تویوتا

خودروهای آینده: تویوتا راو 4 جدید 2019

نام تویوتا راو ۴ با واژه موفقیت عجین شده است. این خودرو دارای تمامی ویژگی‌های موردنیاز برای جلب نظر خریداران بوده و البته یک محصول عاطفی است. هرچند اوضاع در حالی تغییر بوده و محصول محبوب ژاپنی‌ها می‌رود که وارد نسلی جدید شده و ظاهر دینامیک‌تری داشته باشد.


خب بیایید با یکدیگر نگاهی به نسل جدید راو ۴ و همچنین انتظارات از این خودرو داشته باشیم.

نسل‌های قبلی راو ۴ طراحی متوسطی داشته‌اند. نسل جدید این خودرو برخی از شاخصه‌های طراحی کانسپت FT-AC این خودروساز را به همراه خواهد داشت.


تبدیل شدن از یک کانسپت به مدلی تولیدی تغییر زیادی را در پی نخواهد داشت اما خب برخی ویژگی‌های آینده‌نگرانه همچون قوس چرخ‌ها، بخش پایینی پوشش‌های پلاستیکی بدنه و… تا حدی تعدیل خواهند شد. در نمای جلو، تفاوت‌های دو خودرو شامل جلوپنجره دو میله‌ای، پوشش اطراف مه شکن‌ها و طراحی پایینی ورودی هوا خواهد بود.

Toyota FT-AC Concept
در نمای عقب نیز همان آرایش چراغ‌ها را می‌بینیم اما خود این مجموعه روشن‌تر بوده و پوشش پایینی سپر نیز کمتر به چشم می‌زند. بخش‌های فلزی بدنه نسبتاً شبیه مدل مفهومی خواهند بود و به نظر می‌رسد طراحی کلی خودرو برخی عناصر را از FJ کروزر و تاکوما نیز قرض بگیرد.

نسل جدید راو ۴ نیز همچون پریوس، C-HR، کمری و کرولای آینده نیز بر پایه پلتفرم TNGA ساخته می‌شود. بهبودهای صورت گرفته در سواری و هندلینگ باعث افزایش لذت رانندگی این خودرو خواهند شد. راو ۴ جدید قطعات دینامیک‌تر خواهد بود و هیجان بیشتری نسبت به قبل خواهد داشت.

به منظور نگه‌داشتن رانندگان در مسیر صحیح، سیستم ایمنی کامل تویوتا که شامل برخی موارد از جمله ترمز اضطراری خودکار و هشدار پیشگیری از برخورد می‌باشد در راو ۴ بکار خواهد رفت. این سیستم با هشدار حفظ خودرو بین خطوط، نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی و هشدار ترافیک عقب ترکیب شده است.


انتظار می‌رود کابین نیز احساس لوکس‌تری داشته باشد و از جدیدترین تکنولوژی‌های روز همچون هدآپ دیسپلی و سیستم اطلاعات سرگرمی Entune 3.0 به همراه وای فای ۴G LTE، اپل کارپلی و… بهره ببرد.

نیروبخش راو ۴ جدید در بازارهایی همچون آمریکا پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری دینامیک فورس خواهد بود. خب می‌پرسید دینامیک فورس چیست؟ خودرو زمان‌بندی متغیر سوپاپ، تزریق مستقیم چند حفره‌ای، خنک‌کنندگی متغیر و کمپرس بالاتر را دینامیک فورس می‌نامد. اساساً این سیستم راندمان بهتری را با قدرت و گشتاور بالاتر ارائه می‌کند.

اگرچه این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک سفارشی متصل خواهد شد اما انتظار می‌رود نسخه هیبریدی راو ۴ جدید دارای گیربکس CVT با نقطه تعویض‌های شبیه‌سازی ‌شده باشد.

راو ۴ در کلاسی بسیار رقابتی باید به مصاف خودروهایی همچون هوندا CRV، فورد اسکیپ، مزدا CX-5، شورولت اکوئینکس، جیپ کامپس، سوبارو فارستر، نیسان روگ/ایکس تریل، کیا اسپورتیج و هیوندای توسان برود.

گفته می‌شود تویوتا راو ۴ جدید اواخر امسال عرضه خواهد شد و احتمال رونمایی آن در نمایشگاه لس‌آنجلس وجود دارد.

نظر شما درباره نسل جدید این شاسی‌بلند فوق‌العاده محبوب چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Bilbo

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    طراحی های تویوتا روز به روز دارن بهتر میشن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Abbas

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    این ماشین یه ماشینیه که به دستان تویوتا مزین شده و طراحی دینامیکی داره طراحی داخلیش هم بسیار متمایز و زیباست به تویوتا که نمیشه اشکال گرفت واقعا زیباست موفقیتش تو بازارم از الان تضمینیه
    ممنون از اقای احمد زاده سرصبحی حال کردیم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amin

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    فقط میشه تحسینش کرد
    به این میگن بلوغ طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (809 ديدگاه)

    اگر کانسپنت پرادو و واقیشو نمیدیدم بعید میدونستم تویوتا همچین ماشینی با این قیافه قشنگ بده بیرون…اگر این باشه که نسبت به قبلیش واقعا خوشگلتر و داخلشم زیباتر شده
    کلا تویوتا تا محصولش از نظر جایگاه فروش در خطر نباشه دست به ماشینش نمیزنه
    و نوشته همه نیازهای مشتری رو برطرف میکنه که صحیح نیست مثل ایکس تریل سورنتو سانتفه آکادیا گزینه ۷ نفره نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (82 ديدگاه)

      همه ماشینایی که اسم بردی از راو۴ بزرگتر هستن و یه سگمنت بالاتر!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. me84

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    موفقیتش از همین الان مشخصه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    راو الان که شافد خعلی زیبا نباشه داره مث چی میفروشه حالا شما تصوز کن زیبا هم بشه.
    Chr و کمری جدید نشون دادن این پلتفرم و طراحی جدید تویوتا خعلی حزف برا گفتن داره.
    منتظریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    در اینکه ماشین قشنگیه شکی نیست
    و اینکه ماشین خوبیه بازم شکی نیست
    ولی یه نکته تویوتا هر نسل از محصولات با نسل پیش از اون کاملا فرق میکنه هیچ تضمینی وجود نداره که نسل بعد از این هم همینطور زیبا باشه
    تویوتا باید یه متد و به روش طراحی دست یابد که اصالت خودشو نشون بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10061 ديدگاه)

    وای اگه اینی باشه که تو عکس اوله یعنی بهترین در کلاس خودش .
    راو۴ عشق بود عشقتر شد
    مرسی تویوتا
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. محمد

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (223 ديدگاه)

    تنها عاملی که باعث میشد از راوفور خوشم نیاد قیافش بود که تو طراحی جدیدش عالی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON

      ۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (213 ديدگاه)

      هرکاری کردم حس تویوتا ستیزیم بیدار بشه نشد که نشد خیلی خوبه لامصب
      دمش گرم
      رگه های fj تو وجودشه به نظر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Ali

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    اگه مشابه عکس اولی باشه، فوق العادست و زیباترین در کلاس خودش خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رامتین

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    پس احتمال داره موتورش مانند کمری بالای 200 اسب برسه. البته اگه راو4 یک موتور 2لیتری توربو با بوست کم میزد محشر بود. مثلا 220 اسب و گشتاور بالاتر که در توربوها وجود داره. موافقید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    طراحی داخلی نسل فعلی بیشتر همخوانی داره با این طراحی بدنه نمی دونم کیا منظورم فهمیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مانی

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    واقعا زیبا شده آفرین به تویوتا که بالاخره به طراحی ماشینش اهمیت بیشتری داد
    دیگه از اون ماشینها زشت خبری نیست،حالا میخوان به چی‌ ایراد بگیرن؟
    الان یسری ترول میا‌‌ن میگن شبیه برلیانس شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. فرهاد كرمستجی

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    دراینکه راو فور و تویوتا جزو بهترین در این کلاس هستن شکی نیست ولی به لحاظ بصری و طراحی داخلی و خارجی، مزدا رو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پرهام

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    بیشتر نسل قدیمی تر شو تداعی میکنه و انگار مدرن شده اونه منظورم همون راو 4 قدیمیاس که چری از روش اسکی رفته !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهران

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    طراحی مدل در حال تولید فعلی زیاد تو دل برو نیست ساده و یک مقدار قدیمی بنظر می رسه ولی باز تویوتاست و قابل اعتماد
    بنظرم طراحی مدل جدید باید خشن تر و رادیکال تر باشه مثل لکسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امین

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چیش قشنگه؟؟؟از بغل شبیه داستر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Me

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحیش شبیه ماشین ها چینی هس! متاسفم برا تویوتا با این طراحی مسخره !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا