تویوتا

مرگ موتورهای V8 تویوتا و جایگزینی با V6 توربو طی سه سال آینده

به نظر می‌رسد عمر پیشرانه‌های هشت سیلندر تویوتا رو به پایان است زیرا شایعه شد در آیندهٔ نزدیک این موتورها با یک پیشرانهٔ V6 توئین توربوی جدید جایگزین خواهند شد. هرچند قبلاً بارها این شایعات را شنیده بودیم اما حالا منبعی آگاه در گفتگو با وب‌سایت The Drive گفته است که تویوتا طی سه سال آینده به تولید موتورهای هشت سیلندر خود پایان خواهد داد و به‌تدریج موتور جدید V6 توئین توربو جایگزین موتورهای هشت سیلندر در مدل‌های تاندرا، سکویا و لندکروزر خواهد شد.

به گفتهٔ این منبع داخلی، هم‌اکنون کارخانهٔ تولید پیشرانهٔ تویوتا در آلاباما در حال تولید حدود ۳۰ هزار موتور V8 است تا ذخیرهٔ کافی از این موتورها برای استفاده در نسل کنونی مدل‌های تاندرا و سکویا داشته باشد. پس از تولید این تعداد مذکور، تویوتا ماشین‌آلات تولیدی خود را با نمونه‌های جدید برای ساخت پیشرانهٔ V6 جایگزین خواهد کرد. البته کارخانهٔ این شرکت در ژاپن همچنان به تولید موتورهای V8 برای معدود مدل‌هایی که هنوز به این موتورها نیاز دارند ادامه خواهد داد اما این کار نیز صرفاً طی حدود دو تا سه سال صورت خواهد گرفت و بعدازآن نهایتاً این کارخانه هم به تولید موتورهای شش سیلندر خواهد پرداخت.

ادعاهای این منبع داخلی با سایر شایعات و گزارشات غیررسمی که تاکنون دراین‌باره منتشر شده منطبق است. پیش‌ازاین گفته شده بود که نسل آیندهٔ تاندرا در دسامبر سال ۲۰۲۱ با پیشرانهٔ V6 توئین توربو معرفی خواهد شد و احتمالاً یک نسخهٔ هیبریدی از همین موتور هم برای آن ارائه می‌گردد. طبق گزارش‌های مختلف، نسل آیندهٔ لندکروزر هم از نسخه‌های معمولی و هیبریدی همین موتور استفاده خواهد کرد.

بااین‌حال، تویوتا به‌طور کامل موتورهای V8 را کنار نمی‌گذارد زیرا گفته شده برند لوکس این شرکت یعنی لکسس همچاین از این پیشرانه‌های دوست‌داشتنی استفاده خواهد کرد. در دسامبر گذشته، این شرکت اعلام کرد که در نسخهٔ مسابقه‌ای مدل LC برای شرکت در رقابت‌های ۲۴ ساعتهٔ نوربرگ‌رینگ از یک پیشرانهٔ V8 توئین توربوی جدید استفاده خواهد کرد که این موتور برای استفاده در خودروهای جاده‌ای آینده مثل محصولات اسپرت هم در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی می‌شود این موتور V8 جدید زیر کاپوت نسل آیندهٔ مدل‌های RC F و LX قرار گیرد. درهرحال چیزی که واضح است این است که قوانین سخت‌گیرانهٔ آلایندگی خودروسازان را تحت‌فشار قرار داده و این یعنی موتورهای هشت سیلندر دیگر مثل گذشته فراگیر نخواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    با منطق یه بنده خدا حتما خوب نبوده که کنار گذاشته شد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    درود بر تویوتای بزرگ
    بدون جایزه‌های پوشالی و پروپاگاندا ، داره از نظر فروش و کیفیت ، بازارهارو دِرو میکنه .
    کانسومر ریپورتس در آخرین جدول رده‌بندیش نشون میده دوبار لکسوس سطح جدوله و این در حالیه که سال ۲۰۱۹ تویوتا صدر جدول بود .
    این در حالیه که سالهاست این دو برند ، اول و دوم جدول را صاحب شدند و کوتاه بیا هم نیستند .
    ??? میخندم برای اونهایی که سنگ کره‌ای‌های پکیده را به سینه میزنند .
    اون از استینگر و k900 داغون با اون فاجعه فروششون و اون همه سروصدایی که به پا کرده بودند .
    اون هم از جنسیس که طبق گفته مقاله در پدال داره تو انبارها خاک میخوره ولی اُستادِ راه انداختن پروپاگاندای تبلیغاتیه و ساده‌لوحانی که با این جایزه‌های پوشالی دلخوش کرده‌اند .
    شما دلخوش باشید به تبلیغات کشک‌سابی کُره‌ایتون ، ما هم دلخوشیم به فروش بی‌رغیب سلطان تویوتا و آقازادش لکسوس ? .

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. sina

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    رندر اولی چقد خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Joker

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (526 ديدگاه)

    یه جور تیتر زده مرگ موتور های v8 تویوتا گفتیم دیگه فینیش!? هنوز تویوتا قراره از دل این موتور محصولات ۶۰۰ اسبی بده بیرون! کاری که قراره انجام بشه اینه تو نسل جدید لندکروز و توندرا برخلاف نسل فعلی از موتور v6 توربو ۴۵۰ اسبی استفاده بشه که نسبت به انجین نسخه پایه ۲۷۰ اسبی فعلی لندکروزر خبر بسیار خوشحال کننده ایه،انجین v8 هم قراره با بروزرسانی ها قدرتی فراتر از ۳۸۰‌ اسبی فعلی به عنوان بالاترین و گرونترین نسخه تو نسل جدید lx و لندکروزر عرضه بشه،اینجوری تنوع انجین تو نسل جدید فول سایزای تویوتا بیشتر میشه و قدرتشون هم افزایش چشمگیری نسبت به نسل فعلی خواهد داشت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (689 ديدگاه)

      طبق ادعایی که در این مطلب شده، نسل آینده هیچکدوم از محصولات تویوتا موتور V8 نخواهد داشت و تولید موتورهای هشت سیلندر کنونی تویوتا طی سه سال آینده بطور کامل متوقف میشه
      فقط لکسس همچنان از موتورهای V8 استفاده خواهد کرد که اونم یه موتور هشت سیلندر توئین توربوی جدید خواهد بود نه نسخه بروز شده موتورهای تنفس طبیعی فعلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. meysam

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    فلسفه تویوتا همیشه بهبود مستمر و تدریجی بوده بدور از اقدامات هیجانی. بخاطر همین معمولا اهداف کوتاه مدت از تویوتا دیده نمیشه و بلند مدت فکر و برنامه ریزی میکنه. هروقت هم بخواد تغییری بوجود بیاره یکباره این کارو نمیکنه.
    با یه شیب معقول میره جلو.
    از این استراتژیش خوشم میاد.
    کاری که فولکس درست برعکسشو انجام داد و بعد از شوک دیزل گیت یکدفه یه تغییر جهت کلی داد و کل زیرساخت هاشو بر مبنای الکتریکی تنظیم کرد انگار از قبلش برنامه خاصی نداشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. هادی 8 سیلندر

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (458 ديدگاه)

    همینجور پیش بره گرون ترین محصولات فقط ۳ سیلندر میشن مثل کوینگ
    بنز هم اوایل ام ۱۲۰ ۱۲ تا سیلندر داشت بعد همینجور اب رفت الان شده ۴ سیلندر
    یهو برقی کنین انقدر زجر کش نکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا