تویوتا

لیست کامل قیمت و مشخصات تویوتا راو 4 جدید

نسل جدید تویوتا راو ۴ سرانجام طی چند هفته‌ی آینده وارد نمایندگی‌های فروش می‌شود. مدل هیبریدی هم از اواخر ماه مارس سال آینده وارد بازار خواهد شد. این خودروساز ژاپنی تمامی جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و تجهیزات این شاسی‌بلند جدید را اعلام کرده است.


نسل جدید تویوتا راو ۴ قیمت پایه‌ی ۲۶۵۴۵ دلاری داشته که این مبلغ شامل ۱۰۴۵ دلار هزینه‌ی تحویل نیز می‌باشد. البته این قیمت برای مدل پایه‌ی دیفرانسیل جلوی LE بوده درحالی‌که سیستم چهار چرخ محرک نیز ۱۴۰۰ دلار قیمت دارد.


پنجمین نسل راو ۴ با ۵ تریم مجزا برای نسخه‌ی بنزینی ۲.۵ لیتری عادی (تریم های LE، XLE، XLE Premium، Adventure و Limited) و ۴ تریم مجزا برای نسخه‌ی هیبریدی ۲.۵L HV (تریم های LE HV، XLE HV، XSE HV و Limited HV) عرضه می‌شود.

  • تویوتا راو ۴ نسخه‌ی LE


مدل‌های LE با لیست تجهیزات سخاوتمندانه‌ای عرضه می‌شوند که شامل چراغ‌های جلو و عقب LED، ریل‌های سقف، شیشه‌های دودی و برقی، صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی، دو خروجی برق ۱۲ ولت و… می‌باشد.

  • تویوتا راو ۴ نسخه‌ی XLE


این خودرو از رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، چراغ‌های جلوی LED با ظاهر کرومی، مه شکن‌ها، آینه‌های جانبی برقی با چراغ‌های راهنمای LED و هشدار نقاط کور، مونروف برقی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، سیستم کلید هوشمند با ورود بدون کلید، چهار پورت USB و… سود می‌برند.

  • تویوتا راو ۴ نسخه‌ی XLE Premium


مدل یاد شده علاوه بر تجهیزات پیشین دارای رینگ‌های ۱۹ اینچی کرومی، صندلی‌های نرم برقی با تنظیم در ۸ جهت، درب پشتی برقی، غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده چرمی و… می‌باشند.

  • تویوتا راو ۴ نسخه‌ی ادونچر


مدل خشن‌تر ادونچر را می‌توان به خاطر ریل‌های سقف متفاوت، گلگیرهای بزرگ‌تر، طراحی گیراتر سپر، رینگ‌های ۱۹ اینچی انحصاری با عناصر مشکی مات، ارتفاع بیشتر از سطح زمین و… تشخیص داد. این خودرو با رنگ سقف متفاوت در دسترس می‌باشد. داخل کابین هم صندلی‌های گرم و سرد شونده در دسترس هستند.

  • تویوتا راو ۴ نسخه‌ی XSE HV


افرادی که به دنبال اسپورت ترین نسخه‌ی این شاسی‌بلند هستند می‌توانند مدل یاد شده را با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه‌ای بخرند. راو ۴ نسخه‌ی XSE HV دارای سیستم تعلیق اسپورت با فنرها و دامپرهای سفت‌تر، رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی، عناصر پیانو بلک و بدنه‌ای دو رنگ می‌باشد. این نسخه دارای تریم متریال سافتکس و عناصر آبی‌رنگ در کابین می‌باشد.

  • تویوتا راو ۴ نسخه‌ی لیمیتد


اما مدل لوکس لیمیتد از سپرهای جلو و عقب با عناصر نقره‌ای، گلگیرهای مشکی بزرگ، جلوپنجره خاکستری متالیک و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی استفاده می‌کند. در کابین هم صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده، صندلی برقی راننده با تنظیم در ۸ جهت، درب پشتی برقی، سیستم صوتی پریمیوم و دوربین دید عقب به چشم می‌خورند.

این شاسی‌بلند جدید با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی جدیدی عرضه می‌شود که قدرت ۲۰۳ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متری داشته و تنها با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. تویوتا ادعا می‌کند این پیشرانه شتاب ۸.۲ ثانیه‌ای ایجاد می‌کند.

نسخه هیبریدی از موتور ۲.۵ لیتری و یک موتور ۵۴ اسبی الکتریکی سود می‌برد که خروجی مجموع آن به ۲۱۹ اسب بخار می‌رسد. در عوض مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

تویوتا راو ۴ جدید با سه سیستم چهار چرخ محرک متفاوت در دسترس است. مدل‌های پایه از سیستم عادی استفاده می‌کنند درحالی‌که نسخه‌های هیبریدی از اکسل عقب با نیروی الکتریکی سود می‌برند. مدل‌های لیمیتد و ادونچر هم دارای سیستم هدایت گشتاوری دینامیک هستند که گشتاور را نه تنها از جلو به عقب می‌فرستد بلکه آن را برای هندلینگ بهتر بین چرخ‌های عقب نیز توزیع می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    نسل قبلش طراحی بهتری داشت گرچه خرید برای یک ایرانی غیر ممکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    نسل قبلش طراحی بهتری داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    خیلی جذاب شده این نسل جدید همین طور داخلش هم خیلی مدرن و زیبا ساخته شده از تمام رقبای آسیایی و اروپایی از جمله فولکس تیگوان و اشکودا کودیاک بیشتر دوستش دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به نظر من فیس لیفت نسل قبلش خیلی خاص تر و زیباتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سام

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    هر مدل از تویوتا در جای خود شاهکاری محسوب می شوند.شاهکاری از کیفیت،تکنولوژی و…..تویوتا به عنوان مربی خودروسازان دنیا و پیشرو در خلق تکنولوژی همیشه چند قدمی جلوتر از بقیه رقبای خود حرکت می کند و خودروهایی را به بازار ارائه می دهد که سر و گردنی از رهمتایان خویش برتر هستند.تویوتا راو 4 جدید را هم می توان پایه گذار سبکی خشن و در عین حال جذاب در طراحی خودروهای کراس اوور دانست.بی شک خیلی از سازندگان دنیا در ِآینده از چنین سبکی در فرم خودروهای بلندقامت خود تقلید خواهد نمود و اینجاست که باید به تویوتا آفرین گفت که زودتر از رقبا تمایلات و جهت حرکت بازار را تشخیص داده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10061 ديدگاه)

    مگه میشه تویوتا ماشین بسازه و کسی خوشش نیاد .
    فیس لیفت نسل قبل به نظرم زیبایی و سادگی خاصی داشت که در طول سالهای آینده بیشتر و بیشتر به چشم میاد ، اما فضای داخلی نسل جدید بهتر از قبل شده .
    ای کاش بیاد ایران و ما بتونیم از دیدنش بیشتر لذت ببریم . واقعاً راو۴ معرکست و ساخته شده برای شهر و بیابان .
    هم موتور پُربازده ای داره ، هم کم مصرفه ، کم استهلاکه ، نسبت به رقبا نرمتره ، مثل رقبا زود از چشم نمیوفته ، قالی کرمان هم که هست و هرچی بیشتر سوارش بشی ، بیشتر عاشقش میشی .

    مرسی تویوتا
    مرسی راو۴ نازنین که بهتر از تو فقط خودتی .
    (( ببخشید ، کمی دردودل کردم ، دلم وا بشه )) .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    موتور ترند یه مقایسه خوب بین راو4 جدید و CRV گذاشته و اخرش نتیجه گرفته هوندا هنوز بهتر از تویوتاست با اینکه تویوتا خعلی پیشرفت کرده.
    پدال جان زحمت ترجمشو رو بکشی گمونم چیز خوبی در بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سامان اذری

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    به نظرم انسال رتبه اول فروش.بدون شک همین.ماشین خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی تاجیک

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (33 ديدگاه)

    چرا تو این مقاله اشاره ای به سیستم رانندگی خودکار سطح ۲ این ماشین اشاره نشد؟ البته به صورت اپشن هست ولی اینجا چیزی ازش نگفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. F.A

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (125 ديدگاه)

    درود بر شما
    واقعأ راو۴ یک سر و گردن از رقباش برتره! باید سوار بشین و تجربه کنید تا به این نتیجه برسید.
    راو۴ در شرایط سخت خودش را ثابت میکنه.
    در جاده کوهستانی برفی و یخبندان با راو۴ در سرپایینی و سربالایی رانندگی کردم، چنان راحت و بی دردسر و بدون لیز خوردن، مسیر را طی می کرد که دیگه هیچ ماشینی را به راو۴ ترجیح نمیدم! این در حالی بود که تمام ماشین ها یا کنار جاده گرفتار بودند و یا با زنجیر چرخ حرکت می کردند.
    تمام سیستم های راو۴ در شرایط سخت به دقت وظایف خودشان را انجام میدن!
    خلاصه اینکه؛ ۸۰ درصد کارایی و خوبی های راو۴ را به چشم نمی توان دید و فقط در شرایط سخت به آنها پی می بری!
    این تعریف و تمجید نیست بلکه واقعیتی است که تجربه کردم. محاسن راو۴ از افتخارات شرکت معظم تویوتاست نه راننده و مالک آن!
    ضمنأ رانندگی طولانی مدت با رقبای راو۴ مثل اوتلندر و سانتافه و اسپورتیج را نیز تجربه کردم و واقعأ هم خوبن مخصوصأ محصولات اوتلندر اما تویوتا یه چیز دیگه ست!
    با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا