تویوتا

مشخصات احتمالی نسل جدید تویوتا توندرا

تویوتا در حال کار روی نسل جدید توندرا بوده و گفته می‌شود این پیکاپ از قوای محرکه‌ی هیبریدی استفاده خواهد کرد.


خبر منتشر شده توسط FTL تراک نشان می‌دهد نسل بعدی این خودروی ژاپنی می‌تواند از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توربو یا توئین توربو و یک سیستم هیبریدی متشکل از واحدی الکتریکی و مجموعه باتری لیتیوم-یونی استفاده کند.


گفته شده این قوای محرکه مشابه نمونه‌ی بکار رفته در لکسس LS 500h خواهد بود. این سدان دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۲۹۵ اسب بخاری می‌باشد. این پیشرانه به یک سیستم هیبریدی متشکل از دو واحد الکتریکی و باتری لیتیوم-یونی متصل شده و قدرت ترکیبی خودرو نیز برابر با ۳۵۴ اسب بخار می‌باشد.


البته پرفورمنس لکسس LS 500h خیلی گیرا نیست اما پیشرانه‌ی توندرا طبق شنیده‌ها قدرت حدود ۴۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۷۷ نیوتون متری خواهد داشت. همچنین این مجموعه مصرف سوخت کمتر از ۸ لیتری در هر صد کیلومتر خواهد داشت.


این مصرف سوخت کاملاً مناسب است اما فعلاً چیزی به‌صورت رسمی تأیید نشده ولی اگر خبرهای منتشر شده درست از آب دربیایند، نسل بعدی توندرا به‌طور قابل‌توجهی قوی‌تر از نسل فعلی خواهد بود. نسل کنونی این پیکاپ ژاپنی منحصراً با پیشرانه‌های ۸ سیلندر عرضه می‌شود. مدل پایه که از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری استفاده می‌کند قدرت ۳۱۰ اسبی و گشتاور ۴۴۲ نیوتون متری داشته درحالی‌که پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری با قدرت و گشتاور ۳۸۱ اسبی و ۵۴۳ نیوتون متری در دسترس است.


تویوتا اشاره زیادی به پیکاپ جدید خود نداشته اما خبرهای پیشین نشان می‌دهند توندرای تازه‌نفس از پلتفرمی جدید و مشترک با تاکومای آتی استفاده خواهد کرد. این پیکاپ به زودی وارد میدان شده و احتمالاً به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ELDORADO

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ماشالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      آینه بغلی چقد شبیه پیکاپهای امریکایی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. net

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3062 ديدگاه)

        مزدا
        کلا تویوتا توندرا از وانتهای فول سایز امریکایی کپی کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. رنو 5 زرد قناری

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    مثل سیلورادو و رُم با ابهته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    در مقایسه با سه گانه امریکایی یکم نیسان و تویوتا تو این کلاس کم اوردن امیدوارم طراحی خوبی داشته باشه هرچند نسل قبلش خوب بود ولی خیلی دیگه دیر به دیر نسل عوض میکنه بعدم موتور هشت سیلندرش یکم خصوصیات اسیایی داره که امریکایی ها حجم بیشتر رو دوست دارن ولی این زیر 6 لیتر حجم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فوپدذ

      ۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فورد اف۱۵۰ بیشترین فروشش با موتورهای ۳.۵ لیتری اکوبوست بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا