شنیده نمیشه .یعنی میخوام بگم اصلا تو سرعت پایین صدایی نداره.
      از لحاظ موتور و گیربکس هم بگم که مثل cvt ها ماشین تنبل و حوصله بر نیست یه نیش گاز بدی همه کره ای ها و تمام اون ماشین های با گیر بکس cvt مثل اوتلندر و ایکس تریل و مطمئنا کولئوس رو هم میگیره .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. امره Emrah

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (162 ديدگاه)

        داداش اینا عکسای ماشینا یا خود ماشینارو تو خیابون میبینن تز میدن
        من داداشم شیش سال پیش فرچونر خرید تا الان 240000 تا رفته اونم تو بدترین مسیرای ممکن با بیشترین وزن ممکن نفرات و بار به حضرت عباس یک بار فقط یکککک بار تعمیرگاه نرفته تا الان. خداییش من الکی از ماشینی تعریف نمیکنم مطمئنم هر کی تویوتا داشته باشه دیگه انتخابش عوض نمیشه این مقاله ها همه سلیقه ای هستن من دارم راست حسینی صحبت میکنم.
        فولکس‌واگن بیاری ببری تو خاک خلای ایران سر سال نشده فاتحش خوندست اون واس جاده ها شیک و ناناز آلمانه نه آسفالتا پکیده ایران

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنزما

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (505 ديدگاه)

          تیگوان قرار توسط گروه ماموت مونتاژ بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. AK_007

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (562 ديدگاه)

        رافور کجاش عقلانیه??
        ماشینیه ک قیمتش برابر شده با خودرو های یک سگمنت بالاتره اصلانم چندان عقلانی نیست
        و در ضمن کسی ک بررسی میکنه در برابر رقباش میگه کیفیت داشبوردش پایین تره و فکر نکنم شما همه رقباشو سوار شده باشید!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (208 ديدگاه)

          سانتافه با رو هم سوار شدم داشبورد خشک و پلاستیکی بود مثل رافور چرم نبود . طراحی سانتافه هم واسه آدم بعد یه مدت خسته کننده میشه .
          سواریش هم مثل 206 خشک بود
          .اوتلندر هم سوار شدم و به خاطر گیر بکس خسته کننده و بازار فروش نامناسب جالب نبود .کیا سورنتو رو سوار نشدم ولی خوب مطمئنا مثل همون سانتافه هست.
          هوندا crv هم داشتم سوار شده ماشین بسیار خوبیه ولی طراحی داخلیش و طراحی پشتش جالب نیست.الان هم دیگه کلا نیست .
          کولئوس رو هم تو نمایشگاه تهران دیدیم . از نزدیک مثل تو تصاویر پشت گوشی قشنگ نبود.ماشین های فرانسوی رو هم میدونید که. پر استهلاک هستند.گیر بکسش هم cvt بود.
          این قدر که شما اصرار می کنید که رافور یه سایز کو چکتر هست .لطفا برید ببینید که چه قدر اختلاف هست بین سایزشون

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. كوروش

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          @reza
          دوست عزیز حاضرم قسم بخورم حتی دست به داشبورد سانتافه نزدی سواری سانتافه مثل ٢٠۶ خشک؟؟؟

          یعنی کاری می کنید ادم از کره ای ها هم مجبور بشه دفاع کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. AK_007

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (562 ديدگاه)

          توی این شگنت من مزدا رو انتخاب میکنم و ب دلیل قیمت بالای رافور اونو انتخاب نمیکنم
          رقباش اسپورتیج و توسان هستن ن سورنتو و سانتافه و ایکس تریل

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. نوید

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (8 ديدگاه)

        و در ایران همچنان سانتافه پرفروش ترینه.
        نمیدونم تو این سانتافه چی دیدن. خوب هست ولی ن تا این حد ک بزرگش کردن.
        البته نمیشه از قیمت گذاری پرت و بالای بقیه رقبا هم ساده گذشت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (208 ديدگاه)

          کوروش
          شما این اختیار رو داری هر جوری دوست داری فکر کنی.
          به عنوان کسی که تجربه شو داره دارم میگم.
          خودت هم می دونی که اگه ماشین کره ای فروش داره بخاطر بزک دوزکشه . ماشین ژاپنی رو به خاطر کیفیت میشناسن.
          ماه چینی هم فروش داره بخاطر بزک دوزکشه .
          در کل ایرانی ها ته ته ته عمق فکریشون به چششونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. سینا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    انتخاب من هونداست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علي

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    لامصب وقتی فولکس سوار میشی از بیرون همه وقتی میبینن میگن نگاه کن ماشینش اروپاییه ولی تویوتا و هوندا وقتی میبینن میگن نگاه کن ماشینش آسیاییه معلومه آدمه خسیس و اقتصادیه .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (234 ديدگاه)

      عزیز دل این حرف شما به دلیل زندگی کردنتان در ایران جهان سومی میباشد
      وگرنه در کشورهای دیگه کسی نمیگه فولکس اروپاییه این اسیاییه یا از این حرفا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      ?????ادم خسیس اقتصادی
      ژاپنی ها که تو ایران قیمتشون خیلی بیشتر از رقبای دیگه هست .
      پس مایی ک سمند و پراید سوار میشیم چی هستیم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محمد رضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    محصولات هوندا و تویوتا انقدر با کیفیتن نمیدونی کدم رو انتخاب کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    فقط فولکس واگن. تویوتا چه صیغه ایه. ماشالله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. shahin

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    سلطان این سگمنت فقط مزداcx5 بعد اون هم به ترتیب هوندا و تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    تیگوان طراحی پخته تر و ماندگارتری هم در داخل و هم خارج داره. تبریز چندتایی هست و واقعا شیک و زیباست. کلا همه ماشینهای فولکس واگن از نزدیک ساده و زیبا و شیک هستند مخصوصا وقتی اونها رو در کنار طراحی های شلوغ آسیایی هایی مثل تویوتا یا هیوندای و کیا قرار بدین بیشتر اصالت و پختگی خودشون رو نشون میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (208 ديدگاه)

      تویوتا و شلوغ .
      تجدید نظر کن لطفا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وحید

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      یه ضرب المثل قدیمی میگه هیچ وقت ماشین آلمانی را با ماشین های آسیایی (ژاپنی و کره ای) مقایسه نکن!!!!
      اونایی که تجروبشو دارن میفهمن چی میگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    هوندا crv.
    تویوتا هم کم کم باید رخت کهنگی را از تن rav4 بر بکنه و احتمالا سال آینده نسل جدیدش معرفی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Saied

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    بدون خوندن متن انتخابم راو هستش.
    واقعا تو کراس اور ها تیوتا یه چیز دیگست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سه تفنگدار دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    من در کشوری هستم که هر سه خودرو بالا وجود دارند البته خودم تا بحال بجز crv سوار ۲ تای دیگه نشدم ولی چیزی که در ظاهر میبینم اینه که فولکس طراحی بسیار زیباتر و چشم نواز تری داره و یک کلاس بالاتر از قیمتشه در ضمن من خودم اشکودا مدل ۲۰۰۶ دارم با ۱۸۰ هزار کار که تا الان آخ نگفته که اونم کل قطعاتش و موتورش فولکسه من با انتخاب ازاد تو ماشینای با قیمت متوسط به پایین هیچ وقت فولکس را رها نمیکنم برم سراغ تویوتا بخصوص اینکه اینجا فولکس خیلی پرفروش تر و خدمات پس از فروش بهتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آریا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    هرسه شاهکارن و هیچ کدوم از همه لحاظ بهترین نیستن.
    اگه من بخوام انتخاب کنم
    دلم میگه تیگوآن به خاطر فولکس بودنش
    اما منطقم میگه راو4 اقتصادی تر و کم هزینه تره
    و به نظر من Crv بهترین داشبوردو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رامتین

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    ماشالله فولکس. خودروی محبوب من. انشالله سدانهای پرفورمنس فولکس بیان ایران یا همین تیگوان.
    هاچبک پرفورمنس: گلف GTI که حدود 200میلیون در میاد
    سدان پرفورمنس: جتا GLI حدود 200تومن (220اسب)- پاسات بالای 250تومن و آرتئون که محاله بیاد ایران.
    کراس: تیگوان که دو نسخه 180 و 220 اسبی داره که امیدوارم 220 اسبیش بیاد که هر4چرخ متحرکه و قیمت بالای 260 تومن.
    من روی جتا که سال 2018 فیس لیفت میشه و روی پلتفرم MQB قراره تولید بشه، حاضرم 200تومن هزینه کنم (گرچه ممکنه گرونتر بدن!) اما مشکل اینه معمولا در ایران نسخه های قوی نمیاد!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. دانیال

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    عکسهای تیگوان برای دوتا فیس لیفت مختلفه. عکس و اول رو با عکس آخرش مقایسه کنید واضحه. نسل جدیدش خیلی خوشکله

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا