تویوتا

مرگ همیشگی تویوتا لندکروزر نزدیک است؟

برای طرفداران تویوتا و اس‌یووی نمادین آن یعنی لندکروزر خبر ناراحت‌کننده‌ای منتشر شده است. گفته می‌شود این شرکت به‌زودی لندکروزر را به‌طور کامل کنار خواهد گذاشت و این اس‌یووی قدیمی هم به محصولات دیگری خواهد پیوست که نمی‌توانند مدل ۲۰۲۲ را ببینند. بااین‌حال باید به این گزارش با دیدهٔ تردید نگریست زیرا فعلاً چیزی از سوی تویوتا تأیید نشده است. این گزارش که توسط موتور آتوریتی منتشر شده است می‌گوید تویوتا در پایان مدل ۲۰۲۱ به تولید لندکروزر پایان خواهد داد اما لکسس LX با یک پیشرانهٔ V6 توربوشارژ جدید بجای موتور ۵.۷ لیتری V8 کنونی به حیات خود ادامه می‌دهد.

منبع دیگری که نخواسته نامش فاش شود نیز این شایعه را تأیید کرده و گفته است هیچ نشانه‌ای مبنی بر بازگشت لندکروزر وجود ندارد و این افسانهٔ ژاپنی کاملاً خواهد مُرد. همین منبع به موتور آتوریتی گفته است که نسخهٔ هریتج ادیشن لندکروزر به‌صورت سه ردیفه در مدل ۲۰۲۱ بازمی‌گردد. این نسخهٔ ویژه برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۹ معرفی و با مدل ۲۰۲۰ با قیمتی در حدود ۸۰ هزار دلار به بازار عرضه شد.

هرچند این شایعات فعلاً توسط تویوتا تأیید نشده‌اند اما با توجه به سن بالای نسل کنونی لندکروزر، چندان هم بی‌اساس نیستند. نسل فعلی این ماشین با کد J200 از سال ۲۰۰۷ در بازار حضور داشته و هیچ گزارش مشخصی هم در مورد ساخت جانشین آن منتشر نشده است. این نسل تاکنون صرفاً با فیس‌لیفت‌های متعدد روی خط تولید باقی‌مانده تا ظاهر آن‌را برای بازار تشنهٔ شاسی‌بلندها تازه و جذاب نگه دارد. درهرحال امیدواریم این گزارش صحت نداشته باشد و نام نمادین و افسانه‌ای لندکروزر همچنان زنده بماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اخه تویوتا چطور دلش میاد
    لندکروز فقط یه ماشین نیست یه نماده
    کاری به بحث بازار و جایگاه جهانی ندارم
    لندکروز یه ماشین کاریزماتیکه عین ۹۱۱ ،موستانگ، کامارو و …

    موافقم 92
    مخالفم 11
    1. Hadi

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      امیدوارم هیچ وقت تایید نشه…
      تو خوابم نمیدیدم لندکروز بخواد بمیره…
      مثل این میمونه که بخواد کرولا رو از خط تولید خارج کنه یا مثلاً پورشه بخواد با ۹۱۱ خداحافظی کنه…
      این نقشه راه آینده تویوتا و لکسس که منتشر شده بود که توش نوشته بود لندکروز با مدل های هیبرید با مدل ۲۰۲۲ برمیگرده که!
      احتمالا شایعه‌ای بیش نیست
      قضیه بو داره……

      موافقم 41
      مخالفم 3
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (10206 ديدگاه)

      آخه من نمیدونم این چرتو پرتا چیه که نَقل‌ قول میکنند !

      باید عرض کنم که اگر خبر به این مهمی واقعیت داشت ، خود شرکت اعلام میکرد ، لندکروزر به تنهایی میتونه شرکت اختصاصی با نام انحصاری باشه چه برسه به خودرو .

      مطمئن باشید تویوتا از هر خودرویی دل بکنه ، از لندکروزر ، کرولا ، هایلوکس دل نمیکنه و همیشه قابل تولید هست ، چون این سه نام در جهان تراول چِک نقد شرکت به حساب میان که ندیده فروش میروند .

      موافقم 26
      مخالفم 7
      1. Silver

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (226 ديدگاه)

        متاسفانه تویوتا سابقه چنین خیانت هایی رو داره
        نمونه اش زمانی که تولید سوپرا رو متوقف کرد !
        ازش بعید نیست متاسفانه!

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. مازیار

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    تنها رقیب واقعی رنجروور هم که داره میره

    موافقم 31
    مخالفم 49
  3. محمد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    هر اومدنی یه رفتنی هم داره دیگه که البته تقصیر خودشم نیست دنیا داره عوض میشه البته حتما تویوتا برنامه هایی داره فکر کنید مثل هامر با قوای الکتریکی برگرده اونم با شتاب و دوام بالاتر انصافا تویوتا هم تو بروز رسانیش ضعیف عمل کرد وقتی رقباش مثل پاترول و اسکالید به رانندگی خودکار هم مجهز شدن تویوتا فقط به نسل اول کروز کنترل راداری بسنده کرد یا تا همین امروز هم دستی به سر و روی سیستم اطلاعات سرگرمیش نکشیده و تقریبا مثل سال 2007 که معرفی شد مونده به کشور خودمون و کشور های عربی و اطراف خلیج فارس نگاه نکنید که این ماشین و حتی نسل قبلشو هرسال از سر عشق و تعصب چندتا چندتا میخرن این ماشین واقعا پیر شده و خیلی وقت پیش باید نسل جدیدش معرفی میشد تعصب الکی هم نداشته باشید شما سهامدار تویوتا نیستید.

    موافقم 31
    مخالفم 23
  4. MOHAMAD.n.r

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    اگر همچین خبری صحت داشته باشه و شایعه نباشه باید بگم خاک بر سر تویوتا!!!!
    نیسان با اون همه مشکلات اقتصادی و… دو دستی اسطوره هاش رو چسبیده و تویوتا خانِ دلقک هم گند میزنه به سوپرا و الان هم نوبت لند رسیده.
    هههههیییی زندگی!!!!!!!
    احتمال داره تولیدش برای استرالیا و کشور های عربی ادامه پیدا کنه مثل اف جی صفر که هنوز تولید میشه.

    موافقم 46
    مخالفم 12
  5. Ho3in

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    اینو من دیروز خوندم فک کردم کذب هست
    واقعا ناراحت کننده س صد درصد با قدرت برمیگرده
    و میتونیم بگیم سکویا جانشین ش هست تا موقعی که مجدد معرفیش میکنن
    به احتمال زیاد مثل شورلت بعد از چند سال دیگه مجدد معرفیش میکنه برا فروش بیشتر

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. Aria

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      هیچی نباید جا نشین حضرت شه
      خدایا چرا هرچیزی که خوبه میره????

      موافقم 12
      مخالفم 12
  6. MC20

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    وواتت دهه فازززز؟؟

    موافقم 17
    مخالفم 3
  7. Omid622

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اگه واقعیت داشته باشه اکثر ماشین دوستان وطنی افسرده میشن

    موافقم 25
    مخالفم 2
  8. کوشا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    حیوونی که زخمی باشه رو خلاصش می کنن… هر چقدرم که دوست داشتنی باشه… وقتی صاحبش نتونه ازش سود آوری کنه از دستش خلاص میشه. وقتی که هیچ ایده و هیچ اشتیاقی برای به روز رسانی محصولی که بیش از ده سال داره به یه شکل تولید میشه وجود نداشته باشه نتیجه بهتر از این نمیشه. تو یه شرایطی که اکثر خودروساز ها تولید خیلی از ماشیناشون رو متوقف می کنن تا بتونن تو بازار رقابتی باقی بمونن اصرار به ادامه ی تولید مدل های سالخورده و متعدد موجب شکست میشه. چیزی که تو دو دهه ی اخیر سر زیر مجموعه های فیات-کرایسلر اومد و به زودی سراغ اینفینیتی و آکورا و بیوک ( به شرط ادامه ی مسیر فعلی) میاد. چیزی که احتمالا تویوتا بهش رسیده و سعی می کنه ازش جلوگیری کنه.
    یه گاو هیچوقت نمیتونه تا ابد به شما شیر بده…!

    موافقم 16
    مخالفم 21
  9. Sajjad

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    نتیجه قیمت زیاد و عدم به روزرسانی اونم توی بازاری با رقبای قوی میشه همین

    موافقم 35
    مخالفم 45
    1. SRT

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (606 ديدگاه)

      الان کجای این حرف اشتباهه؟چه فکرایی توی ذهنشون میگذره که دیسلایک دادن؟؟

      موافقم 16
      مخالفم 17
      1. Abbas.Lambo

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (875 ديدگاه)

        تعصب بیجا و الکی،همین

        موافقم 13
        مخالفم 27
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (10206 ديدگاه)

          (( تعصب بیجا و الکی ، همین ))

          باید خدمت شما عرض کرد که اگر تعصبی هم هست که اتفاقاً نسبت به کارایی و قدمت و کیفیت به جا هم هست ، مهم اینه که تعصب برای یه خودرو اصیل هست و نه خودروهای کره‌ای جینگیلی پینگیلی که فقط دو دهه هست جون گرفتن با کپی کردن‌ها و یه لِوِل بالاتر از چینی‌ها .

          که اتفاقاً دیگه میشه گفت حتی چینی‌ها هم دارند از کُره جلو میزنند و در آینده شاید بشه اتفاقی که برای دوو پیش آمد را برای بقیه هم در نظر گرفت .

          اسم کُره را آوردم ، چون همین ایشون که می‌گویند تعصب الکی ، تعصب خاصی روی کره‌ای‌ها دارند !

          موافقم 13
          مخالفم 7
    2. Alireza

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (37 ديدگاه)

      دقیقا موتورش ۱۵ ،۱۶ ساله بدون تغییر مونده. امکانات واقعا نداره

      موافقم 5
      مخالفم 9
  10. زیزیگولو

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4819 ديدگاه)

    به نظر من چون لندکروز هم تو آسیا ((مخصوصاً کشورای عربی حوزه خلیج فارس)) و هم تو اروپا و آمریکا طرفدارای زیادی داره و آمار فروش خوبیم داره پس بعید به نظر میرسه تا وقتی که واسه شرکت سود دهی داره تولیدش به پایان برسه

    موافقم 39
    مخالفم 4
  11. مصطفی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فقط تو بازار آمریکا میخواد جمع کنه نه جاهای دیگه…

    موافقم 12
    مخالفم 0
  12. پیمان

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    گفتن از بازار امریکا میره، بقیه بازار ها هنوز معلوم نیست.

    موافقم 12
    مخالفم 0
  13. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا ناراحت کننده ست لندکروز
    تنها یک ماشین نیست یه وزنه سنگینه.
    ما هم امیدواریم درست نباشه ولی اگه باشه
    باید یه تسلیتی به احسان دیزاینو هم بگیم!

    موافقم 8
    مخالفم 3
  14. Reza ar

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    به جای این که نابودش کنه باید نسل جدیدشو معرفی کنه مثل دیفندر تا به یه فروش عالی برسه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  15. بی نام

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه بهتر نه فنی شکل خوبی داره قوای محرکه فنی ماله 20 ساله پیشه که فقط برند تویوتا داره که بزرگترین خریدارش عرب و هندی جماعته اگه این حضرت به gmc ford باید بگین غول جادو

    موافقم 6
    مخالفم 11
  16. gogoli

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۴رانر رو گسترش بدن و امیدوارم این مدل وارد کشور بشه.
    کلا ورود ماشین ازاد بشه اونم با ارز بازار ازاد که هیچ فشاری بر دولت نیاد و بهانه ایی نباشه که ورودو ممنوع کنن. کلا قانون بزارن هرکی هرچی میخواد وارد کنه اما خودشو دلار رو تامین کنه. اینطوری فکر نمیکنم فشاری بیاد.
    بعدش یا سکویا رو حذف کنن یا لندکروزر رو. تنها یکی از اینا رو زنده نگهداره اما به یه مدل به روز و مشتری پسند نزدیک کنه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  17. خوشنام

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    آخیش، بالاخره این لگن هم از دور خارج شد.

    موافقم 5
    مخالفم 20
    1. Malt hill

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      لگن؟! :/
      پرایده؟!

      موافقم 5
      مخالفم 1
  18. یوسف

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (937 ديدگاه)

    این نسلش زیادی زنده مونده…
    اما دلیل نمیشه که نسل بعدش تولید نشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. samurai

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (543 ديدگاه)

    موتور هشت سیلندرش افسانه ایه توی موتورا حیف این موتور دیگه نباشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  20. sina

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    شرکتی با طول و عرض و سرمایه تویوتا حتی اگه به قیمت ضرر هم باشه باس نگه داره این خودروی سمبلیک رو

    موافقم 5
    مخالفم 2
  21. pooriya.bmw.germany

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    تویوتا به این نتیجه رسیده در مقابل حریفان گردن کلفت آمریکایی اس یو وی های جنرال موتورز و فورد و رم و لندروور و بنز جی کلاس حرفی برای گفتن نداره و خودش تصمیم گرفته بجای اصرار بیجا و ضرردهی خداحافظی با شکوه داشته باشه برای منم ناراحت کننده بود این خبر ولی تصمیم عاقلانه ای گرفت تویوتا چون عملا لندکروزر در بازار های مهم حرفی نداشت و همه فروشش در خاورمیانه و روسیه هست که جمع کل فروش به پای فروش یدونه از اس یو وی های آمریکایی نمیرسه
    ولی خوب نکته مثبت خبر تولید لکسس ال ایکس هست این یعنی ال ایکس در قالب شخصیتی مستقل تر با هدف مشخص تر به حیات خودش ادامه میده
    و اینکه ممکنه همین اطاق لندکروزر سری جی ۲۰۰ مثل سری جی ۷۰ و اف جی کروزر مخصوص بازار خاورمیانه تولید محدود داشته باشه باید ببینیم چی پیش میاد
    این هم در نظر بگیرید که مدیران تویوتا عاقلانه تصمیم میگیرند نه احساسی اونها دارن شرکتی رو مدیریت میکنن که خودش یه کشوره و با در نظر گرفتن شرایط بازار و کرونا تصمیم سخت ولی عاقلانه گرفته اند

    موافقم 2
    مخالفم 3
  22. sina

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    کاش تایید نشه کاش با همین فیس تولید شه بحث عملکر و توان نیست این یه ماشین با شخصیته همکارست مخصوصا واس ما ک امریکایی نداریم

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا