تویوتا

تبدیل مزدا 2 به نسل جدید تویوتا یاریس برای بازار ایالات‌متحده!

هرچند به‌تازگی روز دروغ آوریل (همان دروغ سیزده خودمان) را پشت سر گذاشته‌ایم اما این دروغ نیست، تویوتا مزدا ۲ را به‌عنوان نسل جدید یاریس هاچ‌بک برای بازار ایالات‌متحده معرفی کرده است! این خودرو که اواخر ماه جاری در نمایشگاه نیویورک برای اولین بار رسماً به نمایش عمومی درخواهد آمد، جایگزین یاریس هاچ‌بک نه‌چندان محبوب فعلی خواهد شد؛ بنابراین حالا آمریکایی‌ها هم می‌توانند به مزدا ۲ هاچ‌بک که پیش‌ازاین در خارج از ایالات‌متحده عرضه می‌شد دسترسی پیدا کنند.

طراحی یاریس هاچ‌بک از یاریس سدان الهام گرفته که آن‌هم در اصل همان مزدا ۲ سدان است که در آمریکای شمالی با برند تویوتا عرضه می‌شود؛ بنابراین در اینجا هم شاهد همان دماغهٔ آشنا با جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی و چراغ‌های جلوی LED هستیم. بخش عقبی خودرو اما تقریباً بدون تغییر باقیمانده و به‌جز جایگزینی لوگوی تویوتا با لوگوی مزدا هیچ تفاوت دیگری در آن دیده نمی‌شود. یاریس هاچ‌بک جدید اما از لیست قابل‌توجهی از تجهیزات استاندارد برخوردار است که شامل چراغ‌های مه شکن، دوربین دید عقب، رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، سر اگزوز کرومی و آینه‌های جانبی برقی با راهنماهای LED می‌شود.

در داخل این هاچ‌بک ژاپنی غربیلک فرمان سه پرهٔ تلسکوپی به همراه نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با سازگاری با کارپلی و اندروید اتو ارائه شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو همچنین از ناوبری هم برخوردار است. ازجملهٔ دیگر تجهیزات داخلی یاریس جدید می‌توان به تریم کرومی، استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی با شش بلندگو و کیت کمک‌های اولیه اشاره کرد درحالی‌که در تیپ XLE صندلی‌های چرمی، سیستم کنترل تهویهٔ اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی و سنسور باران هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. یاریس هاچ‌بک یا در اصل مزدا دو هاچ‌بک، ۴.۱۰ متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن حدود ۶.۱ سانتیمتر بیشتر از یاریس هاچ‌بک قبلی است. حجم صندوق بار این خودرو نیز ۴۵۰ لیتر است.

در بخش ایمنی نیز این خودرو به‌صورت استاندارد به سیستم پیش از برخورد سرعت‌پایین مجهز شده است. این سیستم جاده را اسکن کرده و در صورت تشخیص تصادف قریب‌الوقوع، با هشدارهای صوتی و تصویری راننده را با خبر می‌کند. اگر راننده به این هشدارها توجه نداشته باشد خودرو به‌صورت خودکار ترمزها را فعال می‌کند. در زیر کاپوت یاریس هاچ‌بک یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر قرار گرفته که ۱۰۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این هاچ‌بک کوچک ژاپنی در هر صد کیلومتر در بزرگراه نزدیک به ۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند. هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با قیمت و زمان عرضهٔ یاریس هاچ‌بک جدید منتشر نشده است اما احتمالاً در نمایشگاه نیویورک در ۱۷ آوریل اطلاعات بیشتری از این خودرو اعلام می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Shahrukh

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    چه کاریه خب
    همون مزداcx3 با کاهش ارتفاعه?
    یه سوال دیگه..اینکه مردم و سلیقه امریکای شمالی سدان و هاچبک هارو پس زده و دارن دونه دونه تولیدشونو متوقف میکنن،چرا ژاپنیا این استراتژی رو درپیش نگرفتن؟
    حالا یه سگمنتی رو میگیم رئیسشون ژاپنیان و نبایدم بکشن کنار مثل هندا سیویک و تویوتا کرولا
    ولی دیگه انصافا کی مثل این یاریس هاچبک یا نیستان ورسا یا میتسوبیشی میراژ رو میخره؟اینطوری شکست نمیاره برا کمپانی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      خودروسازای ژاپنی مسئله رو طور دیگه ای نگاه میکنن. اگر یک دانشجو بدنبال خرید یک خودرو باشه چون پولش کمه یه سدان کوچک مثل سیویک یا کرولا لیزینگی میخره. همین دانشجو وقتی رفت سر کار یه کراس اور جمع و جور میخره که معمولا از همون شرکتی هست که خودروی کوچک رو اجاره گرفته. بعد هم وقتی ازدواج کرد و بچه دار شد یه شاسی بلند بزرگ یا متوسط از همون شرکت میخره چون قبلا ازشون ماشین اجاره کرده(lease) و برای همین شرکت با معامله خوبی ازش استقبال میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahrukh

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (51 ديدگاه)

        حرف شما تا حدودی درسته ولی الزاما اینطور نیست!
        یه دانشجو به دلیل تازه وارد بودن درامریکا،و نداشتن کردیت و پیشینه،امکان دریافت وام یا خرید قسطی خودرو رو نداره.البته استثنا دیده شده که بعضی کمپانی ها مثل هیوندای همچین ریسکی رو میکنن و به فردی که هیچ سابقه ای تو پرداخت ها و اقساط زندگیش نداره،خودرو قسطی میدن
        مورد دیگه اینکه مگه ایالات متحده و کانادا،چه قدر دانشجو داره که باز از این تعداد،یه تعداد بخوان ماشین صفر بگیرن و کمپانی بخواد فقط رو این دسته حساب کنه.
        مورد آخر اینکه رو چه حسابی یه نفر، اول سدان کامپکت یه کمپانی رو میخره بعد چندسال کراس اور و چندسال بعدش‌suvبزرگش؟ازکجا معلوم وقتی به پول رسید،تصمیم نگیره خودرویی لوکس تر یا اسپورت تر از یه کمپانی دیگه تهیه کنه؟
        شاید اون دانشجو،به خاطر درامد کم و اطمینان خاطر،اولین خودرو شو با یه سدان جمع وجور ژاپنی شروع کنه،ولی به احتمال خیلی زیاد، وقتی فارغ التحصیل شه و همونجا بمونه(اقامت بگیره)و کار پیدا کنه و مستقر شه،یقینا خودرویی لوکس تر و اسپورت از فعلیش میگیره.که تو این مورد به نظر المانی و امریکایی ها گزینه های جذاب ترین!البته این نظر شخصیه و نظر همه دوستان محترم و عشقه?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (10184 ديدگاه)

      این کار تویوتا ، باعت تمسخر اون شده در فضاهای مجازی مختلف ، و واقعاً هم مسخره کردن با این کارشون .
      کی مزدا رو ول میکنه میاد مزدای تویوتا نما بخره ‌.

      من که از طرفدارهای دو آتشه تویوتا هستم ، این کار رو بیهوده میبینم ، چه برسه به منتقدان .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. sina

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      من حس میکنم خود CX3 هم با معرفی این ماشین جدید CX30 کم کم حذف میشه از سبد محصولات مزدا
      یعمنی مزدا 2 – مزدا CX30- مزدا CX-5 و …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. محمدامین

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (32 ديدگاه)

      شاهرخ خان همه اینا به دلیل سبک زندگیشونه:)
      تو ژاپن تراکم جمعیت خیلی زیاده و هرچی جا کمتر اشغال کنه بهتره،از انسان و خونه و ماشین گرفته تا …
      بیشتر توی آپارتمان زندگی میکنن،از حمل و نقل عمومی استفاده میکنن و …
      ولی توی امریکای شمالی مخصوصا کلانشهرایی مثل لس آنجلس و تورنتو شما نمیتونی بدون ماشین زندگی کنی،چون تقریبا همه خونه ها ویلاییه و برای رسیدن به محل کارت یا مدرسه و دانشگاه راه زیادی در پیش داری:))
      و تقریبا همه آپارتمان ها(که انواع مختلف دارن مثل استودیو و …) توی دون تاون هستن!فضا زیاده کلا و مردم نسبتا ازاد ترن!
      حالا دولت هم براین اساس قوانینی رو وضع میکنه واسشون!
      مثلا توی امریکا بیشترین مالیات های خودرو مربوط به آلایندگیشه ولی تو ژاپن بیشترین مالیات خودرو مخصوص اندازه ماشینه و هرچی کوچیکتر باشه مالیاتش کمتره!
      و قوانین دیگه برای کاربری های مختلف دیگه:)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. دانیال

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (148 ديدگاه)

    چقد جلوش زشته، یباردیگه عکس اولو نگاه کنید منتها فکر کنید یه شرکت چینی ساختدش، حالتون بهم میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    در امریکای شمالی چون بیشتر تردد در بزرگراه ها هست اکثرا ماشینهای بزرگ رو دوست دارن چندوقت پیش داشتم فیلم بررسی میراژ جی 4 یا همون میراژ صندوق دار رو می دیدم راننده وقتی داشت وارد بزرگراه می شد همش می گفت نگرانه که نکنه با خودروهای دیگه نتونه هم سرعت بشه و باد اونو منحرف نکنه دلیل اصلیه فروش نرفتن این سبک خودروها در امریکا همینه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا