تویوتا

شیمویاما، جهنم سبز جدید تویوتا در ژاپن!

پیست مشهور نوربرگ رینگ نوردشلایف در آلمان یکی از بهترین مکان‌ها برای اذیت کردن خودروها و رساندن آن‌ها به حداکثر محدودیت‌های خود است. این پیست همچنین خانه‌ی چندین خودروساز مشهور برای تست محصولات خود می‌باشد. یکی از این برندها کمپانی مشهور تویوتاست.


البته به نظر می‌رسد تویوتا به این زودی‌ها روانه‌ی نوربرگ رینگ نخواهد شد زیرا ژاپنی‌ها مرکز فنی جدیدی با نام شیمویاما را افتتاح کرده‌اند. این تأسیسات تحقیق و توسعه‌ی جدید در قلب توکیو قرار دارد.


دو ماه پس از انتشار خبرهایی دراین‌باره، تویوتا به‌صورت رسمی در وب‌سایت خود این خبر را تأیید کرده است.


مرکز فنی شیمویامای تویوتا مرکزی به وسعت ۶۵۰.۸ هکتار است و در آن چندین مسیر تست ویژه، مسیرهای تست پرسرعت، مراکز توسعه‌ی خودرو و پیست تست جاده‌ای در نظر گرفته شده است. پیست تست جاده‌ای این برند مسیری به طول ۵.۳ کیلومتر است که مشابه نوربرگ رینگ بوده اما ارتفاع این دو پیست تفاوت ۷۵ متری دارد. این مرکز از مزیت توپوگرافی محلی برخوردار بوده و در آن پیچ‌های زیادی دیده می‌شود. فعلاً ۵۰ نفر که اکثر رانندگان تست خودروها هستند کار خود را روی این پیست آغاز کرده‌اند.


آکیو تویودا رئیس کمپانی تویوتا می‌گوید:

با تلاش‌های زیادی که برای ساخت خودروهای بهتر صورت می‌گیرد، ما به کارهای خود در احساس جاده و ارتباط با خودروها ادامه می‌دهیم. این کار با تست‌های وسیع در جهان از جمله پروژه‌ی رانندگی در ۵ قاره و مسابقات استقامت نوربرگ رینگ صورت می‌گیرد.

او ادامه می‌دهد:

بر پایه‌ی چنین تجربیاتی ما چندین مسیر جهانی را در تأسیسات جدید خود پیاده‌سازی کرده‌ایم. علاوه بر برگزاری تست‌های رانندگی در سراسر جهان و شبیه‌سازی چندین موقعیت سخت و طاقت‌فرسا در مسیرهای جدید، ما می‌خواهیم خودروهایی بسازیم که لذت رانندگی واقعی داشته باشند.

دیگر بخش‌های مرکز فنی شیمویامای تویوتا که شامل مسیرهای تست پیشرفته و ویژه می‌باشد تا سال ۲۰۲۳ افتتاح خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. me84

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    با این حساب باید منتظر تویوتاهای باحالتری باشیم. البته ما که نه. دژمنان ما.
    ما هم باید منتظر خودروی ملی رهام با موتور پلاس برلیانس باشیم که بدلیل تحریمها تولیدش معلق شده. بیایم دست جمعی دعا کنیم تحریمها برداشته بشه بدو بدو بریم برای رهام صف بکشیم تو 10 دقیقه 20 هزارتا بخریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا