تویوتا

محصولات اسپرت بیشتری از تویوتا در راه‌اند

با معرفی محصولات جذابی همچون سوپرا، یاریس GRMN و کرولا هاچبک در هفته‌های اخیر، تویوتا امیدوار است تصویر قدیمی خود در تولید محصولاتی قابل‌اعتماد اما خسته‌کننده را از بین برده و به خودروسازی جوان‌پسند و مدرن تبدیل شود. البته این فرایندی زمان‌بر بوده و احتمالاً در سال‌های آینده شاهد محصولات بیشتری هم خواهیم بود. خوشبختانه در سال‌های اخیر خودروهای اسپرت بیشتری با لوگوی تویوتا تولید خواهد شد.


فعلاً چیزی توسط تویوتا تأیید نشده اما رئیس این خودروساز به محصولات احتمالی بیشتر در سبد محصولات گازو ریسینگ پرفورمنس اشاره کرده است. آکیو تویودا گفته است سوپرا احتمالاً آخرین خودروی اسپرت تویوتا نخواهد بود.

او گفته است:

شاسی بلندها خوب هستند اما آیا خودرویی بهتر از یک محصول اسپورت دیفرانسیل عقب و جذاب وجود دارد؟ من امیدوارم این آخرین خودروی اسپورت تویوتا نباشد.


در ماه‌های اخیر شایعاتی درباره‌ی احتمال تولید جانشین خودروهای سلیکا و MR2 به گوش خورده اما احتمال تولید نسخه‌های GR از خودروهایی همچون GT86، یاریس و کرولا هاچبک جدید بیشتر است. خودروی کرولا هاچبک بنا به گزارش‌های رسیده نسخه‌ای اسپورت تر خواهد داشت که در قلب آن پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی هیبریدی شده با قدرت حدود ۲۵۰ اسب بخار جای خواهد گرفت.


اگر گسترش محصولات اسپورت GR تویوتا چراغ سبز مدیران را دریافت کند انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک محصولات جدیدی را شاهد باشیم. تویوتا هم‌اکنون از پلتفرم مدولار TNGA برخوردار است که باعث می‌شود محصولاتی گوناگون با پرفورمنس های متنوع تولید شود. تویوتا امیدوار است با استفاده از این پلتفرم زمان توسعه‌ی محصولات جدید را کاهش دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    دنیای قدیم دیگه تموم شده تویوتا نمیتونه هزینه تحقیق و توسعه ماشین هایی رو بده که فروششون و درامد زاییشون خوب نیست
    کلا ماشین های اسپورت مفعت زیادی واسه کمپانی ندارن مگر اینکه تخصصشون این کار باشه
    کمپانی هایی مثل فلکس تویوتا خودرو ساز های فرانسوی و کره ای براشون نون اب نمیشه این کار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    اگر دنبال تولید اسپورتهای بیشتری باشه ، این یعنی داره خودش را برای تولید رقیبی سوپرایز کننده ، شاید سوپراسپورت آماده میکنه ، البته شاید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سام

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    خیلی خبر مسرت بخشی است.امیدوارم دوباره دو مدل افسانه ای سلیکا و MR-2 احیاء و تولید بشوند.همیشه از این دو مدل اسپرتی تویوتا خیلی خوشم می آمد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا